Lenže železničná stanica má blbé umiestnenie a tým aj autobusová stanica. V iných mestách aspoň má zmysel, že sú hneď vedľa seba a sú na lepšom mieste nie ako u nás niekedy na konci mesta pomaly.
Ako som už hovoril, pokiaľ zastavujú prímestské autobusy na Hasičskej tak stále je autobusová stanica nanič keďže je na nej zbytočne vystupovať keďže tam vystúpiš jedine ak chceš ísť do Maxu, na vlak či už ak bývaš niekde pri autobusovej stanici.
Radšej aj keby sa muselo chodiť dlhšie vzdialenosti pešo, a malo by byť nákupné centrum, než mať túto ohavnú autobusovú a železničnú stanicu ešte pár rokov.
Ak bol hlavný dôvod na zamietnutie realizácie tohto projektu terminálu tak to potom akože fakt super, ďalšie roky strávené s tou ohavou
Práve si pomenoval jednu z hlavných nevýhod územného plánovania v štýle "single-use zoning" na periférii, v tomto prípade mega obchodnej zóny v Belej. Bez auta, autobusu a bicykla je to na figu a musíš riešiť rozširovanie ciest, pridávanie spojov.
V prvom rade, obe stanice sú na celkom dobrom mieste. Na okraji centra v území, na ktorého časti je možné niečo vybudovať do pár rokov (miesto terminálu) a s ešte väčším potenciálom do budúcnosti, až sa Ministerstvo obrany zbaví kasárni v prospech mesta. Čiže máme na okraji centra priestor, ktorý sa môže v budúcnosti stať cieľom ciest s úradmi, obchodmi, kanceláriami, možno bytmi s perfektnou dostupnosťou hromadnou dopravou zo širokého okolia.
Čo sa týka nejakej novej linky - nesúhlasím. Ak treba, v spolupráci s Tescom, Trenčín retail park a.s. (majiteľ Laugarícia), samosprávnym krajom poriešiť pozemky na hrane Asko/Laugo, postaviť tam autobusovú zastávku a reorganizovať prímestskú dopravu tak, že nejaká linka zo severu bude pokračovať na juh od mesta - trebárs jedna linka z Dubnice n. V. do Dubodiela. To by však na kraji museli byť aspoň takí dopravní fanatici...
máte z idealizované predstavy o tom, ako ,, ľahko " by sa stanica dala postaviť, ale jediného schopného a ochotného investora, ktorý chcel do tej našej ohyzdy vraziť peniaze sme si odplašili a neverím, že sa nájde niekto ďalší. Mesto ani železnice nemajú kapitál na opravu a pochybujem že sa nájde niekto schopný, kto by vytĺkol niečo z eurofondov. Takže, keďže Trabelssimu sa hádzali polená pod nohy, môžeme si túto našu ,, krásnu" stanicu užívať ďalšie roky.
Jasné, nie je vôbec ideálna. No v rámci možností sa mi pozdáva riešenie úzkeho prepojenia železnice s novou autobusovou stanicou. Je to síce pomerne malé mesto, ale významný dopravný uzol. Samozrejme, vždy sú nejaké limity. Len v prípade nášho Terminálu bol kladený dôraz na nákupné centrum a všetko sa tomu podriaďovalo. Z pohľadu investora pochopiteľné, z pohľadu vedenia mesta (verejný záujem) nepochopiteľné.
@Marek6283: Projekt je vypracovaný, už som si ho vyžiadal. Keď ho budem mať, pošlem/zverejním.
Veru tak,u nas je to skvele , jedno s druhym ako v NMnV alebo TT a podobne....a myslim si aj ze jedno mega nakupne centrum nam bohato staci v Belej...akurat by to chcelo dat v hlavnych casoch nejaku linku napr.c. 14 zo stanice k Laugariciu a po Elektricnej...Stanicu pekne a jednoducho opravit ako v TT a nic tu nechyba...Miesto je to skvele,take tu uz nik na taku vec nenajde!
Ona tá Břeclav nie je až taká ideálna, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať - podchod je na opačnom konci stanice, o šturcoch (4. nástupište) ani nehovoriac.
Ach... škoda peňazí. Mohli radšej konečne pekne polepiť autobusy logom sadky Sranda, že SAD Prievidza dokáže mať všade pekné logá, ale tu v Trenčíne máme mini nálepky a ešte horšie je, že s bielym pozadím na červené autobusy
No to je tiež pravda, aj keď niekto ide z nejakej dediny či menšieho mesta k nám tak naozaj sa mu oplatí vystúpiť na Hasičskej než na autobusovej stanici.
Hlavne tá poloha autobusovej stanice v tomto prípade je úplne nanič, od mesta je mimo, to ako som písal tam je Hasičská a zase čo sa týka obchodov tak z autobusovej stanice je jediný Max najbližšie.
Celkovo autobusová stanica je zle, že je tak mimo všetkého a nie je v strede mesta, alebo na lepšom mieste.
To beriem ale ucili Vas aj ze sa mate popozeraz-presvedcit ci mozete bezpecne preist!!! Co teraz nejak vymizlo ...preto sa to riesi tymto sposobom! Rozumieme si verim!
Tá menšia vyťaženosť autobusovej stanice nie je až taká prekvapujúca. Z pohľadu prímestskej dopravy je to len prestupný bod - nie cieľ sám o sebe ako napríklad školy, úrady a firmy v blízkosti Hasičskej/Úspechu atď.
To by sa tam musela v nejakej rozumnej forme vybudovať náhrada za terminál a časom aj za kasárne - obchodné, administratívne, obytné priestory, prosto niečo, kde je dôvod chodiť. Park takým miestom pre obyvateľov okolitých dedín asi nebude.
Neviem ci ste si vsimli,ale aj na vozidlach MHD nam uz lepia postupne na pravu zadnu stranu nalepky o zakaze prechadzania chodcov cez cestu pokial autobus neopusti zastavku a aj na zadne dvere z vnutra. Velmi rozumna zalezitost,no odkedy to tam mam vsimam si ludi co vystupia a zial najme ti ktory by uz mali mat rozum to presne porusuju. Ale kazdopadne fajin vecicka,snad to zaberie na deti ktore sa ucia a v skolach nemaju taku dopravnu vychovu aku sme mavali aj s praktickymi castami ked sme boli v ich veku my.
S tym presunutim zastavky uplne suhlasim lebo su velmi na husto ale ozaj len v pripade ak sa kpt.Samolepku zrusi!!! Troska nasatane ale problem rano ked tam kvantum rodicov vozi svoje deti do skoly a na mieste prechodu pre chodcov ich nechaju vystupovat,potom na to bude zastavka...ale tak co narobime...kazdopadne tento krok vitam a ak mate pan Scepko aj taku dokumentaciu ohladne noveho planovaneho otocu za Sihotou ,rad by som si to obzrel tu ak by bolo mozne!
Včera som si prešiel 3x úsek medzi budúcou zastávkou Hodžova ZŠ a Kpt. Nálepku. S kočíkom. Celý úsek je bezbariérový, v rýchlejšom tempe (nie náhlenie) som úsek absolvoval za 1:40 min., vychádzkovým tempom 2:13min. a ak mám dobrú aplikáciu krokomeru v telefóne, prešiel som cca 240 krokov. Samozrejme, napríklad dôchodca prejde tento úsek možno za 3 min. Je to naozaj len úsek štadiónu + možno 50m. Prešiel som sa aj k najbližším zastávkam (Zimný štadión a Hodžova kotolňa). V tomto prípade je asi naozaj na mieste uvažovať o zrušení zastávky Kpt. Nálepku.
Spracujem to ako požiadavku pre Útvar mobility, aby túto vec posúdili. Prípadne to skúsim otvoriť aj s niektorými poslancami z MČ Sever.
Ešte k Terminálu. Moja najväčšia kritika tohto projektu bola v logickom usporiadaní žel. stanice, prímestskej dopravy a MHD. Vzdialenosti, ktoré by človek absolvoval, ak by prestupoval z MHD na vlak/PAL. V tomto trojuholníku by musel prechádzať cez nákupné centrum v nie malých vzdialenostiach (ak je treba stihnúť prestup, každá minúta sa počíta). O večernom/nočnom režime (nákupné centrum zatvorené) nehovoriac. Tam tie vzdialenosti boli ešte väčšie. Z môjho pohľadu to popieralo logiku integrovanej dopravy. Z tohto pohľadu aktuálne riešenie zo 40-tich rokov je lepšie minimálne v spojitosti MHD a žel. dopravy. Pekným príkladom je aj terminál v Břeclavi, kde aplikovali aj princíp hrana-hrana. Megalománia, zásah do parku, dopravné riziká tohto riešenia sú tiež na zváženie. Dodnes ma zaráža, kde pri stretnutí vedenia, poslancov a majiteľa SIRS-u mi nevedel hl. architekt povedať, aké vzdialenosti a časy absolvuje človek pri prestupe na jednotlivé druhy dopravy. Teda ak vystúpim z MHD, akú vzdialenosť musím absolvovať na napr. vlak. Táto vec bola pre nich sekundárnou. Pobúreniu pána primátora pri otázke simulácie dopravného zaťaženia po výstavbe Terminálu (rozumej nákupnému centra) dodnes nerozumiem.
"Už len to, že máme MHD mi príde skôr, že kvôli zárobku ako kvôli ľudom, keďže stále tu v Trenčíne máme roky rokúce staré B 952."
Neviem, či kvôli zárobku. Ale viem, že sú na SVK mestá, kde berú MHD ako nutné zlo... "Lebo zákon hovorí, že mesto by malo prevádzkovať nejakú MHD, tak si ju nemôžme dovoliť zrušiť ".
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Richard Ščepko
Spracujem to ako požiadavku pre Útvar mobility, aby túto vec posúdili. Prípadne to skúsim otvoriť aj s niektorými poslancami z MČ Sever.