Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #11020:
Ideálne umiestnenie by som si predstavoval v miestach od ZUŠky po nový železničný most v blízkosti Mládežníckej ulice kde sa v blízkosti stretajú všetky vetvy MHD (Kubra-Sihoť-Západ-Juh), súčasná stanica je len na kubranskej vetve.
A zároveň by to bolo prakticky v centre a nemuseli by žiadne spoje zo Sihote zachádzať na stanicu. Ale tak je to nereálne keď už je po všetkom.
Inak na margo hádzania polien, tak všetci, čo v tomto meste žijeme a zaujímame sa, vieme, aká nebotyčná hlúposť to je. Veď tu najvyšší predstaviteľ mesta vystupoval pomaly ako Trebalssieho advokát, menil sa kvôli Terminálu ÚP, predávali sa pozemky tak, ako investor potreboval, o vzťahu mesta a SAD (=SIRS) svedčí aj predĺženie zmluvy sadke bez súťaže a tak ďalej a tak ďalej... tak aké polená? ?
Reply on: S499.1023 #11019:
Amen. Keď si zoberieme, že trištvrte Slovenska má stanice z monarchie, ktoré sú ako cez kopírak, tak môžeme byť naozaj radi za to, čo máme v TN. Druhá vec je, ako píšeš, že na Slovensku máme dobrý zvyk niečo pekné postaviť a potom to nechať desaťročia chátrať. Na normálnu údržbu budov, verejných priestorov a pod. sme tu ešte nedorástli.
Rovnako súhlasím, že žst Trenčín nemá blbé umiestnenie, neviem si ani predstaviť lepšie v podstate- blízko centra s obrovským rozvojovým potenciálom (priestor medzi Sadovou a Kragujevackých hrdinov, kasárne SNP, brownfield okolo bytoviek na Železničnej a pod.)..
Dovolím si jednu fotografiu zo svojho blogu, je pravdepodobne z roku 1944. Ani mne osobne nepripadá zlá, či otrasná. Teraz ale myslím architektúru aj so zamýšľaným predstaničným námestím. Inak súhlasím s S499.1023. Citlivá rekonštrukcia by mohla urobiť divy nie len so žel. budovou v Starej Turej, ale aj v Trenčíne.

https://blog.sme.sk/blog/10989/181712/014_nova_budova_new.jpg
Reply on: Jacob #11012:
Železničná stanica v Trenčíne NEMÁ blbé umiestnenie.
Reply on: dave6 #11009:
Len si dovolím podotknúť, že budova železničnej stanice v Trenčíne nie je žiadna "ohyzda" ale hodnotná funkcionalistická budova vysokej architektonickej kvality, len sa o ňu treba aj starať.
A Trabelssiemu sa polená pod nohy nehádzali, len sa mu neliezlo do riti ako je on zvyknutý.
Reply on: capaCity #11013:
Trebárs na Štúrovom námestí by to bolo dobré, nevadí, že tam nie sú koľajnice ? .
Reply on: Jacob #11011:
😃 Určite nebol toto dôvod 😃 Možno by sme boli sami prekvapení, čo bolo reálnym dôvodom.
Reply on: syko #11015:
Náhodou, poslanec Babič na tejto pripečenej utópii prežil asi 4 pekné funkčné obdobia v mestskom zastupiteľstve. ?
Reply on: capaCity #11013:
Už boli návrhy niekde v poli za Hanzlíkovou - pochybujem, že by mu napadlo niečo horšie ?
Reply on: dave6 #11009:
1) terminál v navrhovanej podobe by zabetónoval problematické riešenie na dlhé desaťročia. Z pohľadu stromov, z pohľadu dopravy, z pohľadu pešieho presunu v rámci železnice/pal/mhd.

2) nemusí všetko riešiť jeden veľký investor. Mesto ich môže vysporiadať, rozdeliť a ponúknuť menším investorom. V konečnom dôsledku, nejaké skúsenosti z toho sú z čias riešenia pozemkov v dnešnom priemyselnom parku v Záblatí a aktuálne sa takto nejako rieši priestor, ktorí vznikol po presune železnice.
Reply on: Jacob #11012:
A kde by si si predstavoval ideálne umiestnenie železničnej stanice?
Reply on: S499.1023 #11006:
Lenže železničná stanica má blbé umiestnenie a tým aj autobusová stanica. V iných mestách aspoň má zmysel, že sú hneď vedľa seba a sú na lepšom mieste nie ako u nás niekedy na konci mesta pomaly.

Ako som už hovoril, pokiaľ zastavujú prímestské autobusy na Hasičskej tak stále je autobusová stanica nanič keďže je na nej zbytočne vystupovať keďže tam vystúpiš jedine ak chceš ísť do Maxu, na vlak či už ak bývaš niekde pri autobusovej stanici.
Reply on: dave6 #11009:
Radšej aj keby sa muselo chodiť dlhšie vzdialenosti pešo, a malo by byť nákupné centrum, než mať túto ohavnú autobusovú a železničnú stanicu ešte pár rokov.

Ak bol hlavný dôvod na zamietnutie realizácie tohto projektu terminálu tak to potom akože fakt super, ďalšie roky strávené s tou ohavou 🙂
Reply on: Marek6283 #11007:
Práve si pomenoval jednu z hlavných nevýhod územného plánovania v štýle "single-use zoning" na periférii, v tomto prípade mega obchodnej zóny v Belej. Bez auta, autobusu a bicykla je to na figu a musíš riešiť rozširovanie ciest, pridávanie spojov.

V prvom rade, obe stanice sú na celkom dobrom mieste. Na okraji centra v území, na ktorého časti je možné niečo vybudovať do pár rokov (miesto terminálu) a s ešte väčším potenciálom do budúcnosti, až sa Ministerstvo obrany zbaví kasárni v prospech mesta. Čiže máme na okraji centra priestor, ktorý sa môže v budúcnosti stať cieľom ciest s úradmi, obchodmi, kanceláriami, možno bytmi s perfektnou dostupnosťou hromadnou dopravou zo širokého okolia.

Čo sa týka nejakej novej linky - nesúhlasím. Ak treba, v spolupráci s Tescom, Trenčín retail park a.s. (majiteľ Laugarícia), samosprávnym krajom poriešiť pozemky na hrane Asko/Laugo, postaviť tam autobusovú zastávku a reorganizovať prímestskú dopravu tak, že nejaká linka zo severu bude pokračovať na juh od mesta - trebárs jedna linka z Dubnice n. V. do Dubodiela. To by však na kraji museli byť aspoň takí dopravní fanatici...
máte z idealizované predstavy o tom, ako ,, ľahko " by sa stanica dala postaviť, ale jediného schopného a ochotného investora, ktorý chcel do tej našej ohyzdy vraziť peniaze sme si odplašili a neverím, že sa nájde niekto ďalší. Mesto ani železnice nemajú kapitál na opravu a pochybujem že sa nájde niekto schopný, kto by vytĺkol niečo z eurofondov. Takže, keďže Trabelssimu sa hádzali polená pod nohy, môžeme si túto našu ,, krásnu" stanicu užívať ďalšie roky.
Reply on: S499.1023 #11005:
Jasné, nie je vôbec ideálna. No v rámci možností sa mi pozdáva riešenie úzkeho prepojenia železnice s novou autobusovou stanicou. Je to síce pomerne malé mesto, ale významný dopravný uzol. Samozrejme, vždy sú nejaké limity. Len v prípade nášho Terminálu bol kladený dôraz na nákupné centrum a všetko sa tomu podriaďovalo. Z pohľadu investora pochopiteľné, z pohľadu vedenia mesta (verejný záujem) nepochopiteľné.

@Marek6283: Projekt je vypracovaný, už som si ho vyžiadal. Keď ho budem mať, pošlem/zverejním.
Reply on: S499.1023 #11006:
Veru tak,u nas je to skvele , jedno s druhym ako v NMnV alebo TT a podobne....a myslim si aj ze jedno mega nakupne centrum nam bohato staci v Belej...akurat by to chcelo dat v hlavnych casoch nejaku linku napr.c. 14 zo stanice k Laugariciu a po Elektricnej...Stanicu pekne a jednoducho opravit ako v TT a nic tu nechyba...Miesto je to skvele,take tu uz nik na taku vec nenajde!
Reply on: Jacob #11003:
Už vo veľa mestách sa dopustili tej debility, že majú autobusovú stanicu inde ako železničnú, neopakujte to po nich!
Reply on: Richard Ščepko #10995:
Ona tá Břeclav nie je až taká ideálna, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať - podchod je na opačnom konci stanice, o šturcoch (4. nástupište) ani nehovoriac.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.