A vieš prečo nebola súťaž? Ako napr. zabezpečíš, že náklady na km budú fixné na niekoľko rokov? Čo sa tak zamyslieť nad životnosťou autobusov, to že väčšina je na hranici odpísania a tak je jednoducho povedané - ekonomicky výhodnejšie sa ešte povoziť na tých čo máme, keďže sa ich limit blíži k 15 rokom. Ty už tu prestať šíriť svoje demagogické myšlienky o tom, ako mesto porušuje zákon, lebo je to zavádzajúce klamstvo.To že nevyužili verejnú súťaž, nie je protizákonné, súčasná legislatíva to umožňuje a nie sme jediným mestom, ktoré to využilo. Rok a pol prebiehali diskusie na úrovni finančnej a majetkovej komisie so spoločnosťou SAD a nie nie som naivný, výsledok samozrejme nie je ideálny ale v súčasnej, nie len ekonomickej situácii je nanajvýš pragmatický.
A hocikto by to chcel takto urobiť nemohol, pretože mu to vedenie mesta neumožnilo. Predĺžením zmluvy bez súťaže. Takéto hnusné polená hádže toto mesto pod nohy sirsu...
Poviem ti tajomstvo: zakúp si vozový park, prenajmi, zamestnaj ľudí. Buď teda ty konkurenciou a alternatívou na schopného poskytovateľa MHD. Vyskúšaj si čo všetko táto práca obnáša a až potom hodnoť, kto je akým schopných poskytovateľom služby. Máš slobodnú vôľu, nič ti nebráni skúsiť robiť veci lepšie keď si myslíš, že iní to robia nedostatočne. Pretože ľahko je súdiť a komentovať niečo do čoho nevidíš a zamerať sa len na špičku ľadovca, pričom iné súvislosti ti zjavne unikajú.
Chcel som súťaž, akú požaduje zákon. Poviem ti tajomstvo, vozový park sa dá zakúpiť, prenajať a ľudia zamestnať. SAD TN je všetko možné, len nie schopný poskytovateľ MHD. V kombinácii s vedením mesta, ktoré si nechá od sadky skákať po hlave a robí si čo chce, je to kombinácia priam ťahajúca z áut do verejnej dopravy...
a ty akú súťaž si chcel? Vidíš tu nejakého iného schopného poskytovateľa mestskej hromadnej dopravy s dostatočným vozovým parkom, personálnym obsadením + technickým vybavením okrem SAD TN? Nevšimol som si žiadne zástupy záujemcov o tento lukratívny job. A áno, Rišo robil určite všetko možné aj nemožné aby sa Georgovi vyšlo v ústrety, lebo vie, že bez súkromného investora sa nikde so stanicou nepohneme.
Ideálne umiestnenie by som si predstavoval v miestach od ZUŠky po nový železničný most v blízkosti Mládežníckej ulice kde sa v blízkosti stretajú všetky vetvy MHD (Kubra-Sihoť-Západ-Juh), súčasná stanica je len na kubranskej vetve.
A zároveň by to bolo prakticky v centre a nemuseli by žiadne spoje zo Sihote zachádzať na stanicu. Ale tak je to nereálne keď už je po všetkom.
Inak na margo hádzania polien, tak všetci, čo v tomto meste žijeme a zaujímame sa, vieme, aká nebotyčná hlúposť to je. Veď tu najvyšší predstaviteľ mesta vystupoval pomaly ako Trebalssieho advokát, menil sa kvôli Terminálu ÚP, predávali sa pozemky tak, ako investor potreboval, o vzťahu mesta a SAD (=SIRS) svedčí aj predĺženie zmluvy sadke bez súťaže a tak ďalej a tak ďalej... tak aké polená? ?
Amen. Keď si zoberieme, že trištvrte Slovenska má stanice z monarchie, ktoré sú ako cez kopírak, tak môžeme byť naozaj radi za to, čo máme v TN. Druhá vec je, ako píšeš, že na Slovensku máme dobrý zvyk niečo pekné postaviť a potom to nechať desaťročia chátrať. Na normálnu údržbu budov, verejných priestorov a pod. sme tu ešte nedorástli.
Rovnako súhlasím, že žst Trenčín nemá blbé umiestnenie, neviem si ani predstaviť lepšie v podstate- blízko centra s obrovským rozvojovým potenciálom (priestor medzi Sadovou a Kragujevackých hrdinov, kasárne SNP, brownfield okolo bytoviek na Železničnej a pod.)..
Dovolím si jednu fotografiu zo svojho blogu, je pravdepodobne z roku 1944. Ani mne osobne nepripadá zlá, či otrasná. Teraz ale myslím architektúru aj so zamýšľaným predstaničným námestím. Inak súhlasím s S499.1023. Citlivá rekonštrukcia by mohla urobiť divy nie len so žel. budovou v Starej Turej, ale aj v Trenčíne.
Len si dovolím podotknúť, že budova železničnej stanice v Trenčíne nie je žiadna "ohyzda" ale hodnotná funkcionalistická budova vysokej architektonickej kvality, len sa o ňu treba aj starať.
A Trabelssiemu sa polená pod nohy nehádzali, len sa mu neliezlo do riti ako je on zvyknutý.
1) terminál v navrhovanej podobe by zabetónoval problematické riešenie na dlhé desaťročia. Z pohľadu stromov, z pohľadu dopravy, z pohľadu pešieho presunu v rámci železnice/pal/mhd.
2) nemusí všetko riešiť jeden veľký investor. Mesto ich môže vysporiadať, rozdeliť a ponúknuť menším investorom. V konečnom dôsledku, nejaké skúsenosti z toho sú z čias riešenia pozemkov v dnešnom priemyselnom parku v Záblatí a aktuálne sa takto nejako rieši priestor, ktorí vznikol po presune železnice.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.