akurat tak z tvojho prispevku vidno, ze slovencinu neovladas ani len na urovni ZS (niaky, LOMNÍCKY)...nabuduce sa radsej pozri do slovnika, kym sa zacnes strapnovat ?
každý to pochopí ako chce, ja som to myslel len v dobrom. Ďakujem teda za prívetivú odpoveď a prajem pekný deň. Týmto pre mňa uvedená diskusia skončila, na žiadnom flameware sa tu zúčastňovať nemienim.
#183 TeBeCe:
Priatelia, snáď sa tu teraz nebudete naťahovať o naťahovaní slovíčok. Predsa najdôležitejšie je, že každý z Vás to myslí len a len v dobrom ?
Nechcem fakt vŕtať, no opäť mi nedá nespomenúť jednu vec, a síce že do Smokovca nepriviezli a na koľaje neusadili "lanovky", ale jej vozne. Je to myslím dosť veľký rozdiel. Podobná chyba bola (je) aj v článku "Nové vozne pozemnej lanovky" dorazili na Slovensko (v najnovšom - inak veľmi peknom - fotoupdate sa to týka prvých troch záberov). Lanovka je (v prípade Hrebienka) celé to zariadenie vrátane technológie staníc aj koľajovej trate. V prípade povedzme sedačkovej lanovky je to zariadenie oboch staníc, traťové podpery, pomocou nich vedené lano a na ňom zavesené vozne.
Možno to niekomu pripadá ako zbytočné slovíčkarenie, a že sa opakujem je pravda ☺ - no myslím, že vy ste profesionáli, a preto by sa tu podobné chyby nemali vyskytovať. Je ale fakt, že na pozemnej, či kyvadlovej lanovke, kde cestujúcich prepravujú zväčša 1 alebo 2 veľkokapacitné vozne (kabíny), to zvádza k nesprávnemu označeniu. Pri takej sedačkovej lanovke je to jasnejšie a logickejšie, hoci sám som neraz zažil, ako cestujúci na istej nemenovanej LD v Bratislave kričali na prichádzajúci voz slovami "pozor, už je tu lanovka"... ? Jasne, každý to pochopí... ale človek viac či menej zainteresovaný sa nad tým len pousmeje.
Kabíny osadili vedľa seba na známej výhybni v polovici trate, kde sa lanovky počas jazdy križujú. Kvôli rekonštrukcii staničných budov na tomto mieste ostanú až do spustenia testovacej prevádzky začiatkom decembra. Aj keď sú kabíny natreté špeciálnym UV lakom, z ktorého sa dajú ľahko odstraňovať grafity, do spustenia prevádzky ich bude najmä kvôli sprejerom kontrolovať v divočine strážna služba.
V zime rýchlejšie, v lete viac pohľadov
S novými kabínami prichádza aj vyššia rýchlosť. "Kým staré vozne išli rýchlosťou 5 metrov za sekundu, nové budú dosahovať rýchlosť 10 metrov za sekundu," prezradil zástupca TLD Maroš Sýkora. Takto by sa malo skrátiť aj trvanie jazdy zo Starého Smokovca na Hrebienok z doterajších 7,5 minúty na 4,5 minúty.
"S rýchlosťou je to ale ošemetné, pretože ľudia chcú z lanovky obdivovať aj krásu prírody," doplnil Sýkora. Preto podľa neho TLD zvolí nasledujúci postup: "V zime kvôli lyžovaniu bude lanovka premávať rýchlejšie, v lete zase kvôli výhľadom do prírody o čosi pomalšie."
V prvých TN na Markíze ukazovali nakoľajovanie nových vozňov lanovky. Zaujímavosťou bolo, že ich umiestnili do stredu trate, na výhybňu. Len dúfam, že im podvozky správne dali. ? A teraz tak rozmýšľam, či ich tam budú mesiac strážiť, ale ich nechajú len tak napospas lesnej zveri a vandalom.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec