Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Duški Kubov #1492:
Teraz ale nenápadne podsúvaš tézu, že prepojenosť VÚC-dopravca a dopravca-výrobca je niečo ojedinelé a náhodne spôsobené prítomnosťou jedného človeka.
Lenže vidiac počíňanie v iných krajoch, tam je to isté len v bledomodrom. Bezzubý VÚC s vplyvom správnych ľudí a konexiami na správne oblasti, extrémne podelený trh, zaujímavé väzby do mestečka pri Mochovciach, akože spásonosné súťaženie s pofidérnym výsledkom... Kým sa nezmení širšie nastavenie spoločnosti, výmena jedného panáka za iného veľa nevyrieši, lebo nitky v pozadí sa nepotrhajú.
A úprimne, východ si volí istoty príliš dlho, ale ľudia stále nechápu, kam ich to vedie. Ale to už je mimo rámec toho fóra.

-----
(poznámka pod čiarou - PO a HE boli tiež o nekalosti? Neboli to skôr vytĺkané politické body formou zamestnanosť, obnova za lacno, domáci priemysel? Lebo veď to by tiež išli popradskou cestou a nevrátili sa k iným, či? A hlavne do toho vôbec nezapadá Lučenec či Žilina)
Vo voľbách do VÚC treba zabrániť, aby opäť vyhral Peter Chudík (terajší župan za stranu SMER SD). Len vďaka nemu má Troliga v okresoch Poprad, Levoča a Kežmarok taký monopol. Netreba ani zabúdať na to, vďaka komu majú dopravcovia SAD Prešov a SAD Humenné niekoľko autobusov od firmy Troliga Bus.
Reply on: Duški Kubov #1490:
Čisto teoreticky, možno to ešte len nie je dohodnuté s mestom. Stále máme len polku roka, ešte je kedy rokovať, schvaľovať, meniť rozpočet... Schyľuje sa ku komunálnym voľbám a mestským politikom by sa vylepšenie PR v podobe krstenia a strihania pások určite hodilo.
Informoval som sa aj na mestskom úrade, konkrétne u viceprimátora Wzoša, či nevie niečo viac o tíchto vozoch (pretože sa dostala ku mne informácia, že Troliga mieni nakupovať nové vozy pre MHD Poprad). Viceprimátor mi túto informáciu vyvrátil. Povedal, že nákup nových vozidiel určuje mestské zastupiteľstvo, ktoré tento návrh o kúpe musí schváliť.
Reply on: Viko #1488:
Ako s NovoTroligami, zase budu sami sebe najlepsim zakaznikom...
Reply on: Duški Kubov #1487:
Ďakujem, to je zaujímavé. Ak by to pomohlo SADke pozviechať sa, tak by som vám to prial, ale mám trocha obavy, či tu je na také niečo trh.

V každom prípade, ak by si sa dozvedel niečo nové, ozvi sa mi, prosím ?
Neviem, či to je len fáma alebo fakt, ale počul som hypotézu, že jeden Karsan stojí v dielňach SAD na Hraničnej ul. v Poprade. Už asi dva mesiace tam nesmú chodiť vodiči si robiť ani údržbu na voze. Len nedávno začali na SADke nové poriadky; boli dosadené dve nové ekonómky, resp. osoby z odvetvia ekonomiky a medzi AS a areálom SAD v Poprade jazdí nejaký týpek na Porsche Cayenne. No uvidíme, čo to ešte bude.
Troliga bus spustil novú verziu stránky, texty síce pomenili menej než by sa žiadalo, ale miesto univerzál obrázku Fenixa tam pribudli vcelku pekné fotky prevádzkových vozov spod tatranských končiarov.

Hlavne ma však šokovala nová sekcia - vyzerá to, že idú skúšať šťastie s distribúciou tureckých midibusov Karsan... Vie sa niečo viac v miestnych končinách?
Reply on: Dispecer #1484:
Len ako tabuľka, málokedy tam visí príslušné pdf o rozhodnutí, a ak aj áno, je ničnehovoriace.
https://sdusht.telecom.gov.sk/SprHomTyp/Shtv_p.aspx

Potom ešte existuje prehľad osvedčení výrobcov v predpotopnej forme na http://www.telecom.gov.sk/php_mk/md_sdu28/osvedcenie_vyrobca/28_tsvnm_lr.php
Reply on: Viko #1483:
To sa dá niekde pozrieť? ?
Reply on: S499.1023 #1481:
Tak som pozrel zoznam vydaných homologizácií a typových schválení, ale nič nové od Troligu tam nepribudlo - ani ako nové, ani ako rozšírenie existujúceho.
S tým Ruskom je to tiež také všelijaké - už mali minimálne dve tamojšie fabriky ma kooperáciu, ale s prvou to padlo a v druhej to tiež nevyzerá na skutky. Dva známe vozy z r. 2012, čo tam šli, mali motory Euro4+, takže na pokračovanie výroby nepotrebujú čakať na novú administratívu, akurát nechápem, ako sa zvládlo prihlásiť ich s takou normou u nás a až následne exportovať.

Zaujímavé však je, že pre Pegasus je od 11/2012 rozšírené schválenie aj pre motor Iveco. Vie sa o voze v takej verzii?

----
Duški: tvoja pochybnosť ohľadom schválenia je čisto názorová alebo sú tam dáke vážne prekážky?
Reply on: S499.1023 #1481:
To je jasné, ale neviem o nejakom meste, kde by cesty neboli cestami... 😃
Reply on: Dispecer #1480:
To myslieť mohol ale to sa určite nevolá licencia. Okrem toho bez typového schválenia môže vyrábať koľko chce, len na cesty s tým nesmie ? .
Reply on: S499.1023 #1479:
Nemyslel on typové schválenie vozidla?
Reply on: Duški Kubov #1478:
Ak chcem vyrábať autobusy (bez ohľadu na emisnú normu) v niečej licencii (napr. SOR vs. Solbus, Gräf&Stift vs. MAN), tak potrebujem licenciu. Ak chcem vyrábať autobusy z vlastného vývoja, nepotrebujem licenciu. A "licencia na autobusy Euro 6" je nezmysel už fakticky, normu Euro 6 spĺňa motor, nie autobus.
Reply on: S499.1023 #1476:
Ja rozumiem, že € je označenie pre peňažnú menu, ale asi každý pochopí, že som tým myslel slovo EURO ako označenie pre emisnú normu.

Na výrobu autobusov s motorom Euro 6 potrebuješ licenciu, inak výroba a predaj nemôže byť zahájený.
Reply on: Viko #1474:
"Popredný výrobca autobusov na Slovensku" - to je ocenenie - niečo ako popredný výrobca interkontinentálnych rakiet v Sierre Leone ? .
Reply on: Duški Kubov #1475:
Čo znamená "dostal licenciu na výrobu Euro 6" (znak € je vyhradený pre menu, nie je to skratka slova euro)?
Reply on: Viko #1474:
Tak sú len dve možnosti: buď dostal licenciu na výrobu €6 (o čom pochybujem) alebo ide vyvážať autobusy €5 a nižšie na východný trh...
Reply on: Duški Kubov #1473:
Vau, ďakujem, konečne vidím, ako vyzerá Taurus! (síce som sa ruskými stránkami hrabal, ale toto mi ušlo). Okrem nich toho asi veľa nevyviezli, vo výrobných číslach na e-d veľmi nie sú také medzery (iba na 4 Pegasy mínus aktuálne dianie, okrem toho existoval Leonis s mierne iným lakom a rovnými madlami v stredných dverách, videný 3/2010 vo výrobe - http://www.busportal.sk/images/stories/2010/6306_005.jpg )


Keby to boli pozície do dielní, tak to neriešim. Lenže oni začali do Levoče zháňať lakýrnika, kontrolóra výroby, pracovníka montážnej linky, konštruktéra-projektanta (výrobných výkresov) apod. A keď si to dám do kontextu s článkom https://www.kwds.at/en/news/newsarticles/detail/citybus-von-troliga-bus-punktet-durch-das-allison-automatikgetriebe-mit-optimiertem-kraftstoffverbra/ tak to pôsobi celkom zaujímavo...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement