Tabuľu na Novoplan PMC-12 je technicky možné inštalovať - vozidlá SAD Prešov, SAD Lučenec, SAD Žilina a aj minimálne jeden Novoplan SAD Poprad elektronické tabule mali. Skôr si myslím, že záleží na požiadavkách objednávateľa dopravy. V poslednom čase pozorujem, že okrem Popradu aj v Humennom dodatočne inštalujú tabule na niektoré vozidlá, s ktorými sa pravdepodobne počíta na ďalšie obdobie.
Troligy sú už len na "dožitie", do nich sa už neoplatí montovať žiadne LED panely. Je pravda, že niektoré lepšie kúsky LED panely ešte dostali, ale do ostatných je to naozaj zbytočné. Inak, onedlho vybehne na cesty pod Tatry aj zopár Crosswayov zo Slovak Lines.
Na vozidlách SAD PP a aj HE som si všimol taký zvláštny jav - namiesto LED panelu majú vždy len nejakú tabuľku alebo zdrap papiera. Je to hlavne na Novoplanoch, niektorých SORkách a Troligách. Popri tom napríklad tie Fenixy alebo Pegasusy majú hore výrez na LED tabuľu (na SOR a Novoplane tam nie sú ani tie). Je tam nejaký problém s inštaláciou tých tabúľ, v garáži Mariana Troligu tam nedali zdroj na elektrinu alebo kde je problém?
Vozidlá? Ja viem len o košickej 5401, na ktorej sa robila "generálka" v súvislosti s prechodom časti výroby do Levoče. Opakovalo sa to ešte niekedy?
Osobne by som za stiahnutím Trolíg veľkú vedu nehľadal. Proste mesto nechce Troligy a chce Mercedesy, tak sa nakúpili Mercedesy a Troligy sa stiahli. O ich technickom stave sa povrávalo všeličo, ale neviem či to naozaj hralo nejakú rolu.
Ospravedlňujem sa, zle som sa vyjadril. Narážal som konkrétne na tie vozidlá, ktoré si Troliga vzal naspäť. Novoplan totiž svojho času takto bral vozidlá späť aby sa z nich spravila lepšia technická dokumentácia.
https://evidencia-dopravcov.eu/voz/22959
Vedel by niekto čo za poruchu má tento voz? Relatívne nový NP bus stojí 2 roky zatiaľ čo jazdia 13 ročné LE vraždy od bryndziarov. https://evidencia-dopravcov.eu/voz/21600
A tento snáď pol miliónový elektrobus to isté.
Viem že to nie sú zrovna výkriky najmodernejšej techniky a najvyššej kvality no čo to radšej opraviť a predať, načo to má stáť nepojazdné? Na nejakých skibusoch a NADkách by to využitie našlo.
A ak by niekto ešte vedel, tak aké sú plány s autobusmi, ktoré boli vrátené výrobcovi? Robí sa z nich technická dokumentácia, stojí to alebo to idú zošrotovať? Celkom by ma zaujímalo ako dopadol tento "výrobca"...síce on vlastne dopadol doslova
VIDEO: Nová električka by mohla spájať Tatranskú Lomnicu a Zakopané
POĽSKO/SLOVENSKO / Električka a zubačka vo Vysokých Tatrách spája viaceré tatranské osady. V čase jej stavby sa plánovalo, že by mala ísť až k poľským hraniciam. Teraz sa o tom opäť hovorí, aspoň za našou severnou hranicou. A cieľ by mal byť ešte o pár kilometrov ďalej. https://www.noviny.sk/slovensko/656757-video-nova-elektricka-by-mohla-spajat-tatransku-lomnicu-a-zakopane
Podľa mňa by to bolo super, ak by sa SK a PL spojili TEŽ-kou... Len by to bolo sakra drahé.
Momentálne asi niet inej cesty, ako regulovať prílev áut do Tatier.
(Bez ohľadu na miesto a cenník, ponosy na drahé tatranské parkovanie sa vyskytujú už aj zo dvadsať rokov Že to je vôbec ešte zaujímavá téma pre noviny...)