Za mna ten horny nakres. Bez cervenej farby nad oknami.
V roku 2022 sa SOR Libchavy stal s typom TNS 12 víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku mesta Prešov na dodanie 4 hybridných 12-metrových trolejbusov s trakčnými batériami. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 461 250 € bez DPH, v priebehu výroby sa zvýšila na 505 530 € bez DPH. Trolejbusy mali byť pôvodne dodané s elektrickou výzbrojou Cegelec, ale pre problémy jej výrobcu sa dodávateľom výzbroje pre prešovské trolejbusy stala česká spoločnosť Rail Electronics CZ. Nákup trolejbusov bol spolufinancovaný (95 %) z nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ v rámci Programu Slovensko 2021 - 2027.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR TNS 12 A04 | 801 – 804 | 2023 | 2024 | — | 4 |
Spolu | 2023 | 4 |
Dĺžka | 12000 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Výška podlahy | 330 mm (240 mm pri naklonení vozidla) |
Rázvor | 5900 mm |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 35 + 1 |
Počet miest na státie | 57 |
Celkový počet miest | 92 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 12000 kg |
Celková hmotnosť | 19000 kg |
Elektrická výzbroj | Rail Electronics CZ, IGBT-tranzistorový trakčný menič riadený mikroprocesorom |
Kapacita trakčnej batérie | 85 kWh (typ EVC-TNS12, dojazd 12 km) |
---|---|
Motor | Pragoimex TAM 1056 C6S, asychrónny 3-fázový, 6-pólový s kotvou nakrátko, vzduchom chladený, men. napätie 425 V AC |
Výkon motora | 175 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | Eberspächer AC 515 G2 II (priestor pre cestujúcich)
Eberspächer K403 E G2 (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 22 kW (AC 515)
7 kW (K403 E) |
801 802 803 804 |
801 | nevyradené vozidlo: 4 (100 %) |
801 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 2 (50 %) |
Kevin