Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes som sa stretol s človekom, ktorý mi tvrdil, že na vlastné oči videl v sobotu Sekčovom prechádzať kamióny s dvoma naloženými trolejbusmi Solaris Trollino v bledomodrom nátere. Sám neviem, či tomu môžem veriť alebo nie. Nemáte niekto viac info?
Reakcia na: bigmac #444:
Ja este doplnim. Spotrebna dan z CNG co sa chysta, bude vacsia ako za naftu :)) Takze DPB prerobilo. Keby kupili novy voz na naftu maju polovicnu usporu.
Reakcia na: ondris #446:
Nechci ma rozhnevať takto večer svojimi extrémistickými postojmi. Samozrejme, že zastavovanie L32 na Rusínskej bolo opodstatnené. Neexistuje dôvod, prečo by táto zastávka pred otvorením OD Lidl fungovať nemala - obsluhuje predsa ulice Laca Novomeského, Arm. gen. Svobodu a ďalšie. Pojem "zastávka pre lenivcov" neuznávam. MHD je tu pre ľudí, má im preto v rámci možností zastaviť čo najbližšie k domovu, práci, škole... Jazdná doba na L32 sa už skrátila vynechaním zaachádzky na Laca Novomeského a zriedením zastávok. Rušiť ešte Rusínsku je čistý extrémizmus.

A z tých trolejbusov, ktoré vo vleku madlá majú, ktoré ich majú pri tretích dverách na boku, ktoré pri štvrtých dverách na boku a ktoré pri štvrtých dverách vzadu? 😉

Info o ubúdajúcich svetielkach ma normálne zranilo.
Dnes som bol po dlhej dobe v Prešove... To, čo som zažil ma milo prekvapilo... najmä super rýchla jazda trolejbusov... ? ? ?

To sa ani nedá porovnať s Košicami, kde sa vlečú ako slimák... ?

Ďakujem DPMP za skvelý deň... a najmä Tebe Vladimír ?

PS: a to kľučkovanie kĺbákov... no proste ? ? ?
Dnes som sa viezol 32 z mesta a zistil som ze na Rusinskej uz nie su ziadne zastavky ? Este vcera tam stali, len boli zakryte. Mali ste vidiet ten chaos v buse, ked si ludia ako obvykle stisli na znamenie a bus tam len tak prefrcal! ☺ Aspon som bol rychlejsie doma a ti co nevystupili sa aspon prejdu, ved "cerstvy" sekcovsky vzduch nikdy nezaskodi. Podla mna je tam ta zastavka len pre lenivcov a teraz ked tam este nie je otvoreny Lidl je myslim si zbytocna a len spomaluje 32, ved nakoniec 36 tam vobec nestoji.
Info pre Vlada: uz som si urobil ten prieskum ohladom madiel v trolejoch na oknach! Vyslo mi ze az 8 dlhych tolejov ich nema a vacsina z nich je po GO v BB a to konkr. 86,96,98,99,100,101,102 a 112
a tie nase povestne tri svetielka vpredu hore ma uz len 9 trolikov: 92,93,94,95,96,97,105,108 a 109, skoda no, lebo je to taka pekna rarita na 15tr-kach
Reakcia na: J #443:
A na kolko rokov je na svete zasob elektriny?
re j, paroplynaky dpb: dakujem ti za nove plechy a zeleny nater s reklamou. to je na go trosku malo, nemyslis? a informacne panely... no, s tou kk polodatabazou, to by slo, ved treba najprv osadit panelmi autobusy, co maju zivotnost 6 rokov po go a az potom elektricky, co maju 20. opat len dokaz nesystemovych opatreni a kohosi neschopnosti. a to, ze ten pseudoplynak nevydrzi celu sluzbu s palivom, ze ho treba hradit, inak vynecha spoj, ze teda potrebujes dalsi autobus a dalsieho vodica, jalove km z linky na plnicku a spat a jalove km zalozaku zo stanovista na linku a spat, to nie su naklady? 10litrov draheho motoroveho oleja, to nie su naklady? vyssia zataz palubnej 24v siete a skratena zivotnost akb, to tiez nie su naklady? 3x drahsi alternator je lacnejsi, lebo dodavatel ma pochopenie pre ekonomicku stranku prevadzky, tak aby neboli naklady, tak ho da za tretinovu cenu, vsak? trepes polopravdy, vymysly a nezmysly a rad by som vedel, kam na ne chodis???
bigmac: V múzeu plynárov som nikdy nebol ? ale jednoducho berem to z toho ekologického ale aj ekonomického hľadiska.
Dnes som videl prepočty zásob zemného plynu vo svete a nafty je na 40 rokov a plynu na 62. To sú prepočty pri súčasnom tempe rastu spotreby a pri súčasne známich dostpných ložiskách. Keďže ťažobné spôsoby idú stále dopredu, niektorý odborníci hovoria, že nafty bude ešte na 100 a zemného plynu na 130 rokov.
Každý DP má špecifické podmienky, ale veľa busov na CNG alebo aj metán jazdí v Škandinávií ale aj v neďalekej Viedni, či v Moste a Litvínove na LPG. Prestavby Karos na CNG je z núdze cnosť. Avšak vozy dostanú nové plechy, interiér, informačný systém za štátne, SPP si dá na na reklamu, za ktorú DPB zhrabne 70.000 a to prispeje na samotné palivo. Nemyslím si, že to bol zlý kšeft. Teraz by nebolo na čom jazdiť, do Starka, UD, Zlínera sa poslali vyslovené vraky, či už aj polorozobraté šroty, ktoré boli znovu sprevádzkované. Avšak koncepčné riešenie to nie je a to priznáva aj DPB ústami jeho generálneho riaditeľa, nech je to akokoľvek exot. Lepšie je skutočne kupovať nové vozy s motorom pre CNG, ktorý bude na to stavaný.

Inak cena kubického metra zemného plynu je pre odberateľa, ktorý za rok zobere od 6 500 do 60 000 m3 9,12 Sk vrátane DPH za m3. Pre odberateľa od 60 000 do 400 000 m3 je to 7,80Sk za m3. Ak je to od 400tis. do 2mil., je to 7,20Sk za m3.
Okrem iného sú zálohové platby tak nízke, že DP môže mať prachy na účte, čerpať úroky a spotrebu vyplatiť až neskôr.
To je samozrejme za predpokladu, že DP má vlastnú plničku a tá sa mu musí oplatiť postaviť. Pochybujem, že by sa to oplatilo DPMP, ale na takom Jurajovom dvore a Trnávke je to o inom.
re j, cng: nie si na ten plyn nejako obvzlast zatazeny? 😃
ked plyn, tak zemny, dobre beriem, je to metan, ale ked motor, tak plynovy a nie viac alebo menej prekopany diesel by liaz. ani jeden plynovy motor sa nevyznacuje tym, ze ma hlinikove piesty. tam treba trosku ine materialy, napr. vanad, titan a ich kompozity, metalokeramicke valcove vlozky, sedla a ventily... cena takeho motora je do b741 vyssia ako cena tej celej pseudogeneralky. CELEJ! Pochopil? ak sa mi podari, zozeniem k tomu viac, potom mozme zacat robit prepocty o ekonomickej "vyhodnosti". keby to zas bolo take vyhodne asi by toho jazdilo viac, nemyslis..? alebo je v tebe zakoreneny hlboky umelecky zazitok z poslednej navstevy muzea plynarov?
Vladimír: No ja bych rád, len m@rtin ma pozval na týždeň do Prahy, to rátam tak 4,5tis. A ešte chcem ísť buď k moru, tak 10.000 alebo aspoň v SR takých 4tisíc. A k moru či do SR pôjdem s babenkou a tú nechcem obťažovať s MHD. Už aj to je naštvaná, že ju neberem do Prahy ? Ale m@rtin povedal, že pánska jazda, tak má smolu ?
Takže vidím to až na leto budúceho roka. Ale uvídíme čo život ešte prinesie.
Vlado, Papyr : potvrdzujem. Salburg ma sukromnu elektricku primestsku zeleznicu. Salzburger Lokalbahn Prevadzkuje dve linky. V CP OBB ju najdete po cislom 210
Reakcia na: J #438:
Ja Ťa rád privítam v oboch týchto mestách aj tento rok. Neváhaj a dovaľ sa! Aspoň na týždeň.
Papyr: Áha, tak to všetko vysvetľuje.

Vladimír: Nemôžem niekde presadzovať CNG ak nepoznám podmienky. Hádam sa mi podarí budúci rok navštíviť aj Prešov a Košice a potom môžme pokecať o CNG a Prešove 😃
All: Vedeli ste o tom, že ľubotickú časť komunikácie MK-2 si Ľubotice pomenovali ako Prešovskú ul.? Ja som to zistil len náhodou, v telefónnom zozname som si všimol adresu firmy Artweger - Prešovská 1 ?
Reakcia na: J #434:
Aha. Takže ja o Prešove, Ty o Blave. Záver teda zostáva: Som rád, že DPMP s plyňákmi neexperimentuje.
Reakcia na: J #434:
Vyhrabal som ten subor, kde sa to pocita. Http://papyr.szm.com/trpraha-uspory.xls - samozrejme, pozabudol som sa a je to pocitane nie pre 50 ale pre 5 milionov vzkm, prepac, ospravedlnujem sa. Takze opravujem sam seba, spravne a presne cisla su v tabulke.

Vypocet pocita s 3% zdrazenim nafty a 4% zdrazenim elektriny kazdy rok... a aj tak to stale setri, dokonca cim dalej, tym viac korun 🙂
Reakcia na: S499.1023 #414:
Už mi to Papyr vysvetlil, moja chyba. Zle som tie čísla pochopil. Ja som myslel, že výstavba plničiek by stála 58mil a zadrátovanie mesta by stálo 11mil.
Čo sa bodu 1. týka, reagoval som na Vladimírov príspevok o nejakom západnom meste, ktoré chce smradobusy vyhodiť všetky.
A ak by som mal byť zlý, tak je to diskusia tvojho štýlu.

Re #419 Papyr: Už áno. 😃 Ale aj tak, nech rátam ako rátam tak 55.000.000 km pri spotrebe LEN 30l/100km je 16.500.000 litrov nafty a to len pri cene 10Kč za liter je 165.000.000Kč. Alebo zase mám niekde chybu? ?

Re #420 Papyr: To nevieme ani pri El. energii koľko bude stáť v roku 2006. Pokiaľ si čítal dnešnú správu v médiách, tak do roku 2030 je potrebné vraziť do el. siete celosvetovo 10 biliónov dolárov, inak hrozia veľké výpadky,... Aj el. energia pôjde v roku 2007 hore, pre minimálne spotrebné dane, ktoré požaduje EU, uvidíme ako dopadne požiadavka o odklad.
Avšak pri hromadnej preprave osôb by sa nemala spotrebná daň z CNG a LPG platiť tak dúfam, že aj u el. energie to tak bude.
Je mi jasné, že čím viac trolov bude jazdiť, tým viac sa ušetrí. Také veci netreba vysvetlovať.
Nakupovanie nových busov ani trolov som nerátal. Aj keď by bolo dobré porovnať cenu vozidiel a ak odmyslím náklady na zriadenie vrchného vedenia porovnať prevádzkové náklady trolov, Diesel busov a CNG busov. Pri troloch treba samozrejme započítať údržbu vedenia a meniarní. Potom zistiť do koľko rokov sa mi rozdiel nákupnej ceny vozidla vráti.

Počul som už o duobuse, ale zase je ekonomické kupovať trol s agregátom, ktorý využiješ 15 krát počas doby životnosti?
Jednoducho si myslím, že je dobré nechať si zopár busov na linkách, normálne využívať ich úžitkovú hodnotu a v prípade potreby ich stiahnuť kam treba.

Re #424 bigmac: Prepáč, ale ja som porovnával jedine diesel bus s CNG bus. Nikdy som nikde nepísal, že trol je na prevádzku drahší ako CNG bus. Jedine, že by ten bus jazdil na vodu 😃 A aj ja si myslím, že ideálne je postaviť rýchlodrážne električkové trate na najvyťaženejšie ťahy a urobiť výťahy za pomoci trolov. CNG busy dať na linky do Zah. Bystrici, Čunova, Grobu a iné, kde by stavanie vedenia a meniarní pre trole bolo v dlhodobom horizonte neekonomické.

Takže ešte raz a dúfam naposledy. Ja nepopieram výhody trolejbusu oprotí akémukoľvek autobusu. Trol jednoducho vychádza lepšie. Ja len vyzdvihujem výhody CNG busu oproti diesel busu a to hlavne v bratislavských podmienkach, kde DP prevádzkuje 550 vozov. To už akým spôsobom sa to tam robí je iná vec. Ale radšej by som bol keby bolo 550 trolov a 130 busov.
Veď pre mňa je doteraz nepochopiteľné, že moje druhé najobľúbenejšie mesto, ktorého obyvatelia sú dosť ekologiky založení (vlastne celý štát) nemajú trolejbusy.
Reakcia na: Vladimír #429:
Ej veru, bola to dajaka primestska zeleznica. Ale tiez elektricky tahana 🙂
Reakcia na: Peter K #431:
Pocitane pre Prahu. DP Praha ma tak ci tak obrovsky odber na metro a elektricky, tak ten trolejbusovy odber sa na celkovej zaplatenej cene podiela minimalne.
Re 419:

No mna by zaujimalo, s akym casom vyuzitia maxima sa vo vypocte uvazovalo. Aj pri rovnakom odbere EE mozu mat 2 podniky velmi rozdielnu cenu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.