No tak to ja si zase myslím, že takáto návesť je v poriadku, odchod vlaku zo stanice na inú návesť ako Voľno by mal byť mimoriadnosťou (predpokladám teda, že za Voľno sa pokladá aj kombinácia Voľňa s niečím?).
Sarko: V pripadoch poruchy PZZ jazda vlaku zavislej trakcie bez motoroveho rusna nie je dovolena, aspon oficialne. Aj tu je vidiet, ako to je skvelo "vyriesene". Naviac sa vlak musi spravat ako keby bol vyrozumeny "Op" rozkazom (aj ked nie je) aj v pripadoch jeho odchodu zo zst. Presov okolo odchodoveho navestidla s navestou STOJ, co moze sposobit dalsich x-poruch vobec nesuvisiacich s PZZ, dane PZZ moze kludne fungovat! Na odchodovom navestidle je totiz "historicky nova" navest 160 Priecestne upozornovadlo s cislicou 4, ktora vlaku pri odchode na inu navest ako VOLNO, prikazuje ist na styroch nasledujucich PZZ ako keby bol vyrozumeny o ich poruche Op. Opat amaterizmus ludi tvoriacich predpisy. Vlado, nebi ma...
OK, čo teda v prípade, že PZZ nebude fungovať, strojvodca dostane rozkaz "Op" a pozabudne sa rušeň nezávislej trakcie? 60m pred priecestím pôjde 10 km/h a 50m pred ním musí stiahnuť zberač... Za predpokladu, že zastaví tesne za posledným deličom a pred návesťou "zdvihnite zberač", mohol by porušiť predpis, alebo by musel stáť a čakať až ho niekto odtlačí?
davnejsie bola na CT reportaz o tom, ako v niektorych mestach na Morave (alebo v Cechach) odstavuju plynove autobusy z prevadzky, lebo plyn zdrazel a uz sa im ich neoplati prevadzkovat...
Co sa tyka Tvojho vyjadrenia, ze to krizenie prejde vlak aj 10 km/h... Nuz neprejde, lebo podla platneho predpisu navest STIAHNITE ZBERAC musi byt osadena 50 m pred chranenym miestom a navest ZDVIHNITE ZBERAC 50 m za chranenym miestom (bez napatia). Razom z toho mame minimalne 100 m dlhy usek.
Ešte malá poznámka, žel. trolej je teda izolovaný celkovo na 6-tich miestach. 2xkeramický delič, 2xpertinax medzi stopami a 2xkeramický delič. Z fotografie je vidieť vzdialenosť medzi najvzdialenejšimi deličmi len cca 20m, čo sa mi nezdá. Pravdepodobne tam ešte budú nejaké dalšie deliče. Ak nie sú, znamená to, že vlak bez problémov prejde zotrvačnosťou aj rýchlosť 10 km/h...
J: Praha sice oficiálne neuvažuje o zavedení trolejbusov, ale zato tam každý ľutuje ich zrušenie v roku 1972. Každopádne Prahu ani nenapadla taká vec, akože plynofikácia. Dokonca na FD ČVUT leží jedna diplomová práca, ktorá dokladuje, že prevedenie pražskej dieselautobusovej dopravy na trolejbus je lacnejšie ako plynofikácia, a to aj v počiatočných nákladoch, tak aj na prevádzku. Kontrolný výpočet, ktorý pre mňa robil jeden vyštudovaný elektroenergetik, dáva náklady na prejdenie 55 mil. vzkm 58 mil. Kč u dieselu a 11 mil. Kč u trolejbusu. Takáto finančná úspora, nehovoriac o úspore ekologickej, sa s tvojimi plynovými busmi nedá dosiahnuť.
Prečo ppužívaš len príklady, ktoré sa Ti hodia? Áno, Viedeň a Praha ani o trolejbusoch nerozmýšľajú (aj keď v prípade Prahy to nie je celkom pravda), ale na druhej strane tu máme svetlý príklad z rakúskeho Salzburgu, kde mali a majú trolejbusy zelené a podľa najnovších správ sa tamojší DP rozhodol, že v meste bude prevádzkovať len jeden druh dopravy a definitívne zlikviduje autobusovú dopravu a zatrolejuje zvyšné úseky mesta. Takže tak... (podľa mojich informácií).
Ak obhajuješ ekologickosť plynu, ber ohľad aj na prešovské podmienky, keďže sme v prešovskom fóre. V PO takmer všetky kapacitné smery sú strolejované a tie ktoré nie sú, sú adeptmi na ďalšie trolejovanie. V konečnom dôsledku Ti autobusové smery vychádzajú priľahlé obce + mestské časti s 60, max. 30 min. intervalom. A nechcem byť hrubý, ale keď Vydumanec (čo ako pekne tam je a koľko lesov je tam) je hlavnou výpadovkou na Margecany, splynofikovanie tej Karosy, čo tam raz za hodinu prejde, je podľa mňa skôr smiešne.
Ceny plynu nie sú kolísavé. Ale dokedy? Ak raz vieme, že zásoby zemného plynu sú vyčerpateľné, je len otázkou času, kedy začnú vyskakovať. Skôr sa mi zdá pravdepodobnejšie, že ekonomicky výhodnejšie je zatiaľ ceny plynu podržať, vyvolať histériu okolo cien ropy, navnadiť na používanie plynu a potom si s jeho cenami robiť čo chceš.
Kiež by si mal pravdu a doprava by fiškálnou decentralizáciou neutrpela. Na rok 2005 nedostaneme od štátu ani korunu a mesto sa tvári, že o ničom nevie a neplánuje dať na MHD viac ako po ostatné roky. Myslím, že nemusím vyčísľovať finančný dopad takéhoto variantu. A ak aj mesto peniaze naškriabe (neviem z čoho, lebo vieme ako sa u nás robia reformy), stále mám obavu o obce, pretože mesto určite na dopravu do obcí pripievať nebude. A či budú obce vládať platiť všetko samy. Či pôjde niečo na MHD aj z VÚC alebo nie... Nikto nevie.
pokr.: V prípade, že by aj došlo k nestiahnutiu zberača, síce k jeho poškodeniu dôjde, ale aspoň nie k potrhaniu trolejového vedenia výstreleným zberačom. Naposledy som si na Levočskej ul. v smere do mesta všimol vylomený pertinax, ktorý izoluje jednotlivé troleje danej stopy (zrejme ho strhla botka vypadnutej palice) a dlho sa s tým nič nerobilo. Na tomto mieste by zberač zapadol do medzery a celkom isto by došlo aj k poškodeniu vedenia.
K tomu trolejovému kríženiu by som chcel doplniť pár vlastných poznámok. Trolej na žel. trati je izolovaná štyroma keramickými deličmi (2x pred a 2x za krížením), pričom dĺžku izolovaného úseku bez napätia odhadujem na cca 80 až 100m. Netrúfam si odhadnúť, do aká by mala byť minimálna rýchlosť prejazdu, ale pod 40 km/h to vlak zotrvačnosťou určite utiahne. Pokiaľ by bol trolej ukončený pred trolejovou križovatkou, minimálne by to znamenalo podstatne dlhší úsek bez prúdu, nehovoriac o lepšej bezpečnosti a prepojenosti úsekov. Aj keď som si na základe Paryrovho upozornenia tiež všimol klesanie vertikálne stopy trolejbusového vedenia, možno práve v danej šírke šmýkača na zberači by nedošlo k jeho zachyteniu. Ako už však bolo povedané, trolejbusová stopa je však naviac uložená voči žel. troleji o máličko nižšie.
Ale spájať trolejbus a autobus je scetné. Žiaden podnik si nemôže dovoliť mať len trolejbusy, kvôli výlukám, výpadkom a iným mimoriadnym situáciám.
A ak ide o také mestá ako Viedeň či Praha, ktoré o troloch ani nerozmýšľajú,.. Treba porovnávať CNG bus a Diesel bus. Keby to však cenovo vyšlo nakoniec rovnako, tak vždy má CNG ekologickú výhodu a tá je nezanedbatelná.
Aj keď samozrejme v každom prípade vyhráva vo všetkých smeroch trol.
Re #373 S499.1023: Videl si kapitálovú dotáciu štátu za posledné roky. Vieš, že ten minulý dostal DPB 103 mil na reko busov na pohon CNG. Mohol síce vymeniť len motory a dať tam bomby (ako 3600) ale využil št. rozpočet a spravil si za štátne aj reko vozov. Síce nie moc kvalitnú, ale predsa.
Re #381 galiysoha: CNG bus je drahší, o takmer milión pri kĺbovej verzii (mám ten pocit) ale na 1km sa dá ušetriť až 5Sk. To je pri denných 200km 365tis. za rok. Áno aj plyn je vyčerpateľný, ale pohyby cien plynu nie sú tak kolísavé, za posledné roky majú vďaka posilovaniu koruny mierne klesajúsu tendenciu (myslím svetové ceny plynu). Ak by nebola plynofikacia, niečo na korupciu sa už najde, bohužial a radšej pomalší CNG ako rýchlu naftu, aj keď je to aj o sprevodovaní. CNGvraky sú hore DD rovnako rýchle ako klasik Karosy. Najradšej trol.
Plynofkácia starín je z núdze cnosť, lepšie by bolo keby ročne pribudlo 50 nových CNG, ako 30 Vrakos.
Vladimír: Prešov by mal dopadnút podľa všetkého +/- 0. Horšie to bude s BA či KE. Napríklad cestná daň je príjmom VUC a ten sa má starať o cesty 1. a 2. triedy. Ale v týchto mestách ich spravuje magistrát, tak teraz nevedia čo a ako. Hlavne BA sa búri, keďže bratislavský automobilizmus = slušné prachy, žalostný stav povrchu cestnej siete,...
Myslím si však, že Prešov robí chybu, že sa po CNG neohliada. Čas ukáže.
Vďaka za vysvetlenie, Tvoje vyjadrenie v KE fóre som nezaregistroval, sorry, idem pozrieť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko