Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Esicko #380:
Ešte doplním, že v Červenici som bol niekedy medzi Vianocami a Silvestrom, PZS už bolo nové.
Reakcia na: Esicko #380:
Vďaka za vysvetlenie, Tvoje vyjadrenie v KE fóre som nezaregistroval, sorry, idem pozrieť.
Reakcia na: bigmac #378:
Však ja viem, čo znamená aký rýchlostník, len ma zaujímalo, prečo je tam rýchlostník s mašinkou, keď je tam PZS...ale už je tu nejaký komentár od Esíčka, zaraz ho idem študovať.
Reakcia na: galiyosha #381:
Aj z týchto dôvodov verím, že Prešovu žiaden plyňák nehrozí. Ja verím len trolejbusom. Aj dnes som mal na DP pohovor o trolejbusovej trati na Šváby - silne som lobboval za variant dennej L1 v trase nočnej N1.

Zdá sa však, že nad podnikom sa pomaly ale isto začína vznášať mrak fiškálnej decentralizácie. Napriek tomu, že január 2005 sa blíži, nikto nevie ako sa to na MHD prejaví, a tak sa všetky rozvojové aktivity (ktoré sa nestihnú do konca roka 2004) a rozhodnutie o nich odkladajú až na rok 2005.
Dúfam, že nás nečaká žiaden kolaps a MHD sa udrží v súčasnom stave aj s obcami a za prijateľnú cenu pre cestujúceho.
Reakcia na: J #368:
Vzhladom na to, ze zemny plyn je surovinou rovnako dolezitou ako ropa, a jeho zasob je len o malo viac (budu stacit mozno o 10 rokov dlhsie nez zasoby ropy), plynofikacia nic neriesi, nehovoriac o tom, ze v nasich podmienkach je to idealna zamienka pre dalsiu korupciu. A sam dobre vies, ake su prevadzkove skusenosti s plynakmi v BA. Navyse, ak maju byt nove CNG autobusy tak lenive, ako ten testovaci MAN, tak dakujem, nemusim. A neviem, aky je cenovy rozdiel medzi CNG a naftovou verziou, ale tiez to asi nebude zanedbatelne.
Reakcia na: S499.1023 #372:
Add "rychlostnik 100 s masinkou". 1) Neviem kedy si tam ten rychlostnik videl, ale od 1.1. tohto roku tam uz nema byt, lebo na uvedenom priecesti je nove PZZ vybudovane v suvislosti s aktivaciou elektronickeho stavadla Siemens, z ktoreho dispecer riadi usek Presov (mimo) - Plavec (mimo). Zmena do Dodatku k ZCP 107 plati od spominaneho 1.1.2004. Ak tam je, modra masineria este nestihla zrusit. 2) Pred zmienenym priecestim bolo znizenie rychlosti na 30! km/h, z dovodu zlych rozhladovych pomerov a tragickych nehod na nom. Logicky si kladies otazku, o akych rozhladovych pomeroch tocim, ked tam boli blikace... Niekto tam vliezol aj napriek svetelnej a zvukovej vystrahe (co je na Slovensku bezne, ale aj v CR), tak sa tam dala naviac 30-ka. To by vsak ako uznas, musela byt vsade, lebo snad uz na kazdom priecesti v SR uz niekto vliezol na "CERVENU" a BUM. Takze to nechapem ani ja. 3) Je to aj o tom, ze PZZ(S) su casto vo vystrahe z inych dovodov ako jazdy vlaku (najcastejsie porucha kolajoveho obvodu) a vodici uz casto stratili navyk cakania pred priecestim. 4) Pred priecestim s PZZ(S) moze byt znizena rychlost aj z dovodu, ze dlzka priblizovacieho obvodu z roznych pricin nevyhovuje pre plnu tratovu rychlost a nebolo by dodrzane vcasne uzavretie zavor. Tak sa plna tratova rychlost (velmi koncepcne) znizi (ved casu mame vsetci dost) na taku, na aku vyhovuje skrateny priblizovaci obvod. Konkretny priklad PZZ na zastavke Kosice predmestie, smerom z Kosic po priecestie len 70, za priecestim 100 s masinkou. Priblizovaci obvod aby vyhovoval pre 100, musel by byt v Kosiciach na vyhybkach a na take zbytocnosti vyhadzovat peniaze, a este ak stale len nie su a nie su 🙂 Je to aj o amaterizme a jasnych pravidlach hry, o ktorych som pred par dnami pisal v suvislosti s pripadom "Shorty" v Kefoore a na ktore si nereagoval.
re s499.1023, rychlostnik: takze tipujem, ze pred tvojim rychlostnikom je nejaky iny, ktory navesti nejake ine obmedzenie (a urcite mensie) ako je 100 od masinky a mozno je to tam prave kvoli tej zastavke alebo rozhladovym pomerom...atd...
re s499.1023, rychlostnik: uvedene miesto nepoznam, ale rychlostnik plati po nasledujuci rychlostnik, pripadne po inu navest obmedzujucu rychlost vlaku. pokial je nasledujuci rychlostnik navesti vyssiu rychlost, tak vlak moze zacat zvysovat rychlost az ho prejde celou dlzkou. pokial je tam masinka, moze zacat zvysovat rychlost hned po minuti rychlostnika celom vlaku.
Reakcia na: Papyr #375:
Isteže to nie je problém spraviť ale u nás sa to tak nikdy nerobilo a môžeme byť radi, že nám modré gumy neodrezali trombelusy na Sídl. III ? .
A inak - vo Švajčiarsku síce nemusia sťahovať zberače, ale zase tam majú fest dlhé izolované úseky. Aj keď nie až také dlhé ako má vlak v PO:-).
Reakcia na: Papyr #375:
PS: Na Bajkalskej je to priblizne v jednej rovine, ale tam sa to da lahko urobit (klesanie k miestu krizenia), pretoze je teren cesty priam na to stavany, cesta totiz ku kolajniciam z oboch stran klesa.
Nie je v dnesnej dobe technickym problemom urobit krizenie vlaku 3kV s trolejbusom 600V tak, aby ani vlak, ani trolejbus nemuseli stahovat zberac. Vo Svajciarsku to funguje, aj ked maju zeleznice elektrifikovane striedavinou 15kV. To by ale museli modre neurony zabrat.

Len v Presove mame u trolejbusoveho troleja z oboch stran smerom ku kolmemu kontaktu s zeleznicnym trolejom STUPANIE a nie KLESANIE, aby prechadzajuca lyzina zberaca lokomotivy musela strhnut trolejbusove troleje.
Reakcia na: bigmac #370:
Kefalín, boha vášho, neslopte toľko?.
Reakcia na: Vladimír #369:
Plný súhlas, plynofikácia je nevídaný podvod na vyciciavanie peňazí zo štátneho rozpočtu. Akurát, že BEÚSu nikto žiadnu dotáciu na plynofikáciu (na rozdiel od iných DP) nedostane, takže jediný zrozumiteľný dôvod pre plynofikáciu sú iné než oficiálne toky financií.
Reakcia na: Vladimír #367:
Ja Ťa trošku uvediem do "modrogumnej" problematiky (ozaj, nechceš vysvetliť ten riadiaci vozeň?):
Keď nefunguje PZZ (priecestné zabezpečovacie zariadeni so závorami) alebo PZS (priecestné zabezpečovacie zariadenie svetelné), dostávajú vlaky tzv. rozkaz Op (Otvorené priecestie). Na základe tohto rozkazu musia čelom vlaku prechádzať cez priecestie rýchlosťou 10 km/h, čo nejde dosť dobre dohromady s tým trolejovým krížením:-). Ak som zmrvil modrogumnú terminológiu, tak sa ospravedlňujem, som v tejto oblasti zvyknutý na češtinu a niektoré slovenské železničiarske termity vo mne vyvolávajú záchvaty smiechu (napr. hlásnica a najmä predchodenie vlakov).
Esíčko: Mimochodom, ty si miestny, modrý a znalý, tak mám na Teba dotaz. V obci Červenica (pri Sabinove) je v strede zastávky priecestie. S PZS. Za týmto priecestím je v smere do Prešova rýchlostník "100" s mašinkou. Na kieho boha je tam takýto rýchlostník, keď je tam PZS?
re genius, elektricka trakcia: a aby som nezabudol!
Pravda, laska a elektricka trakce zvitezi nad lzi, nenavisti a trakci motorovou!!!
re genius, elektricka trakcia: plna podpora. jediny v dohladnej dobe dostupny a lahko zvladnutelny zdroj energie je elektricka energia a to z jadra, napr. uranu. ropa sa minie, plyn bude drahy, prestane sa spalovat uhlie. konecne. ono je to velmi vzacna surovina na kurenie, ked sa da rafinovat... dostaviame mochovce, zrekonstrujeme je bohunice, projekt hronskej kaskady nie je nic nove. novaky a vojany na paroplyn a ak by bolo malo aj kecerovce sa daju postavit. spicku a sedlo bude vyrovnavat sustava precerpavacich elektrarni ala cierny vah. kedze jazdny odpor je najmensi ocelove koleso /kolajnica tak kazda dedina bude napojena na ELEKTRIFIKOVANU zeleznicu. mimochodom, kolko kolaji sa vtesna do priecneho profilu dialnice ak zapocitame aj deliaci pas a krajnice? 8? 10? aka tam moze byt kapacita pri v=160km/h? kolko pody a energie som usetril?
Reakcia na: J #368:
Osobne som rád, že DPMP sa do plynofikácie nepustil. Z vysokých a dobre informovaných odborných dopraváckych kruhov som zachytil aj názory, že plynofikácia je neskutočný podvod a finančný nezmysel oproti trolejbusovej doprave. Žiaľ, viac povedať neviem, najbližšie, keď budem môcť, poprosím o zaškolenie do konkrétnej argumentácie proti plynofikácii.
Reakcia na: Vladimír #362:
Nedávno sme sa bavili o výhodnosti prestavby vozidiel na plynový pohon. Aj toto je jedna z výhod, že cena plynu je prakticky stabilná, už niekoľko rokov) a dokonca klesla k 1.1.2004 o 2 alebo 3 percentá. DPB bude mať ku koncu roku 110 vozidiel na CNG a podiel na vypravenosti busov bude 20% Ak sa k tomu na jar pridá aj (dúfam) 100 nových busov, z ktorých bude dúfam aspoň 70 na CNG tak ten podiel stúpne na 34%.

Peter K.: Dik. ONIX sú OSRAM, alebo je to samostatná firma? Bo ten názov nepoznám.
Reakcia na: Esicko #366:
Nuž, na prešovských kríženiach s trolejbusom maju vlaky práveže povolených 90 km/h, aby sa pekne rozfofrovali a kríženie prešli výbehom a so stiahnutým zberačom.
Ja som chcel poukazat hlavne na ten aspekt, ze vplyvom "diery" v trakcnom vedeni by mohlo zalomenim zberaca na rusni vzniknut ekonomicky narocnejsie poskodenie. Myslim, ze keby sme sa tam na tvari miesta stretli, urcite by sme nieco vymysleli. To, ze pre kolajove vozidla je krizenie ako neutralne pole, sposobuje dalsie problemy pri poruchovom stave zavor. Vtedy podla rozkazu "Op" cast A, musi ist vlak 60m pred priecestim rychlostou najviac 10km/h, co zotrvacnostou neprejde. V tychto pripadoch kazdy vlak berie rusen nezavislej trakcie. Takze rozhodne je to neuralgicky bod aj pre zeleznicu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.