re s499.1023, rychlostnik: takze tipujem, ze pred tvojim rychlostnikom je nejaky iny, ktory navesti nejake ine obmedzenie (a urcite mensie) ako je 100 od masinky a mozno je to tam prave kvoli tej zastavke alebo rozhladovym pomerom...atd...
re s499.1023, rychlostnik: uvedene miesto nepoznam, ale rychlostnik plati po nasledujuci rychlostnik, pripadne po inu navest obmedzujucu rychlost vlaku. pokial je nasledujuci rychlostnik navesti vyssiu rychlost, tak vlak moze zacat zvysovat rychlost az ho prejde celou dlzkou. pokial je tam masinka, moze zacat zvysovat rychlost hned po minuti rychlostnika celom vlaku.
Isteže to nie je problém spraviť ale u nás sa to tak nikdy nerobilo a môžeme byť radi, že nám modré gumy neodrezali trombelusy na Sídl. III ? .
A inak - vo Švajčiarsku síce nemusia sťahovať zberače, ale zase tam majú fest dlhé izolované úseky. Aj keď nie až také dlhé ako má vlak v PO:-).
PS: Na Bajkalskej je to priblizne v jednej rovine, ale tam sa to da lahko urobit (klesanie k miestu krizenia), pretoze je teren cesty priam na to stavany, cesta totiz ku kolajniciam z oboch stran klesa.
Nie je v dnesnej dobe technickym problemom urobit krizenie vlaku 3kV s trolejbusom 600V tak, aby ani vlak, ani trolejbus nemuseli stahovat zberac. Vo Svajciarsku to funguje, aj ked maju zeleznice elektrifikovane striedavinou 15kV. To by ale museli modre neurony zabrat.
Len v Presove mame u trolejbusoveho troleja z oboch stran smerom ku kolmemu kontaktu s zeleznicnym trolejom STUPANIE a nie KLESANIE, aby prechadzajuca lyzina zberaca lokomotivy musela strhnut trolejbusove troleje.
Plný súhlas, plynofikácia je nevídaný podvod na vyciciavanie peňazí zo štátneho rozpočtu. Akurát, že BEÚSu nikto žiadnu dotáciu na plynofikáciu (na rozdiel od iných DP) nedostane, takže jediný zrozumiteľný dôvod pre plynofikáciu sú iné než oficiálne toky financií.
Ja Ťa trošku uvediem do "modrogumnej" problematiky (ozaj, nechceš vysvetliť ten riadiaci vozeň?):
Keď nefunguje PZZ (priecestné zabezpečovacie zariadeni so závorami) alebo PZS (priecestné zabezpečovacie zariadenie svetelné), dostávajú vlaky tzv. rozkaz Op (Otvorené priecestie). Na základe tohto rozkazu musia čelom vlaku prechádzať cez priecestie rýchlosťou 10 km/h, čo nejde dosť dobre dohromady s tým trolejovým krížením:-). Ak som zmrvil modrogumnú terminológiu, tak sa ospravedlňujem, som v tejto oblasti zvyknutý na češtinu a niektoré slovenské železničiarske termity vo mne vyvolávajú záchvaty smiechu (napr. hlásnica a najmä predchodenie vlakov).
Esíčko: Mimochodom, ty si miestny, modrý a znalý, tak mám na Teba dotaz. V obci Červenica (pri Sabinove) je v strede zastávky priecestie. S PZS. Za týmto priecestím je v smere do Prešova rýchlostník "100" s mašinkou. Na kieho boha je tam takýto rýchlostník, keď je tam PZS?
re genius, elektricka trakcia: plna podpora. jediny v dohladnej dobe dostupny a lahko zvladnutelny zdroj energie je elektricka energia a to z jadra, napr. uranu. ropa sa minie, plyn bude drahy, prestane sa spalovat uhlie. konecne. ono je to velmi vzacna surovina na kurenie, ked sa da rafinovat... dostaviame mochovce, zrekonstrujeme je bohunice, projekt hronskej kaskady nie je nic nove. novaky a vojany na paroplyn a ak by bolo malo aj kecerovce sa daju postavit. spicku a sedlo bude vyrovnavat sustava precerpavacich elektrarni ala cierny vah. kedze jazdny odpor je najmensi ocelove koleso /kolajnica tak kazda dedina bude napojena na ELEKTRIFIKOVANU zeleznicu. mimochodom, kolko kolaji sa vtesna do priecneho profilu dialnice ak zapocitame aj deliaci pas a krajnice? 8? 10? aka tam moze byt kapacita pri v=160km/h? kolko pody a energie som usetril?
Osobne som rád, že DPMP sa do plynofikácie nepustil. Z vysokých a dobre informovaných odborných dopraváckych kruhov som zachytil aj názory, že plynofikácia je neskutočný podvod a finančný nezmysel oproti trolejbusovej doprave. Žiaľ, viac povedať neviem, najbližšie, keď budem môcť, poprosím o zaškolenie do konkrétnej argumentácie proti plynofikácii.
Nedávno sme sa bavili o výhodnosti prestavby vozidiel na plynový pohon. Aj toto je jedna z výhod, že cena plynu je prakticky stabilná, už niekoľko rokov) a dokonca klesla k 1.1.2004 o 2 alebo 3 percentá. DPB bude mať ku koncu roku 110 vozidiel na CNG a podiel na vypravenosti busov bude 20% Ak sa k tomu na jar pridá aj (dúfam) 100 nových busov, z ktorých bude dúfam aspoň 70 na CNG tak ten podiel stúpne na 34%.
Peter K.: Dik. ONIX sú OSRAM, alebo je to samostatná firma? Bo ten názov nepoznám.
Nuž, na prešovských kríženiach s trolejbusom maju vlaky práveže povolených 90 km/h, aby sa pekne rozfofrovali a kríženie prešli výbehom a so stiahnutým zberačom.
Ja som chcel poukazat hlavne na ten aspekt, ze vplyvom "diery" v trakcnom vedeni by mohlo zalomenim zberaca na rusni vzniknut ekonomicky narocnejsie poskodenie. Myslim, ze keby sme sa tam na tvari miesta stretli, urcite by sme nieco vymysleli. To, ze pre kolajove vozidla je krizenie ako neutralne pole, sposobuje dalsie problemy pri poruchovom stave zavor. Vtedy podla rozkazu "Op" cast A, musi ist vlak 60m pred priecestim rychlostou najviac 10km/h, co zotrvacnostou neprejde. V tychto pripadoch kazdy vlak berie rusen nezavislej trakcie. Takze rozhodne je to neuralgicky bod aj pre zeleznicu.
Esíčko:Ako už napísal Vladimír aj pri súčasnom stave nie je možné prejsť toto kríženie so zberačom na vedení a taktiež nie je možné v prípade uviaznutia vlaku do blízkosti kríženia dostať 3000V,takže tieto dôvody odpadajú.
podla tych obrazkov usudzujem, ze aj pri sucasnm stave, ked rusnovodic zabudne stiahnut pantograf, tak jednoznacne strhne trolejove vedenie, pretoze trolejove vedenie je nizsie nez zeleznicne a teda logicky by ho lista vlakoveho pantografu zasiahla a pretoze nie je z papiera a vlak nestoji na mieste, tak pravdepodobne by ho strhla. ale inak je to zaujimava uvaha. nikdy ma to nenapadlo. budem musiet ist osobne poobkukovat tie krizenia ... len skoda, ze to este nejaky ten tyzden potrva kym zas pridem do po ...
vladimir: mas pravdu, co sa ekonomiky tyka. dolezity je pomer cien nafta/elektrina. lenze z dvoch dovodov je pravdepodobny vyraznejsi narast cien nafty: prvym je spotrebna dan a ver tomu, ze socialisticky stat, akym eu bezpochyby je bude forsirovat rast akychkolvek dani a nasi uradnickovia to budu vrelo podporovat. okrem toho zvysenie dane na naftu postihne vsetkych dopravcov a jednotlivcov, co jazdai na naftu, takze z toho stat vytrieska kopu penazi. a az druhe je to ekologicky aspekt. zeleno-cervene liberalno-lavicove smerovanie eu je jasne a tito budu presadzovat ekologicke az ekofasisticke (podla toho ako kde) riesenia. a este ma napada za tretie: zasoby ropy. nie su nekonecne. odhaduju sa na 40 rokov. limitne po 40 rokoch (nulove zasoby) by mala byt cena ropy a derivatov nekonecne vysoka, takze je len logicke, ze ceny budu z dlhodobeho hladiska rast a tato rastova krivka bude mat zrejme exponencialny charakter. takze orientacia na elektricku dopravu je logickym zaverom analyzy mozneho vyvoja pomeru cien nafta/elektrina. howgh. sa tuna stretneme o 40 rokov a uvidite, ze som mal pravdu
Najhoršie je, že hore nejde len nafta, ale z roka na rok je drahšia aj elektrina. DPMP momentálne pri svojej trolejbusovej sieti a neprestupnej tarife využíva trolejbusy v maximálnej možnej a logickej miere.
V posledných rokoch sa nepostavila žiadna nová trať, ale na druhej strane sa investovali desiatky miliónov do rekonštrukcie existujúcich úsekov. Na nové trate jednoducho nebolo.
Re #359 S499.1023: Ak bude rásť cena nafty rýchlejšie ako cena elektrickej energie, prosím. Ale ak sa pomer týchto cien zásadne meniť nebude, neviem, či to prinesie úžitok.
Re #361 Esicko: No ale dnes, keď zabudne stiahnuť zberač, riskuje strhnutie trolejového vedenia pre trolejbusy tiež!
Paradoxne dovodom, preco sa to tak nerobi, ako pises, mozu byt bezpecnostne dovody. V intenciach nasledneho deja, co ak by rusnovodic vlaku "zabudol" stiahnut pred inkriminovanym miestom zberac? Nemalo, ale moze sa stat. Pri Tvojom rieseni by doslo, po opusteni zberaca trakcneho vedenia, k jeho vystreleniu a naslednemu zlomeniu a vplyvom tohto deja by doslo k naslednemu strhnutiu trolejoveho vedenia a uz nam stoja vlaky i troliky. Pravdaze, aj toto sa da eliminovat nejakou nevodivou pevnou nahradou vlakoveho trakcneho vedenia ukonceneho tesne z oboch stran pred trolikovym.
Veľakrát som sa nad týmto rozmýšľal aj sa na toto pýtal. Zdá se, že jediný dôvod, prečo to tak nie je, je ten známy železničiarsky "Nikdy sa to tak nerobilo".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023