Teraz by už o zastávku Hypermarket Tesco záujem nebol? A škoda že bola až tak veľmi z cesty lebo to bolo rovnaké akokeby mala linka 32A a 36 zachádzať ku Eperii. Zbytočné zdržanie.
V rokoch 1988 - 1993 bola dlhodobá výluka MHD okolo železničnej stanice z dôvodu výstavby novej staničnej budovy, výstavby podchodu a rozširovania Košickej/Masarykovej ul. (V roku 1992 krátkodobo výluka predĺžená až po Plzenskú ul. vrátane úplne uzávery križovatky Čierny most). V prvej etape bola premávka trolejbusov v úseku Čierny most - ŽST - Solivar zrušená úplne (zavedená NAD). Autobusové linky jazdili po trase Čierny most - Dostojevského - Východná. Na Východnej ul. bola zriadená náhradná zastávka Železničná stanica (neskôr známa pod názvom Východná) a bolo postavené nové obratisko MHD v blízkosti HM Tesco (zrušené len nedávno pri výstavbe okružnej križovatky).
Koncom roka 1988 dokončili a začiatkom roka 1989 uviedli do prevádzky náhradnú trolejbusovú trať po Plzenskej a Východnej - trolejbusy zastavovali na náhradnej zastávke Železničná stanica (Východná) a novej zastávke Východná (neskôr Kuzmányho) pri zadnom vstupe do Vojenskej nemocnice. V tom období tu jazdili obnovené L1 a 6, ďalej po stanicu predĺžená 4 (dovtedy Sídlisko III - Trojica), neskôr nové L8 (zo Širpa) a L10 (z Budovateľskej). Krátky čas sem bola presmerovaná L9, neskôr sa vrátila na Budovateľskú. V novembri 1992 sa otvorila nová trolejbusová trať na Sekčov, výluka na stanici však v tom období ešte stále trvala. V tom období (1992 - 1993) po Plzenskej jazdili L1, 4, 6, 8, 10 a 38. Od 1.9.1993 bola obnovená premávka MHD (autobusy aj trolejbusy) okolo železničnej stanice. L1, 4, 8 sa presmerovali po novej trase do dnešnej podoby. Spojka od stanice na Škultétyho nebola postavená, preto L38 ostala v trase po Východnej a Plzenskej. Na Východnej ostala aj L6, aby ju niečo spájalo s centrom mesta. L10 (Solivar - Budovateľská) sa otvorenia nového úseku nedožila, zrušená bola dva mesiace pred skončením výluky.
Na prelome milénií bolo prehodnotené trasovanie L38. Najprv sa od 1.9.2000 postavila trolejová spojka v smere od Škultétyho na stanicu. L38 tak v smere na Sibírsku jazdila cez ŽST, v smere na Sídlisko III cez Východnú. Presne o rok, od 1.9.2001 bola do prevádzky uvedená spojka aj v opačnom smere, a L38 sa okolo ŽST presmerovala aj v opačnom smere. Zároveň bola zrušená L6, čím sa premávka trolejbusov po Východnej ukončila. Dôvodom bola totálna nevyťaženosť L6 v tomto úseku. Paradoxom bolo, že v čase zrušenia L6 už bol vo výstavbe HM Tesco, ktorý potom dlhodobo trpel na nedobrú obsluhu MHD a hypermarket si následne platil za umelé krútenie všelijakých autobusových liniek po jeho parkovisku. Dodnes som presvedčený, že keby L6 vydržala ešte 3 mesiace, nový hypermarket by ju "potiahol" nahor a už by sa zrušiť nedala.
Nie je to celkom pravda. Linka číslo 6 jazdila na trase Solivar - Východná - Sabinovská - Bajkalská - Clementisova - Východná - Solivar od augusta 1985. Neviem presne, kedy sa skrátila trasa po otočku na Východnej.
Linky 4,8,38 začali ako trolejbusové jazdiť na Sekčov 22.11.1992. Od 1.9.1993 sa otvorila trolejbusová trať v smere na železničnú stanicu od Čierneho mosta. Vtedy začali týmto smerom jazdiť aj linky 1,4,8. Linka číslo 38 prestala jazdiť v smere na Sekčov cez Plzenskú od 1.9.2001.
Ak si správne pamätám vtedajšia zastávka Kuzmányho smerom na Východnú sa nachádzala pred bránou do vojenskej možno 20 m to kde sa nachádzala smerom do mesta si konkrétne nepamätám
Tak nie mýlil som sa, podľa cestovných poriadkov z 2001 tam 38 chodila stále nie raz za čas. Taktiež minimálne ku linkam 4 a 8 som nenašiel nič čo by vravelo že jazdili cez Plzenskú...jazdili tam vôbec?
V dátovej sade od DP je hromada chýb, všetky som sa snažil opraviť, zastávka RÚVZ však u liniek T a 22 zostala, jednak kvôli nadväznostiam na linke 22 (ak by som manuálne opravil trasu linky 22, nadväznosti by nebolo možné vytvoriť), jednak kvôli tomu, že DPMP si interne označil zastávky RÚVZ a Šalgovia rovnakým interným ID číslom. Pri importe dát sa zastávky "pobili", zvíťazila RÚVZ a teraz sa zobrazuje namiesto Šalgovie aj na linkách 22 a T. Pri ďalšej dátovej sade to už bude opravené.
Keďže som sa učil na SOU drevárskom pri DP, vídaval som výjazd B 730 označenej tabuľami linky 47 naprázdno z vozovne. S toho usudzujem, že linka 47 bola špička popri linke 18 jazdiacej vtedy možno ešte po stanicu.
Pokiaľ ide o dátum 1.6.1992 mohol by to byť aj dátum ukončenia fungovania linky 47. Jednoducho, úsek linky 18 Žel. stanica - Trojica bol nahradený úsekom Cemjata - Bzenov linky 47. Túto skutočnosť by podporoval oznam z 22.11.1992, v ktorom sa uvádza spoj linky 18 o 22.20 z Východnej do Bzenova (jeden z trojice spojov, čo zostali z pôvodnej trasy linky 18).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marek74