Presne procesne detaily sa pokusim zisit, no napriklad vysoke skoly sa pripravuju na to, ze uz od buduceho akademickeho roku prestanu potvrdenia o navsteve skoly evidovat. Tym padom by sa v zmysle elektronizacie statnej a verejnej spravy DPmP musel s problemom vysporiadat, nakolko studenti by potvrdenia uz skratka nemali odkial priniest. Ale ako pisem, preverim procesny postup.
Veta "DPmP s rodnymi cislami nepracuje" je predsa nezmysel, ved s obcianskym preukazom pri legitimacii pracuje, ci sa mylim?
možno ste niektorí postrehli, že Ministerstvo školstva nedávno spustilo webový portál, na ktorom je možné overiť štatút študenta. Portál má za cieľ odstrániť potrebu predkladania papierových potvrdení o návšteve školy, napríklad pri preukazovaní statusu žiaka/študenta pri vybavovaní zľavy u jednotlivých dopravcov. Portál nájdete na tomto odkaze: https://potvrdeniaonavsteveskoly.sk
Zaujímalo ma teda, či neplánuje aj Dopravný podnik mesta Prešov zaviesť túto novinku do praxe a uľahčiť tak vybavovanie čipových kariet, resp. predĺžovanie platnosti zľavy na karte. Z oddelenia Tarify a prepravnej kontroly som dostal zaujímavú odpoveď: "Pri tomto spôsobe overovania štatútu študenta je nutné zadať rodné číslo. Dopravca v zmysle zákona o ochrane osobných údajov nepracuje s rodnými číslami."
Zostal som teda v pomykove. Dopravcovia v IDS BK s rodnými číslami pracovať môžu a DPMP, a.s. nie? Nevie k tomu niekto povedať viac? Aký je váš názor na celú problematiku?
Zdravim, myslim ze sa to tu nerozoberalo, pred casom bol problem ked na niektorych vozidlach na displejoch neboli zobrazene konecne zastavky iba cisla liniek.
Myslim ze to bolo v tom istom case ked aj na cestovnych listkoch boli uvadzane velmi divne datumy a casy.
Zaregistroval to niekto? Vie niekto, v com bol konkretne problem?
Ťažko povedať, ešte v lete sa o dodanie, montáž a spojazdnenie staral zhotoviteľ stavby. K spojeniu displejov s dispečingom zo záhadných dôvodov nedošlo, malo sa to riešiť diaľkovo z Poľska. DPMP s tým nemohol nič urobiť, keďže stavba ešte nebola odovzdaná a tým pádom displeje nepatrili mestu, ani podniku. Ako je to v súčasnosti, neviem. Neviem ani to, či mesto už stavbu konečne prebralo alebo nie, ale viem, že komunikácia so zástupcami R&G je niekedy dosť náročná a zdĺhavá, čoho dôkazom sú vlastne aj tieto displeje.
Inak neviem nakoľko je to ešte aktuálne, ale aj niekoľko dní po zmene času ukazovali displeje o hodinu viac.
V tendri pre MHD Nitra to zase spravili tak, že objednávateľ maximálny vek ponechal na 16 rokoch, ale kandidáti mohli získať extra body v súťaži, ak zagaranovali nižší maximálny vek.
Ok, vďaka. Vidím rozdiel v tom, že to je len podmienka zmluvy a nie priamo výsledok udelenia licencie, ale koniec koncov je hlavný výsledok pre cestujúceho.
Plošné nariadenie existuje už dnes. Od 1.1.2010 nadobudla platnosť úprava, že je možné pri udelení dopravnej licencie uložiť dopravcovi povinnosť "vykonávať dopravu určeným druhom autobusu, ktorý nemôže byť starší ako 16 rokov" (§7, odst. 3 a 168/1996 Z.z.), čo sa napríklad uplatňuje vo väčšine PAL (a vďaka čomu sa za posledné desaťročie nainvestovalo viac do obnovy).
Neviem, či je u nás možné donútiť dopravcu ísť nad rámec tohoto ustanovenia, ale vzhľadom na štandardy niektorých európskych IDS s maximom 8 rokov sa dajú zohnať aj relatívne mladé ojazdené vozidlá - naše limity budú plniť stále, aj keby sa trochu znížili.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023