Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jur@j #24388:
V databáze cestujúcich DPMP sa pracuje s dátumami narodenia, nie s rodnými číslami. Tie boli pred pár rokmi zrušené.
Reply on: Tomas #24386:
Áno, z tej konkrétnej vety som zostal v takom šoku, že som sa s tým chcel podeliť s vami. Pretože ja naozaj neviem, čo si o tom mám myslieť.
Opravujem slovo "evidovat" na "vydavat".
Presne procesne detaily sa pokusim zisit, no napriklad vysoke skoly sa pripravuju na to, ze uz od buduceho akademickeho roku prestanu potvrdenia o navsteve skoly evidovat. Tym padom by sa v zmysle elektronizacie statnej a verejnej spravy DPmP musel s problemom vysporiadat, nakolko studenti by potvrdenia uz skratka nemali odkial priniest. Ale ako pisem, preverim procesny postup.

Veta "DPmP s rodnymi cislami nepracuje" je predsa nezmysel, ved s obcianskym preukazom pri legitimacii pracuje, ci sa mylim?
Pekný deň všetkým,

možno ste niektorí postrehli, že Ministerstvo školstva nedávno spustilo webový portál, na ktorom je možné overiť štatút študenta. Portál má za cieľ odstrániť potrebu predkladania papierových potvrdení o návšteve školy, napríklad pri preukazovaní statusu žiaka/študenta pri vybavovaní zľavy u jednotlivých dopravcov. Portál nájdete na tomto odkaze: https://potvrdeniaonavsteveskoly.sk

Kolegovia z Bratislavy informovali, že dopravcovia v rámci IDS BK sa chystajú túto novinku zaviesť do praxe najneskôr začiatkom školského roka 2020/2021. Článok nájdete tu: https://imhd.sk/ba/doc/sk/19033/Stat-spustil-internetovu-sluzbu-na-overovanie-statutu-studenta

Zaujímalo ma teda, či neplánuje aj Dopravný podnik mesta Prešov zaviesť túto novinku do praxe a uľahčiť tak vybavovanie čipových kariet, resp. predĺžovanie platnosti zľavy na karte. Z oddelenia Tarify a prepravnej kontroly som dostal zaujímavú odpoveď: "Pri tomto spôsobe overovania štatútu študenta je nutné zadať rodné číslo. Dopravca v zmysle zákona o ochrane osobných údajov nepracuje s rodnými číslami."

Zostal som teda v pomykove. Dopravcovia v IDS BK s rodnými číslami pracovať môžu a DPMP, a.s. nie? Nevie k tomu niekto povedať viac? Aký je váš názor na celú problematiku?
Reply on: rexino #24357:
Už to vieme s istotou, bude to žilinský Citelis, dnes som dostal odpoveď z DP.
Reply on: SOR 729 #24381:
Poruche na strane poskytovateľa - mali problém s družicou.
Reply on: SOR 729 #24381:
nedal sa nahodiť na palubnom počítači turnus, tak sa ručne museli zadávať čísla liniek
Zdravim, myslim ze sa to tu nerozoberalo, pred casom bol problem ked na niektorych vozidlach na displejoch neboli zobrazene konecne zastavky iba cisla liniek.

Myslim ze to bolo v tom istom case ked aj na cestovnych listkoch boli uvadzane velmi divne datumy a casy.
Zaregistroval to niekto? Vie niekto, v com bol konkretne problem?
Reply on: Jur@j #24379:
Pred pár dňami ešte stále ukazovalo zlý čas.
Reply on: rexino #24378:
Ťažko povedať, ešte v lete sa o dodanie, montáž a spojazdnenie staral zhotoviteľ stavby. K spojeniu displejov s dispečingom zo záhadných dôvodov nedošlo, malo sa to riešiť diaľkovo z Poľska. DPMP s tým nemohol nič urobiť, keďže stavba ešte nebola odovzdaná a tým pádom displeje nepatrili mestu, ani podniku. Ako je to v súčasnosti, neviem. Neviem ani to, či mesto už stavbu konečne prebralo alebo nie, ale viem, že komunikácia so zástupcami R&G je niekedy dosť náročná a zdĺhavá, čoho dôkazom sú vlastne aj tieto displeje.

Inak neviem nakoľko je to ešte aktuálne, ale aj niekoľko dní po zmene času ukazovali displeje o hodinu viac.
Ako to je s displejmi na stanici? O dodanie softvéru sa stará mesto alebo DP? Lebo už niekoľko mesiacov tam svietia iba hodinky.
Reply on: Vladimír #24376:
Čo je veľmi dobré riešenie.
Reply on: Viko #24374:
V tendri pre MHD Nitra to zase spravili tak, že objednávateľ maximálny vek ponechal na 16 rokoch, ale kandidáti mohli získať extra body v súťaži, ak zagaranovali nižší maximálny vek.
Reply on: Richard #24367:
Najhoršia je smrť zo zľaknutia.
Reply on: Dispecer #24372:
Ok, vďaka. Vidím rozdiel v tom, že to je len podmienka zmluvy a nie priamo výsledok udelenia licencie, ale koniec koncov je hlavný výsledok pre cestujúceho.
Reply on: Dispecer #24371:
Napríklad Humenné si pri súťaži nového dopravcu pre MHD dalo podmienku, že vozidlá na linkách MHD nesmú byť staršie ako 12 rokov:
https://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/Vseobecna-diskusia?dfpi=5059#5059
Reply on: Viko #24370:
Samozrejme, že to možné je - v zmluve, resp. v rámci súťaže.

(Ale dá sa byť iba prísnejší ako legislatíva, zvolniť sa to nedá.)
Reply on: Richard #24367:
Plošné nariadenie existuje už dnes. Od 1.1.2010 nadobudla platnosť úprava, že je možné pri udelení dopravnej licencie uložiť dopravcovi povinnosť "vykonávať dopravu určeným druhom autobusu, ktorý nemôže byť starší ako 16 rokov" (§7, odst. 3 a 168/1996 Z.z.), čo sa napríklad uplatňuje vo väčšine PAL (a vďaka čomu sa za posledné desaťročie nainvestovalo viac do obnovy).

Neviem, či je u nás možné donútiť dopravcu ísť nad rámec tohoto ustanovenia, ale vzhľadom na štandardy niektorých európskych IDS s maximom 8 rokov sa dajú zohnať aj relatívne mladé ojazdené vozidlá - naše limity budú plniť stále, aj keby sa trochu znížili.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.