No veď ja nehovorím, že nie. Ja len, že je to zaujímavosť. Inak celá výmena súvisí aj s prípravou monitoringu spotreby elektrickej energie, ktorá čoskoro vyústi do hmotnej zainteresovanosti vodičov na spotrebe. Takže aby trolejbusákom nebolo ľúto, že autobusáci šetria naftu, oni budú šetriť elektrickú energiu
No, ja som si to vsimol, ale nepovazoval som to za nejaku zvlastnost, na digitalne tachometre som zvyknuty z prazskych T6 a T3P, tak som si myslel, ze to je dnes bezny trend...
Po novom rýchlosť zobrazujú napr. 106, 107 (tie už boli po GO) a ďalej tuším ešte napr. 81 (nie som na na 100% istý), 90, 95, 112 a ďalšie. Ale nemá zmysel to ani počítať, lebo onedlho to budú mať všetky. Výmeny prebiehajú postupne.
vymenuj ( samozrejme keď vieš ) tie nové z tachografmy ( vozidlá), a teraz som zblbol aj z toho preradzovania trolejov na rezervu ( pred chvíľov spomínané 98 a 105.
Inak, čudujem sa, že ešte nikto na fórum nenapísal, že na mnohých trolejbusoch už môžeme rýchlosť sledovať digitálne Veru, nové tachografy sa nám množia, čoskoro ich budú mať všetky trolejbusy.
Kvôli ich montáži však dočasne na niektorých trolejbusoch blbne hlásenie zastávok (počítač ignoruje otváranie dverí a nezrovnáva kilometre, nasledujúca zastávka sa hlási citeľne neskôr ako je zvykom).
No, aj keby to bolo 50 tisíc s trolejbusovým koeficientom, tak na to teraz nemám, možno tak po Vianociach. Keby to bolo tých Papyrových 15.000+TK, tak beriem hneď.
Netuším. Minuloročné Ikarusy sa údajne pohybovali okolo 50 - 150 tisíc podľa technického stavu. Trolejbusy netuším, skús si pripočítať k Ikarusom nejaký trolejbusový koeficient
Re #1205 vasi: Na odstavenie sú navrhnuté vozidlá, ktoré sú už po generálke dávnejšie + majú nabehané najviac kimometrov + sú v najhoršom technickom stave.
Mnou uvádzaný zoznam bol len "jedna baba povedala", nie je to určite isté. Dnes som sa napr. dopočul, že 98 a 105 jazdiť budú aj naďalej, ale že medzi odstavenými bude napr. 96.
Re #1206 vasi: V prvom rade si treba uvedomiť, že plány z "Koncepcie rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Prešove do roku 2005" z roku 1988 boli poplatné danej dobe a v mnohom nezmyselné. Veď hádam nikto z tohto fóra nemohol vážne snívať o strolejovanej Petrovianskej a dvadsiatich trolejbusových linkách.
Z príspevku mám dojem akoby sa popisovala nejaká stagnujúca prevádzka. Prečo? Prešov predsa patrí k mestám, ktoré v ostatných rokoch investovali do trolejbusovej dopravy najviac. Veď do rekonštrukcií a modernizácií trolejových tratí šli len za posledných 5 rokov celé desiatky miliónov Sk!
Plány spred roku 1989 boli úplne scestné. Úvahy o trolejbusovej trati na Petroviansku sú dnes absolútne neaktuálne. Veď po Petrovianskej prejde ZA DEŇ zopár autobusových spojov, ktoré človek pomaly spočíta na prstoch dvoch rúk. Rovnako dnes už vieme, že trolejbus do priemyselných oblastí je ekonomický nezmysel, pretože elektrická trakcia sa viac vypláca pri obsluhe celodenne atraktívnych lokalít.
Trolejbusová linka 7 je možno výsmechom pre svoj interval. A čo s ňou má teda DPMP robiť? Nahradiť ju autobusmi a trolejové vedenie do Širpa strhať? Skutočne neviem, čo akože možno s intervalom L7 robiť.
Ale o Pardubiciach sa rozhodne nedá povedať, že nepodporujú trombelusy. Stačí sa pozrieť do slávnych ML - Lesní pramen. Cvak cvak drôtiky a hneď je sieť zjednodušená ? .
Dobre, pod pojmom "linka ma hodinovy interval" som myslel "linka ma po vacsiu cast pracovneho dna hodinovy interval a cez vikend rovnaky alebo riedsi". Nedorozumenie.
Presovska 2/5 a 38 maju hodinovku LEN cez prazdniny A_SUCASNE cez vikend, co je dost specificky pripad. Nehovorim, ze to je dobre, ale myslim, ze po 2/5 ani nie je vacsi dopyt. Po 38 mozno ano.
V Ziline tych 5 liniek, co som pisal, ma hodinovku v PD a to cely den a aj mimo prazdnin. To jest, nieco ako nasa 7, ktoru nadalej povazujem za jedinu tr linku s hodinovym int. v PO.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír