Je to veľké číslo, ale priznám sa, že ja neviem posúdiť, či je to adekvátne. Spoluúčasť mesta je ale iba 5%, takže ani nie 50-tisíc €. Preto si nemyslím, že tretie najväčšie mesto v SR v dôsledku toho zbankrotuje.
Je to ale obrovská stavba, vypichnem tie základné veci z dostupných podkladov, ktoré sa budú riešiť, keďže nemusí mať každý predstavu o rozsahu PD:
- prístavba a nadstavba dielní, oprava striech, výmena všetkých podláh v halách, nové kanály (to je podstatné, súčasné kanály majú hĺbku len 1,2 m !!!, ja sám mám 1,9 m ),
- výmena všetkých okien, dvier, obkladov, maľovanie,
- nová sanita, kúrenie, vzduchotechnika, rozvody NN, osvetlenie, odkanalizovanie,
- nové zázemie pre údržbu, garáž pre 35 hybridných TR, garáž pre cca 20 klasických TR.
Modernizovaná bude väčšina prevádzok na dielni:
- umývacia linka, hala dennej údržby, turnusová a mechanická dielňa, kancelárie, elektro dielňa, zámočnícke dielne, miestnosť rozvodov, akumulátorovňa.
Taktiež vynútené úpravy TV:
- demontáž pôvodného TV (posledná reko tuším v 1999), demontáž trakčných stĺpov, osvetlenia,
- rozšírenie spevnených plôch pre budovanie TV, nové osvetlenie,
- nové TV v celej vozovni a dielňach,
- systém automatického stavania cesty, signalizácia beznapäťového stavu.
No a na záver ešte výstavba novej diódovej meniarne s inštalovaným výkonom 3 MW, ktorá bude živiť sieť, keďže rozširovanie elektrickej trakcie je na dobrej ceste.
Dnes som isiel z 386 na linke 36 a prekvapilo ma ze jednu zastavku hlasil ex riaditel Janus islo o zastavku Rusìnka , islo to tak nasleduje zastavka zena a potom ex riaditel na znamenie Rusinska nahravku bohuzial nemam a niekto pojde z 386 a linkou 36 tak nech nahraje
Myslím, že deväťdesiatky už pominuli, a ľudia radšej uprednostnia o 6 minút dlhšie idúcu štvorku niekoľkokrát za hodinu, než paškvil jazdiaci po Bardejovskej, s najväčšou pravdepodobnosťou raz za jednu-dve hodiny. Navyše, Duklianska sa v špičkách bežných, nekoronových dní chronicky upcháva, takže spoľahlivosť takejto linky, a následný prínos z časového hľadiska by bol prinajmenšom diskutabilný. Omnoho väčšiu pozornosť by som priamil po dostavbe trate na Rusínskej práve spojeniu po nej. Čo sa týka spojenia Pod Šalgovíkom - Karpatská, tak tam budú asi bezkonkurenčné vlastné nohy.
Čo tak urobiť novú linku, po takej trase ako premáva školský spoj F? Ak by vznikla takáto linka, bol by vyriešený problém s prepojením Pod šalgovíka s Karpatskou...a ľudia by boli na S3 rýchlejšie ako na 4 alebo na 8, 38...Alebo sa to nedá?
Je skutočne obdivuhodné (alebo obdivuhodne hlúpe?) ako sa posledné roky všetky investície viažu na dotačné fondy. Až nebudú k dispozícii, život sa zastaví a už sa nikdy nič nekúpi a nič nevybuduje? Svet sa prestane točiť?
TomoSK