Je to veľké číslo, ale priznám sa, že ja neviem posúdiť, či je to adekvátne. Spoluúčasť mesta je ale iba 5%, takže ani nie 50-tisíc €. Preto si nemyslím, že tretie najväčšie mesto v SR v dôsledku toho zbankrotuje.
Je to ale obrovská stavba, vypichnem tie základné veci z dostupných podkladov, ktoré sa budú riešiť, keďže nemusí mať každý predstavu o rozsahu PD:
- prístavba a nadstavba dielní, oprava striech, výmena všetkých podláh v halách, nové kanály (to je podstatné, súčasné kanály majú hĺbku len 1,2 m !!!, ja sám mám 1,9 m ),
- výmena všetkých okien, dvier, obkladov, maľovanie,
- nová sanita, kúrenie, vzduchotechnika, rozvody NN, osvetlenie, odkanalizovanie,
- nové zázemie pre údržbu, garáž pre 35 hybridných TR, garáž pre cca 20 klasických TR.
Modernizovaná bude väčšina prevádzok na dielni:
- umývacia linka, hala dennej údržby, turnusová a mechanická dielňa, kancelárie, elektro dielňa, zámočnícke dielne, miestnosť rozvodov, akumulátorovňa.
Taktiež vynútené úpravy TV:
- demontáž pôvodného TV (posledná reko tuším v 1999), demontáž trakčných stĺpov, osvetlenia,
- rozšírenie spevnených plôch pre budovanie TV, nové osvetlenie,
- nové TV v celej vozovni a dielňach,
- systém automatického stavania cesty, signalizácia beznapäťového stavu.
No a na záver ešte výstavba novej diódovej meniarne s inštalovaným výkonom 3 MW, ktorá bude živiť sieť, keďže rozširovanie elektrickej trakcie je na dobrej ceste.
Dnes som isiel z 386 na linke 36 a prekvapilo ma ze jednu zastavku hlasil ex riaditel Janus islo o zastavku Rusìnka , islo to tak nasleduje zastavka zena a potom ex riaditel na znamenie Rusinska nahravku bohuzial nemam a niekto pojde z 386 a linkou 36 tak nech nahraje
Myslím, že deväťdesiatky už pominuli, a ľudia radšej uprednostnia o 6 minút dlhšie idúcu štvorku niekoľkokrát za hodinu, než paškvil jazdiaci po Bardejovskej, s najväčšou pravdepodobnosťou raz za jednu-dve hodiny. Navyše, Duklianska sa v špičkách bežných, nekoronových dní chronicky upcháva, takže spoľahlivosť takejto linky, a následný prínos z časového hľadiska by bol prinajmenšom diskutabilný. Omnoho väčšiu pozornosť by som priamil po dostavbe trate na Rusínskej práve spojeniu po nej. Čo sa týka spojenia Pod Šalgovíkom - Karpatská, tak tam budú asi bezkonkurenčné vlastné nohy.
Čo tak urobiť novú linku, po takej trase ako premáva školský spoj F? Ak by vznikla takáto linka, bol by vyriešený problém s prepojením Pod šalgovíka s Karpatskou...a ľudia by boli na S3 rýchlejšie ako na 4 alebo na 8, 38...Alebo sa to nedá?
Je skutočne obdivuhodné (alebo obdivuhodne hlúpe?) ako sa posledné roky všetky investície viažu na dotačné fondy. Až nebudú k dispozícii, život sa zastaví a už sa nikdy nič nekúpi a nič nevybuduje? Svet sa prestane točiť?
Jur@j
A to tu máš ešte stále hordu blbečkov, ktorí si otierajú ústa o EÚ, lebo je fuj. Hlavne, že sa vezú do práce po ceste opravenej z eurofondov v trolejbuse zakúpenom z eurofondov a ich pracovné miesto vzniklo vďaka eurofondom. Pekne to ilustruje aj táto dokonalá fotka, kde niekto preškrtol vlajku EÚ, lebo si dovolila prispieť na cyklochodník, ktorý by mesto samo nepostavilo nikdy https://imhd.sk/po/galeria-media/5101/V%C3%BDstavba-cyklochodn%C3%ADka-na-Sek%C4%8Dovskej-ulici-3-2019-11-2019/215166/Sek%C4%8Dovsk%C3%A1-ulica?ref=po%2Fgaleria%2F5101%2FV%25C3%25BDstavba-cyklochodn%25C3%25ADka-na-Sek%25C4%258Dovskej-ulici-3-2019-11-2019