Vladimír: Tak, práve sa veziem košickým 3518, ktorý zapadá do tej rady, o ktorej si hovoril, že rozjazd/brzda sú najciteľnejšie, no opak je pravdou. Vodič sa zo zastávky zakaždým "odlepí" úplne hladko, počuť akurát zvyšujúce sa obrátky motora. Brzdenie je, ako si popisoval, ku koncu zastavovania silnejšie, ale ako som si všimol, jemnejšie brzdenie spočíva v použití retardéra a pri silnejšom brzdení našliapnutím brzdového pedála.
Sarko
Ale inak, klobúk dolu nad toľkými všestrannými postrehmi. Zarazilo ma len jedno, ako to, že si nie som vedomý "kopania do plynu"? Žeby v KE všetci vodiči kopali do plynu? ? Inak, čo sa týka prudkého rozjazdu/brzdenia, minulý týždeň som si na to v Brne sťažoval, že skoro všetci vodiči takto jazdia a že podľa mňa majú zlú výchovu. Z viacerých strán som však nezávisle dostal odpovede, že mnohí takto jazdia schválne, pretože cestujúci sa takto držia poriadnejšie a pri prípadnej kolízii je menej úrazov... Nechcelo sa mi takému protiargumentu veriť, tak môj známy (ktorý inak jazdí tiež dosť divoko), mi to predviedol na električke. Najprv jazdil štýlom jemu vlastným a pred zastávkou použil na zastavenie koľajovky - všetci sa držali. Ďalšie kolo išiel pekne, plynulé rozjazdy a jemné brzdenie, ale v jednej zastávke opäť zastavil koľajovkami - viacerí mali čo robiť, aby nepopadali a jednej osobe spadla taška na podlahu. Tak, niečo na tom asi bude... ?
No a ešte som sa pousmial nad výrazom "...že samostatné VYTÁPANIE ODDIELU pre cestujúcich chýba." Si si istý, že všetci cestujúci sú držiteľmi potápačských preukazov, alebo sú aspoň plavcami? ?