Takže poďme po poriadku. Po prvé, ja som k City busu (budem používať typové označenie tohto busu, nie značku, lebo Karosa má viac typových radov) neprebehol. Skôr by som to nazval návratom strateného syna Solaris ma opantal iba na chvíľu a samozrejme som ovplyvnený aj prostredím v ktorom sa pohybujem. Ľudia, na ktorých názory dám, ma presvidčajú z praktických skúseností o City buse ako správnej voľbe.
Rozoberme samotné busy City bus vs. Solaris. Dizajn je súkromná vec a nikomu názor nemožno vnucovať, ale na pohľad sa mi vždy páčil City bus. Pôsobí na mňa decentne, napriek istej modernosti zachováva aj určité klasické prvky, na rozdiel od toho avantgardného zjavu typu Solaris
Začnime interiérom. Veľkým plusom Solarisu je všeobecne menej schodov a viac miest na sedenie. Nepochybujem o tom, že po stránke vnútorného usporiadanie na plnej čiare vedie Solaris. Podľa zvoleného usporidania môže mať na nízkej podlahe (bez akýchkoľvek stupienkov) až 13 takýtchto sedačiek (10 pri stredných dverách, 3 pri zadných). City bus, ak odmyslíme sklápačky v priestore pre kočíky, majú max. 6 nízkych sedačiek.
Prešovský Solaris má zohyzdený interiér palivovou nádržou v prednej časti. Ale na tú neberiem ohľad, pretože viem, že košický SU12 je usporiadaný oveľa lepšie (nádrž má pri stredných dverách) a teda dalo sa to objednať aj lepšie.
Ako cestujúcemu mi v Solarise chýba kontrolná signálka STOP. Vadia mi tiež niektoré sedadlá s malým priestorom na nohy. Iste, City bus ich má zrejme viac, ale týmto vyvraciam dogmu, že na sebe nalepené sedačky sú doménou len City busu.
Solaris má širšiu uličku a väčšiu plochu pre kočíky a vozíčky. Nechajme hovoriť fakty. V City buse cestovalo najviac 9 vozíčkov súčasne, do Solarisu ich raz narvali 14.
Teda interiér, jednoznačne áno Solarisu.
Keď zjem palacinky, budem v porovnávaní pokračovať
Rozoberme samotné busy City bus vs. Solaris. Dizajn je súkromná vec a nikomu názor nemožno vnucovať, ale na pohľad sa mi vždy páčil City bus. Pôsobí na mňa decentne, napriek istej modernosti zachováva aj určité klasické prvky, na rozdiel od toho avantgardného zjavu typu Solaris
Začnime interiérom. Veľkým plusom Solarisu je všeobecne menej schodov a viac miest na sedenie. Nepochybujem o tom, že po stránke vnútorného usporiadanie na plnej čiare vedie Solaris. Podľa zvoleného usporidania môže mať na nízkej podlahe (bez akýchkoľvek stupienkov) až 13 takýtchto sedačiek (10 pri stredných dverách, 3 pri zadných). City bus, ak odmyslíme sklápačky v priestore pre kočíky, majú max. 6 nízkych sedačiek.
Prešovský Solaris má zohyzdený interiér palivovou nádržou v prednej časti. Ale na tú neberiem ohľad, pretože viem, že košický SU12 je usporiadaný oveľa lepšie (nádrž má pri stredných dverách) a teda dalo sa to objednať aj lepšie.
Ako cestujúcemu mi v Solarise chýba kontrolná signálka STOP. Vadia mi tiež niektoré sedadlá s malým priestorom na nohy. Iste, City bus ich má zrejme viac, ale týmto vyvraciam dogmu, že na sebe nalepené sedačky sú doménou len City busu.
Solaris má širšiu uličku a väčšiu plochu pre kočíky a vozíčky. Nechajme hovoriť fakty. V City buse cestovalo najviac 9 vozíčkov súčasne, do Solarisu ich raz narvali 14.
Teda interiér, jednoznačne áno Solarisu.
Keď zjem palacinky, budem v porovnávaní pokračovať
Andy