Reply on: Jur@j #24733:
1. ja osobne v tom vidím logiku, nakoľko sa aspoň z časti zabráni monopolu len jedného výrobcu (jedna nemenovaná firma je tomu dobrým príkladom).2. unifikácii to nijako nebráni, nakoľko trakčnú výzbroj je dnes možné nainštalovať do hocijakej autobusovej karosérie stačí sa dohodnúť s jej dodávateľom (máme trolejbusy SORky, Solarisy a sú aj už nové Ivecá).
3. každý dopravca by mal vedieť koľko a akých vozov potrebuje a hlavne, či ich je bude čím zaplatiť. Je zbytočné robiť súťaž na X kusov a nakoniec kúpiť jeden, či dva autobusy.
Jur@j
Pre ilustráciu, čo by to znamenalo:
- aktuálna potreba je 24 štandardných autobusov cez deň + 2 v noci,
- podnik aktuálne eviduje 13 Soarisov, 3 Citybusy, 10 Citelisov a 7 BA-SORiek,
- z toho 2 SU sú trvalo na zálohe, z Citelisov momentálne nejazdí #400 a zo Solarisov momentálne nejazdí #384 a #392, čo je normálne, pretože vozidlá sa kazia.
Vo výsledku máme teda v tejto chvíli k dispozícii 31 autobusov, ak berieme do úvahy, že všetky vozidlá jazdia a ďalšie 2 sú na zálohe. Ak od 31 odrátame tých 7 SORiek, tak sme na čísle 24, čo je hranica. Všetci veľmi dobre vieme, že 24 autobusov nebude naraz v premávke nikdy a tým pádom tu máme problém - stačí si pozrieť aktuálnu výpravu.
Čo som tým chcel povedať? Šotoušinu dajme bokom a priznajme si, že tie SORky proste potrebujeme a nezaobídeme sa bez nich. A reči, že sú to vraky z Bratislavy ja osobne odmietam, pretože aj tá najhoršia bratislavská SORka je stále v lepšom stave, než ktorýkoľvek prešovský Citelis