Reply on: S499.1023 #24726:
Uznávam, že môj príspevok vyznel trocha ako "hejt", ale moja výčitka smeruje takmer úplne k tomu, že mesto (narozdiel od Bratislavy či Košíc) nebolo ochotné prispieť na nákup klbákov posledné roky takmer nič. Verejnou dopravou cestujem denne a už ani nepočítam, koľko krát som sa pred koronou ocitol v natlačenej Bratislavskej SOR-ke tam, kde mal byť vypravený klbák. Ja popravde obdivujem ľudí v podniku, že vedia zabezpečiť s tým čo majú kompletnú výpravu. Ale každý sa tu zhodneme, že táto situácia nikdy verejnú dopravu nespopularizuje. Karosy a Citelisky odviedli v Prešove dobrú robotu, ale už majú 15+ rokov a je to cítiť na poruchovosti aj na kvalite cestovania a určite nepatria na celodennú výpravu.
Jur@j
Pre ilustráciu, čo by to znamenalo:
- aktuálna potreba je 24 štandardných autobusov cez deň + 2 v noci,
- podnik aktuálne eviduje 13 Soarisov, 3 Citybusy, 10 Citelisov a 7 BA-SORiek,
- z toho 2 SU sú trvalo na zálohe, z Citelisov momentálne nejazdí #400 a zo Solarisov momentálne nejazdí #384 a #392, čo je normálne, pretože vozidlá sa kazia.
Vo výsledku máme teda v tejto chvíli k dispozícii 31 autobusov, ak berieme do úvahy, že všetky vozidlá jazdia a ďalšie 2 sú na zálohe. Ak od 31 odrátame tých 7 SORiek, tak sme na čísle 24, čo je hranica. Všetci veľmi dobre vieme, že 24 autobusov nebude naraz v premávke nikdy a tým pádom tu máme problém - stačí si pozrieť aktuálnu výpravu.
Čo som tým chcel povedať? Šotoušinu dajme bokom a priznajme si, že tie SORky proste potrebujeme a nezaobídeme sa bez nich. A reči, že sú to vraky z Bratislavy ja osobne odmietam, pretože aj tá najhoršia bratislavská SORka je stále v lepšom stave, než ktorýkoľvek prešovský Citelis A myslím, že to by potvrdili aj mechanici. Tie autobusy sú skutočne pohodlné, svižné a v dobrom stave. Podnik spravil chybu, že ich rovno neodkúpil už pred dvomi rokmi, nemusel by platiť za prenájom a už dávno mohli byť pretvorené na obraz prešovský.