Problém s neodbornými zásahmi poslancov (exekutívy) nájdeme predsa všade - na všetkých úrovniach, vo všetkých krajinách, otázkou je, ako veľmi. Nemyslím si, že ich možné (!) pripomienky by malo byť definitívnym (ultimátnym) návodom ako postupovať z pozície napr. DPMP.
Pri nákupe 381-383, tuším, niektorí "argumentovali", že Prešov si nezaslúži ojazdenky. Absolútne si nepamätám presne, ktorí. Ak by sa to dalo zistiť, pozrel by som sa na to pragmaticky - odsledoval si, či dotyční sedia v MsZ alebo už robia niečo (pre spoločnosť) užitočnejšie.
Takže aj na tomto príklade vidíme, že možná miera extrémov je veľká.
Minimálne v prípade trolejbusov pochybujem, žeby maximálka mohla byť 12 rokov. Ale je to len môj skromný názor.
Nemyslím, žeby nebol schopný. Skôr by som povedal, že podnik vzhľadom k mestu sa bráni nákupu jazdeniek, teoreticky by to mohlo dopadnúť tak, že poslancom by boli nakoniec dobré aj jazdenky a nákup nových vozov by neschválili už vôbec. Poslanci by mohli povedať "Načo nám nové vozy, keď môžeme za ich cenu kúpiť schopné, jazdené ...". A je len otázkou času, kedy začne plošne platiť nariadenie, že vozidlá staršie ako (povedzme) 12 rokov nemôžu byť vypravované v pravidelnej verejnej doprave. Myslím, že potom začne katastrofa. Len tak pre zaujímavosť, k dnešnému dňu všetky vozy do evidenčného čísla 363, vrátane 381 - 383, čo mi odhadom vychádza na 25 autobusov komplet v prevádzke a u trolejbusov by to mali na mále všetky do 705, čiže ostalo by 30 prevádzkyschopných trolejbusov. Ale to je len odhad, nepočítajme do detailu. Highway to hell ...
Buďme realisti, asi v DP nie je nikto, kto by vedel zabezpečiť nákup jazdeniek zo západu bez sprostredkovateľa. V DPB sa to podarilo len kvôli osobnej zainteresovanosti členov dočasného predstavenstva
Zo západu by tu stiahli jedine niečo s čím majú skúsenosť a na čo majú diagnostické nástroje, ale čo viem veľmi tomu naklonený neboli. Možno v terajšej situácii zmenia názor.
A len tak pomimo. Mal niekedy vôbec niekto dobrého slova na Citelisy?
Snáď. Ja pevne verím a dúfam, že idú siahnuť po nejakej jazdenke zo západu. Nedokážem sa akosi stotožniť s možnosťou, že by sem dogúľali ďalší vrak zo Žiliny. Žilinčania na tie Citelisy nemajú dobrého slova...
Som zvedavý, čo si vyberú. Veď tam ani nič poriadneho nie je. Zo štyroch NP vozov je 1 pokazený a 1 v prímestskom prevedení. Pokiaľ ide o rad 932/952 tie by mali dať zdarma ako bonus.
Dňa 25.10. bolo vo vestníku úradu pre verejné obstarávanie zverejnené oznámenie o výsledku verejného obstarávania na autobusy (https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/422676). Obstarávanie neprešlo kontrolou a dopravný podnik ho musel zrušiť pre zistené chyby v kontrole a bude ho musieť po roku a 4 mesiacoch čakania (!!!!) zopakovať (očakávam podobne dlhé čakacie lehoty).
Ja len pripomeniem, že v situácii keď v ranných špičkach sa ľudia tlačia v krátkych citeliskách alebo SORkách z Bratislavy, je to za tento rok už 2 pokazené verejné obstarávanie, ktorého postup musel byť zrušený. Toto je už na vyvodenie zodpovednosti, lebo neočakávam, že najbližší rok-rok a pol prídu do Prešova nové stroje. Budeme mať šťastie, ak sa nájdu nejaké jazdené.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Matej78
Pri nákupe 381-383, tuším, niektorí "argumentovali", že Prešov si nezaslúži ojazdenky. Absolútne si nepamätám presne, ktorí. Ak by sa to dalo zistiť, pozrel by som sa na to pragmaticky - odsledoval si, či dotyční sedia v MsZ alebo už robia niečo (pre spoločnosť) užitočnejšie.
Takže aj na tomto príklade vidíme, že možná miera extrémov je veľká.
Minimálne v prípade trolejbusov pochybujem, žeby maximálka mohla byť 12 rokov. Ale je to len môj skromný názor.