Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard #24367:
Najhoršia je smrť zo zľaknutia.
Reply on: Dispecer #24372:
Ok, vďaka. Vidím rozdiel v tom, že to je len podmienka zmluvy a nie priamo výsledok udelenia licencie, ale koniec koncov je hlavný výsledok pre cestujúceho.
Reply on: Dispecer #24371:
Napríklad Humenné si pri súťaži nového dopravcu pre MHD dalo podmienku, že vozidlá na linkách MHD nesmú byť staršie ako 12 rokov:
https://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/Vseobecna-diskusia?dfpi=5059#5059
Reply on: Viko #24370:
Samozrejme, že to možné je - v zmluve, resp. v rámci súťaže.

(Ale dá sa byť iba prísnejší ako legislatíva, zvolniť sa to nedá.)
Reply on: Richard #24367:
Plošné nariadenie existuje už dnes. Od 1.1.2010 nadobudla platnosť úprava, že je možné pri udelení dopravnej licencie uložiť dopravcovi povinnosť "vykonávať dopravu určeným druhom autobusu, ktorý nemôže byť starší ako 16 rokov" (§7, odst. 3 a 168/1996 Z.z.), čo sa napríklad uplatňuje vo väčšine PAL (a vďaka čomu sa za posledné desaťročie nainvestovalo viac do obnovy).

Neviem, či je u nás možné donútiť dopravcu ísť nad rámec tohoto ustanovenia, ale vzhľadom na štandardy niektorých európskych IDS s maximom 8 rokov sa dajú zohnať aj relatívne mladé ojazdené vozidlá - naše limity budú plniť stále, aj keby sa trochu znížili.
Reply on: Richard #24367:
Problém s neodbornými zásahmi poslancov (exekutívy) nájdeme predsa všade - na všetkých úrovniach, vo všetkých krajinách, otázkou je, ako veľmi. Nemyslím si, že ich možné (!) pripomienky by malo byť definitívnym (ultimátnym) návodom ako postupovať z pozície napr. DPMP.

Pri nákupe 381-383, tuším, niektorí "argumentovali", že Prešov si nezaslúži ojazdenky. Absolútne si nepamätám presne, ktorí. Ak by sa to dalo zistiť, pozrel by som sa na to pragmaticky - odsledoval si, či dotyční sedia v MsZ alebo už robia niečo (pre spoločnosť) užitočnejšie.
Takže aj na tomto príklade vidíme, že možná miera extrémov je veľká.


Minimálne v prípade trolejbusov pochybujem, žeby maximálka mohla byť 12 rokov. Ale je to len môj skromný názor.
Reply on: Richard #24367:
12 rokov je naozaj prísny limit. Taká SAD-ka má tuším zmluvu s krajom, kde sa píše o max 16 ročných strojov. To môže byť reálnejší limit.
Reply on: Solider #24366:
Nemyslím, žeby nebol schopný. Skôr by som povedal, že podnik vzhľadom k mestu sa bráni nákupu jazdeniek, teoreticky by to mohlo dopadnúť tak, že poslancom by boli nakoniec dobré aj jazdenky a nákup nových vozov by neschválili už vôbec. Poslanci by mohli povedať "Načo nám nové vozy, keď môžeme za ich cenu kúpiť schopné, jazdené ...". A je len otázkou času, kedy začne plošne platiť nariadenie, že vozidlá staršie ako (povedzme) 12 rokov nemôžu byť vypravované v pravidelnej verejnej doprave. Myslím, že potom začne katastrofa. Len tak pre zaujímavosť, k dnešnému dňu všetky vozy do evidenčného čísla 363, vrátane 381 - 383, čo mi odhadom vychádza na 25 autobusov komplet v prevádzke a u trolejbusov by to mali na mále všetky do 705, čiže ostalo by 30 prevádzkyschopných trolejbusov. Ale to je len odhad, nepočítajme do detailu. Highway to hell ...
Reply on: Jur@j #24362:
Buďme realisti, asi v DP nie je nikto, kto by vedel zabezpečiť nákup jazdeniek zo západu bez sprostredkovateľa. V DPB sa to podarilo len kvôli osobnej zainteresovanosti členov dočasného predstavenstva 🙂
709 už nemá reklamu na Paco Romano. A celkom pekne ju strhli dole, nemá olúpaný lak. Len vzadu trošilinku. 🙂
Reply on: Jur@j #24362:
Zo západu by tu stiahli jedine niečo s čím majú skúsenosť a na čo majú diagnostické nástroje, ale čo viem veľmi tomu naklonený neboli. Možno v terajšej situácii zmenia názor.
A len tak pomimo. Mal niekedy vôbec niekto dobrého slova na Citelisy? 😁
Reply on: Jur@j #24362:
Dúfajme, ale veľké šance tomu nedávam, nakoľko cenovo je to lákavé. Osobne si myslím že nám nakoniec prischnú natrvalo aj tie Sorky z Bratislavy.
Reply on: Jan Vartas #24361:
Snáď. Ja pevne verím a dúfam, že idú siahnuť po nejakej jazdenke zo západu. Nedokážem sa akosi stotožniť s možnosťou, že by sem dogúľali ďalší vrak zo Žiliny. Žilinčania na tie Citelisy nemajú dobrého slova...
Reply on: Jur@j #24360:
Ponúka ešte niekto iný?
Reply on: Jan Vartas #24359:
Ak si teda vyberajú zo Žiliny...
Som zvedavý, čo si vyberú. Veď tam ani nič poriadneho nie je. Zo štyroch NP vozov je 1 pokazený a 1 v prímestskom prevedení. Pokiaľ ide o rad 932/952 tie by mali dať zdarma ako bonus.
Reply on: rexino #24357:
V najbližších dňoch sa to možno dozvieme. Lehota na predkladanie ponúk na výkup žilinských vrakov končí 15.11.
https://www.presov.sk/download_file_f.php?id=1229998
Vyzerá to, že príde nejaký ďalší šroťák. Zrejme zo Žiliny, keďže tam teraz hojne odpredávajú.
Vraj zástavka vysielač dostane 1.12.2019 novy nazou mam to od jedného známeho šoféra MHD

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.