re genius, elektricka trakcia: plna podpora. jediny v dohladnej dobe dostupny a lahko zvladnutelny zdroj energie je elektricka energia a to z jadra, napr. uranu. ropa sa minie, plyn bude drahy, prestane sa spalovat uhlie. konecne. ono je to velmi vzacna surovina na kurenie, ked sa da rafinovat... dostaviame mochovce, zrekonstrujeme je bohunice, projekt hronskej kaskady nie je nic nove. novaky a vojany na paroplyn a ak by bolo malo aj kecerovce sa daju postavit. spicku a sedlo bude vyrovnavat sustava precerpavacich elektrarni ala cierny vah. kedze jazdny odpor je najmensi ocelove koleso /kolajnica tak kazda dedina bude napojena na ELEKTRIFIKOVANU zeleznicu. mimochodom, kolko kolaji sa vtesna do priecneho profilu dialnice ak zapocitame aj deliaci pas a krajnice? 8? 10? aka tam moze byt kapacita pri v=160km/h? kolko pody a energie som usetril?
Vladimír
V posledných rokoch sa nepostavila žiadna nová trať, ale na druhej strane sa investovali desiatky miliónov do rekonštrukcie existujúcich úsekov. Na nové trate jednoducho nebolo.
Re #359 S499.1023: Ak bude rásť cena nafty rýchlejšie ako cena elektrickej energie, prosím. Ale ak sa pomer týchto cien zásadne meniť nebude, neviem, či to prinesie úžitok.
Re #361 Esicko: No ale dnes, keď zabudne stiahnuť zberač, riskuje strhnutie trolejového vedenia pre trolejbusy tiež!