Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MHD YT #25473:
To normálne niekto vytrhol🙄
Dopravný podnik mesta Prešov dakto dal dole značku z zastávky zastávka je kúpeľňa keď ide smerom na sibirsku posielam aj fotky
370 reklamu už nemá
Vo veci obstarávania parciálov sa začalo už niekoľké odvolacie konanie . Keďže kvôli eurofondom tu 11/2023 už musia byť funkčné stroje, tak to bude naozaj zaujímavé sledovať, ako to stihnú. Jediné šťastie môže byť, že cez parlament prešiel zákon kde obstarávateľ na vlastné riziko môže podpísať zmluvu aj pred kontrolou, čo ušetrí tak 2 mesiace (je tam samozrejme riziko korekcií). Pripomínam, že do 11/2023 by tu mali byť aj elektrobusy, ktoré doteraz nie sú v obstarávaní a DPMP hralo s UVO ping-pong, kde im 3x(!!!!!) zamietli súťažné podklady ako nezákonné, čo je určite v reáliách slovenského obstarávania rekord.
Reply on: dejvid #25469:
30 a 31Tr sa už nevyrábajú od novembra 2020
Takže teraz koniec výroby NB 12 a NB 18 bude znamenať aj koniec výroby 30 a 31 Tr? Nakoľko oni vyrábajú karosériu. ?
732 včera (zdroj Dopravný servis PO a okolie)
Reply on: Solider #25465:
Pokiaľ sa pamätám, tak 30 minútový interval na 2/5 jazdili len 3 trolejbusy (písal som si výpravu). Prestávka sa riešila najprv vynechaním jedného spoja na 2/5 a potom prejazdom trolejbusu linky 7.

Špičku na linke 7 popoludní robil najprv sólo trolejbus turnusu 30/04, neskôr autobus (turnus, žiaľ neviem).

Celková sólo výprava:

linka 1 - 4 trolejbusy v sedle + 2 špičky
linka 2/5 - 3 trolejbusy
linka 6 - 1 trolejbus
linka 7 - 1 trolejbus
linka 9 - 1 trolejbus

Asi 9 sólo trolejbusov zostalo v pracovný deň ako rezerva.
Reply on: Vladimír #25464:
Mám pred sebou CP z 1.9.1999, linka 2/5 int. 30 min., linka 7 v odp. špičke int. 30 min. Čiže ak správne počítam, na celý tento zväzok 2+5+7 bolo treba minimálne 5 vozov. Plus linky 6 a 9, čo sú dva vozy. Dokopy teda 7 vozov.

Podľa vozákov z 1.9.2003 (L2/5 int. 20 min., L7 int. 60 min. tiež od 1.9.2001) je tu 6 vozov (poradia 2/1 až 2/5 a 7/1 vzájomne sprejazdované). Čiže o jeden voz menej.

Samozrejme, táto "úspora" sa nevyrovná škrtom z Hagyariho úradovania, keď z liniek 4 a 8 ostalo len ohlodané torzo (to, čo je dnes, ani radšej nekomentujem).

Nadviazal som len na tvoju úvahu ohľadom linky 6 a toho, že sa nedožila otvorenia prebudovanej križovatky pri HM Tesco, kde mohla pokojne ďalej premávať z dôvodov, ktoré si načrtol - a nie, že by sa to nedalo, ale jednoducho nebol záujem, asi najmä zo strany mesta ako objednávateľa. A to nemusela premávať po Východnej, ale mohla priamo cez stanicu.
Reply on: Solider #25462:
Prepáč, ale aká zámienka na aké obmedzenie trolejbusovej dopravy, keď sám píšeš, že pri zrušení L6 a 9 v roku 2001 (obe v celodennom 60 min. int.) sa skrátil interval na L2/5 z 30 na 20 min.

To, že o 10 rokov neskôr za Hagyariho došlo k obrovským, dodnes nevykompenzovaným škrtom na výkonoch MHD, je predsa celkom iná doba, ktorú v roku 2001 nikto nepredvídal.
Reply on: Jur@j #25461:
No tak dobre, rešpektujem miestnych. Mne v halve utkvelo, že Kauf bol až po Hypertesku ale asi pamäť skresľuje.
Reply on: Vladimír #25453:
Osobne si myslím, že zrušenie linky 6 z dôvodu slabého vyťaženia na koncovom úseku trasy bola iba zámienka preto, aby sa obmedzila trolejbusová doprava. Náhradou za to a za rovnako zrušenú linku 9 bola nová linka 43 v rovnako "atraktívnom" hodinovom intervale, kvôli ktorej sa predĺžil interval na linke 29 v špičke z 30 na 60 minút, a skrátil interval na 2/5 z 30 na 20 minút.

Po vyše dvadsiatich rokoch je situácia taká, že linka 43 už takmer vôbec nejazdí, linka 44 nejazdí po Sabinovskej ulici vôbec, na Sídlisko III zachádza v hodinovom intervale linka 2/5 a na Sabinovskej je opäť polhodinovka na 2/5.

Ak by to bolo naozaj tak, že bol záujem o obsluhu HM Tesco linkou MHD, tak by ju na obratisko existujúce aj po výluke v lete r. 2001 mohli kedykoľvek pokojne vrátiť.
Reply on: S499.1023 #25459:
Pravdu má aj google, aj manželka. Len každý hovorí o inom Kauflande 🙂
Reply on: S499.1023 #25459:
Samozrejme, že Kaufland bol skôr ako HM Tesco. Ale Kaufland na Levočskej. Ten otvorili v 1999 alebo 2000. HM Tesco otvorili 3.11.2001.
Reply on: Jur@j #25457:
V čase otvorenia Hypertesca ešte ani Kaufland (manželka tvrdila, že Kauf bol skôr ako Hypertesco, čo sa mi nezdalo, tak som googlil a Hypertesco bolo 2001 a Kaufland 2009. Navyše Hypertesco vtedy ešte malo slušnú úroveň, zatiaľ čo Jednota bola stále v socializme. Ako hovorí manželka, jedinou konkurenčnou výhodou boli jogurty Sabi.
Reply on: S499.1023 #25456:
No veď jasné, a konkrétne toto Tesco v pribehu posledných rokov dosť upadlo, neviem kto by tam chodil dobrovoľne mimo toho jak si spomínal "zabudnutý nákup". Ešte ma napadol celkom dosť navštevovaný Decathlon...ale ten by za opätovné zavedenie liniek do tej oblasti nestál. A opäť...zdržanie. A ako konečnú si to predstaviť neviem...v prvom rade si neviem predstaviť AKO by tam linky chodili a AKÉ linky by tam chodili...asi o tom úplne zbytočne až priveľmi vymýšľam :DDDD
Reply on: S499.1023 #25456:
Presne tak, treba vziať do úvahy, že v čase výstavby Hypermarketu Tesco boli v celom Prešove v podstate asi len tri väčšie obchody. V centre mesta obchodný dom Tesco, na Sekčove len Vario (dnešná Billa) a na Sídlisku III nový Kaufland a dajme tomu Jednota.

Obchodné centrá neexistovali a hypermarket Tesco bol istou spásou, pretože pod jednou strechou bolo fakt všetko od chleba až po motorový olej. Takže ľudia v tej dobe by mali dôvod prejsť na druhý koniec mesta a využiť pri tom MHD na Východnú. Ja si dodnes pamätám ako decko, že keď v sobotu ráno chodili moji rodičia zo Sekčova na veľký nákup do Tesca, tak nás budili, lebo pre nás to bol vtedy skutočne výlet 🙂

V súčasnosti, keď je pri pomaly pri každej druhej zastávke nosnej linky buď veľký hypermarket/supermarket alebo rovno celé nákupné centrum, tak nejaký Tesco bus alebo vedenie linky okolo tohto obchodu naozaj nemá zmysel. Zrejme to pochopilo aj Tesco, ktoré v roku 2019 samo vypovedalo zmluvu a zrušila sa tak zachádzka švábskych liniek MHD k HM. Dostupnosť obchodov je dnes tak veľká, že každý človek v Prešove v okruhu nanajvýš pár stoviek metrov má k dispozícii všetky obchody a služby, ktoré potrebuje.
Reply on: dejvid #25454:
To by musela byť práve z dôvodu, ktorý si sám uviedol, linka, ktorá by pri HM Tesco končila. Okrem toho si myslím (Slovensko som za posledné dva roky navštívil asi šesťkrát, z čoho Prešov na rozdiel od vzdialenejšej minulosti ani raz ale vychádzam zo situácie v ČR, ktorá sa od SR asi zásadne líšiť nebude), že dnes už nikto nie je odkázaný ani zvedavý na Tesco, ktoré sa zabudlo na prelome tisícročí, keď má mesto plné lacnejších, kvalitnejších a čistejších predajní iných reťazcov. Napríklad v našej dedine je asi 600 m od nášho domu supermarket Tesco ale ten navštevujeme len v prípade krízy (zabudnutý nákup nejakej základnej potraviny tesne pred koncom otváracej doby), inak radšej nakúpim v Lidli/Alberte/Bille cestou z práce, prípadne sadnem do auta/vlaku a tých 8 až 12 km sa presuniem.
Reply on: dejvid #25454:
vlastne som si odpovedal sám...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.