Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Teraz by už o zastávku Hypermarket Tesco záujem nebol? A škoda že bola až tak veľmi z cesty lebo to bolo rovnaké akokeby mala linka 32A a 36 zachádzať ku Eperii. Zbytočné zdržanie.
V rokoch 1988 - 1993 bola dlhodobá výluka MHD okolo železničnej stanice z dôvodu výstavby novej staničnej budovy, výstavby podchodu a rozširovania Košickej/Masarykovej ul. (V roku 1992 krátkodobo výluka predĺžená až po Plzenskú ul. vrátane úplne uzávery križovatky Čierny most). V prvej etape bola premávka trolejbusov v úseku Čierny most - ŽST - Solivar zrušená úplne (zavedená NAD). Autobusové linky jazdili po trase Čierny most - Dostojevského - Východná. Na Východnej ul. bola zriadená náhradná zastávka Železničná stanica (neskôr známa pod názvom Východná) a bolo postavené nové obratisko MHD v blízkosti HM Tesco (zrušené len nedávno pri výstavbe okružnej križovatky).
Koncom roka 1988 dokončili a začiatkom roka 1989 uviedli do prevádzky náhradnú trolejbusovú trať po Plzenskej a Východnej - trolejbusy zastavovali na náhradnej zastávke Železničná stanica (Východná) a novej zastávke Východná (neskôr Kuzmányho) pri zadnom vstupe do Vojenskej nemocnice. V tom období tu jazdili obnovené L1 a 6, ďalej po stanicu predĺžená 4 (dovtedy Sídlisko III - Trojica), neskôr nové L8 (zo Širpa) a L10 (z Budovateľskej). Krátky čas sem bola presmerovaná L9, neskôr sa vrátila na Budovateľskú. V novembri 1992 sa otvorila nová trolejbusová trať na Sekčov, výluka na stanici však v tom období ešte stále trvala. V tom období (1992 - 1993) po Plzenskej jazdili L1, 4, 6, 8, 10 a 38. Od 1.9.1993 bola obnovená premávka MHD (autobusy aj trolejbusy) okolo železničnej stanice. L1, 4, 8 sa presmerovali po novej trase do dnešnej podoby. Spojka od stanice na Škultétyho nebola postavená, preto L38 ostala v trase po Východnej a Plzenskej. Na Východnej ostala aj L6, aby ju niečo spájalo s centrom mesta. L10 (Solivar - Budovateľská) sa otvorenia nového úseku nedožila, zrušená bola dva mesiace pred skončením výluky.
Na prelome milénií bolo prehodnotené trasovanie L38. Najprv sa od 1.9.2000 postavila trolejová spojka v smere od Škultétyho na stanicu. L38 tak v smere na Sibírsku jazdila cez ŽST, v smere na Sídlisko III cez Východnú. Presne o rok, od 1.9.2001 bola do prevádzky uvedená spojka aj v opačnom smere, a L38 sa okolo ŽST presmerovala aj v opačnom smere. Zároveň bola zrušená L6, čím sa premávka trolejbusov po Východnej ukončila. Dôvodom bola totálna nevyťaženosť L6 v tomto úseku. Paradoxom bolo, že v čase zrušenia L6 už bol vo výstavbe HM Tesco, ktorý potom dlhodobo trpel na nedobrú obsluhu MHD a hypermarket si následne platil za umelé krútenie všelijakých autobusových liniek po jeho parkovisku. Dodnes som presvedčený, že keby L6 vydržala ešte 3 mesiace, nový hypermarket by ju "potiahol" nahor a už by sa zrušiť nedala.
Reply on: Marek74 #25451:
Díky za upresnenie. To som nevedel, že chodila až na Solivar, ale to je aj nie je dôležité. Išlo o Východnú a tam jazdila tak, či tak.
Reply on: Pe Ha #25443:
Nie je to celkom pravda. Linka číslo 6 jazdila na trase Solivar - Východná - Sabinovská - Bajkalská - Clementisova - Východná - Solivar od augusta 1985. Neviem presne, kedy sa skrátila trasa po otočku na Východnej.
Reply on: dejvid #25447:
Linky 4,8,38 začali ako trolejbusové jazdiť na Sekčov 22.11.1992. Od 1.9.1993 sa otvorila trolejbusová trať v smere na železničnú stanicu od Čierneho mosta. Vtedy začali týmto smerom jazdiť aj linky 1,4,8. Linka číslo 38 prestala jazdiť v smere na Sekčov cez Plzenskú od 1.9.2001.
Reply on: Marek74 #25445:
Snáď pre úplnosť:

Linka 7 - počas rekonštrukcie križovatky na Čiernom moste

Linka 9 - od 1.2.1989 do 30.4.1989 + počas rekonštrukcie križovatky na Čiernom moste

NS/1, NS/2 - do 22.11.1992

N2, N3 - od 22.11.1992
Reply on: dejvid #25447:
Ak si správne pamätám vtedajšia zastávka Kuzmányho smerom na Východnú sa nachádzala pred bránou do vojenskej možno 20 m to kde sa nachádzala smerom do mesta si konkrétne nepamätám
Tak nie mýlil som sa, podľa cestovných poriadkov z 2001 tam 38 chodila stále nie raz za čas. Taktiež minimálne ku linkam 4 a 8 som nenašiel nič čo by vravelo že jazdili cez Plzenskú...jazdili tam vôbec? 🤨
Typujem že 1,4,8 a 38 tam chodili v zmysle pár krát do hodiny? Že raz cez Žel. Stanicu a raz cez Plzenskú.
Reply on: dejvid #25441:
1,4,6,8,10,38.
A prevádzka Plzenskej skončila v 2001? (viem že je použitelná ale už tam normálne nič nepremáva)
Reply on: dejvid #25441:
Ešte linka 6, ktorá premávala okružne na trase Východná - Sídlisko III v rokoch 1985 - 2001.
Reply on: TomoSK #25438:
Takze to mala byt zastavka Salgovia?
Ktoré tr. linky premávali cez Plzenskú? Viem o 38, boli tam ešte nejaké?
Velmi pekne spracovany koncorocny sumar.
Reply on: Jan Vartas #25436:
Prečo len v Novom roku? Zvyšných 364 dní nám nechceš dopriať? 😞 😞 😞
Reply on: DanielBusak22 #25437:
V dátovej sade od DP je hromada chýb, všetky som sa snažil opraviť, zastávka RÚVZ však u liniek T a 22 zostala, jednak kvôli nadväznostiam na linke 22 (ak by som manuálne opravil trasu linky 22, nadväznosti by nebolo možné vytvoriť), jednak kvôli tomu, že DPMP si interne označil zastávky RÚVZ a Šalgovia rovnakým interným ID číslom. Pri importe dát sa zastávky "pobili", zvíťazila RÚVZ a teraz sa zobrazuje namiesto Šalgovie aj na linkách 22 a T. Pri ďalšej dátovej sade to už bude opravené.
Preco na CP linky 22 ukazuje ze zastavuje na RUVZ?
Reply on: Vladimír #25435:
Keďže som sa učil na SOU drevárskom pri DP, vídaval som výjazd B 730 označenej tabuľami linky 47 naprázdno z vozovne. S toho usudzujem, že linka 47 bola špička popri linke 18 jazdiacej vtedy možno ešte po stanicu.

Pokiaľ ide o dátum 1.6.1992 mohol by to byť aj dátum ukončenia fungovania linky 47. Jednoducho, úsek linky 18 Žel. stanica - Trojica bol nahradený úsekom Cemjata - Bzenov linky 47. Túto skutočnosť by podporoval oznam z 22.11.1992, v ktorom sa uvádza spoj linky 18 o 22.20 z Východnej do Bzenova (jeden z trojice spojov, čo zostali z pôvodnej trasy linky 18).

https://imhd.sk/po/galeria-media/3510/Oznamy/224741/Zmeny-v-MHD-od-22-11-1992?ref=po%2Fgaleria%2F3510%2FOznamy%3F%26%2338%3Bp%3D2


Všetko najlepšie v Novom roku.
Reply on: Jan Vartas #25433:
Nemám to preverené, ale mne akosi v hlave utkvel dátum 1.6.1992. Ale naozaj bez záruky.

Neviem ale dokedy L47 jazdila. Muselo to byť veľmi krátko, lebo už v KCP od 16.12.1992 táto linka nie je a do Bzenova jazdia vybrané spoje L18.

CP L47 som nikdy nevidel. Ako si to myslel, že vznikla ako špička POPRI L18? Že jedno vozidlo jazdilo L18 a k nemu navyše jazdilo druhé na L47? Bol teda na Vydumanec polhodinový interval v špičke? Ja som si skôr myslel (opäť, bez záruky), že vozidlo bolo len jedno, točilo hodinové kolá a podľa toho, či končilo na Cemjate alebo v Bzenove, označilo sa ako 18 alebo 47. Pamätáš si viac?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.