Vieš ono je to tak, kto tým ľuďom kazal tam stavať domy... a to ako argumentujú ľudia zo Sibírskej si myslím osobne že takéto správanie je hodné stále nespokojných Prešovčanoch.
Myslím, že už je najvyšší čas dozrieť a povýšiť verejný záujem nad záujmy pár jednotlivcov. A k tomu zosuvu poviem len jedno jediné - keď si tam oni budovali domy a celú privátnu ulicu, tak cesta určite nesadala, však? Až hnusný škaredý ťažký fuj fuj trolejbus príde a spraví katastrofu... A taktiež legendárny pseudoargument ľudí zo Sibírskej "zoberece ľudzom parkovisko (btw. nelegálne...) a tu pošlece trolejbus" si môžu strčiť vieš kam. V modernom vyspelom meste by človeka s takým názorom akurát tak vysmiali a poslali kade-ľahšie. Kde to žijeme, prosím vás...
EDIT: Ospravedlňujem sa za rozhorčenie, ale tu sa snáď ani inak reagovať nedá.
Tým petíciám, keď sa ide stavať niečo, čo je už dávno v územnom pláne (toto už plánovali komunisti) naozaj nerozumiem. Verím, že so stavbou sa bude pokračovať, lebo tá cesta pomôže aj sekčovu aj verejnej doprave. Najväčší problém vidím v zosuve, ktorý sa bude musieť stavbou riešiť a stále, pokiaľ viem, nie je vyčíslené, koľko to bude stáť (hovorí sa o dosť veľkej sume). Ľudia z petície argumentujú práve aj zosuvom, ale paradoxne stavbou tej cesty sa ten zosuv nad bytovkami bude konečne riešiť.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/430308
Konečne sa chystá semafor na križovatke Vihorlatská/AGS. Potešia sa hlavne šoféri trolejbusov zo špičky a aj cestujúci. S prípadnou realizáciou prepojenia Pod Šalgovíkom/Sibírska bude táto križovatka ešte oveľa kľúčovejšia.
Tie jednotlivé úseky a oddelenia na Šarišských Lúkach sú už teraz ako štáty v štáte. Nedokážem si predstaviť, aby to bolo oddelené ešte aj takto. A hlavne, čo všetko by sa vysťahovalo na Solivar a kto by kontroloval ich výsledky práce.
Spolu s rekonštrukciou vozovne na ŠL sa síce už začalo šuškať o dočasnom nocovaní trolejbusov na Solivare (budeme tu mať ďalších 10 trolejbusov a elektrobusy, ktoré niekde treba nabíjať), ale trvalé sťahovanie, myslím, nehrozí.
Myslím, že by to bolo zbytočné. Ten projekt je z inej doby, postavený na iných výhľadoch do budúcnosti, na iných spoločenských podmienkach. Vozovňa na Šarišských Lúkach bude podľa mňa ešte dlho kapacitne stačiť a drobiť infraštruktúru (dielne, umyvárka a pod.) na viaceré miesta nemá ekonomické opodstatnenie.
Veľkosťou porovnateľný žilinský dopravný podnik je presne v opačnej pozícii - dedičstvom nedotiahnutých investícií sú tam dve vozovne (autobusová a trolejbusová) a podnik sa už desaťročia snaží, najnovšie pomocou ambicióznych europrojektov, dobudovať areál vo svojom sídle tak, aby sa mohli aj autobusy presťahovať do trolejbusovej vozovne.
A my by sme šli presne opačne?
Je možné, že to skutočne nikto z kompetentných nepostrehol, čo by bolo dosť zvláštne, keďže tam majú všade kamery. Minulý týždeň, keď tu bola tá snehová nádielka, tak mala distribučka mnohé výpadky, zrejme sa to týka aj stanice (automaty nám tiež chvíľku nešli). V správe by to mal mať Prešov Real, takže by som skúsil kontaktovať ich, prípadne to skúsiť cez portál www.odkazprestarostu.sk.
Vedel by mi niekto poradiť na koho sa obrátiť v prípade nefunkčného osvetlenia na zastávkach na železničnej stanici? Už asi týždeň sa tam nesvieti a nikoho z kompetentných to očividne netrápi.
Nie. Tam sa nanovo vyhodnocujú ponuky, ale čakal by som to už čoskoro. Tiež tam prebehne aukcia. Každopádne obstarávania idu o čosi rýchlejšie, ako som tu písal minule, keďže sa nezverejňujú dátumy otvárania obálok časť Kritéria, ale rovno zverejnia výsledok aukcie, čo je posledný krok vo vyhodnocovaní. Potom už iba kontrola a podpis zmluvy.
rexino