Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/430308
Konečne sa chystá semafor na križovatke Vihorlatská/AGS. Potešia sa hlavne šoféri trolejbusov zo špičky a aj cestujúci. S prípadnou realizáciou prepojenia Pod Šalgovíkom/Sibírska bude táto križovatka ešte oveľa kľúčovejšia.
Reply on: Jur@j #25147:
Thanks a lot!
Reply on: Bubblea #25146:
Hello,

Pracovný deň školský - (Workdays - school term):
- 10 standard (12m) trolleybuses,
- 19 articulated (18m) trolleybuses,

Pracovný deň prázdniny - (Workdays - school break):
- 10 standard (12m) trolleybuses,
- 13 articulated (18m) trolleybuses,

Voľné dni - Weekend
- 4 standard (12m) trolleybuses,
- 12 articulated (18m) trolleybuses.

If you have any other questions, don't be afraid, just ask 🙂
Hallo, may I ask you how many trolleybuses are currently in service, both in pracovný deň-školský and in pracovný deň-prázdniny?
Reply on: Jan Vartas #25143:
Tie jednotlivé úseky a oddelenia na Šarišských Lúkach sú už teraz ako štáty v štáte. Nedokážem si predstaviť, aby to bolo oddelené ešte aj takto. A hlavne, čo všetko by sa vysťahovalo na Solivar a kto by kontroloval ich výsledky práce.

Spolu s rekonštrukciou vozovne na ŠL sa síce už začalo šuškať o dočasnom nocovaní trolejbusov na Solivare (budeme tu mať ďalších 10 trolejbusov a elektrobusy, ktoré niekde treba nabíjať), ale trvalé sťahovanie, myslím, nehrozí.
Reply on: Jan Vartas #25143:
Myslím, že by to bolo zbytočné. Ten projekt je z inej doby, postavený na iných výhľadoch do budúcnosti, na iných spoločenských podmienkach. Vozovňa na Šarišských Lúkach bude podľa mňa ešte dlho kapacitne stačiť a drobiť infraštruktúru (dielne, umyvárka a pod.) na viaceré miesta nemá ekonomické opodstatnenie.
Veľkosťou porovnateľný žilinský dopravný podnik je presne v opačnej pozícii - dedičstvom nedotiahnutých investícií sú tam dve vozovne (autobusová a trolejbusová) a podnik sa už desaťročia snaží, najnovšie pomocou ambicióznych europrojektov, dobudovať areál vo svojom sídle tak, aby sa mohli aj autobusy presťahovať do trolejbusovej vozovne.
A my by sme šli presne opačne?
Reply on: rexino #25140:
Už dávno mala byť na Solivare postavená čisto trolejbusová vozovňa, tak ako bolo pôvodne plánované na konci 80.tych rokov a tak ako je tomu aj inde.
Reply on: kuboPO #25141:
Je možné, že to skutočne nikto z kompetentných nepostrehol, čo by bolo dosť zvláštne, keďže tam majú všade kamery. Minulý týždeň, keď tu bola tá snehová nádielka, tak mala distribučka mnohé výpadky, zrejme sa to týka aj stanice (automaty nám tiež chvíľku nešli). V správe by to mal mať Prešov Real, takže by som skúsil kontaktovať ich, prípadne to skúsiť cez portál www.odkazprestarostu.sk.
Vedel by mi niekto poradiť na koho sa obrátiť v prípade nefunkčného osvetlenia na zastávkach na železničnej stanici? Už asi týždeň sa tam nesvieti a nikoho z kompetentných to očividne netrápi.
Reply on: matis #25137:
Nie. Tam sa nanovo vyhodnocujú ponuky, ale čakal by som to už čoskoro. Tiež tam prebehne aukcia. Každopádne obstarávania idu o čosi rýchlejšie, ako som tu písal minule, keďže sa nezverejňujú dátumy otvárania obálok časť Kritéria, ale rovno zverejnia výsledok aukcie, čo je posledný krok vo vyhodnocovaní. Potom už iba kontrola a podpis zmluvy.
Reply on: rexino #25132:
Ohľadom el. maľuchoch nejaké výsledky ešte nepoznáme ?
Reply on: rexino #25133:
Upresnil by som to tak, že SOR tentokrát ponúkol ceny, ktoré bežne ponúka tam, kde je vystavený reálnej konkurencii a nielen "kroviu".
Reply on: S499.1023 #25134:
Ja osobne SOR nehejtujem, len pri zákazke na 10-15 kusov autobusov/trolejbusov mi príde pre menšie podniky nevýhodné mať nové zásielky od rôznych dodávateľov.

A pri DPB podľa mňa ide o oprávnenú obavu, keďže ten výrobca ide na náš trh prvý krát a rovno s tak obrovskou zákazkou. Otázny je aj servis. Ale môže to byť iba môj subjektívny pocit, len som počul také zvesti, že podniky sa týmto exotickým výrobcom radšej vyhýbajú práve kvôli servisu a podobne.
Reply on: rexino #25124:
To by ma celkom zaujímalo, ako "Turci vypálili DPB rybník"? Ekova sa tiež už o slovo hlásiť prestala, keďže bola začlenená do koncernu.
A teiž vnímam ako pozoruhodné, že sa všade hejtuje SOR ale keď sa rozdelí výberko, aby sa chytil aj niekto iný, tak je to tiež zle.
Ešte dodám, že v aukcii hlavne SOR ponúkol naozaj bezkonkurenčné ceny. 1 kus 18m autobusu za 285 tisíc eur je dosť malá suma. Také Košice majú najnovšie kusy NB za 327 tisíc eur, pričom obstarávali väčší počet vozidiel, takže by mali teoreticky dostať nižšiu cenu, ešte v roku 2018. Snáď taká cena motivuje mesto zainvestovať 1,7 milióna do zvyšných 6 kusov klbákov z rámcovej zmluvy.
Vyhodnotili akurát aj súťaž na diesle. Obe časti vyhral SOR, takže predpokladám, že v Prešove uvidíme NS karosérie. Neúspešný uchádzači boli Mercedes, Tempus (Iveco) a Solaris. Nasledovať by mala kontrola obstarávania, kde by to malo ísť po istých opatreniach na zlepšenie čerpania eurofondov rýchlejšie, tak snáď sa čoskoro dočkáme podpísanej zmluvy. Pozitívne hodnotím, že obe časti vyhrala rovnaká firma.
EDIT: tak si ma predbehol 😁
Reply on: rexino #25124:
Súťaž na dieslové autobusy nakoniec vyhral SOR, Otokar sa ani neprihlásil 🙂
Este ma napada nieco horsie oproti 30/31 Tr a to je.... Skody 34 Tr a 35Tr (jeden parcial kus bol uz vyrobeny tusim pre Zlin) 😃 ale nie tak hadam ze to sa skoda prihlasi zo solarismi. Plus samozrejme este prichadza do uvahy karoseria NS od Soru... ci uz Cegelec alebo Skoda.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.