Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #222:
Novy displej na Solarise nie je tej istej velkosti, ako standardne celne BUSE (117, 329, 343...). Je o dost vacsi.
Kami: Hľadal som výraz "čulka" v slovníku slangových výrazov, ale tam sa nenachádza. Vo východoslovenských nárečiach sa tiež nepoužíva, tak skús formulovať nejaký príklad vo vete. Ale najskôr bude potrebné pátrať niekde na západe SK. V okolí Nitry sa používa výraz "včul" (tak; takže; teda), možno je to nejaké odvodené slovo z tohto.
Reply on: Vladimír #241:
mne sa zda, ze som to niekedy uz pocul. ale neviem co to znamena 🙂

Kami: minimalne je to priezvisko 🙂
pozeram, ze ten velky R&G Miesec je taky ako aj v NR maju niektore vozy 🙂
Reply on: Kami #240:
Čulka? Taký výraz som nikdy v živote nepočul. Aspoň teda ja.
Off topic. Čo je to čulka? Vďaka. 🙂
Reply on: Richard #238:
Dnes som 319-ku videl a musím Ti definitívne oponovať - stále má displeje EMtest. Musel si sa zmýliť.
Prajem vsetkym pekny den
Vladimir: 284-ka (tusim) myslim, ze Mielce ma (inac ta carbanica vedla toho jednoriadkoveho sikovneho displejika na strope vozidla naozaj spati interier a vyzera to, mierne povedane, velmi zvlastne.
Minule som zahliadol 319-ku a zazdalo sa mi, ale hadat sa nechcem, (usla mi z konecnej na Delni, tak len zdialky som videl... :))).
Na L.D. smer Sekcov dokonca sa objavil aj CP L48 ?

K udrzbe TV: Rad by som videl seriozne nezavisle ekonomicke zhodnotenie takehoto kroku. ?
Reply on: TeBeCe #235:
Pôvodne bol na spoj zamýšľaný klbák, ale keďže sa ho pri danej obsadenosti nikto neodváži vypraviť, chodí tam malá Karosa (č. 308) 🙂

Je to asi takto
--> zrodila sa myšlienka, že permanentne školákmi natrieskané spoje L4 a 8 zo Sídliska III popoludní obsadzujú z veľkej časti cestujúci, ktorí idú na Sekčov, pričom v centre prestupujú na L32 a 36.
--> v marci sa uskutočnil prieskum vyťaženosti spojov L4 a 8 v úseku Poliklinika - Trojica za účelom zistiť, kedy ide najväčšia vlna študujúcej mládeže.
--> od 1.4.2004 bol zavedený spoj L48 zo Sídliska III na Sekčov (Sibírsku), ktorá mala ponúknuť alternatívu vo forme priameho a rýchleho spoja míňajúceho centrum.
--> na spoj mal byť vypravený klbák po 13.4., keď sa menila objednávková doprava pre Hinrichs. Do toho termínu mal spoj obsluhovať sólo autobus zo zálohy. Predpokladalo sa, že istý čas potrvá, kým cestujúci spoj "objavia".

Ale!
- v rámci úsporných opatrení sa nové CP L48 nevyvesili a tak na zastávkach informáciu o novom spoji, nieto ešte o linke (ktorá vznikla len 1.11. a niektorí ľudia ešte jej trasu nepoznajú) nie je možné nájsť.
- info o spoji sa objavilo len v tlači a na internetovej stránke dopravu (a samozrejme iMHD 😉 )

A tak...
- spoj L48 o 13:49 zo Sídliska III zíva prázdnotou. Priemerná obsadenosť je 4-6 ľudí, z nich treba ešte odrátať časť tých, ktorí naň nasadli omylom 🙂
- po pristavení busu 48 na zastávku sa deti rozutekajú k označníku hľadajúc presne trasu, kadiaľ to ide. Keďže to nenájdu, čakajú na trolejbus a idú s prestupom.
- aj po 13.4. ho obsluhuje stále vozidlo zo zálohy

Ale keď dnes bolo na L48 skutočne 17 ľudí, zdá sa, že sa informácia o spoji ústnym podaním šíri. Dúfam, že ten spoj nezrušia. Potenciál určite má, veď ráno všetky tri spoje opačným smerom praskajú vo švíkoch.
Reply on: Vladimír #234:
a ved presov nema kindervajcia, tak co tam jazdi na takej vytazenej linke? 🙂
Pitto odkazuje --> dnes popoludní na L48 rekord! 17 cestujúcich!
Reply on: S499.1023 #229:
Do toho nevidím, takže ja sa zdržím komentára. Tiež mi to pripadá čudné, ale...
Outsourcovat (moderne managorske slovo,znamena proste zabezpecovat dodavatelskym sposobom) ma zmysel take cinnosti,ktore objednavatel potrebuje nepravidelne,narazovo a naopak,dodavatel ich vykonava pre viac zakaznikov,systematickejsie,efektivnejsie a tym pre odberatela lacnejsie.Akykolvek externy dodavatel by nemal moznost udrzbu a opravy TV vykonavat v Presove pre kohokolvek ineho.Tym padom by naklady boli take,ako pri internom dodavani DPMP plus prislusny zisk pre dodavatela.
Zhruba tak to cítim aj ja.Jednoducho takéto počiny DP nechápem a začína mi tu kadečo zapáchať.
Vladimir:Inak typicky priklad takehoto skryteho tunelovania mozeme denne vidiet v DPB.DPB si externe objedna napr.vymenu trol.vyhybky a fa.ELZA ju s pouzitim pracovnikov a tech.prostriedkov DPB vykona...
Vladimir:Isteze do srotu nepojde,odkupi si ju firma ELZA a bude s tymi istymi ludmi a tymi istymi technickymi prostriedkami zabezpecovat udrzbu a opravy TV pre DPMP za dvojnasobnu cenu...Typicky priklad outsourcingu na nespravnom mieste:-(.
Reply on: V.P. #227:
Skutočne viac neviem, ale keďže teraz jednu vežku zrekonštruovali, do šrotu určite nepôjde.
T.z.,že je tu možnosť prenájmu tzv. vežiek od DP do služieb inej firmy.No ale ak má vlastné tak potom ...
Reply on: Richard #224:
319 už dostala Mielce? Ja som okrem Solarisu ešte žiaden s novými displejmi nevidel.

Inak, 306 a 348 vraj dostali nejaký upgrade systému alebo čo a teraz sú schopné v režime keď nemajú kartu s príslušnou službou po zadaní kódu v položke menu "Náhradná linka" nahodiť nielen číslo linky (ako doteraz), ale aj cieľ a hádam aj hlásenie zastávok, prípadne nejaké nadefinované texty. Časom to vraj dostanú všetky vozidlá.

Re #225 V.P.: Podrobnosti nepoznám, ale rozumieť tomu asi možno tak, že doteraz to robili pracovníci DPMP a po súťaži to už nebudú robiť pracovníci DPMP.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.