V.P.:
Dňa 9.8.2004 o 19:30 v sekcii Lampáreň človek s nickom "poslanec" pridal nasledovný príspevok (vyberám len časť):
"Kdesi som sa dočítal,že na rozšírovanie trolejbusových tratí nebudú peniaze po skončení dotácií so štátu.Že to má hradiť mesto ale to že má iné priority."
Po jeho prečítaní som akosi nadobudol dojem, že poslanec = V.P. a že v príspevku je narážka na moju odpoveď pre Vás v príspevku #1203.
Keďže v lampárni sa väčšina diskutujúcich o dopravu nezaujíma, odpoviem tu.
Tým, že do popredia vystupujú iné priority som nemal na mysli, že trolejbusová doprava je zmietaná zo stola kvôli čo ja viem výstavbe kostolov či dlážneniu centra a pod.. Písal som o zrušení štátnych dotácií na MHD od 1.1.2005. V tejto súvislosti môže byť 1. január 2005 pre MHD veľmi pravdepodobne veľkým historickým medzníkom, len nikto presne nevie či v pozitívnom či negatívnom slova zmysle. Napriek tomu, že sa vie, že štát na MHD nedá ani korunu, stále sa nevie, koľko dá na MHD mesto a odkiaľ presne na to vezme. Otázka financovania dopravy do obcí je ešte zložitejšia.
Takže dnes prešovská doprava a jej financovanie stoja na prahu veľkých zmien, ktoré nastanú už čoskoro a prevládajú skôr obavy ako očakávania. Dnes ešte vôbec nikto nedokáže odhadnúť ako sa prejaví nový spôsob financovania na cestovnom - či zostane na súčasnej úrovni alebo sa zvýši, prípadne ak sa zvýši, tak o koľko. V súvislosti s problémami okolo financovania prímestskej dopravy otvorene vystupuje do popredia aj alternatíva, že MHD raz a navždy do obcí jazdiť prestane. (Čo podľa mňa osobne bude neskutočná škoda.)
A práve toto som mal na mysli. V situácii, keď nikto nevie, čo bude o štyri-päť mesiacov sa skutočne nikto do smelých plánov na trolejizáciu Švábov nehrnie. Je totiž celkom možné, že budeme nasadzovať všetky sily na to, aby sme aspoň s odretými ušami zachránili to, čo máme dnes (teraz myslím všeobecný stav v MHD, nie na trolejbusové trate - tie nikto obmedzovať nebude).
Takže tak je to.
V prípade, že som dedukoval nesprávne a spomínaný príspevok v lampárni ste nepísali Vy, ospravedlňujem sa za to.
Dňa 9.8.2004 o 19:30 v sekcii Lampáreň človek s nickom "poslanec" pridal nasledovný príspevok (vyberám len časť):
"Kdesi som sa dočítal,že na rozšírovanie trolejbusových tratí nebudú peniaze po skončení dotácií so štátu.Že to má hradiť mesto ale to že má iné priority."
Po jeho prečítaní som akosi nadobudol dojem, že poslanec = V.P. a že v príspevku je narážka na moju odpoveď pre Vás v príspevku #1203.
Keďže v lampárni sa väčšina diskutujúcich o dopravu nezaujíma, odpoviem tu.
Tým, že do popredia vystupujú iné priority som nemal na mysli, že trolejbusová doprava je zmietaná zo stola kvôli čo ja viem výstavbe kostolov či dlážneniu centra a pod.. Písal som o zrušení štátnych dotácií na MHD od 1.1.2005. V tejto súvislosti môže byť 1. január 2005 pre MHD veľmi pravdepodobne veľkým historickým medzníkom, len nikto presne nevie či v pozitívnom či negatívnom slova zmysle. Napriek tomu, že sa vie, že štát na MHD nedá ani korunu, stále sa nevie, koľko dá na MHD mesto a odkiaľ presne na to vezme. Otázka financovania dopravy do obcí je ešte zložitejšia.
Takže dnes prešovská doprava a jej financovanie stoja na prahu veľkých zmien, ktoré nastanú už čoskoro a prevládajú skôr obavy ako očakávania. Dnes ešte vôbec nikto nedokáže odhadnúť ako sa prejaví nový spôsob financovania na cestovnom - či zostane na súčasnej úrovni alebo sa zvýši, prípadne ak sa zvýši, tak o koľko. V súvislosti s problémami okolo financovania prímestskej dopravy otvorene vystupuje do popredia aj alternatíva, že MHD raz a navždy do obcí jazdiť prestane. (Čo podľa mňa osobne bude neskutočná škoda.)
A práve toto som mal na mysli. V situácii, keď nikto nevie, čo bude o štyri-päť mesiacov sa skutočne nikto do smelých plánov na trolejizáciu Švábov nehrnie. Je totiž celkom možné, že budeme nasadzovať všetky sily na to, aby sme aspoň s odretými ušami zachránili to, čo máme dnes (teraz myslím všeobecný stav v MHD, nie na trolejbusové trate - tie nikto obmedzovať nebude).
Takže tak je to.
V prípade, že som dedukoval nesprávne a spomínaný príspevok v lampárni ste nepísali Vy, ospravedlňujem sa za to.
Shadow
Aj ja som velmi zvedavy na zmenu v suvislosti s meranim spotreby. Po precitani predchadzajucich prispevkov mi ale vrta v hlave jedna vec: Ako bude ten odber merany. Lebo aj mne vychadza, ze najekonomickejsie / rozumej nie globalne, ale pre vodica/ bude fakt raketovy rozjazd a potom dlhy dlhy volnobeh. Lenze pokial viem, tak pre DPMP je z hladiska fakturacie zaujjimava aj hodnota maximalneho okamziteho odberu v ramci siete. Takze len tak ma napada ci pri zhode nahod , ked viacery vodici naraz "dupnu na podlahu" sa to nemoze negativne prejavit v zvyseni hohnoty maximalneho okamziteho odberu, a tym vyssej platbe za elektriku.
pitto: ked ta napadne este nejaka dalsia "genialna" vec tak ju nezabudni hodit na forum, nech sa vsetci pobavime. Zrusit sedmicku, jazdit na neutral, ked zalovim v pamati tak tusim elektricky v presove ....
All: Ludia, pozerate dakedy sito ze. Tam je perfektna sutaz Zrnko mudrosti. Pamatnikom navrhujem spisat pittove "napady" a vyhlasit anketu o "vyrok roka" .... to by bola show ? ? ☺