Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: DoktorTalian #1097:
hádzať z útesov budem iba ak tak teba, aspoň sa budem môcť pozerať a zakmávať ti ? vytiahol som normálne argumenty, neviem čo sa ti neľúbi. Ak nevieš vecne zasiahnúť do diskusie, tak povedz, že potrebuješ pomôcť so zoskokom a ja ti pomôžem ?
Reply on: no.ev.di. #1087:
Ty si psychicky narušený "človek"... Choď sa dať liečiť, alebo až to nepomôže, tak sa rovno hoď z útesov...
Reply on: poiiii #1094:
čo sa týka trolejbusov, tak v ČR v Mariánksych Lázňach t-busy majú...a to mesto má cca 15 tis. ľudí.tak prečo by nemohli byť aj tu? a ospravedlňujem sa za info mierené mimo PD.
Reply on: no.ev.di. #1093:
inak s tým, že SOR je paródia na autobus plne súhlasím 🙂
Reply on: Quinny #1092:
Vážení, zapojím sa do tejto debaty ako (asi) jediný vodič trolejbusov z vás. ekologické a technologické výhody trolejbusov sú neodškriepiteľné, to uznávam, ale no.ev.di., ty chceš v roku 2011 budovať trolejovú trať v meste s ani nie 53 000 obyvateľmi? uvedomuješ si, že takáto trať a meniarne, výhybky a kríže by stáli v Prievidzi milióny? obzvlášť, keď sa dá očakávať, že za niekoľko málo rokov budú elektrobusy s kapacitou článkov dostačujúcou na celodennú prevádzku v podmienkach Prievidze... tak radšej zoberme tie peniaze a ******* ich do ohňa...
Reply on: Quinny #1092:
tiež sa skús na vec pozrieť z tej stránky, že CNG a nafta raz dojdu, takže táto ekotechnológia MHD má budúcnosť limitovanú množstvom zemného plynu! Taktiež elektrobus nie je najlacnejší ak rovno nestojí viac ako trolejbus. Trolejbus je skvelá alternatíva tam kde je veľká frekvencia spojov a nemožno tam postaviť električku. Navyše môžeš počas sedla poskytovať nimi o málo odlišnú frekvenciu spojov, nakoľko sa elektrina odberá tarifne, čiže čím viac vozidiel ti prejde po sieti, tím viac sa to rentuje a tým pádom by pri hustejších intervaloch aj mimo špičky stúpla atraktivita MHD pre ľudí. Pri autobusoch na CNG či naftu platíš toľko čo prejazdíš, preto ide počas sedla ponúkaná kapacita dole.

Čo sa týka SOR-u, tak to je paródia na autobus. SOR predáva iba vďaka tomu, že podniky v SR a ČR zaujíma iba to koľko autobus stojí, koľko zaň zaplatia, čo je jednorázová položka no nepozerajú na kvalitu materiálu. SOR je lacná šunka a nemá nárok v našich podmienkach ten klbák prežiť viac ako 10 rokov, nieto už toľko čo prežili Ikarusy 280 alebo Karosy, že ťahajú cez 15 rokov!
Tak ty si jeden z tých, kto neznáša SORy, ja ti poviem takto, ja autobusy môžem všetky. Aj keď je pravda, že keď k nám prišli Citelisy, trošku som kukala že čo to je, ale nakoniec je to fajn 🙂. Je to autobus, pekný, od Irisbusu a takisto nemám nič proti SORom, to sú také šikovné hračkárske autobusy. Však vravím, že každý má svoj názor čo sa komu páči a čo nie ! Tak ti vravím, že nie som absolútne zvyknutá na trolejbusy. A z výstavbou vedenia by bolo veľa komplikácií. Určite by to obmedzovali dopravu, ktorá v PD už teraz aj bez výstavby čohokoľvek je v určitých časoch dosť vyťažená, odíde elektrina a trolejbusy došli, neviem, proste radšej nech sa vyvíja autobusová doprava, veď už sú autobusy CNG, dokonca aj elektrobusy, hybridy a všeličo... radšej nech sa tu rozvíjajú tie busy ako začínať odznova s trolejbusmi. ale tak ti ešte poviem, keď som v inom meste kde sú trolejbusy, tak odfotím aj tie, tam mi nevadia, ale ťažko by mi to padlo keby majú byť v PD.... a stým "uvedomením sa čo trepem" ja viem čo trepem, proste nie som aktívny podporovateľ toho aby v PD boli autobusy a tým že sa tu budeš hrať na dôležitého to nijako nezmeníš. alebo ja neviem ako ti inak ešte vysvetliť že každému podľa iného gusta..
Reply on: Quinny #1088:
to by ma fakt zaujímalo čo tebe konkrétne na nich prekáža?
Reply on: tomas90012 #1089:
no dobre teda... ale mohla by sa uvedomiť čo trepe. "Trolejbusy nemusím" to je čo zač? Vždy lepšií "autobus s tykadlami" než autobus s hrbom ako vyrába SOR ?
Reply on: no.ev.di. #1087:
sorry kamo ale stym vyfackanim bolo drsne ak je quinny dievca z mojho pohladu by sa nemala zena omlatit ani kvetmi toboz rukami ?
Proste trolejbusy nemusím, stačí? Každý má svoj názor, takisto ako aj ty, tak zasa nemudruj
Reply on: Quinny #1086:
neviem čo všetci máte proti trolejbusovej doprave, teda slovom "všetci" myslím tých "odborníkov" (na vysmiatie), ktorí drístajú 2 na 3, že sú hlučné a škodlivé prostrediu a pod. Kde je písané, že stĺpy pre trolejbusové vedenie ničia životné prostredie? Už by ľudia v pohľade na trolejbusy mohli otvoriť oči a nie jak kone mať klapky na očiach! Za to čo si povedala, že do PD už nevkročíš by som ťa vyfackal najradšej lebo si hlúpa totálne, rovnako ako môj ex-spolužiak zo strednej školy, ktorý povedal perlu "Nechcem trolejbusy v Petržalke, lebo sú pomalé". A takíto ľudia ako vy maria rozvoj trolejbusov na Slovensku ? za všetko jasne hovorí aj to, keď na mizerných iba 720m trate z Vojenskej nemocnice do križovatky Patrónka potrebujeme x-stranový posudok, kde ešte aj majú tú drzosť pitvať vplyv trolejbusovej trate na životné prostredie (!), kde vypisujú chobotiny typu aké stromy tam sú, aké vtáčiky tam čvirikajú, že je to v Karpatskom pásme a bla bla bla, pričom sa jedná o miesto kde je 3prúdová cesta obojsmerne, hlavná cesta v smere na Záhorie kde denne prejdu desaťtisíce áut a oni idú riešiť vplyv trolejbusu na ekológiu.

Tu si môžeš niečo naštudovať o rentabilnosti trolejbusovej dopravy a jej výhodách a nevýhodách. Ver tomu, že miest kde by sa zišla je viac http://www.trolejbusyvpraze.net/trolejbusy_praha.htm#vlastnosti
Keby majú byť v PD trolejbusy, tak tam už v živote neprídem ? . Radšej nech sa rozvíja autobusová doprava nie toto... A nič by sa prostrediu nezlepšilo, však tú elektrinu musia brať z tej elektrárne, nie? A ďaľšie výdavky na stavbu tých káblov...jáj, to by bolo viac škody ako osohu... Len nech pekne trolejbusy ostanu tam vo veľkých mestách...
oprava : "zostali by iba okružné 3,15 a 50/51." na "zostali by L3 a 15 a okružné 50/51, s L12 (Sebedražie - centrum),6 a 8 bez zmeny.
Reply on: tomas90012 #1078:
minimálne jedna vec, by sa so zavedením trolejbusov zmenila k lepšiemu a to pravidelnosť intervalov. Niežeby to bolo v PD zlé, ale sú linky, kde je občas problém odhadnúť kedy asi pôjde daný spoj. Na takých linkách 3,11,40,44,50 a 51 to nie je problém. Len na 10,15,90 a víkendovej 11 by som si netrúfal odhadovať. Ono je tu síce napr. pravidelnosť, že ide linka 4h po sebe o X:00 ale potom je tam zrazu zmena a ďalšiu hodinu zas zmena, potom opakovačka 4-6h a zas zmena alebo o jeden spoj menej. Bolo by fajn keby sa podarilo postaviť trať na sídl Píly,Kolotoč,RD a Zapotôčiky centra. Zaujímavé by bolo riešenie časti Kopanice, tam neviem ako by sa rentovalo budovať trať z obidvoch strán t.j. od časti Necpalskej a aj okolo cintorína. Jednoznačne by sa ale počet liniek v týchto častiach mesta obmedzil na minimum, zostali by iba okružné 3,15 a 50/51. 10,11,40,44 a časť L3,15 a 90 by nahradili trolejbusy.

Nechápem inak ako vlastne funguje L15. Keď ide z Bojníc, tak ode cez Poštu/Zapotôčiky k AS potom cez Kopanice a na Okresný súd, tam vyloží ľudí, na prázdno ide ku gymnáziu a tam naberá ľudí a pokračuje cez Kopanice späť? To nemôže ten úsek medzi Okresným súdom a gymnáziom ľudí odviezť, či tam je prejazd na inú linku? Taktiež mi nejde do hlavy prečo L40 robí niečo ako L15, že od Kolotoča síce prejde Kopanice ako L15 a ide od súdu k RD ale cestu späť robí cez gymnázium. Ľuďom toto nevadí, že linka obsluhuje dané zastávky iba v jednom smere, čiže na okresný súd sa ňou dostanem ale späť už nie?! Mimochodom, nikdy sa neuvažovalo o vybudovaní zastávky gymnázium aj v druhom smere aby mohla premávať linka k nemu bez zachádzky cez okresný súd?
Reply on: Quinny #1072:
Ako? No tak ako to robia všade na západe. Ako je napríklad možné, že v takom Frankfurte alebo Zurichu (a to rozhodne nie sú malé a chudobné mestá) sa im podarilo v poslednom čase počty cestujúcich zvýšiť? A to tam je vyšší počet áut na počet obyvateľov ako kdekoľvek na Slovensku. ?

Napr. v PD by bohate stačilo, keby sa podarilo obnoviť a nalákať ľudí na neobmedzené mesačníky. Lebo vozidlá sú nové, intervaly plus mínus tiež pravidelné (i keď ako pozerám je čo zlepšovať...), ponuku spojov celkovo zhonotiť neviem, ale vždy som v PD videl autobusov a autobusov jazdiť... takže nič iné na začiatok netreba.
Vo všetkých 3 mestách, kde si ich nikdy nezrušili bol prepad cestujúcich ďaleko nižší ako v mestách, kde ich nahradili úžasnou (niekde "až" dvojkorunovou) zľavou pri platbe čipovou kartou. To je ten prvok, čo vyhnal cestujúcich z autobusov. A za toto si môže SADka sama. ?
ale s tym trencinom urcite maju viac liniek hhh ?
keby som vedel kto urcite by som aj nejake fotky nafotil a poslal keby bolo casu lebo by sa tu urcite aj hodili ?
mozem sa opytat ciby neviete kto tu riadi tuto stranku? myslim prievidzsku iba tak pre zaujimavost ?
vsak ked sa sad pd porovna so sad trencin neni podla mojho usudku velky rozdiel tu sa pise ze mame pravdepodobne 18 liniek ale dve na viac lebo 15 a 40 su dvojsmerne trasy tak mame ich aj o cosi viac velky rozdiel nevidim ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.