Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nechcel som už reagovať, ale chcem sa poďakovať MDS za poslednú úpravu.

Mike
Nie som ani člen VMČ ani ich hovorca, som len obyčajný cestujúci, ktorý často cestuje linkou 2. Preto sa vyjadrujem len k tejto linke. Mnohé pripomienky neboli z mojej hlavy, ale od iných cestujúcich. Len väčšinou majú taký postoj, že kašlem nato, čo sa budem zbytočne rozčuľovať a pôjdem radšej autom. Keď som si pozrel zoznam pripomienok, tak takmer všetky čo som napísal ja sa opakovali aj u ďalších autorov. Myslím si, že je aj v záujme MDS, aby sa nový CP čo najviac doladil predtým, ako vstúpi do platnosti a cestujúci boli spokojný, aby to nedopadlo tak, ako s linkami 5 a 9, ktoré VMČ rovno zmietli zo stoja. A za týmto účelom by malo slúžiť aj toto diskusné fórum. Ospravedlňujem sa, ak sa moje príspevky niekoho dotkli, nemusí ich čítať a ani na ne odpovedať.
Reakcia na: desina #1437:
V cp je uz zapracovane pokracovanie na l2 a 8 znackou f, zatial len v smere do mesta plus nejake daksie drobnosti
Reakcia na: Mike #1436:
Možno by v budúcnosti bolo potrebné, keď sa bude vyhodnocovať tento nový CP urobiť celomestské stretnutie napr. v Kine Mier, kde by sa mohli zúčastniť všetci, ktorí chcú a VIDELI by, či majú na niektoré veci názor len oni sami, alebo je to širší záujem. Tam by sa mohlo aj riaditeľom škôl a menších firiem, farnosti, atď.. navrhnúť, aby akceptovali taktovú dopravu ako východisko pri zvonení, resp. pri začiatkoch pracovnej doby, ak sa to týka ich zamestnancov, žiakov.. Takisto by mohli byť uvedené spôsoby a kompromisy, ktoré môžu využiť jednotliví občania. Pretože je pravda, že v novom CP napríklad pri L2 nie je uvedené, ktoré spoje pokračujú a človek si ich nevydedukuje... Riešením by bolo možno PDF, kde by boli vypísané práve tieto priame relácie, kde dochádza k prečíslovaniu linky...
Reakcia na: Jozef.79 #1434:
Moderná doba potrebuje ľudí ako Vy, čo vedia efektívne spísať pripomienky za 10 a viac ďalších inštitúcií a 100vky iných ľudí. Šetrí to totiž čas a ich energiu.
Preto je obdivuhodné, ako presne poznáte potreby a záujmy všetkých obyvateľov Podvažia, Šebešťanovej, Pov. Podhradia, Orlového, školákov zo vetkých ZŠ, pracujúcich z priemyselných parkov, dôchodcov dochádzajúcich do nemocníc, veriacoch do kostolov,... a všetky ich viete zrhnúť do pripomienky že "dnes majú taký spoj a vy ho rušíte" alebo "aj dnes taký spoj chýba a vy ho ani nezavádzate".. verím že všetky uvedené skupiny cestujúcich Vám dali minimálne mandát do VMČ, prípadne aj vyššie a vy ho skvelo zastupujete.
Avšak žiaľ okrem Vás poslali svoje pripomienky aj m. č. Orlové, pracujúci z priemyselných parkov, riaditelia jednotlivých ZŠ, pacienti nemocnice a pod... a tie podľa mňa lepšie odzrkadľujú ich záujmy, keďže všetci hovorili iba za seba (ich inštitúciu) na základe ich skúseností. A v pár prípadoch sa ich pripomienky k cp líšia od tých Vašich. Takže budúcnosť ukáže koho pripomienky sa zapracovali, kto bude nadávať, kto bude spokojný a kto si na zmenu po čase zvykne.

A verím že ani napriek Vášmu zjavnému sklamaniu nepoľavíte vo svojej aktivite a rovnako aj na TSK/SAD napíšete aspoň 7 príspevkov a pripomienok zohľadňujúcich všetky potreby školákov, pracujúcich, dôcodcov, pacientov, veriacich minimálne zo 4 mestských častí...
Reakcia na: Jozef.79 #1434:
keď sme už pri tej PAL doprave... tak občania Mesta PB sú taktiež občanmi TSK a majú taký istý nárok na dopravu ako občania Maríkovej, Papradna, Pružiny ... tiež ide z ich dani na prevádzku PAL dopravy, tak nevidím dôvod, keď vedia napísať petíciu s 300 podpismi na MDSku prečo nevedia napísať petíciu na TSK...vždy budem zato aby PAL doprava v rámci mesta mala MHD tarifu a zastavovala na všetkých zastávkach cez ktoré ide, nieje len tie ktoré im vyhovujú...
Ale tak sa neodvolávajte na dostupnosť prímestských spojov, keď s nimi nemáte nič spoločné a neviete ich zabezpečiť. A pritom s nimi v návrhu počítate. A v súčasnej podobe sú pre občanov takmer nedostupné.

Ja už len na záver, lebo vidím, že tu nemá zmysel niečo riešiť k lepšiemu. Písali ste, že nový CP bude vychádzať z moderných trendov tvorby CP. Tie moderné trendy tvorby CP ale spočívajú v niečom inom. A to integrovaných dopravných systémoch, kde sú koordinované jednotlivé druhy a systémy dopravy. Pôvodne ste chceli zaviesť nový CP od 9. 12. tak isto ako aj SAD. Keď ste už chceli vytvoriť ten moderný CP, nemohli ste si sadnúť spolu za jeden stôl a vytvoriť niečo zmysluplné a nie tento nepodarok? Potom to v praxi vyzerá tak, že keď sa obrátim na MDS dostanem odpoveď však máte aj prímestské (pritom vás vôbec netrápi, že obchádzajú obce), keď sa obrátite na SAD povedia vám, že čo oni majú s tým, však obce patria pod mesto a obráťte sa na MDS. Každá dopravná spoločnosť si robí svoju vlastnú dopravnú politiku a reálne potreby cestujúcich nikoho nezaujímajú. A potom to v praxi vyzerá aj tak, že mnohé súbežné spoje napr. v sedle idú prázdne. Veď však čo. MDS zaplatí stratu mesto a SAD TSK. Tak v čom je problém. Že?
Reakcia na: Jozef.79 #1431:
Vedenie prímestských spojov je v kompetencii SAD-ky a TSK, s tým nemá MDS nič spoločné. A k tomu Orlovému... už neviem, ako vysvetliť, že tie spoje končia na AS len v CP, no v skutočnosti je zabezpečený buď GARANTOVANÝ prestup alebo priame pokračovanie v rámci L3 bez nutnosti kupovania/označenia ďalšieho lístka.
,,Na linke 2 je síce v rannej špičke o 1 spoj menej, ale ako píše MarekPB_B961E, majú tieto MČ aj množstvo prímestských spojov. I keď niektoré z nich možno nestoja priamo na tej istej zastávke, možnosť cestovať tu stále je"

Ani jeden prímestský spoj nezachádza cez Podvážie a Šebešťanovú, ale stoja na jedinej zastávke mimo obce. To je asi tak, ako keby ste obyvateľom Rozkvetu povedali, že domov môžete ísť pešo zo zastávky SPŠ.
Znova zopakujem, ja nie som proti využívaniu prímestských spojov, len dostupnosť zastávok prímestských spojov je veľmi zlá. Tá už nie je v stovkách metrov ale rádovo v km v Šebešťanovej a Podváží. Pokiaľ budú vybrané prímestské spoje zachádzať cez dediny tak ako kedysi a časovo budú preložené so spojmi MHD v nejakom rozumnom takte, nepoviem ani pol slova. Ale toto sa už MDS zjavne riešiť nechcelo.

K Orlovému už neviem ako by som to vysvetlil, aby ste to konečne pochopili. Pre Orlovčanov by bolo určite lepšie, keby spoje ktoré sem zachádzajú nekončili na AS, lebo AS majú dostupnú aj prímestskými spojmi. Alebo nechať zachádzať cez Orlové napr. predchádzajúci spoj, ktorý nekončí na AS.
Reakcia na: Valec #1429:
Ja by som to nazval inak a polopate. Považskobystričania chcú veľa muziky za málo peňazí. A chcú sa voziť neštandardnými smermi priamo a lacno... Zastávam názor, že menšie systémy, by sa mali hierarchicky prispôsobovať väčším. Takže ak škola chce, aby tam prichádzali deti z MČ, nech si upraví zvonenie tak, aby to stíhali. Nie naopak. Ak kostolník chce, aby mal ľudí na omši, nech ju posunie tak, aby ju stíhali. YURA... koľko reálne ľudí prichádza k SPŠ MHD a za akých smerov ? Kvôli koľkým ľuďom sa má meniť systém ? Ak je YURA klasický prímestský spoj, prečo nemôže mať Východziu zastávku TESCO alebo Hliny Jednota a stáť všade po trase ?
Reakcia na: Jozef.79 #1426:
Problémom v MHD v PB je príliš veľa rozdielnych požiadaviek cestujúcich vzhľadom na to, čo si mesto chce a môže objednať:
- z každej MČ sú požiadavky na priame spoje takmer ku každej škole,
- z každej MČ sú požiadavky na priame spoje k nemocnici,
- z každej MČ sú požiadavky na optimálne prípoje k/od vlakov do PU aj ZA,
- z každej MČ sú požiadavky na optimálne prípoje k/od autobusov z Lednických Rovní...
- z každej MČ sú požiadavky na nedeľné kostolné spoje
....

Ak by sme mali všetky požiadavky zohľadniť, tak sme na dennú výpravu potrebovali nie 19, ale aspoň 30 vozidiel a výkony o dosť vyššie. Keďže toto k dispozícii nie je, je potrebné využiť aj iné možnosti tam, kde je to možné.
Keď sme začínali, našou predstavou bolo, aby sídliskové MČ mali interval v špičke 15 minút, v sedle 30, "prímestské" časti 30 a 60. Keďže to však nevychádzalo do objemu zadaných výkonov, museli sme niekde z našich predstáv ubrať (sídliská) a viac zohľadňovať aj možnosti prímestských liniek (prímestské časti). Postupnými krokmi sme sa dostali k návrhu, ktorý bol prezentovaný. Následne sme dostali niekoľko pripomienok (od občanov, škôl, výborov mestských častí, poslancov, a firiem) a po ich zapracovaní vyšiel cestovný poriadok ktorý je na odkaze nižšie.

Na linke 2 je síce v rannej špičke o 1 spoj menej, ale ako píše MarekPB_B961E, majú tieto MČ aj množstvo prímestských spojov. I keď niektoré z nich možno nestoja priamo na tej istej zastávke, možnosť cestovať tu stále je.
Spoje cez Orlové sú podľa požiadaviek VMČ Orlové. V rannej špičke má Orlové dnes dva spoje, jeden na linke 2 o 6:59 cez Šebešťanovú k Tescu, druhý na linke 6 o 7:25 na Zákvašov. V novom CP má Orlové v rannej špičke 3 spoje - oproti súčasnosti je naviac vedený spoj o 6:18 po stanicu.
Požiadavka na predĺženie spoja o 22:42 z Podvažia (pôvodne šiel len do garáže, aby prípadne odviezol niekoho kto by chcel cestovať medzi Podvažím a Podhradím, keďže do garáže musí tak či tak) na stanicu bolo na základe požiadavky spol. Juniperus -SK, s.r.o. aby sa ich zamestnanci z poslednej zmeny dostali domov. Z tohto spoja možno využiť spoj linky n3 ktorý obchádza všetky sídliská.
2. medzi linkami 2 a 5 je ten rozdiel, že na linke 5 je súbeh prímestských a mestských spojov, čo u linky 2 neplatí. Neviem si predstaviť, ako budú napr. občania Šebešťanovej z dolného konca každý deň dochádzať na zastávku prímestských liniek cez celú dedinu až na hlavnú cestu, pričom časť cesty je neosvetlená a ani samotná zastávka nie je osvetlená. Donedávna niektoré vybrané prímestské spoje tadeto zachádzali. Napr. ani posledný spoj z PB MHD 22.47 nebol, ale zachádzal prímestský. Čiže ja sa tomu nebránim. Ak MDS nie je schopná zostaviť kvalitný CP, nech aspoň zabezpečí, že niektoré vybrané prímestské spoje budú zachádzať cez dediny tak ako kedysi.
3. Uvediem modelový príklad. Som študent z Orlového a cestujem vlakom do Žiliny o 6.38. Mám 2 možnosti. Buď pôjdem MHD a budem tŕpnuť, či stihnem garantovaný prípoj aj v prípade väčšieho meškania, alebo pôjdem bez prestupu prímestským spojom, čo bude ešte aj lacnejšie. Alebo sa potrebujem v tomto čase dostať do nemocnice? Znova radšej využijem priamy prímestský spoj.
4. Spoj 22.42 z Podvážia, to je taký výkrik do tmy. Pracujúci budú naň musieť čakať takmer hodinu a po príchode na AS o 23.01 nie je žiadny prípoj. Všetky prímestské spoje sú už preč a posledný nočný ide o takmer pol hodinu. Čiže cesta z práce bude trvať v rámci mesta takmer 2 hodiny. Ja osobne by som takúto možnosť určite nevyužil, a hľadal by som akúkoľvek inú alternatívu. Ten spoj bude využívaný tak možno v piatok našou mládežou za zábavou.
Reakcia na: Jozef.79 #1426:
2. Pekný takt sa dá urobiť, no treba trocha myslieť aj na to, že sú aj mestské časti, kde nemajú tak bohatú ponuku prímestských spojov, ktorými sú mimochodom v meste za cca 10 min. Len pre zaujímavosť, odchody 306 417 a 308 403 zo zastávky Podvažie, lávka (viem, nie je to taký luxus, keď treba prejsť nejakú vzdialenosť peši), no aj tak... 4:07, 4:48, 5:02, 5:05, 5:14, 5:19, 5:29, 5:36, 6:08, 6:10, 6:29, 6:42, 7:16... + ľudia zo Šebešťanovej a Podhradia majú k dispozícii ráno v smere do PB aj 5 spojov prímestských liniek SAD Žilina idúcich zo smeru Štiavnik, prípadne Bytča.

3. Na spoji 6 je garantovaný prestup v smere na nemocnicu, spoj 208 pokračuje ako L3 počas prázdnin a na ten istý spoj L3 počas vyučovania nabieha spoj č. 112 idúci z Orlového 🙂

4. V smere z Podvažia večer lepšie riešenie už nevidím. S polohou posledného spoja L2 nemám problém, aspoň nejde súbežne s posledným spojom PAL do Papradna a ľudia, ktorí môžu ísť skôr, nemusia čakať až do 22:47. A posledným spojom linky 306 417 sa rieši aj prípoj na autobus z LEONI, pričom posledný spoj z Púchova, resp. YURY robí ten istý autobus, ako posledný spoj do Papradna, takže tam sa netreba ani báť, že by ho cestujúci nestihli 🙂
1. Áno boli v takte. Len ten takt ste tak zle navrhli, že napr. žiaci by sa nedostali načas do školy. Čiže ste museli opraviť vlastné chyby.
2. Prvý spoj je v poriadku. Išlo mi hlavne o druhý spoj o 5.33 (v súčasnosti o 5.20). O 5.20 je isto zmysluplnejší. Písali ste, že bude zachovaný súčasný výkon. Prečo ste teda súčasný výkon neponechali aj na linke 2? Ale ste v rannej špičke na linke 2 zoškrtali spoje. Pri súčasnom výkone by sa dal urobiť veľmi pekný takt. Napr. 4.45 5.15 5.45 6.15 a potom žiacke.
3. Asi sme sa nerozumeli. Jediný spoj zachádzajúci cez Orlové končí na AS. Orlovci by určite uvítali, keby sa jediným spojom MDS dostali ďalej ako na AS. K tomu MDS nepotrebujú. Nato im stačia aj prímestské spoje.
4. K spoju 22.42 z Podvážia. Kedysi v tomto čase chodil prímestský z Papradna cez Šebešťanovú, ale bol zrušený pre nízku obsadenosť. Ten spoj by mal pre pracovníkov firiem zmysel, keby šiel tak o 30 min. skôr. Kto bude čakať po práci 50 min. na spoj?
Reakcia na: Jozef.79 #1419:
Ja na tom zverejnenom cestovnom poriadku (ak pozerámeten istý) vidím poznámku, že spoje 2/108 (7:17) a 2/110 (7:24) pokračujú zo žst ako linka č. 51 (školská..) ..
a potom keď si dám tú námahu a pozriem si aj CP pre linku 51 tak vidím že tie spoje idú cez zastávky Hromadné garáže, ZŠ Sv. augustína, Lánska až k Nemocnici...

A tiež už ak pozerám ten CP pre linku č. 2 a vidím kedy prichádza na aut. stanicu tak potom by sa oplatilo aj pozrieť CP linky č. 3, prípadne 4, či náhodou neodchádza v tom čase ako prichádza 2 a teda asi tam bude garantovaný prestup.. a potom až sa to od nového roku spustí a budete cestovať v tej dvojke tak možno budete príjemne prekvapený že na tej stanici ani prestupovať nemusíte a ten autobus bude plynule pokračovať ako linka č. 3
Reakcia na: desina #1421:
na výveske bude smer Podmanín, ale v zozname zastávok nebude uvedení ani jeden Podmanín
Reakcia na: Valec #1418:
Mne je to v podstate jedno, ale malo by to byť zrozumiteľné aj pre toho, kto nepozná miestne pomery...
Reakcia na: Jozef.79 #1419:
takže je si dovolím odpovedať na niektoré otázky...
1. v pôvodnom návrhu bol tie ranné spoje vedené v takte, všetky posuny sú na základe požiadaviek občanov a VMC
2. prvý spoj bol vedený o 5:05 tak aby bol načas v meste, jednoznačne posun bol na základe požiadavky a petície na prípoj k YURA
3. na maximálne možné spoje bude prepojenie bez zakupovania CL na linky 3,4 resp. 100
4. večerný spoj bol jednoznačne požadovaný na vedenie z Podvážia, po skončení práce

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.