O prevádzkovanie MHD v Nitre mali záujem traja uchádzači

Nitriansku MHD bude pravdepodobne zabezpečovať nový dopravca.

Mesto Nitra zverejnilo výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na prevádzkovateľa MHD, ktorý bude zabezpečovať MHD v Nitre od 1. januára 2022 na obdobie 10 rokov.

Do verejnej súťaže sa prihlásili traja uchádzači - ČSAD Hodonín, a. s., Arriva Nitra, a. s. a skupina Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o., z ktorých nebol zo súťaže pre nesplnenie podmienok žiadny vylúčený. Jednotliví uchádzači predložili ponuky s nasledujúcimi cenami za poskytovanie služby počas prvého roka:

Uchádzač Ponuková cena za východzí rok
ČSAD Hodonín, a. s. 11 461 584,05 €
Arriva Nitra, a. s. 10 805 747,80 €
Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o. 9 881 136,30 €

Podľa zverejneného oznámenia sa víťazným uchádzačom stala skupina dodávateľov Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o., ktorá predložila najvýhodnejšiu ponuku.

Mesto Nitra by malo podpísať zmluvu s víťazom súťaže po uplynutí zákonných lehôt, ak nepríde k napadnutiu súťaže podaním námietok do 10 dní od zverejnenia informácie o vyhodnotení ponúk. Zmluva so súčasným dopravcom Arriva Nitra končí 31. decembra 2021.

Spoločnosti Transdev Morava a TD Transport patria do medzinárodnej dopravnej skupiny Transdev Group, ktorá pôsobí v 20 krajinách sveta. Slovenská pobočka TD Transport, s. r. o., Bratislava bola založená v októbri 2020 a jej jediným vlastníkom je Transdev Česká republika. Na Slovensku zatiaľ skupina Transdev nepôsobila, v Českej republike už uspela vo viacerých autobusových tendroch, kde okrem regionálnej dopravy v Moravskosliezskom kraji prevádzkuje aj MHD v niekoľkých mestách.

Mesto Nitra od nového dopravcu požaduje obsluhu linkami MHD približne v súčasnom rozsahu, t. j. v meste Nitra a priľahlých obciach Ivanka pri Nitre, Branč, Nitrianske Hrnčiarovce, Štitáre a Lužianky. Dopravca by mal zabezpečiť minimálne 84 autobusov s emisnou normou Euro 6, z toho 33 kĺbových, vo vysokom štandarde výbavy (nízkopodlažnosť, klimatizácia, kamerový systém, Wi-Fi, moderný informačný systém). Vek autobusov nesmie presiahnuť 13 rokov, pričom maximálny priemerný vek vozidlového parku je stanovený na 8 rokov počas prvých 8 rokov kontraktu. Pre zabezpečenie prepravy bicyklov mesto požaduje zabezpečiť nosiče bicyklov na zadné čelá autobusov (minimálne 10 cyklonosičov).

Pripomeňme ešte, že išlo o opakovaný tender na obstaranie dopravcu. Do prvého tendra, ktorý prebehol v roku 2019, sa prihlásila len Arriva Nitra. Keďže bola predložená len jedna ponuka (netto cena 201 420 000 €), ktorá prevyšovala predpokladanú hodnotu zákazky (netto cena 121 758 574 €), mesto súťaž zrušilo a opakovane vyhlásilo v auguste tohto roka.

Aktualizácia: Od 7. decembra 2020 prebiehala na ÚVO kontrola súťaže na základe podaných námietok. Začiatkom februára 2021 ÚVO vydal rozhodnutie, ktorým námietky navrhovateľa zamietol, resp. v jednej časti konanie zastavil. Proti tomuto rozhodnutiu bolo následne podané odvolanie, na základe ktorého sa 18. februára 2021 začalo odvolacie konanie na ÚVO.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Veolia strikes back. To je vlastne prvá úspešná (naozaj otvorená) súťaž v rámci väčších miest na Slovensku, nie? Akurát je škoda že to trafilo zrovna Arrivu NR, jedného z tých lepších dopravcov.
Reakcia na: 810zssk #1:
Nemyslím si,že arriva je ten lepší dopravca,veď to tam všetko riadia z KN a vidíš, ako to tu vyzerá. Dva roky po sebe obrovske straty,otazka času, kedy to tu cele vezme Transdev.
Reakcia na: 810zssk #1:
V čom konkrétne by Arriva NR mala byť "z tých lepších"?
Reakcia na: 810zssk #1:
Ružomberok nebol?
Reakcia na: Dispecer #4:
Ružomberok mal súťaž neúspešnú, následne prebiehalo priame rokovanie (alebo ako sa to presne volá)
Reakcia na: Viko #3:
V porovnani s inymi SADistickymi MHD prevadzkami na Slovensku? Asi vo vsetkom.
Niezeby to teda svedcilo o kvalite Arrivy, skor o tom ako mizeria je to vsade inde...
len pekný odrb ako sa zbaviť arrivy 😄
Reakcia na: dingo #7:
Odrb? Veď ponukli najnižšiu cenu,tak čo? Arriva sa topi v stratách, problémoch s vodičmi a vozmi. Posledné roky ani cent navyše a keď začalo horieť,najprv dotiahli vodičov z Ukrajiny a potom kadejake vraky z ostatných prevádzok
Reakcia na: irizar #6:
A z toho porovnania ti naozaj vychádza, že je to o tom, že firemná kultúra Arrivy to tak vyžaduje? Alebo o tom, že len majú šťastie na rozumných a šikovných ľudí na prevádzke MHD?
Reakcia na: LUK #5:
Rokovacie konanie so zverejnením. Nie je to síce čistokrvná súťaž, ale prihlásiť sa mohol hocikto. A podľa výslednej sumy by som ho za neúspešné určite nepovažoval.
Reakcia na: Ivanecko #8:
Nejdem nikoho zastávať, nie všetko bolo/je ideálne. Ale posledná veta je predsa len trochu nefér. Nedostatok vodičov je problém nielen Arrivy ale celého odvetvia - v rokoch 2016-2017 to "vybuchlo" všade. Väčšina západného Slovenska dodnes prežíva len vďaka vodičom z iných regiónov, resp. štátov. V iných krajinách Európy situácia nie je príliš odlišná.
Pokiaľ ide o vozy, Mesto v snahe ušetriť uzatvorilo s Arrivou dodatok o tom, že prestane nakupovať nové vozy. Od roku 2013 nebol preto zakúpený jediný nový voz. Ak by bola nová súťaž na dopravcu vtedy ako mala byť (pôvodná zmluva Arrive skončila 31.5.2017), možno by sa to dalo vydržať. Nekonečné čakanie na odkladanú a potom opakovanú súťaž a zákaz kupovania vozov však trvali príliš dlho a bez prenájmu jazdeniek by sa to už dnes nedalo.
Reakcia na: Viko #9:
Hodnotil som kvalitu poskytovanych sluzieb, nie korporatnu kulturu dopravcu.
Inak len pre zaujimavost:

https://zdopravy.cz/na-cesky-trh-regionalnich-autobusu-vstupuje-dopravni-obr-transdev-11391/

"Jako jednatel českého Transdevu je zapsán Radim Novák, někdejší ředitel Veolia Transport pro Česko a Slovensko. Po akvizici Veolia Transport společností Arriva v roce 2013 převzal celý region střední a východní Evropy, loni v létě ale po reorganizaci z Arrivy odešel."
Ja len, ze ak sa sotoverejnost tesi, ze arrivacke maniere skoncili, asi ju caka skarede prekvapko...
Reakcia na: Viko #10:
Zhodou okolností, včera UVO v prípade sútaže v Ružomberku zamietol aj poslednú námietku Arrivy v prvom stupni. Čiže na námietky 3:0 v prospech mesta Ružomberok. Samozrejme, rozhodnutie UVO je zatiaľ neprávoplatné a beží lehota na podanie odvolania proti rozhodnutiu v prvom stupni. Určite tak očakávam odvolanie. Ale mesto Ružomberok sa včerajším míľnikom výrazne priblížilo k zmene.

Predpokladám, že v Nitre bude Arriva opakovať stratégiu z Ružomberka - obštrukcie, námietky.
Reakcia na: Vladimír #11:
Osobne si myslím, že vždy podstatná je zmluva mesta s dopravcom. Je už len na meste, čo dopravcovi dovolí a čo nie. Pokiaľ mesto na verejnú dopravu kašle, tak dopravca nemá dôvod obnovovať vozový park alebo investovať svoje peniaze do toho bez návratnosti.

Terajšia súťaž je nastavená podľa mňa na veľmi vysokej úrovni a verím, že môžeme očakávať autobusy so stupňom výbavy podobním, ako majú nové Solarisy v BA. V podstate ako cestujúcemu je mi jedno či to bude modrý autobus s logom Arrivy, Transdevu alebo ČSAD Hodonín. Vždy to bude modrý autobus splňujúci emisnú normu Euro 6, s klímou atď.

Z pohľadu šotouša len neviem, čo mám čakať od Transdevu z pohľadu vozového parku. V CZ zatiaľ s novými vozmi jazdia len prímesto (MHD majú nejaké jazdenky a predvázdačky). No a skladba vozového parku je len vo vozidlách SOR a Iveco, čo sa mi osobne nepáči. Crosswaye sú fajn autobusy, ale v Nitre by mohli prísť len ako kategória MIDI, nakoľko inde treba 100% nízkej podlahy.

Reakcia na: henko151 #15:
Tiež som sa zamyslel nad vozidlovým parkom a neočakávam v kategórii 12 a 18m nič iné, než SOR NS.
Reakcia na: Bmpeer #16:
Žeby sa kruh uzavrel? 🤔 Veolia tiež voľakedy nakúpila prvé sériové NB18ky, tak že by to bolo aj v prípade NS18? Ak správne viem, nikto si to ešte neobjednal.
Reakcia na: henko151 #15:
Súhlasím so všetkým, čo si napísal.
Od novej zmluvy očakávam oveľa transparentnejší vzťah objednávateľ - dopravca s jasným vymedzením podmienok, práv a povinností.
Reakcia na: henko151 #15:
Ja nejak dúfam, že by sem mohli prísť Scanie - Transdev ich už v Česku prevádzkuje: https://zdopravy.cz/skupina-3csad-rozsirila-flotilu-scanii-na-plyn-o-dalsich-sest-kusu-50345/
V každom prípade ale uvidíme, či budú nové vozy kupovať napriamo alebo formou obstarávania.

Inak čo sa týka modrého náteru (RAL5024), budú ho musieť mať všetky autobusy alebo iba tie, ktoré budú vyrobené až po podpise zmluvy?
Reakcia na: JJ #14:
Budu to mat podstatne tazsie, nakolko vitaz vzisiel z normalneho a kvalitne pripraveneho tendra, v ktorom bolo viacerym ich namietkam vyhovene. Podla bude bude pre Arrivu dost problem najst nieco, do coho by sa zadrapili...
Reakcia na: irizar #20:
Tak v Ružomberku boli námietky Arrivy tiež dosť od veci. Až sa čudujem, že na to dali kauciu. Skôr mám z toho pocit, že hrajú o čas.
Reakcia na: N/A #19:
"Novonasadené vozidlá (s dátumom prvej evidencie vozidla (rok výroby) po podpísaní
zmluvy) musia mať jednotný vzhľad so zadefinovaným dizajnom. Jednotný vzhľad
vozidiel predstavuje lakovanie vozidla v bledomodrej farbe (RAL 5024-bledomodrá) "
Ak som správne pochopil, tak ak by sa siahlo po jazdenkách, tak by nemusel byť. Avšak, otázne je či sa dá niekde zohnať vozidlo v takých štandardoch ako jazdené.

Na Scanie by som rád veril aj ja, informácia o tom že 3ČSAD patrí už pod Transdev mi unikla, ale obávam sa, že tie Scanie sa tam dostali len kvôli tomu, že v daných dĺžkach nikto iný nevyrába plynové autobusy. (13,7m je dosť špecifické)

Osobne si myslím, že pokiaľ by nechceli zobrať nejaké eurofondy na nákup autobusov, čo ani neviem či je momentálne nejaký program na to, (Na prímeste tak teraz kupuje Arriva Nové Zámky a Eurobus úspešne také autobusy zaradil do prevádzky) tak budú kupované napriamo.
Reakcia na: henko151 #22:
Ešte pred Eurobusom takto nakupoval SAD Prešov.
Reakcia na: henko151 #22:
Osobne by som trochu krotil nadšenie zo Scanií, zrovna v 3ČSAD s nimi nie sú vraj úplne spokojní... (Hoci sa to vďaka dobrej povesti Solarisu nezdá, ale montáž v Poľsku predsalen nie je vždy to, čo montáž v Švédsku.)
Reakcia na: N/A #26:
Odvolávať sa pri koncerne ako je Transdev na to, že práve jeho slovenská dcérka vznikla len pred týždňom je, veľmi mierne povedané, chucpe.
Reakcia na: S499.1023 #27:
A mať plnú hubu zvyšovania platov je tiež v ich podaní dosť komické.
Reakcia na: N/A #26:
Škoda... hodila by sa viac zdržanlivá reakcia...
Reakcia na: N/A #26:
Kks, to si Arriva na PR sluzby najala Fedora Flasika, alebo hento spachal sam velky Lacike osobne?
Namiesto okydávania konkurentov by sa mohla Arriva začať snažiť aby dala čo najlepšiu ponuku do iných súťaží SVK, ktoré sa chystajú a v najbližšej dobe vyhlásia. Lebo ak tu naozaj vyhrá Transdev a v RK Blagus, tak potom už aj na SVK začalo kolo vzájomného "preberania" území a "vyfúkavania si" súťaží, čo už v ČR funguje nejaký ten piatok.
Reakcia na: Mike #31:
S prvou polovicou súhlasím, ale ZDO predsa nie je údelné vojvodstvo, aby mal niekto väčší nárok na územie než druhý. Jazdiť má predsa ten, čo ponúkne najlepšie podmienky.
Reakcia na: N/A #26:
Už dlhšiu dobu ma fascinuje že hoci tu Arriva poskupovala SADky, nejak sa to ich členstvo v skupine neprejavilo stratou schopnosti generovať takéto sedlačiny.
Reakcia na: Viko #32:
Jasné, že nie je, ale proste doteraz na SVK vyhrávali "súťaže" pôvodní dopravcovia. (Ak boli vyhodnotené ako úspešné). Jasné, že to bolo hlavne preto, že súťaže boli šité na mieru. Ale potom u mnohých objednávateľov vznikla skepsa, že aj keď sa tá súťaž nastaví akokoľvek transparentne, z tých či oných dôvodov sa aj tak nikto iný neprihlási, alebo ak áno, dá vysokú cenu a vyhrá vždy ten pôvodný. Takže by bol výborný precedens, že už ani na Slovensku toto neplatí.
Reakcia na: TeBeCe #35:
Dostali celoslovenský pokyn rozmazávať súťaže cez médiá? 😃
Veď keď nechcú "odkryť karty" predložením ponuky, nech žiadnu ponuku nepredkladajú, nie? Čo môže byť jednoduchšie?
Reakcia na: Viko #36:
Tak práve v tomto bode kritizuje Arriva oprávnene. Nechcel by si rovno na ZDO robiť holandské dražby?
Reakcia na: S499.1023 #37:
Tak trnavsky hipsterrichtar svoju neznalost a aroganciu demonstruje uz od prveho spackaneho vyberka. Podla mna si stale mysli, ze ked bude "transparentne a ferove" vyberove konanie opakovat dokolecka dokola, nakoniec si najde dopravcu, ktory bude este platit mestu.
Arriva už stratila aj MHD v Topoľčanoch, na ISTP hľadá dopravca Freibus,vodičov na MHD Topoľčany
Úrad pre verejné obstarávanie, Odbor dohľadu, informuje, že dňa 7.12.2020 sa začalo konanie o preskúmanie úkonov kontrolovaného na základe námietok...
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/11977
Reakcia na: N/A #41:
Komedianti 😃

(Inak, keby im to niekto fakt musel subdodávať, kto by to tak asi mohol byť? Nie náhodou overení lokálni dopravcovia?)
Reakcia na: N/A #41:
Dúfam, že to aj Bratislavský kraj podprahovo ohodnotí, keď sa bude Sadistický hlásiť do súťaže na ZDO pre Bratislavský kraj.
Reakcia na: S499.1023 #43:
Sadistický už v Lajne nie je.
Reakcia na: 810zssk #44:
Ani peniažky v ňom nemá?
Reakcia na: S499.1023 #45:
Neviem o tom že by niekedy mal.
Reakcia na: TeBeCe #47:
Kedy sa Arriva zmieri s tým, že už nič nezmôže ? Nekonečny príbeh
Reakcia na: Ivanecko #48:
Stratiť MHD Nitra a Topoľčany by asi nevyšlo najlacnejšie... Tak sa snažia.
Reakcia na: dingo #49:
Snažiť sa mali pri podávaní ponuky (a ideálne aj tie celé roky predtym, keď si ťahali firmu dolu vodou).
Reakcia na: Viko #50:
Iste si ťahali firmu dolu vodou? Nemá maslo na hlave skôr mesto?
Reakcia na: S499.1023 #51:
Jasné, že to kazí aj dlhodobý postoj mesta. Ale, aj vzhľadom na súčasný imidž veľkej časti slovenskej skupiny Arriva si myslím, že príčina je aj v ich vlastnom fungovaní. Ako inak by bolo možné, že ani tam, kde ich neškrtí mesto, nedosahujú podobné tempo zlepšovania služieb ako iní slovenskí linkoví dopravcovia?
Reakcia na: Viko #50:
Trochu nerozumiem prečo sa to stále robí pomocou obálok a nie internetovou burzou.
Všetci čo sa chcú zúčastniť vytvoria svoje ponuky a odošlú ich. Napríklad mesiac pred plánovaným ukončením výberového konania sa zverejní najvýhodnejšia ponuka (anonymná, vidieť iba sumu alebo iné dôležité vlastnosti ponuky). Ostatní zapojení môžu cenu zmeniť a predbehnúť tak spoločnosť/osobu, ktorá doteraz v súťaži viedla. Opakuje sa napríklad 1-3x. Ak nikto už lepšiu ponuku nedá, vyberie sa najlepšia.
edit: napríklad v Duslo Šaľa to tak funguje a pomáha to znížiť cenu.