Nitriansku MHD bude pravdepodobne zabezpečovať nový dopravca.
Mesto Nitra zverejnilo výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na prevádzkovateľa MHD, ktorý bude zabezpečovať MHD v Nitre od 1. januára 2022 na obdobie 10 rokov.
Do verejnej súťaže sa prihlásili traja uchádzači - ČSAD Hodonín, a. s., Arriva Nitra, a. s. a skupina Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o., z ktorých nebol zo súťaže pre nesplnenie podmienok žiadny vylúčený. Jednotliví uchádzači predložili ponuky s nasledujúcimi cenami za poskytovanie služby počas prvého roka:
Uchádzač | Ponuková cena za východzí rok |
ČSAD Hodonín, a. s. | 11 461 584,05 € |
Arriva Nitra, a. s. | 10 805 747,80 € |
Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o. | 9 881 136,30 € |
Podľa zverejneného oznámenia sa víťazným uchádzačom stala skupina dodávateľov Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o., ktorá predložila najvýhodnejšiu ponuku.
Mesto Nitra by malo podpísať zmluvu s víťazom súťaže po uplynutí zákonných lehôt, ak nepríde k napadnutiu súťaže podaním námietok do 10 dní od zverejnenia informácie o vyhodnotení ponúk. Zmluva so súčasným dopravcom Arriva Nitra končí 31. decembra 2021.
Spoločnosti Transdev Morava a TD Transport patria do medzinárodnej dopravnej skupiny Transdev Group, ktorá pôsobí v 20 krajinách sveta. Slovenská pobočka TD Transport, s. r. o., Bratislava bola založená v októbri 2020 a jej jediným vlastníkom je Transdev Česká republika. Na Slovensku zatiaľ skupina Transdev nepôsobila, v Českej republike už uspela vo viacerých autobusových tendroch, kde okrem regionálnej dopravy v Moravskosliezskom kraji prevádzkuje aj MHD v niekoľkých mestách.
Mesto Nitra od nového dopravcu požaduje obsluhu linkami MHD približne v súčasnom rozsahu, t. j. v meste Nitra a priľahlých obciach Ivanka pri Nitre, Branč, Nitrianske Hrnčiarovce, Štitáre a Lužianky. Dopravca by mal zabezpečiť minimálne 84 autobusov s emisnou normou Euro 6, z toho 33 kĺbových, vo vysokom štandarde výbavy (nízkopodlažnosť, klimatizácia, kamerový systém, Wi-Fi, moderný informačný systém). Vek autobusov nesmie presiahnuť 13 rokov, pričom maximálny priemerný vek vozidlového parku je stanovený na 8 rokov počas prvých 8 rokov kontraktu. Pre zabezpečenie prepravy bicyklov mesto požaduje zabezpečiť nosiče bicyklov na zadné čelá autobusov (minimálne 10 cyklonosičov).
Pripomeňme ešte, že išlo o opakovaný tender na obstaranie dopravcu. Do prvého tendra, ktorý prebehol v roku 2019, sa prihlásila len Arriva Nitra. Keďže bola predložená len jedna ponuka (netto cena 201 420 000 €), ktorá prevyšovala predpokladanú hodnotu zákazky (netto cena 121 758 574 €), mesto súťaž zrušilo a opakovane vyhlásilo v auguste tohto roka.
Aktualizácia: Od 7. decembra 2020 prebiehala na ÚVO kontrola súťaže na základe podaných námietok. Začiatkom februára 2021 ÚVO vydal rozhodnutie, ktorým námietky navrhovateľa zamietol, resp. v jednej časti konanie zastavil. Proti tomuto rozhodnutiu bolo následne podané odvolanie, na základe ktorého sa 18. februára 2021 začalo odvolacie konanie na ÚVO.
irizar
https://zdopravy.cz/na-cesky-trh-regionalnich-autobusu-vstupuje-dopravni-obr-transdev-11391/
"Jako jednatel českého Transdevu je zapsán Radim Novák, někdejší ředitel Veolia Transport pro Česko a Slovensko. Po akvizici Veolia Transport společností Arriva v roce 2013 převzal celý region střední a východní Evropy, loni v létě ale po reorganizaci z Arrivy odešel."
Ja len, ze ak sa sotoverejnost tesi, ze arrivacke maniere skoncili, asi ju caka skarede prekvapko...