Nitriansku MHD bude pravdepodobne zabezpečovať nový dopravca.
Mesto Nitra zverejnilo výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na prevádzkovateľa MHD, ktorý bude zabezpečovať MHD v Nitre od 1. januára 2022 na obdobie 10 rokov.
Do verejnej súťaže sa prihlásili traja uchádzači - ČSAD Hodonín, a. s., Arriva Nitra, a. s. a skupina Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o., z ktorých nebol zo súťaže pre nesplnenie podmienok žiadny vylúčený. Jednotliví uchádzači predložili ponuky s nasledujúcimi cenami za poskytovanie služby počas prvého roka:
Uchádzač | Ponuková cena za východzí rok |
ČSAD Hodonín, a. s. | 11 461 584,05 € |
Arriva Nitra, a. s. | 10 805 747,80 € |
Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o. | 9 881 136,30 € |
Podľa zverejneného oznámenia sa víťazným uchádzačom stala skupina dodávateľov Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o., ktorá predložila najvýhodnejšiu ponuku.
Mesto Nitra by malo podpísať zmluvu s víťazom súťaže po uplynutí zákonných lehôt, ak nepríde k napadnutiu súťaže podaním námietok do 10 dní od zverejnenia informácie o vyhodnotení ponúk. Zmluva so súčasným dopravcom Arriva Nitra končí 31. decembra 2021.
Spoločnosti Transdev Morava a TD Transport patria do medzinárodnej dopravnej skupiny Transdev Group, ktorá pôsobí v 20 krajinách sveta. Slovenská pobočka TD Transport, s. r. o., Bratislava bola založená v októbri 2020 a jej jediným vlastníkom je Transdev Česká republika. Na Slovensku zatiaľ skupina Transdev nepôsobila, v Českej republike už uspela vo viacerých autobusových tendroch, kde okrem regionálnej dopravy v Moravskosliezskom kraji prevádzkuje aj MHD v niekoľkých mestách.
Mesto Nitra od nového dopravcu požaduje obsluhu linkami MHD približne v súčasnom rozsahu, t. j. v meste Nitra a priľahlých obciach Ivanka pri Nitre, Branč, Nitrianske Hrnčiarovce, Štitáre a Lužianky. Dopravca by mal zabezpečiť minimálne 84 autobusov s emisnou normou Euro 6, z toho 33 kĺbových, vo vysokom štandarde výbavy (nízkopodlažnosť, klimatizácia, kamerový systém, Wi-Fi, moderný informačný systém). Vek autobusov nesmie presiahnuť 13 rokov, pričom maximálny priemerný vek vozidlového parku je stanovený na 8 rokov počas prvých 8 rokov kontraktu. Pre zabezpečenie prepravy bicyklov mesto požaduje zabezpečiť nosiče bicyklov na zadné čelá autobusov (minimálne 10 cyklonosičov).
Pripomeňme ešte, že išlo o opakovaný tender na obstaranie dopravcu. Do prvého tendra, ktorý prebehol v roku 2019, sa prihlásila len Arriva Nitra. Keďže bola predložená len jedna ponuka (netto cena 201 420 000 €), ktorá prevyšovala predpokladanú hodnotu zákazky (netto cena 121 758 574 €), mesto súťaž zrušilo a opakovane vyhlásilo v auguste tohto roka.
Aktualizácia: Od 7. decembra 2020 prebiehala na ÚVO kontrola súťaže na základe podaných námietok. Začiatkom februára 2021 ÚVO vydal rozhodnutie, ktorým námietky navrhovateľa zamietol, resp. v jednej časti konanie zastavil. Proti tomuto rozhodnutiu bolo následne podané odvolanie, na základe ktorého sa 18. februára 2021 začalo odvolacie konanie na ÚVO.
henko151
zmluvy) musia mať jednotný vzhľad so zadefinovaným dizajnom. Jednotný vzhľad
vozidiel predstavuje lakovanie vozidla v bledomodrej farbe (RAL 5024-bledomodrá) "
Ak som správne pochopil, tak ak by sa siahlo po jazdenkách, tak by nemusel byť. Avšak, otázne je či sa dá niekde zohnať vozidlo v takých štandardoch ako jazdené.
Na Scanie by som rád veril aj ja, informácia o tom že 3ČSAD patrí už pod Transdev mi unikla, ale obávam sa, že tie Scanie sa tam dostali len kvôli tomu, že v daných dĺžkach nikto iný nevyrába plynové autobusy. (13,7m je dosť špecifické)
Osobne si myslím, že pokiaľ by nechceli zobrať nejaké eurofondy na nákup autobusov, čo ani neviem či je momentálne nejaký program na to, (Na prímeste tak teraz kupuje Arriva Nové Zámky a Eurobus úspešne také autobusy zaradil do prevádzky) tak budú kupované napriamo.