Fleet number:801
Type: TWT / Pragoimex VarioLF2+
Builder: Pragoimex, a. s., Praha
Serial number: 033 / 2014
Manufactured: 2014
In service: 1.12.2014
Acquisition price: 1 449 000 €
Depot: Bardejovská
Home line: trhanárske vozidlo (12/2014 - 1/2015)
9 (2/2015 - 4/2015)
R1 R2 R8 (5/2015 - 12/2015)
trhanárske vozidlo (od 12/2015)
Ads: HELL (od 29.05.2024)
Information system: EM-TEST EM 2TI (3 ks)
EM-TEST LCD TI (4 ks)
EM-TEST EM 2TG, EM 2,5TG, EM 2,5TG, EM 0,5TG, EM 0,5TG
Additional information: low-floor vehicle
Other data: Električka bola do Košíc dodaná 24. júna 2014.

Vozidlo na SP (10.10.2018 – 21.11.2018)
Last records of service:
5 Jan 2024 R2/4612
16 Dec 2023 2/2
6/202
11 Dec 2023 2/2
1 Dec 2023 2/1
16 Nov 2023 2/5
15 Nov 2023 9/3
12 Nov 2023 2/7
11 Nov 2023 1/4
5 Oct 2023 2/4615
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
kedy ju uz uvidime ?
Reply on: toriak #1:
Ako to myslíš ? Keď ju chceš iba vidieť, tak v areáli vozovne som ju videl na skúške _ brána v plote _ oproti starému Kauflandu, keď myslíš na of. predstavení, tak neviem, keď myslíš na skúšobných jazdách _ homologizácii - neviem _ keď v premávke - vraj v Auguste na L3 - tu bolo písané, ale to sa mi zdá skoro. Pozri si 701. - Prišla v Apríli, v premávke bola v Auguste - homologizácia- 4 mesiace.
Reply on: KosickyTiger #2:
Vy skadiaľ beriete tú istotu, že bude na L3? Kvôli jednej fotomontáži, ktorá je na stene budovy DPMK??
Reply on: Yogi616 #3:
Ja som iba napísal, že tu niekto napísal, že je najpravdepodobnejšie, že bude najčastejšie na L3. ?
Tu môžu nastať dva prípady

1/ buď jej dajú od začiatku zabrať - L9 príp. nejaká R
2/ alebo ju budú šetriť a pôjde na rovnú linku s čo najmenej zákrutami - L4 ?
Ano, čital som to aj ja tu niekde na fóre, ale neviem v ktorom a pri ktorom komente, že prvé vozy ak sa nasadia už do prevádzky, tak na linku 3.
Na L9 by ju asi hneď na začiatok nemali dávať, hlavne v špičke, bude to zniženie kapacity, a to sa cestujucim páčiť nebude, aj ked bude nová ? Možno tak cez víkedny aj na L9 a LR..
Ak by chceli postupne dať im zabrať, aj na L9, uvažovať by sa mohlo aj o spojeni dvoch plusiek, to si viem predstaviť na L9 v špičke..
No tak či tak, nebude jediná, bude ich tu viac ako tucet postupne, tak či tak teda na všetkých linkách ich asi viac či menej uvidime, - tak si užiju aj zákrut a všetky možné nástrahy čo naše trate "ponúkaju" na jednotlivých linkách .. ?
Hovoriť len o linke 3 je blbosť. Tých liniek, kde budú Varia behať bude viac a zväčša budú nimi obsadené všetky poradia na linke.
Už len to, koľko sa vypravuje sólo vozov prac. dni... 9? (po 3kusy na 2, 3 R1?) Nech by aj s rezervou bolo potrebných 12 sólo vozov.
Tak potom v ideálnom prípade 12 LF2jek nahradí 12 sól (T3), ale zvyšných 16 asi nahradí dupláky resp. KT8, kde dôjde zákonite k zníženiu kapacity (pokiaľ sa nezahustí sieťový interval; alebo pokiaľ nebude premávať súprava 2xLF2, od čoho už aj v Brne upustili a inde v ČR neviem že by niečo také premávalo..)
Reply on: Mike #8:
aj na L4 su solo vozy
Reply on: Mike #8:
ešte treba aj trhané poradia, v čase špičky ma L4 5 poradí napríklad
Reply on: Yogi616 #7:
Tak ja by som predpokladal linky 2, 3, 4, R1, R7
Reply on: afeno #11:
Tak L2 by som možno vynechal, cez výkendy možno L6, L7
Reply on: afeno #11:
Na L2 sa ráta tuším s T6, nové Varia budú aj na trhaných službách. Ono sa to pekne rozloží.
takze dnes 801 isla po trase
dpmk -> u.s.steel -> vazecka ...
a dalej ?
Záleží na tom, ako sa DP rozhodol, že ktoré vozy nahradí tými novými, či najstaršie T3 sóla , (tým pádom dôjde k posilneniu kapacity, ludia budu spokojní), alebo sa nahradia aj supravy na linkách niektorých (tým pádom to bude zniženie kapacity) - ak samozrejme nedôjde k upravam CP.. No na druhej strane zase je otázne či na L2 napríklad je v sučastnosti niekedy cez špičku aj sólo voz využitý aspoň na 50-60 % (myslím kapacitne), tam by bolo podľa mna zbytočne nasadzovať tie pluska.. tak isto na L4.. Nesledujem vyťaženosť spojov, no zavisí všetko aj od toho aké su prev.náklady na ktorý voz.. Ak berieme do uvahy L3 - ta je trochu špecificka, lebo na jej poradiach jazdia aj sóla ale aj dvojičky, tak zaleží miesto ktorej služby budu nahradene (ak sa daju aj na L3). Nemyslím si ale že budu viac menej na trhaných službách a celodenky budu nadalej jazdiť staré T3 vozy.. Podľa mna by ich trebalo nasadiť v prvom rade na celodenky - tak ako sa zaradili nove busy SOR - samozrejme teraz je výninka na niektorých linkách - pre hroziace sankcie neodobratého CNG? , dúfam teda že take niečo nebude hroziť aj v ED ?
Tak či tak bude to prínos tých vozov u nás, len asi sa to postupne nezaobíjde bez upravy CP (ak bude DP chcieť zachovať doterajšiu kapacitu na určitých linkách aj po ich zaradení)
No a ešte k tej súprave 2xLF2+ , viem si predstaviť u nás taku súpravu, (napr.na L9), čo sa týka dlžky takej súpravy, je to podobne ako naše bývale 3xT3, a tie bez problémov na naších tratiach jazdili, väčšina zastávok (jazero, terasa, južná trieda, rýchlodráha) má dostatočnú dlžku, v tom by problém nemal byť.. Toľko môj názor..
Reply on: Rudyke902 #15:
Neviem, ci by legislativne presla 2x lf2+ pretoze nastupistie ma byt 2x take dlhe ako elektricka. Neviem, ci su nase zastavky az take dlhe.
Reply on: Rudyke902 #15:
DPMK ide hlavne teraz o energetickú úsporu, tým pádom pôjdu na odpis skoro všetky T3-jky teda najneúspornejšie električky.
ludia, zaveste fotky z dnesnej jazdy ak mate ...?
Reply on: 110mat110 #16:
Legislatívne? U nás? Na Verejnom cintoríne je už roky "dočasná" zastávka priamo v križovatke a nikomu to nevadí.
Reply on: Rudyke902 #15:
Budú sa vyradzovať vozy, ktoré sú po technickej stránke najhoršie, cca 11.
Reply on: Yogi616 #21:
Ktoré konkrétne?
Reply on: 110mat110 #16:
Nástupište má byť dlhé 65 metrov, nie 2x tak dlhé ako električka. To by predsa znamenalo, že by postačovala dĺžka 32 metrov pre 2xT.
Reply on: Valec #23:
STN 73 6425
6.2.1. Dĺžka nástupnej hrany nástupišťa alebo nástupného ostrovčeka sa má rovnať súčtu dĺžok dvoch najdlhších električkových vlakov alebo článkových električiek zväčšenému o 1,00 m. Najväčšia dĺžka nemá presiahnuť 65 m. Na zastávkach určených pre jednu linku alebo v stiesnených podmienkach je možné navrhovať dĺžku nástupnej hrany v dĺžke najdlhšieho prevádzkovaného vozidla. Obmezenie tejto dĺžky neplatí pre konečné zastávky. Tieto ustanovenia platia aj pre zastávky z úrovne vozovky jazdného pásu.
Reply on: Isidor #24:
Ešte keby tak dodržiavanie STN bolo aj záväzné, tak by sa to možno aj dodržiavalo...
Reply on: toriak #26:
? Tak je jasné prečo "sudruhovia" nemohli vstúpiť do električky.... skoro na každom sedadle 3 mešky cementu ? nemali by kde sadnuť... - to je asi akurát "kaliber" - hodnota jedneho cestujuceho = 3 mešky cementu ? ?
Len dufajme že kým skončia skúšky sa tie mešky "nestratia" potom.. ?
Reply on: Rudyke902 #27:
Ani stáť by nemali kde... ?
Reply on: toriak #26:
Len by ma zaujímalo, či bude ešte nejaká prezentácia a "pozovanie" pred tou 801 pri jej zahájení do prevádzky - spojená aj z krstom (tak ako pri Veronike) ,, ? ved musi mat vedenie mesta možnosť aj verejne vstupiť či previesť sa v novej "pokrstenej" brike - ved idu voľby.. ? ? Možno to bude "pred nastupenou flotilou" všetkých 801, 80x , x ... ktore tu stihnu dôjsť tesne do volieb .. ?
Reply on: Rudyke902 #29:
bude určite ešte niečo, včera bola na stanici tá električka len ako kulisa v pozadí, aby dobre vyzerali fotky ?
Reply on: Rudyke902 #29:
Tento Taškentwagen by sa mal podľa kuloárnych info volať "Michaela" ? ?
Ale jedna zmena "potešila" - predsa len niekto z vedenia "čital" aj moje postrehy tu ... a zmenili tej 801 "nálepky - logá" zo "starých" na "novú" verziu .. ?
Reply on: Rudyke902 #33:
Jo, určite. Ľudia v DP chceli urobiť radosť a aby mal srdce na pokoji nejaký Rudyke902, tak to prelepili. ?
Reply on: Yogi616 #34:
,,, a myslíš že prečo to prelepili? ? čo ich k tomu viedlo, ak nie môj postreh? ?
Reply on: Rudyke902 #35:
Ty si ozaj myslíš, že je to len kvôli tebe? ?
Vozidlo musí byť označené vlastníkom vozidla a pokiaľ nemali nové nálepky, tak jej tam dali staré. Aký problém? Potom by stála, lebo by nemala erby a vy by ste tu hučali, že či je problém tam dať staré.
Reply on: Yogi616 #36:
Teda električka už je v majetku DP? Mesto už našlo tých 5% na spolufinancovanie? ?
Reply on: tbus #37:
Ale no, vieš jak som to myslel. ?
Reply on: Yogi616 #36:
To ja viem, že vozidlo musi byť označene .. ? Ved aj bolo označene , mala predsa "stare" nálepky, tie platia tiež ešte (veľa vozov ich má a dostáva počas VP, SOR-ky maju aj nove aj stare), nie? Tak problém nebol, a aj by nebol, nestála by "bez označenia", nie? ? Len mi vysvetli teda , čo ich viedlo k tomu vymeniť ich "platné" stare za "platné" nove logá a len na tej 801 (na ostatných vozoch ED nie) - ak nie môj ? Stačilo totiž napísať na DP a opýtať sa na to... a je tu výsledok .. ? ?
zaujimalo by ma - jazdieva 801 aj po obluku co vedie z alejovej doprava na moldavsku resp. naopak ?
Reply on: Rudyke902 #39:
Názory nejakého dopráváka, ktorý nemá s DPMK (asi) nič spoločné nezaujímajú. Neber to v zlom. Asi je to tak ako napísal Yogi. Pokiaľ nemali nové, tak tam dali staré, len aby dačo dočasne dali
Reply on: afeno #42:
Boli tam aj nové
Reply on: afeno #42:
Ved o.k ? takže môžeme očakávať (podľa toho), že postupne vymenia na všetkých brikach "stare" nálepky za "nove", ak už ich maju, a neostane len pri tej 801 .. ?
Alebo mohli nechať na nej aj oboje - tak ako to maju všetky nové SOR-ky, a bolo by.... ?

Samozrejme píšem to ironicky teraz - nech je už ako chce, nech to bolo ako bolo - no fakt je jeden, že vymenili ich 2 dni po tom čo som im tam do DPMK oficiálne napísal... ? asi fakt náhoda.. ? ?