Strešné prevíjacie kocky sa používali iba krátku dobu, postupne boli z vozidiel odstraňované. Niektorým vozidlám (#512, 517, 530, 534) bola prevíjacia fólia v kocke do roku 1993 nahradená elektronickým maticovým displejom. Predné linkové označenie sa po odstránení/znefunkčnení kociek premiestnilo na čelný prevíjací transparent, zadné linkové označenie v podobe štvorcovej tabuľky s číslom/písmenom linky sa umiestňovalo do držiaka doplneného za sklom v kabíne. V prvých rokoch prevádzky boli niektorým električkám na jednom z čiel odstraňované reflektory a niektoré prvky z kabíny vodiča, čím sa v podstate zjednosmernili. Neskôr sa tieto prvky opäť domontovali. Vozňu #500 bolo začiatkom 1990-tych rokov pôvodné spriahadlo ESW na prednom čele vymenené za jednoduché spriahadlo pražského typu. Neskôr sa vymenilo aj druhé spriahadlo, rovnako ako aj obe spriahadlá na vozni #501.
V rokoch 1995 a 1996 dostali vozne #525, 530, 535 - 538 pri prehliadkach inovovaný náter v červeno-bielo-modrej farebnej kombinácii. Tento náter bol už predtým v roku 1995 použitý pri oprave električiek #503, 505 a 527, ktoré boli predané do nemeckého Strausbergu. Viacerým električkám bol pôvodný náter zmenený pri aplikácii celovozidlovej reklamy, pri ktorej boli vozne nastriekané do farieb reklamných podkladov. Neskôr boli reklamy aplikované bez zmeny náteru pomocou fólií.
V roku 2001 sa po vzore modernizovanej električky T3 #361 použil pri veľkej prehliadke nový tyrkysovo-bielo-modrý náter aj na električke KT8D5 #500. Na ďalších vozňoch (#501, 508, 523, 528, 529) sa do roku 2009 aplikoval upravený náter, pri ktorom sa spodný pás zmenil na tyrkysový.
Od druhej polovice roka 2010 boli aj vozne KT8D5 pri veľkých prehliadkach lakované do nového korporátneho náteru DPMK v modro-žlto-bielej kombinácii. Ako prvá ho dostala električka #525, ktorá sa po veľkej prehliadke do premávky zaradila 18.12.2010. Do roku 2017 bol tento náter aplikovaný aj na vozne #500, 501, 508, 529, 513, 535, 536, 537 a 538.
V rokoch 2003 až 2009 prebiehajali modernizácie električiek KT8D5 na typ
KT8D5.RN2 v Krnovských opravovniach a strojárňach v Krnove s dosadením nového stredného nízkopodlažného článku ML8LF. Vloženie nízkopodlažného "C" článku ML8LF zabezpečilo cca 20%-nú nízkopodlažnosť vozidla. V rámci nich boli zrepasované pôvodné podvozky a trakčná výzbroj TV3 a zrekonštruované oba krajné články A a B. V interiéri bola pôvodná podlahová krytina nahradená protišmykovou podlahovou krytinou Altro, pôvodné vykurovacie telesá nahradili podsedadlové agregáty RT3/2K. Pôvodné koženkové poťahy sedadiel boli nahradené novými textilnými poťahmi sedadiel s motívom Košíc (neskôr boli pri VP vymieňané opäť za koženkové). Modernizácia sa nevyhla ani kabíne vodiča - zmenilo sa rozmiestnenie prvkov na riadiacich paneloch, vymenené sedadlá, dosadená bola aj bezkompresorová klimatizácia pre vodiča Trav-l-cool, pribudli aj vyhrievané spätné zrkadlá (pravé zrkadlá na nových ramenách) a elektrické sťahovanie pôvodných pantografov. Všetky modernizované vozne boli nalakované v novom červeno-bielo-sivom nátere a majú nainštalované dopytové otváranie dverí. Prvé dve vozidlá (#517 a #521) majú v strednom nízkopodlažnom článku pod jednými z dverí nainštalovanú aj výsuvnú plošinu NP04 pre vozíčkarov. Všetky vozidlá dostali optický a akustický informačný systém BUSE s DOT-LED displejmi, okrem #528, ktorej boli ponechané displeje EMtest inštalované už pred modernizáciou.
- Prehľad modernizácií na typ KT8D5.RN2:
- 2003: 517, 521
- 2004: 512
- 2005: 509
- 2006: 534, 531
- 2008: 530
- 2009: 528
V roku 2006 bol do vozidiel inštalovaný nový odbavovací systém od firmy EMtest, ktorý nahradil pôvodné mechanické označovače cestovných lístkov. V tom istom roku začala montáž optického informačného systému EMtest s LED displejmi do nemodernizovaných električiek KT8D5. Ako posledná ním bola v roku 2013 vybavená električka #513. Nemodernizované električky tiež od roku 2006 dostali nové ramená pravých zrkadiel s možnosťou ich nastavenia z kabíny vodiča.
Od veľkej prehliadky na vozidle #535 v roku 2012 bolo pri prehliadkach aj do nemodernizovaných električiek KT8D5 montované samoobslužné otváranie dverí. Postupne ho dostali aj električky #508, 513, 523, 529, 536, 537 a 538.
tom393