Okrem nákupu nových elektrobusov chce dopravný podnik vybudovať pre ne aj nové nabíjacie miesta.
Dopravný podnik mesta Košice vyhlásil začiatkom marca verejnú súťaž na dodávateľa nových kĺbových elektrobusov a zhotoviteľa nových nabíjacích staníc pre elektrobusy.
Výsledkom súťaže bude rámcová zmluva, ktorá dopravnému podniku umožní nakúpiť najviac 30 nových elektrobusov a zmluva o dielo na vybudovanie nabíjacej infraštruktúry v autobusovej vozovni na Trolejbusovej ulici a na obratisku MHD na ulici Jána Pavla II. Dodacia lehota pre elektrobusy bude do 18 mesiacov od ich objednania, pričom kúpne zmluvy budú uzatvárané vždy najviac na 11 elektrobusov. Vybudovanie nabíjacej infraštruktúry je požadované do 15 mesiacov.
Elektrobusy majú byť dĺžky 18 metrov s trakčnými akumulátormi umožňujúcimi dojazd najmenej 100 km. Podrobná špecifikácia elektrobusov je uvedená v súťažných podkladoch.
Nabíjacia infraštruktúra vo vozovni bude pozostávať z 12 miest pre nabíjanie elektrobusov prostredníctvom krátkych trolejových stôp pre pantografové nabíjanie. V obratisku J. Pavla II sa plánuje zriadiť statické dobíjanie pre najviac 8 elektrobusov na samostatnej trolejovej stope s dĺžkou asi 180 metrov.
Odhadovaná cena zákazky je v prípade elektrobusov 24,375 mil. € a pre nabíjaciu infraštruktúru 4,307 mil. €. Nákup elektrobusov bude financovaný prostredníctvom ľubovoľného získaného zdroja financií, vybudovanie infraštruktúry sa plánuje prefinancovať z eurofondov. Na financovanie nákupu elektrobusov bola v minulom roku vyhlásená výzva v rámci Programu Slovensko, do ktorej sa mohol zapojiť aj DPMK.
Terepin
A že tie baterkobusy nebudú chodiť LEN na L71 a L72? To je argument na úrovni základnej školy. Aj keby tam čo i len jeden tak je to retardácia najhrubšieho zrna. Ak by to bolo dočasné riešenie, pretože trolejbusová doprava je v štádiu aktívneho riešenia, tak nepoviem ani mäkké f. Lenže s ňou sa nerobí absolútne nič a podnik sa len drží správy, ktorú si dal sám vypracovať a tá jasne hovorí, že L71 by mala byť elektrifikovaná v roku 2024. A keďže kolektívne IQ celého magistrátu sa zmestí do škatuľky od zápaliek, tak sa to rozhodli elektrifikovať TROLEJBUSOVÚ linku zakúpením elektrobusov. Ako môže ktokoľvek obhajovať takúto zvrátenú zhovadilosť je nad moje chápanie.