Mesto obstaralo zhotoviteľa stavby Modernizácia električkových uzlov

Mesto Košice vyhlásilo verejné obstarávanie na rekonštrukciu dispečingu a vybraných koľajových tratí, najmä križovatiek a obratísk

Mesto Košice vyhlásilo ďalšie verejné obstarávanie v rámci projektu na modernizácie električkových tratí (MET). Predmetom zákazky s názvom "KE, Modernizácia električkových uzlov z rozsahu MET v meste Košice" v hodnote 19 805 208,95 eur bez DPH je modernizácia niektorých dôležitých koľajových križovatiek a obratísk, tratí a dispečingu. Ponuky je možné predkladať do 12. januára 2015 a lehota na dokončenie je 6 mesiacov od zadania zákazky. Kritériom pri vyhodnocovaní ponúk je najnižšia cena.

Doplnené 5.2.2015: Víťazom verejného obstarávania sa s cenou 19 689 948,55 eur bez DPH stala spoločnosť EUROVIA SK, a.s., ktorá bola jediným uchádzačom obstarávania.

V rámci stavby bude na existujúcich tratiach realizovaná komplexná modernizácia koľajového zvršku a spodku a modernizácia trakčného vedenia (výmena lán a troleja). Zákazka je v súťažných podkladoch rozdelená na 7 ucelených častí stavby (UČS):

  • UČS 01 zahŕňa modernizáciu existujúcej električkovej križovatky na Námestí osloboditeľov v smere na Južnú triedu vrátane zastávky električiek na Južnej triede. Modernizácia tohto uzla je priamo napojená na stavbu IKD, pod ktorú v rámci križovatky spadá iba priamy smer zo Štúrovej ulice na Senný trh.
  • Predmetom UČS 02 je modernizácia obratiska pri Amfiteátri vrátane zastávok električiek a úprava svetelnej signalizácie.
  • Predmetom UČS 03 je modernizácia existujúceho úseku električkovej trate na ul. Československej armády od obratiska Amfiteáter po koľajovú križovatku so Zimnou ulicou. V nových súťažných podkladoch sa už nespomína zatrávnenie trate.
  • Predmetom UČS 04 je koľajová križovatka na ul. Československej armády s napojením na Zimnú ulicu a úsek od tejto križovatky vrátane zastávky Radnica Starého mesta, ktorá bola rekonštruovaná v roku 2010.
  • Predmetom UČS 05 je modernizácia obratiska električiek pri štadióne Lokomotívy a napojenia na trať na Komenského ulici vrátane nástupíšť električkovej zastávky Havlíčkova.
  • Predmetom UČS 06 je modernizácia električkovej križovatky Trieda SNP - Bardejovská vrátane priameho úseku trate na Bardejovskej ulici a priestorov dispečingu. V rámci stavby je navrhovaná úprava autobusového nástupišťa v blízkosti križovatky na Triede SNP jeho predĺžením, úpravou nástupištnej plochy a premiestnením prístrešku. So združeným nástupišťom pre električky a autobusy na Triede SNP sa v tomto projekte nepočíta. V stavbe je riešená aj úprava svetelnej signalizácie a prechodu pre chodcov. Súčasťou riešenia UČS 06 sú aj stavebné a technologické úpravy v priestoroch elektrodispečingu a dopravného dispečingu v areáli DPMK, ktoré súvisia s umiestnením technológie riadenia a monitorovania dodávanej v rámci stavby IKD. 
  • Predmetom UČS 07 je zriadenie ľavého odbočenia z Komenského na Hviezdoslavovu ulicu v koľajovej križovatke na Námestí Maratónu mieru, doplnenie informačného, kamerového a riadiaceho systému a úprava svetelnej signalizácie na križovatke s napojením na systémy budované v rámci stavby IKD. Modernizácia zvyšných dvoch ramien križovatky a úprava odbočky na Hlavnú ulicu je riešená v rámci projektu IKD.

Stavby by mali byť spolufinancované z európskych fondov a štátneho rozpočtu SR.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Base #36:
Tak minimalne by mali tlacit na mesto, aby tieto informacie mali. Jednak uz spominane oznamy o vylukach su absolutne chaoticke, neprehladne alebo chybaju. DPMK nema evidentne dost autobusov na pokrytie vyluky, kedze pravidelne sa stava, ze spoje vynechavaju a tak DPMK neplni svoju zakladnu ulohu voci obcanom.
Reakcia na: Base #36:
Harmonogram? Ešte ho nevykopali...?
Reakcia na: monoblok #34:
Čo má s tým vedenie DPMK? Akurát výlukovú pakáreň a problémy s prebytkom autobusov...?
Reakcia na: orlov #35:
Na to zabudni. Pán doktor sa zjaví, až to bude z PíÁr hľadiska žiadúce a všetko bude eňo, ňuňo... Veď aj cirkusy okolo EHMK sú už dávno, pradávno zabudnuté...?
Reakcia na: monoblok #34:
Prečo aj celé vedenie DPMK? Celú rekonštrukciu si pokiaľ viem manažuje mesto a ani v DPMK nevedia úplne dopredu (rozumej pred začatím celej tej výluky; t. j. na základe presného harmonogramu a ďalších info typu posun prác a pod.) ktorú trať kedy uzatvoria, aby vedeli optimálnejšie navrhnúť náhradnú dopravu...

P. S. Už Dúha dodala ten požadovaný harmonogram?
Ja som len zvedavý, či sa táto nespokojnosť prejaví v najbližších voľbách ... Ako vždy, asi ťažko. Do volieb sa všetko dokončí a potom všetci budú Rašiho chváliť, ako to pekne zrekonštruoval ...
Pokial sa rozkopu este dalsie useky, tak uz to bude posledny klinec do rakvy mestu, kedze uz teraz mesto silne trpi celou rekonstrukciou. Za toto by mal Rasi okamzite odstuit a sypat si popol na hlavu a snim aj cele vedenie DPMK.
Dnes bola podpísaná zmluva, takže môžeme začať stopovať 6 mesiacov...
Reakcia na: hmozdinka #30:
Prečo by to mali rozkopávať?
Reakcia na: jaalm #29:
Križovatka NMM sa ma robiť súčasne IKD + MEU(MET)
tiez by ma zaujimalo- podobna situacia pri sude-krizovatka Kuzmanyho-Sturova spravia to teraz ked je vsetko rozkopane ci budu potom zbytocne opat nanovo rozkopavat?a vlastne to sa tyka aj znameho trojuholnika na NO, cize vsetky krizovatky po trase IKD podla mna by sa to malo robit priebezne aj ked pri sude sa to asi subezne robit nebude moct koli doprave..
UČS 07 - ľavé odbočenie z Komenského na Hviezdoslavovu sa bude robiť počas terajšej rekonštrukcie NMM keď je všetko rozkopané alebo sa NMM dokončí a potom sa to zase rozkope?
Reakcia na: Yogi616 #27:
A je už na 100% isté, že Dúha sa na MEU nebude podieľať subdodávateľsky? Teda hlavne budú zaujímavé NO a NMM, kde to vidím celkom reálne...
MET by mal byť tiež hotový do konca roka. Keďže ho nerobí Dúha, tak by sa tie termíny mohli dodržať.

MET2 bude v ďalšom programovacom období.
Reakcia na: 110mat110 #25:
Ako nebude? BUDE!

Križovatka spadá do IKD, ktorá sa momentálne robí a mala by byť dokončená do konca roku 2015. Pod stavbu IKD spadá trať od NMM, cez Kuzmányho, Štúrovu, Senný trh na Stanicu. V rámci tejto stavby sa má robiť aj obratisko na NMM, križovatka na NMM (okrem odbočenia na Havlíčkovu z Hviezdoslavovej, dnes neexistujúce odbočenie), križovatka pri Infinity (ale tam sa tuším budú meniť len výhybky), križovatka Kuzmányho x Štúrová. Tak isto sem spadá nadjazd pri VSE.

MET - križovatka na NO, križovatka Spoločenský pavilón+úsek na Bardejovskej, obratisko Amfiteáter, úsek Amfiteáter-Radnica Starého mesta (Ul. čsl. armády), križovatka na Zimnej, obratisko Havlíčkova, odbočenie z Hviezdoslavovej na Havlíčkovu.
Reakcia na: veteran #24:
Takze sa tato krizovatka nebude robit toto volebne obdobie? Uz som z toho jelen
Reakcia na: 110mat110 #23:
Na križovatke Štúrova × Kuzmányho patrí celý triangel až po zastávkový ostrovček zastávky Krajský súd po MET.
Reakcia na: Yogi616 #22:
Trochu si ma nepochopil. Na krizovatke sturova x kuzmanyho patri pod IKD kolaj ktora odbocuje. Ostatne by mali ist z MEU. Podobne ako na NO. Ale v MEU sa ta krizovatka nespomina, takze pojde cela z IKD alebo sa urobi len odbocujuca kolaj?
Reakcia na: 110mat110 #20:
Zabudlo sa na Kuzmányho na priecestie pri pošte? Nie. Tak isto sa nezabudlo ani na križovatku tebou spomínanú. Ale keby to tam teraz celé rozkopali, tak už by tamať neprešlo nič. Hlavne MHD.
Priestor na to bude, keď MHD začne jazdiť obchádzkou cez ten úžasný "dočasný" prejazd pri polícií.
Reakcia na: 110mat110 #20:
Neplánuje sa celá križovatka v rámci IKD? Niekde sa spomína aj plánovanie predĺženía IKD trate na letisko resp. niečo podobné.