DPMK na druhý pokus plánuje nakúpiť tri nové kĺbové trolejbusy
Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dňa 2. septembra 2014 vo Vestníku verejného obstarávania č. 170/2014 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania. Predmetom zákazky je modernizácia vozového parku trolejbusov, konkrétne dodávka 3 kusov nových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov, teda o jeden trolejbus menej, ako pri predošlom verejnom obstarávaní zo 17. júna, ktoré bolo zrušené. O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Cena za predmet zákazky - 80
- Doba dodania predmetu zákazky - 20
Predpokladaná hodnota zákazky 1,680 mil. € bez DPH, financovaná by mala byť kombinovane, zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie) a z vlastných prostriedkov DPMK. Trolejbusy by mali byť dodané do siedmich mesiacov od zadania zákazky.
Tatranka
Dobré ráno,
práve včera sme mali iniciované pracovné stretnutie DR DPMK, a.s. s vedením spoločnosti DPMK, a.s. a to najmä z dôvodu chystaného návrhu na odvolanie GR DPMK, a.s. za hrubé pochybenia, ktoré sa postupne preukázali. Popri hlavnému bodu rokovania a vytknutiu vážnych pochybení a možnosti obrany vedenia podniku vystupoval za podnik Ing. Jaš - ekonomický riaditeľ. Svojimi argumentami ma nepresvedčil a v pondelok návrh na odvolanie GR podávam do mestského zastupiteľstva. Boli položené jasné a zásadné otázky aj k zmarenému tendru na nákup trolejbusov a bolo to obhajované spôsobom, že nič sa vlastne nestalo a je tu ďalšia výzva. Mojou otázkou bolo to, že či tá externá firma, ktorá verejné obstarávanie zabezpečovala mala to nakoniec ako službu aj zaplatené, tak z odpovedi vyplávalo,že áno , ale tá istá firma, ktorá už raz pochybila zázrakom si vysúťažila opätovné služby pre podnik a údajne sa zaviazala, že pri tomto druhom pokuse nebude chcieť žiadnú finančnú úhradu za svoje služby. Pýtal som sa na počet súťažených trolejbusov - 3 KS a možno aj viac. Neustále som ale počúval, že ako je tá Košická trolebusová doprava finančne nevýhodná pre naše Košice - len 8% podielu na celkovej verejnej doprave v Košiciach a koľko bude potrebné investovať do trate a trolejového vedenia. Bola to naozaj ostrejšia výmena názorov. Všetci vieme, že ekologická - trolejbusová doprava a jej zachovanie je v Košiciach veľmi dôležitá. Bola výmena názoru aj na analýzu - posudku Výskumného ústavu Dopravy v Žiline, ktorú som po stránke nestrannosti vypracovania poriadne skritizoval. Čiže téma trolejbusov rezonuje aj na vrcholových úrovniach samotného Dopravného podniku. Ináč sme hlasovali v DR DPMK, a.s. o odporúčaní chystaného návrhu na odvolanie GR DPMK, a.s. s výsledkom, ktorý bude v tvare prijatého uznesenia určite verejne prednesený predsedom DR Košickému mestskému zastupiteľstvu t.j. v pondelok 08.09.2014.
S pozdravom
Ing. Miloš Ihnát- poslanec MZ Mesta Košice a člen DR DPMK, a.s.
mínus Reagovať | 146 Milos Ihnát