DPMK opäť vyhlásil verejné obstarávanie na nové trolejbusy

DPMK na druhý pokus plánuje nakúpiť tri nové kĺbové trolejbusy

Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dňa 2. septembra 2014 vo Vestníku verejného obstarávania č. 170/2014 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania. Predmetom zákazky je modernizácia vozového parku trolejbusov, konkrétne dodávka 3 kusov nových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov, teda o jeden trolejbus menej, ako pri predošlom verejnom obstarávaní zo 17. júna, ktoré bolo zrušené. O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
  • Cena za predmet zákazky - 80
  • Doba dodania predmetu zákazky - 20
Predpokladaná hodnota zákazky 1,680 mil. € bez DPH, financovaná by mala byť kombinovane, zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie) a z vlastných prostriedkov DPMK. Trolejbusy by mali byť dodané do siedmich mesiacov od zadania zákazky.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Len aby mali o tých 8 mesiacov ešte kde tie trolejbusy premávať...
Zrušiť trolejbusy aj električky, železo predať, uvoľnené dráhy použiť na buspásy alebo cyklodráhy a nakupovať už len elektrobusy s rekuperáciou, napchať ich reklamou a cestovné zadarmo. Spraviť veľkú mestskú posilňovnu s bezplatným vstupom a vybitý stres košičanov spolu s košickým severákom použiť na nabitie batérií do elektrobusov.
Reakcia na: juraj321 #2:
Zrušiť ED je totálna blbosť ?
Voda sa varí...?


Dobré ráno,

práve včera sme mali iniciované pracovné stretnutie DR DPMK, a.s. s vedením spoločnosti DPMK, a.s. a to najmä z dôvodu chystaného návrhu na odvolanie GR DPMK, a.s. za hrubé pochybenia, ktoré sa postupne preukázali. Popri hlavnému bodu rokovania a vytknutiu vážnych pochybení a možnosti obrany vedenia podniku vystupoval za podnik Ing. Jaš - ekonomický riaditeľ. Svojimi argumentami ma nepresvedčil a v pondelok návrh na odvolanie GR podávam do mestského zastupiteľstva. Boli položené jasné a zásadné otázky aj k zmarenému tendru na nákup trolejbusov a bolo to obhajované spôsobom, že nič sa vlastne nestalo a je tu ďalšia výzva. Mojou otázkou bolo to, že či tá externá firma, ktorá verejné obstarávanie zabezpečovala mala to nakoniec ako službu aj zaplatené, tak z odpovedi vyplávalo,že áno , ale tá istá firma, ktorá už raz pochybila zázrakom si vysúťažila opätovné služby pre podnik a údajne sa zaviazala, že pri tomto druhom pokuse nebude chcieť žiadnú finančnú úhradu za svoje služby. Pýtal som sa na počet súťažených trolejbusov - 3 KS a možno aj viac. Neustále som ale počúval, že ako je tá Košická trolebusová doprava finančne nevýhodná pre naše Košice - len 8% podielu na celkovej verejnej doprave v Košiciach a koľko bude potrebné investovať do trate a trolejového vedenia. Bola to naozaj ostrejšia výmena názorov. Všetci vieme, že ekologická - trolejbusová doprava a jej zachovanie je v Košiciach veľmi dôležitá. Bola výmena názoru aj na analýzu - posudku Výskumného ústavu Dopravy v Žiline, ktorú som po stránke nestrannosti vypracovania poriadne skritizoval. Čiže téma trolejbusov rezonuje aj na vrcholových úrovniach samotného Dopravného podniku. Ináč sme hlasovali v DR DPMK, a.s. o odporúčaní chystaného návrhu na odvolanie GR DPMK, a.s. s výsledkom, ktorý bude v tvare prijatého uznesenia určite verejne prednesený predsedom DR Košickému mestskému zastupiteľstvu t.j. v pondelok 08.09.2014.

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát- poslanec MZ Mesta Košice a člen DR DPMK, a.s.
mínus Reagovať | 146 Milos Ihnát


Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #3:
Neber ho vážne, len troluje... Pre trollka: Väčšia blbosť ako elektrobusy a elektromobily (pri súčasnom stave, v akom sú ich technológie) už byť nemôže. Koľko má bežný malý elektromobil bateriek? 250 kg? A koľko elektrobus? 1500 kg? Viac? Ako často ich treba meniť? Každé 3-4 roky? To je akože ekologické? To si dotyčný zakope v záhradke za domom a kúpi si nové? A čo energetická účinnosť? Nepočítať iba účinnosť elektromotora. Ak sa spočíta, koľko kW treba na to aby mohol ísť 1 kW do kolies, čo výjde? Straty pri výrobe, straty pri transformáciách a v prenosových sústavách, straty pri nabíjaní, straty v motore. (Vynásobiť účinnosti medzi sebou.) Nejdem hľadať čísla, ale tvrdím, že obyčajné benziňáky a nafťáky majú lepšiu alebo porovnateľnú celkovú energetickú účinnosť ako elektromobily. (A to ani nejdem spomínať zemný plyn, kde plyn z vrtu stačí vysušiť a dopraviť do nádrže, netreba ďalšie medziúpravy paliva. A výfukové plyny sú ekologicky najprijateľnejšie.) Koľko vznikne splodín (resp. jadrového odpadu) pri výrobe el. energie? Ibaže nevychádzajú z elektrobusu, ale vychádzajú z elektrárne (hoci to je celkový problém elektrickej trakcie). A viete koľko koľko energie vráti naspäť rekuperácia? U najnovších elektrických jednotiek do 20%. Vylepší to rozpočet, ale predstava, že čo sa narekuperuje pri brzdení, to pri ďalšom rozjazde vozdilu vráti 80% rýchlosti je naivná. A akumulácia energie pri brzdení sa rieši aj hydraulicky pri bežných busoch, nie je to doména elektrobusov. Elektrobusy môžu mať svoje využitie v špecifických podmienkach, ale robiť nimi linky z jedného konca mesta na druhý je somarina. Zobuďte sa zo sna "elektrobus = prevrat v ekológii dopravy".
Reakcia na: mi.v #5:
Načo taký dlhý príspevok? Vy ste nenašli v jeho príspevku iróniu?
Reakcia na: Tatranka #4:
Čiže DPMK tvrdí, že trolejbusy sú nevýhodné, ale my ich aj tak kúpime. ?
Reakcia na: Yogi616 #6:
našiel, ale priznávam, že s poriadnym opozdením 🙂
Reakcia na: Yogi616 #7:
A just kúpime!?

Jaka vyhovorkyňa ta take cele GR ta ňe...?
Reakcia na: mi.v #5:
Na blbosti a somariny je tu vedenie dpmk. Raz trolejbusy hej, potom nie, potom zas hej, ale iba trochu... Sú mi nafigu, keď sú polorozpadnuté a pomalé. Kde je tá efektívnosť, keď z furče na námestie ide po dlhšej trase a trvá dlhšie a má dvojnásobne viac zastávok a semafórov a križovatiek? Kde je efektívnosť, keď na toryskú sa nedá dostať skôr, než za 25 minút, lebo kvôli trolejbusu zrušili ostatné rýchlejšie linky. Kde je efektívnosť, keď je postavená iba jedna trať? O efektívnosti fungovania dpmk ani nehovorím. Keď sú elektrobusy v dnešnom stave blbosť, potom sú blbosť aj trolejbusy v dnešnom stave v ke. A blbosť treba buď zrušiť alebo keď blbosť, tak už rovno elektrobus. Veď tie trolejbusy sa kupujú len preto lebo eurofondy. Keď budú eurofondy na elektrobusy, keci o efektívnosti nebudú nikoho zaujímať.

PS: Nemám nič proti trolejbusom, ak budú VŠETKY rovnako moderné ako autobusy, pohodlné a rýchle (aj rýchlosťou, aj vzdialenosťou-rozšíriť sieť), ak budú vyvážené linky atď. Celý princíp je vo výsledku pre cestujúceho. Prečo väčšina košičanov jazdí autami namiesto mhd? Dobré veci v mhd prichádzajú veľmi neskoro po dlhoročných hádkach či tak či tak, či áno či nie, či ja či druhý, či sú peniaze či nie sú.
Reakcia na: juraj321 #10:
Predstav si, že cez víkend sa teraz musia cestujúci voziť spojmi liniek 71 a 72, na ktoré sa vypravujú autobusy. A tie zlé autobusy "sú mi nafigu, keď z furče na námestie ide po dlhšej trase a trvá dlhšie a má dvojnásobne viac zastávok a semafórov a križovatiek". Žeby to predsa len nebolo vo vypravenom voze, ale kdesi inde budú zakopané palice?
Priamo, priamo, všade najlepšie priamo... Budíček éra priamych liniek sa skončila. Veľmi dobre si pamätám časy, keď som mal na výber 11 liniek do milión destinácií, len teda škoda, že väčšina šla len v špičke a v úžasne atraktívnom intervale.
Reakcia na: TA #11:
Pokojne by mohla aspoň štvrtina z nich chodiť po prešovskej/sečovskej namiesto cez mier. Presne v tom je ten paradox. Vybudovaná je jedna trolejova trasa a od nej sa odvíjajú všetky rozhodnutia, ktoré sú častokrát kompromisom, teda nájdenie najlepšej alternatívy z tých horších. A teda aj autobus, ktorý by mohol chodiť efektívnejšie (kratšou trasou, kratšie, s menej zástavkami, s menej semafórmi a križovatkami a teda podstatne pohodlnejšie pre cestujúceho), sa musí prispôsobovať tejto naliňajkovanej trase. Som presvedčený, že minimálne štvrtina trolejbusových cestujúcich z furče by radšej šla po sečovskej alebo prešovskej, keby im taký spoj šiel. Ako som písal, riešením je buď dobudovať trolejovú sieť alebo ju zrušiť, aby neobmedzovala rozhodnutia o trasách/časoch/prostriedkoch. Trasa autobusu (či elektrobusu) sa dá zmeniť (okamžite, akokoľvek, hoc aj sezónne), ale trolejbusu nie. Čudujem sa, že dpmk nevadí, že už 20 rokov preváža množstvo cestujúcich zbytočne s vyššími nákladmi. Ak je trolejbus výhodnejší ako autobus, prečo sa nerozširuje jeho sieť? Ak nie je výhodnejší, prečo sa nezruší úplne?
Reakcia na: Yogi616 #6:
prvotný odhad ma nesklamal. Ako vidieť z jeho ďalších príspevkov, on to nemyslel ironicky ale vážne 🙂
Reakcia na: juraj321 #13:
Trolejbus po Prešovskej nikdy chodiť nebude, je zaradená medzi rýchlostné komunikácie, aj autobusy tam premávajú dočasne, zastávky sú tam na výnimku v rozpore s STN. Trolejbusy sa plánovali po Ľavobrežnej, tá sa však doteraz nedobudovala a je vo hviezdach....
Reakcia na: veteran #12:
Od kedy skončila éra priamo, od vtedy skončila aj mhd a začala éra áut. Každý normálny cestujúci chápe, že nedá sa všetko priamo, ale tu sa prekročili hranice únosnosti. Furča-kvp 30min. namiesto 20min., furča-toryská 25min. namiesto 20min. a plno zastávok a križovatiek. 15-ka a 20-ka chodia spolu a medzi nimi 15 min. fuga. Dlho sa cestuje, dlho sa čaká, linky na seba nečakajú atď. Keď sa dpmk rado hrajká s písmenkami, tak nech 15-ku rozdelí na 15Z (na železníky) a 15K (po toryskej na kvp) a nech chodia na striedačku. Nestálo by ho to nič naviac, ale ja by som začal chodiť busom.
Reakcia na: juraj321 #16:
Bola to práve éra priamo, keď podniku extrémne ubúdali cestujúci. Začalo sa obmedzovať (lebo načo toľko spojov) a odchádzali ďalší.

Rozdeľovanie liniek na písmenkové vetvy je druhá úchylka často spájaná s ďalším nezmyslom - okružnými linkami.
Reakcia na: PTI #15:
Nielenže je vo hviezdach, ale ešte zmizla z ÚPN-HSA. Ale provizórium v rozpore s STN diletantom na ÚHA zjavne nevadí...
Reakcia na: juraj321 #16:
a naopak furča - železníky kedysi trvalo 30 minút a teraz len 20, no bohužiaľ, nemôže mať každý priamy spoj, radšej mať menej liniek, ktoré jazdia husto a medzi ktorými sa dá v pohode prestúpiť

K tej 15Ž by DP to niečo stálo, škrtol by si polovicu spojov smerom na Rastislavovu, železníky atď. rozbil by si preklad s linkou 16, takisto v smere na železníky by si tú linku musel mapchať medzi spoje 71 a 72 ktoré sa teraz striedajú pravidelne, teda tou tvojou 15K raz za 24 minút by si narobil iba bordel v linkách v polovici mesta
Vtedy trvalo len 20, teraz nehoráznych 25 minút. Rovnaký argument, ako pri predlžovaní linky 18 ku nemocnici. Že po zarátnaí pešieho presunu k budove nemocnice to v porovnaní s "nepriamou" 36 vychádza narovnako, to už nepovedal nikto.
Reakcia na: juraj321 #16:
Bajky bajky chlapče...teraz sa omnoho lepsie cestuje ako predtým len problem je v tom ze ludia su lenivi si prestupit a tak si radsej budu cakat v kolonach..ale nech ja si pojdem električkou ktora mi ide kazdu chvilu viem si aj prestupit pretoze dnes to nazaj nie je problem pri takých intervalocch a dokazen sa vsade dosta vcas rýchlo a aj pohodlne. Treba niekedy z auta vyliest a vyskusat si to a potom niečo pisat 🙂
Reakcia na: juraj321 #13:
Z Furče po Sečovskej ide 15tka, po Prešovskej ide 17tka (a tá dokonca ide celú trasu po Furči súbežne s trolejbusmi..). Takže nikto na tie trolejbusy nie je odkázaný.
Reakcia na: veteran #17:
Zaiste boli aj iné dôvody, menila sa doba, ceny a ľudia, ale znepohodlnenie cestovania k tomu zbytočne prispelo a možno spečatilo u viacerých odchod, lebo autom nie je výhodnejšie jazdiť v porovnaní s mhd.
Reakcia na: PTI #15:
No to je tak, ked k "systémovým" riešeniam dpmk sa pridajú aj "systémové" riešenia cestárov a politikov. Rýchlostné cesty v ke sú skvostom všeobecne, cyklisti o tom vedia tiež svoje.
Reakcia na: tbus #19:
Nepopieram, železníky boli zlepšením, ale už to lepšie nemôže byť?
Prestupovanie je oničom, lebo vodiči na to kašlú (česť výnimkám) a celá kampaň o čakajúcich sa linkách a prestupných uzloch bola zavádzajúca, len aby uchlácholili cestujúcich, realita je iná. Prestupovanie je nepohodlné a preto nesúhlasím s dlhými linkami (resp. ak chýbajú zo sídliska všetky hlavné smery priamo), radšej to trochu rozbiť (nie veľmi samozrejme). Každá zmena vyzerá spočiatku ako bordel, ale na to máme inžinierov v dpmk, aby to doriešili. Tu sa zase prejavuje obmedzenosť trolejbusov, nie je ich možné zmeniť. Každý druhý spoj by mohol ísť nie na kvp ale na železníky, tak by sa nerozhádzalo nič, rozšírili by sa možnosti z kade-kam bez prestupovania a nepohodlného a zbytočne dlhého cestovania.
Reakcia na: LUKYmhd #21:
Trolejbusom sa cestuje rovnako teraz ako aj predtým, lebo sa u nich za 20 rokov nič nezmenilo a ich úroveň je najhoršia v celej sr. Električky na furči nie sú, intervaly nie sú všade také rozprávkové, ako píšeš, takže Bajky bajky chlapče... ?
Reakcia na: veteran #20:
Tu nejde len o tých 5 minút naviac (i to je dosť, keď sa človek ponáhľa), treba brať do úvahy viac zastávok, viac križovatiek, viac ľudí, strkaníc a pod. Pre cestujúceho je to nepohodlné. A hovoríme o výstupe na tej istej zastávke, žiadne iné skryté výhody nehrozia. Takže neporovnateľné s tým príkladom 18/36.
Reakcia na: Mike #22:
Drobné "bezvýznamné" upresnenie: 15-ka ide iba z polovice furče, áno po sečovskej, ale nie na toryskú a kvp. A po prešovskej ide 17-ka a ide absolútne nikam, nie je riešením na nič z toho, o čom hovorím. Navyše, keďže ide cez celú furču, na konci je niekedy plnka. Odkázaní sú, lebo lepšiu alternatívu veľakrát nemajú, (napr. čakať 10 minút na 15-ku z námestia-nepoužiteľné, ak som z druhej polky furče 15-ka je nepoužiteľná, z námestie nejde nič po prešovskej a od palackého ide 17-ka raz za 20 minút-nepoužiteľné) radšej sa trmácajú srotobusom dookola.
Reakcia na: juraj321 #25:
obmedzenosť sa prejavuje hlavne v tom, že mesto objedná iba určitý počet km a do toho sa musí DP vojsť, čiže ak niekde treba linku posilniť, zároveň sa musí niekde škrtať... pritom kritérium prejazdených km je v podstate somarina, keďže sa rovnako pozerá na bus ktorý prejde prázdny cca 15 km cestu z čermeľa na jahodnú, pričom rovnakých cca 15 km dokáže spraviť aj linka 10 z ťahanoviec k optime vyťažená takmer po celej trase často na 100% kapacity
Reakcia na: juraj321 #28:
Máš to trochu popletené v hlave. Na jednej strane chceš linky odvšadiaľ všade, ale na druhej strane kritizuješ, že 17tka je nepoužiteľná lebo ide raz za 20 minút. Ako chceš zabezpečiť, aby z Furče išla jedna linka na THC, jedna na KVP, jedna na Jazero, jedna na Železniky, jedna do Šace, jedna k Novej nemocnici cez Amfik, druhá cez NMM a tretia cez NO, jedna do ZOO, jedna ku krematóriu atď, tak aby nemali interval minimálne 120 minút? Zober si napríklad víkendové CP. Cez víkend príde za hodinu z mesta na Furču 11 spojov liniek 15, 17, 71, 72. Skús týchto 11 spojov rozdeliť medzi linky tak, aby si obslúžil všetky smery, ktoré chceš...
Reakcia na: juraj321 #23:
Odchod to zabezpečilo akurát u tých, ktorí si to nevedia spočítať alebo majú prehnané nároky na MHD (od vchodu k vchodu)...
Reakcia na: Dispecer #31:
Pozor: od vchodu ku vchodu priamo, čo najkratšie a ešte aj v hustom intervale! ?
Reakcia na: myslavcan #30:
Ja to popletené určite nemám. Tú 17-ku si vytrhol z kontextu. Mne nevadí, že 17-ka chodí á 20 min., len poukazujem na dôsledok, a to ten, že ju nepoužijem ale namiesto nej použijem trolejbus, ako menšie zlo. S tou 17-kou je to tak, že ak mi z námestia nejde dobrý spoj, musím buď čakať alebo si môžem nastúpiť na trolejbus a terigať sa dookola alebo nastúpiť na hocičo na palackého a prestúpiť na 17-ku. Keď si vyberiem tretiu možnosť, bežne sa stane, že vystúpim na palackého a zistím, že 17-ka ide ešte neskôr ako spoj, na ktorý som na námestí nechcel čakať. Takže preto je to nepoužiteľné - lebo sa dostanem ešte do horšej pozície ako som bol.
Zase nepriťahuj to za vlasy, nežiadam priame linky do krematória ani do zoo, ide mi o čo najrýchlejšie a najpohodlnejšie cestovanie do hlavných smerov, čo v súčasnosti nie je dosiahnuté a okrem iného tomu pravdepodobne bráni aj trolejbusová sieť (v tom stave akom je dnes). Širšie intervaly nie sú príjemné, ale je mi jasné, že inak sa nedá, keď chcem viac liniek. Určite je ale lepšie dva linky do rôznych smerov hoc za cenu predĺženia intervalu do jedného i druhého smeru.
Reakcia na: Mike #32:
Stačí ked vyjdem z vchodu a otvoria sa dvere autobusu. A nasledujúcu zastávku nezahlási slečna, ale ja. ?
Reakcia na: tbus #29:
Ak rozdelím 15-ku na 15Z a 15K a pôjdu na striedačku (čiže jedna na železníky a druhá cez toryskú na kvp) a súčasne rozdelím trolejbus tak, že od zastávky n.oslob. 71-ka pôjde na kvp (bez zmeny) a 72-ka pôjde na železníky (inak povedané každý druhý spoj 15-ky a každý druhý spoj trolejbusu si vymenia trasy od námestia), tak nedôjde k navýšeniu km ani spojov, ale k pozitívnej zmene pre cestujúceho. A jediné obmedzenie je, že ta 72-ka nemôže ísť na železníky, lebo nemá drôty.
Reakcia na: Dispecer #31:
žeby bolo dpmk bez chyby a nemalo žiadny podiel na znížení cestujúcich? Hrdzavé smradľavé hlučné rozbité pomalé trolejbusy sú presne to, čo by mal cestujúci od mhd čakať, nech sa neopováži viac ?
Reakcia na: juraj321 #35:
K navýšeniu km veľmi nedôjde, ale mnohým úplne zneprehľadníte MHD...

P. S.: Čo pôjde do Myslavy? 15M?
Reakcia na: Dispecer #37:
15G na Grunt a 15M až na Mašu ?
Reakcia na: juraj321 #35:
aha čiže keď doteraz ti išiel spoj každých 10 (/7/5) minút rovnakým smerom, teraz bude na tej trase každý štvrtý spoj ísť iným smerom, a v tom čase pôjde úplne iný spoj, s iným číslom. prehľadné, praktické ?
Reakcia na: myslavcan #38:
Aj Nižný Klatov a Bukovec potrebuje MHD! 15B a 15NK! ?
Reakcia na: Dispecer #37:
Tak ešte raz. Teraz chodí:
71 furča-mier-jumbo-n.o.-toryská-kvp-kláštor
72 furča-mier-jumbo-n.o.-toryská-kvp-myslava
15 furča-sečovská-n.o.-rastislavova-železníky

Po zmene by chodili:
71 furča-mier-jumbo-n.o.-toryská-kvp-kláštor
72 furča-mier-jumbo-n.o.-rastislavova-železníky
15Z furča-sečovská-n.o.-rastislavova-železníky
15K furča-sečovská-n.o.-toryská-kvp-myslava

Nič sa nepridáva, nič sa neuberá, len sa vymenia časti doterajších trás liniek. Do myslavy by išla 15K, ak chcete, môže sa volať aj 15M (hoci ja osobne by som sa všeobecne vyhol písmenkovaniu a dal by som linke nové číslo). Cestujúci nie sú sprostí, naučia sa a radi príjmu rozšírenie ich možností (dostať sa priamo niekam, kam sa teraz priamo nemôžu dostať).
Je to príklad realizovateľnej zmeny, neočakávam, že dpmk zmení celú filozofiu a prekope celý grafikon, ani to nežiadam, ak terajšia filozofia je efektívnejšia.

Prvotným zámerom ale bolo poukázať na nezmyselnosť súčasného stavu trolejbusovej dopravy v ke a preto buď ju zrušiť alebo dobudovať, inak je to obmedzujúca záťaž. Vymeniť tri trolejbusy je smiešne, tá kúpa bude asi o niečom inom ako o inovácii trolejbusovej dopravy v ke.
Reakcia na: juraj321 #41:
A nie je jednoduhsie tahat linky v sucastnej trase a nacasovat ich tak, aby sa na NO dalo prestupit z kazdej druhej 15tky na KVP a z kazdej prvej na Grunt?

Okrem toho, ked sa podla tvojho navrhu chcem dostat z mieru na Grunt musim prestupit a ide tam ak som spravne pochopil kazdy 4ty spoj tj. O polovicu menej vozov ako teraz. V sedle to znamena 40 minut!
Reakcia na: tbus #39:
Treba sa vyhnúť aj jednému extrému aj druhému. Ak je výhodnejšia filozofia dlhých liniek jedným smerom, nech je na nej postavená mhd, ale treba ju sem-tam vylepšiť filozofiou zo všadiaľ-všade. Zdôrazňujem trochu. Ani voda ani sirup sami osebe nie sú chutné ale keď sa do vody pridá trochu sirupu... Hlavičky v dpmk po tých veľkých zmenách pred pár rokmi sa musia už nudiť, nech porozmýšľajú. Tie trolejbusy im ale budú robiť starosti. ?
Reakcia na: juraj321 #43:
Ano, ved to aj funguje. Si pozri nosne linky. Spajaju jednotlive sidliska cez cele mesto. Avsak, linka musi spajat rovnako vytazene oblasti. Je somarina spajat velke sidlisko s nejakou malou MC len preto, ze dakto chce. Bud bude mat sidlisko slaby interval a ludia sa nepomestia alebo do dediny pojde vzduchvoziaci bus kazdych 7 minut.
I tak žiadne nové trolejbusy nebudú, si myslím. Keby chcel DPMK nakupit, zachovať trolejbusovú dopravu, tak by od SORky kupil i trolejbusy niejen klasické busy. Nebolo náhodou na začiatku žiadost na nákup 8 trolikov? Potom 5, dalej su už len 3, potom sa posnazíme aspoň o 1 a skončí to, tím že bohužial snazili sme sa no nevyslo to.
Reakcia na: shimimi #45:
Predchádzajúca žiadosť bola na 4 trolejbusy. Terajšia žiadosť je na tri, lebo tak to podľa pridelených financií vychádza. To nie je o skutočnom počte, ktorý DPMK potrebuje.
Reakcia na: shimimi #45:
BA bude mať 100 trolejbusov. KE túto prvú výzvu odmietli, vraj netreba... ďalšiu výzvu odignorovali, pokazili, očividná sabotáž...
Reakcia na: juraj321 #43:
Prečo by sa mali miešať priame linky s linkami typu "odvšadiaľ všade"? Nie je to dobrý nápad ?
Reakcia na: 110mat110 #42:
Neviem, či je to jednoduchšie (to načasovanie prestupu 15>>71/72), ak to nedokázal spraviť dpmk doteraz, tak asi nie. No aj tak pre cestujúceho ísť bez prestupovania je stokrát príjemnejšie. Prestupovanie by mala byť posledná možnosť, ak sa inak nedá. V súčasnosti mi pripadajú niektoré linky ako obhliadka pre turistov, prejdete pol mesta, kým sa niekam dostanete. Cestujúci očakávajú od mhd efektívnosť, rýchlosť a pohodlie, ak nie je, odídu. A v tomto zmysle možno hovoriť aj v prípade spojenia mier-grunt. Prečo by niekto chcel cestovať z mieru do gruntu cez celé centrum dookola ? Prečo by ste žiadali o pridanie takého zdĺhavého a nepohodlného spoja? Očakával by som od vás (ako rozumne zmýšľajúceho cestujúceho) skôr pridanie spoja cez hlinkovú-amfik.
Reakcia na: 110mat110 #44:
Niektoré linky síce spájajú sídliská, ale tak, že precestujete pol dňa. Hoc nech aj sú také linky, ale nech existujú aj priamejšie a rýchlejšie alternatívy. Dpmk chce pozbierať jedným ťahom všetkých cestujúcich, lebo tak je to efektívne (? možno je možno nie) ale cestujúci sleduje svoju efektívnosť, ktorá niekde naozaj chýba.
Reakcia na: juraj321 #49:
A koľko je takých ľudí, ktorí potrebujú priamu linku z Mieru na Grunt?
Systém odvšadiaľ-všade je relikt dôb minulých, keď stála nafta 4 Kčs, vďaka RVHP sme prakticky dostával toľko vozov, koľko sme chceli, "nebol" problém trpieť prezamestnanosť a vymýšľať divoké služby. V tých dobách sa do istých častí sídlisk umiestňovali zamestnanci toho istého podniku, takže logicky potrebovali priamu linku na pracovisko. Príkladom je ex10 z ŤHC do VSS. Dnes už také časti nejestvuje, takže aj
Reakcia na: veteran #51:
...celý systém odvšadiaľ-všade stráca na zmysle.
Reakcia na: juraj321 #49:
Kolko mame zastavok? 200? Ak chces odvsadial vsade bez zachadzok a vyletnych liniek potrebujeme 200*199/2=1990 liniek. A teraz vazne. Si sa s konom zrazil?!
Reakcia na: veteran #51:
Je ich dosť veľa, lebo po ceste je watsonka-fnsp-kvp. Presnejšie povedané, ľudí, ktorí takúto linku potrebujú je veľa, ale málo z nich skutočne potrebujú ísť až na ten grunt. Takáto linka existuje a chodí, len jej pridať jednu zastávku (moskovská-grunt) v potrebnom intervale napr. tak, aby sa striedal s 15K. A zrazu by bolo od všadiaľ-všade, ani by to veľmi nebolelo. Z námestia osl. by sa do gruntu chodilo 15K-ou a z mieru 55M-ou.
Reakcia na: 110mat110 #53:
Keď sa pár drobnými zmenami (ako sa snažím príkladmi naznačiť) doladí nosný systém, dostaneš sa efektívne "odvšadiaľ všade". 100%-tné to samozrejme nebude, a v niektorých prípadoch ani netreba, logicky vynechajme okrajové a výletné miesta a nepotrebné spojenia..., ale sorry, mne fakt chýba napr. ten priamy spoj na toryskú a kvp z furče a to nie je spojenie typu "bukovec-zoo", ako sa tu nezmyselne argumentuje. Bavme sa o reálnych zmenách v rozsahu "za málo peňazí, veľa muziky", a nevypočítavajme všetky kombinácie a permutácie.
Reakcia na: juraj321 #55:
Ale ved takuto linku mas. Dokonca 2. 71 a 72.

Okrem toho, ja chcem priamu linku z Polova ku Cassovii. Neda sa kazdemu vyhoviet.

A ako som pisal o dopravnych prudoch. Kolko ludi chodi po trase Furca-Torysska? Ja viem o asi 200 ludoch ktori chodia Furca-Zelezniky chces ich ukratit o spoj do skoly? Od kedy sa spojili Exnarova s Alejovou 15tka sa posilovala. Dakedy to bola len taka okrajova linka.
Reakcia na: juraj321 #54:
No ak sa raz rozpadnú všetky troleje, tak nebudeme riešiť, ako "vylepšiť" spojenie Gruntu s čo najviac časťami mesta, ale budeme radi, ak nám tu z KVP bude chodiť niečo časťejšie ako raz za hodinu...

A už keď tak riešime prestupovanie a Grunt, tak si zober také myslavské babky z okolia bývalej ZŠ, ktoré potrebujú isť k lekárovi na Polikliniku KVP... Sú to 3 zastávky, na ktorých musia dvakrát prestúpiť. Najprv L31 od školy na Grunt, potom L72 Grunt - Moskovská a nakoniec L36/L19/L55 Moskovská - Poliklinika KVP... 3 zastávky 3 linky... takže to, že na nejakej ceste na druhý koniec mesta musíš raz prestúpiť, nie je až také hrozné ?
DPMK opäť vyhlásil verejné obstarávanie na nové trolejbusy ... presne informacie o dodavke poda SOR sro ?
Reakcia na: Isidor #59:
Takže, ak si to zhrnieme:
- v trolejbusoch bude klíma
- vozidlá budú mať vonkajší displej aj vo vlečke, vnútorné displeje a tak isto LCD panely (ako Varia)
- vozidlá budú mať pri dverách po 2 označovače (okrem predných a posledných dverí)
- vozidlá nebudú mať pomocný dieselgenerátor
Reakcia na: Isidor #59:
v podstate prichadzaju do uvahy modely od solarisu trolino18 http://www.solarisbus.com/vehicle/trollino-18#goTo|urbino1_scene1 alebo tie od skody skoda-sor 31Tr http://www.skoda.cz/cs/produkty/trolejbusy/trolejbus-31-tr-sor/ ci skoda-solaris 27Tr http://www.skoda.cz/cs/produkty/trolejbusy/trolejbus-27-tr-solaris/ prip je mozny aj skoda-irisbus 25Tr http://www.skoda.cz/cs/produkty/trolejbusy/trolejbus-25-tr-irisbus/ nuz uvidime, co nakoniec sudruhovia vyberu.. ? ocakavam ze to vyhra asi skoda-sor ,aj ked rad by som uz videl aj nieco ine ako sorky ,ten skoda-solaris by mohla byt celkom fajn zmena.. ? aj ked neviem co take 3 trolejbusy uz mozu poriesit..malo sa nakupit rozumne aspon v pocte 15-20 ks na ukor niekolkych bus-soriek ?
Môže to byť aj ktokoľvek iný ... Stačí poslať ponuku správnym SMERom ...
Reakcia na: Isidor #63:
Ponuku... ?
Reakcia na: veteran #64:
Solaris uz radsej ani neskusal?
Reakcia na: 110mat110 #65:
Alebo možno sa ten "správny" výrobca nezapojil, keďže vieme, že EÚ nemá rada súťaže s jedným uchádzačom...
Ponuku ? Solaris ? Nič tam nevidím