Výluka električiek na Kuzmányho (1.9.2014 – 1.1.2015)

Od 1. septembra sa mení rozsah výluky, bude obnovená električková doprava na stanicu, trať na Kuzmányho je pre rekonštrukciu naďalej uzatvorená

V rámci projektu „IKD“ začala v sobotu 2. augusta 2014 rekonštrukcia električkových tratí na Kuzmányho ulici a Staničnom námestí. Z technických dôvodov sa výluka na Staničnom námestí presúva na iný termín a preto sa od 1. septembra 2014 mení rozsah výluky električkovej dopravy. Uzavretá bude iba koľajová trať na Kuzmányho ulici. Z tohto dôvodu dôjde k nasledujúcim zmenám:

  • linka 4 bude premávať po skrátenej a upravenej trase Socha Jána Pavla II. – Katastrálny úrad – VSS križovatka – Južná trieda č. 125 – Cintorín – Poľská – Ryba – Stará nemocnica – Astória – Námestie osloboditeľov – Senný trh – Staničné námestie
  • linka 6 bude premávať po predĺženej trase Staničné námestie  Nám. osloboditeľov  Moldavská cesta  Trieda SNP – Námestie Maratónu mieru  Havlíčkova
  • linky 27 nebudú premávať
    • linky 2 a 4 budú v úseku Havlíčkova – Nám. Maratónu mieru nahradené linkami 6 a 9, v úseku Nám. Maratónu mieru – Nám. osloboditeľov / Staničné námestie linkou X7 
    • linka 7 bude v úseku Važecká – Nám. osloboditeľov nahradená posilnenou linkou 3, v úseku Nám. osloboditeľov – Botanická záhrada linkou X7
  • linky 3 a 9 budú premávať bez zmeny trasy, upravené budú iba časy odchodov spojov
  • električkové linky 5 a R1 - R8 budú premávať bez zmien

Náhradná autobusová linka X7 bude predĺžená až po Havlíčkovú a bude zastavovať nasledovne:

Zastávky linky X7

Stanovište smer Staničné námestie

Havlíčkova zastávka na linky 14 smer Komenského
Krajský úrad zastávka na liniek 12 18 a 55 na Hlinkovej ulici
Botanická záhrada zastávka na linky 12 na Ulici B. Němcovej
Technická univerzita električková zastávka
Zimná električková zastávka
Námestie Maratónu mieru električková zastávka smer Radnica Starého mesta
Radnica Starého mesta autobusová zastávka liniek 17 a 36 na Moyzesovej ulici
Slovenský rozhlas autobusová zastávka linky 12 na Moyzesovej ulici za križovatkou s Poštovou
Alžbetina, Rektorát UPJŠ autobusová zastávka linky 12 na Moyzesovej ulici
Dom umenia autobusová zastávka liniek 10 11 15 16 20L 21 23 25 31 52 56 71 72 na Štúrovej ulici
Námestie osloboditeľov autobusová zastávka liniek 16 21 23 25 71 72 na Štúrovej ulici
z Senný trh autobusová zastávka liniek 13 16 17 19 21 23 24 25 33 pri McDonalds
Staničné námestie dočasná výstupná/nástupná zastávka pred Staničným námestím

Zastávky linky X7

Stanovište smer Havlíčkova

Staničné námestie dočasná výstupná/nástupná zastávka pred Staničným námestím
Jakabov palác autobusová zastávka liniek 13 16 17 19 21 23 24 25 29 33 71 72 na Ulici Protifašistických bojovníkov
z Senný trh električková zastávka
Námestie osloboditeľov autobusová zastávka liniek 10 15 16 20L 21 23 25 31 52 56 71 72 pred hotelom Hilton
Dom umenia autobusová zastávka linky 12 na Moyzesovej ulici
Alžbetina, Rektorát UPJŠ autobusová zastávka linky 12 na Moyzesovej ulici
Slovenský rozhlas autobusová zastávka liniek 17 a 36 na Moyzesovej ulici
Radnica Starého mesta dočasná zastávka na Moyzesovej ulici pred odbočením na Hviezdoslavovu
Námestie Maratónu mieru električková zastávka smer Komenského ulica
Zimná autobusová zastávka liniek 19 a 22 na Zimnej ulici
Technická univerzita autobusová zastávka linky 12 na Ulici B. Němcovej
Botanická záhrada autobusová zastávka liniek 12 18 a 55 na Watsonovej ulici
Havlíčkova dočasná zastávka pred vchodom Univerzity veterinárneho lekárstva a farmácie

z - zastávka na znamenie

O prípadných ďalších zmenách a obmedzeniach liniek MHD v súvislosti s modernizáciou električkových tratí Vás budeme priebežne informovať.

Upozorňujeme cestujúcu verejnosť, že v prípade otázok je možné kontaktovať nonstop infolinku DPMK na čísle 055/6 407 407 alebo mailom na adrese: dpmk@dpmk.sk.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Rozsah električkovej výluky sa znižuje, ale trasa náhradnej autobusovej linky za električky sa predlžuje. ? ? ?
Reakcia na: 5 #1:
trasa ostáva tá istá, akurát sa pridali nové zastávky
prečo je tam Stanovište smer Botanická záhrada a nie Stanovište smer Havlíčkova
Reakcia na: Tomas.Tomi #3:
prehliadol som to pri úprave, vďaka, už opravené
Chcem sa opýtat bude sa rekoštruovat aj ten prechod pre auta pri Hlavnej pošte? Ako to tam bude potom vyzerat? lebo zatial je prechod volny
Reakcia na: tbus #2:
Hej, to je pozitívne, že keď tam už vozidlá jazdia, nech aj vozia ľudí. Len sa divím, že to kompetentným neprišlo samozrejmé od začiatku. Čo však nič nemení na mojom názore, že X7 je komplikovaná, zdĺhavá, zle trasovaná a vôbec neplní požadovanú funkciu. Teraz sa zamýšľam, či má zmysel X7 vláčiť na stanicu, keď tam už chodí tak či tak viac električkových spojov denne ako mimo výluky...
Reakcia na: 5 #6:
X7 by sa dala teoreticky ukončiť na NO, ale tak či tak my musela zachádzať až ku McDonald, aby sa mohli vozy otočiť, a to už je potom lepšie poslať ich otočiť sa tých pár metrov na stanicu, aby malo aj Kuzmányho priamy spoj na stanicu a aby sa nemuselo kvôli tej jednej - dvom zastávkam komplikovane prestupovať na NO na električky cez 75 semafórov
Vcera v spravach na Markize bola reportaz o vyluke. Stavebnik sikovne hodil vinu na mesto. Podla neho nerobil stancu pretoze mesto nema dokonceny projekt MET a jemu je zbytocne rozkopavat stanicu pretoze na NO nebude moct stavat.
Osobne by som 4-ku na stanicu nedával. Chýba mi električka na Zimnej, čo tak 4-ku počas výluky Kuzmányho v trase B.Nemcovej - Amfiteáter - tr.SNP - Moldavská - NO - Južná trieda - Barca ? A X7 iba v trase MMM - Moyzesova - NO - ŽST ?
Presne tak, podľa mňa tiež je zbytočné všetko "ťahať" až na stanicu, ved teraz tam jazdí podstatne viac spojov aj liniek ako mimo výluky (2x3, aj za linku 7, linka 6, linka 4 a dokonca aj X7) a trať na Zimnej je len pre R4.. Trebalo trochu ináč prehodnotiť výlukové trasy a "zapojiť do toho aj konečnu pri štadione TU.. (či už ponechať konečnu L7 tam ako je a viesť ju cez SNP-južna trieda-jazero, alebo linku 4 ako píše PTI, alebo ponechat aj L2 s trasou Havličkova - MMM - Bot.záhrada a späť, tym pádom L 6 by ostala zachovaná vo svojej pôvodnej trase,len po MMM a prispôsobiť potom výlukovu X linku podľa potreby na čo najkratší usek),,,, a pod.. zabezpečiť proste aby sa s jedným prestupom dalo dostať cez mesto z tých smerov a liniek ktorých sa odstavená trať dotýka..
Reakcia na: PTI #9:
To by bol zase prepych pre Terasu viesť tadiaľ 3 nosné električkové linky. Keby bola v prevádzke trať na Hlavnej, dali by sa tadiaľ v pohode viesť linky 2 a 4. Tým pádom by X7 stačilo viesť v úseku Radnica-NO. Bohužiaľ, inak sa nedá. Napriek tomu sa mi zdá vedenie linky X7 až na stanicu zbytočné, keď sa jej interval takmer prekrýva s už posilnenou linkou 3 v úseku NO-Stanica. Stačilo by viesť X7 len po NO.
Reakcia na: Kona #11:
Budem oponovať - súčasný stav nosnej električkovej dopravy v širšom centre Košíc - na Štúrovej jediná linka len na stanicu, z Južnej triedy dve linky - obe iba na stanicu. Na NO nútený prestup z oboch smerov. Chýba prejazdná linka. Toto určite je nepodarok, pri zrušení stanice v auguste to malo hlavu aj pätu, teraz určite nie.
Reakcia na: PTI #12:
Cestujúci zo Zimnej by sa potešili, ak by prišli o priamy spoj na NO. Teda mali by ho, ale cez celú Terasu. To by ich viac odradilo.

Ako tu už bolo spomenuté, X7 končí na Stanici aj preto, že je jedno či sa otočí pri McD alebo tých pár metrov ďalej. Ak by končila pri McD, tak by zase povstali iní a komentovali by, prečo to nejazdí na Stanicu (ako tomj bolo pri presunoch na Havlíčkovu). A keďže X7 nahrádza od NMM vlastne aj linku 2, tak je je normálne, že ide až na Stanicu.
Reakcia na: Kona #11:
Prečo prepich? Na južnej triede majú normálne 3 nosné linky, k tomu budú mať Lf2+
..ma tak napadlo, preco ked je teraz odstavena brika 7 napr nevymienaju celu bozenku aj s obratiskom pri botanickej? ved ajtak sa ten usek teraz nevyuziva a tiez je v havarijnom stave..mohlo sa to robit subezne s kuzmankou..ale to by sme pravda od tychto "duhovych sudruhov" chceli asi vela..
Reakcia na: forest #15:
A ty myslíš, že sa len tak dá? Zaplatíš to ty? Máš na to materiál? Máš na to projektovú dokumentáciu? Máš na to stavebné povolenie? To nie je o tom, že sa piskne a začne sa robiť.
Reakcia na: Yogi616 #13:
Voziť celý juh a jazero električkami na stanicu a nútiť ich prestupovať na NO je nezmysel, jedna linka mala pokračovať ďalej na Štúrovu. A ešte mohol DPMK s MMK dohodnúť počas výluky dočasnú zastávku ED pri súdoch smer Moldavská a bolo by to O.K. Nemusela by jazdiť až ku Lokomotíve, stačilo by na Bardejovskú. A ED v centre by ostala nosnou. Takto je každý cestujúci nútený na prestup. So zrušením ED na Zimnej a Boženke sa tiež nedá súhlasiť, tá trať na 4 mesiace nemala byť odstavená.
Reakcia na: Yogi616 #16:
tak ad1 myslim ze eurofondov je dostatok na tieto ucely..neviem kedy potom ich budeme vyuzivat ked po r. 2020 uz vraj nebudu a tieto, (aj dalsie useky-napr zelezniky-vss-jazero, vss-barca, komenskeho) sa uz len tazko spravia,ked vlastne finacne zdroje prakicky nie su vobec.. ad 2 material, dokumentacia a povolenie sa malo subezne robit ako sa robilo pre kuzmanku..cize ta bozenka s obratiskom sa kludne dala robit subezne s kuzmankou
Reakcia na: PTI #17:
Ak by autobusy (a trolejbusy) mohli trvalo používať napr. električkovú trať na Štúrovej ulici, prestup na NO by bol zreteľne jednoduchší...
Reakcia na: forest #18:
Dosť naivné predstavy.
Skús si tu prejsť celú anabázu ako sa to celé vyvíjalo a čo z toho po oklieštení je dnes.
Tento balík je totiž určený na reko budúcich tram-train tratí a Boženka do toho nespadala nikdy. To len tak na okraj...
Reakcia na: 110mat110 #8:
Argument hodný zarámovania. ?
Reakcia na: forest #18:
Aby ti bolo všetko jasné:

Úseky celej trate Staničné námestie - Námestie Osloboditeľov - Štúrova - Kuzmányho - NMM sa modernizujú v rámci projektu IKD (Integrovanej koľajovej dopravy) ktorý je nevyhnutný pre budúce spustenie Košickej integrovanej dopravy. Projektová dokumentácia, zhotoviteľ... - toto všetko sa najprv muselo vysúťažiť vo Verejných obstarávaniach (rozumej kúpiť za najnižšiu cenu), čo sa k tomu projektu podarilo, a teda to môže byť preplatené z balíka eurofondov pre programové obdobie 2007-2013.

Úseky ostatných tratí (Boženka, Terasa, Amfik....) sa mali rekonštruovať v rámci projektu MET (Modernizácia električkových tratí) a súčasne mala rekonštrukcia prebiehať s projektom IKD. Všetko už k projektu MET bolo vysúťažené (dokumentácie, zhotoviteľ, povolenia...) ale náhle mesto zrušilo súťaž na zhotoviteľa. Týmto krokom Mesto "potopilo" projekt MET natoľko, že aj napriek tomu, keby sa urobila nová súťaž na zhotoviteľa a začal by stavať, termín dostavby by sa nedodržal, a teda by to nemohlo byť preplatené z eurofondov ale z mestskej kasy, ktorá by si to dovoliť nemohla. Preto sa z peňazí z tohto programového obdobia 2007-2013 urobí len časť projektu MET (viď úseky tratí tu: http://imhd.sk/ke/doc/sk/13728/V-ramci-projektu-modernizacie-elektrickovych-trati-by-sa-mali-rekonstruovat-iba-niektore-krizovatky-a-obratiska.html) a zvyšok projektu MET v novom programovom období 2015-2020. A ak sa to ani do roku 2020 neurobí, sme stratení, koniec sveta je na svete?.
Reakcia na: Kona #22:
K METu mal byť vysúťažený zhotoviteľ+projektant (v jednej osobe). Momentálne ale žiadna dokumentácia neexistuje, s výnimkou NO (vyprojektované v roku 2010 a založené do šuflíka pre nedostatok peňazí na realizáciu). Povolenia nie sú teda žiadne.
Reakcia na: PTI #9:
Vzdy sa da vymysliet take linkove vedenie elektriciek, ktore by zachovalo kazde cislo a ostala by obsluzena kazda konecna, avsak je treba na to kilometre (teda peniaze na mzdy, energie, opravy atd). Znamenalo by to vsak nekoordinovatelne zhlukovanie E na subeznych trasach, v nerovnakych, resp. nenasobnych intervaloch.

Alebo v snahe nenavysovat vykony by boli v sieti E linky s atraktivnym intervalom 15min v spicke a 20-30min v sedle/cez vikend.

Len za cenu zachovania vyletnych spojeni so slabsim prepravnym prudom by vacsina cestujucich v priamych smeroch a silnych prudoch musela aj tak prestupovat do nahradnej dopravy v 15-30min intervale..Toto osobne nemusim.
Reakcia na: Author #25:
Varovanie: Príspevok (možno) obsahuje humor

Keby boli kilometre navyše, zo srandy by mohla vzniknúť 7 NMM - RSM - Zimná - Botanická záhrada a späť v nejakom super luxusnom intervale 30/60/120 min. ?
Reakcia na: Dispecer #26:
Preco neobsluhuje magistrat? Preco nespaja polikliniku sever a cintorin? Preco sa z Bozenky nedostanem bez prestupu k Starej Nemocnici? Chcem linku ktora spoji vsetky tieto body! Samozrejme mi musi zastavovat pred domom.
Reakcia na: Kona #22:
dik za prehladne a podrobne vysvetlenie a zhrnutie oboch projektov, zial stale sa z toho len ukrajuje a nahadzuje spiatocka(vid posledne aktualne zrusenie prac pri stanici a presunutie na jar-skoda ze sa (aspon zatial teda) nevyvodili z toho pravne posihy a sankcie ako by sa to stalo pri takom stave v hocikorej modernej vyspelej zapadnej europskej krajine) , ostava len dufat a verit ze ten koniec sveta nenastane ? aj ked pri aktualnom vyvoji situacie okolo IKD aj MET zacinam mat velke pochybnosti.. ?
Reakcia na: Dispecer #26:
Vies, ze uz mi toto pod vplyvom niektorych prispevkov napadlo? A idealne s KT, nech ma aj spravnu kapacitu..
Reakcia na: forest #28:
SMER ktorým sa to vyvíja je zlý už od začiatku...?
Reakcia na: Author #29:
A dokonca také niečo tu už bolo... A keď už KT, tak minimálne ako súpravu dvoch. ?
Tak dnes začínajú robiť betonáž pri Business Center. . . t.z. určite ukončia trať 31.12.2014
Teda ha-ha, stihnúť to tak stihnú najskôr niekedy do konca februára!
Kedy chcú postaviť zvyšok, to naozaj neviem.
Keď budú takto pokračovať, tak mesto skončí v nútenej správe, ak bude musieť vrátiť peniaze z eurofondov.
Reakcia na: Granite01 #32:
Koľajnice robí firma ZUE. To už podľa mňa pôjde rýchlejšie.
Reakcia na: KosickyTiger #33:
Nemajá táto firma náhodou na starosti aj montáž trolejového vedenia?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #34:
Oprava *Nemá*
Reakcia na: KosickyTiger #33:
Asi ťažko, len dnes začínajú dávať železnú armatúru pri business centri (cca 50 metrov), následne to musia betónovať (ide o kanalizačnú chráničku), ešte aj ten betón potrebuje pár dní tvrdnúť, takže ťažko to stihnú do 31.12.
+ je otázne, či nebudú betónovať aj ďalej ďalších 50 metrov, kde ešte v podstate neobnažili kanalizáciu.
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #34:
Má.
Kvitujem zvýšené tempo na stavbe, ale naozaj by nemuseli presekávať telefónne káble vedúce na sídlisko ?
Reakcia na: Granite01 #36:
Aj všetky cestné prejazdy majú byť na betónovej doske, za dva týždne nie je šanca to dokončiť, a to ešte majú šťastie že je celú zimu zatiaľ celkom teplo... V BA to skúšali v posledných týždňoch urýchľovať v Dúbravke a aj tak museli otvoriť až po voľbách, proste nevydalo ? Treba pozrieť fotky, prvé koľaje sú tam položené koncom septembra, otváralo sa to nedorobené o dva mesiace...
http://imhd.sk/ba/galeria/2658/rekonstrukcia-trate-v-dubravke-2014.html?
Reakcia na: tbus #39:
Este nas caka vyluka pri poste. Ci tam len daju kolajnice do povodnych drazok?
Reakcia na: 110mat110 #40:
Malo by to byť asi vydláždené. (info z augusta)
Reakcia na: tbus #39:
To še scihne!
Pri pošce še da veľiky bilbord križom cez koľajňice dze budze fotomontaž že to hotove i za nim, zruša vyluku, pristavia Varijo, šumne poľabdaju jak šicko švetove a fasa, roztrepu šampanske, cetka PiaR vyda spravu do novinkoch a TV Naša a vybaveno.
No a zbytek še dorobi po novej vyluke a budze prezentovany jak daľša samostatna etapa, ta ňe...?
Reakcia na: KosickyTiger #41:
Cestno-koľajový prejazd vydláždený? ? Samozrejme to má ísť všetko vonku, vie si niekto predstaviť, že do BKV-žliabku pre blokovú koľaj narvú S49ku profil? ?

SO 31–06–20 Priecestie na Kuzmányho ulici (Poštová):
Stavebný objekt rieši položenie vrchných konštrukčných vrstiev priecestí na žb. dosku, ktorá
je súčasťou objektu električkového zvršku.
...
Na žb. dosku bude položený podkladový vyrovnávací betón C 20/25 v hrúbke cca 140 mm.
...
Z vonkajšej strany koľají je navrhnutá asfaltobetónová vozovka, ktorá bude napojená na existujúce vozovkové súvrstvie.
Reakcia na: veteran #43:
Dík za podrobné info.?
Reakcia na: veteran #43:
Radsej by som tam videl gumu ako pri Optime. Nevadi..
Až teraz som si všimol chybu... Linka 4 na zastávke Poľská v roku 2014? ? Niekto zabudol ako sa volajú zastávky na Južnej triede od ich premenovania... ?