Výluka električiek na Kuzmányho a na železničnej stanici (2. – 31.8.2014)

Z dôvodu modernizácie električkovej trate na Kuzmányho a obratiska na železničnej stanici dôjde k viacerým obmedzeniam mestskej hromadnej dopravy

Od soboty 2. augusta 2014 budú kvôli začiatku prác na modernizácii električkových tratí v rámci projektu IKD uzavreté koľajové trate na Kuzmányho ulici a v obratisku pri železničnej stanici. Električky budú vo vylúčených úsekoch nahradené autobusmi. Z tohto dôvodu dôjde k nasledujúcim obmedzeniam:

  • linky 2 4 a 7 nebudú premávať
    • linky 2 a 4 budú v úseku Havlíčkova – Nám. Maratónu mieru nahradené linkami 6 a 9, v úseku Nám. Maratónu mieru – Nám. osloboditeľov / Staničné námestie linkou X7 
    • linka 4 bude v úseku Socha Jána Pavla II. – Nám. osloboditeľov nahradená linkou 6
    • linka 7 bude v úseku Važecká – Nám. osloboditeľov nahradená linkou 3, v úseku Nám. osloboditeľov – Botanická záhrada linkou X7
  • linka 3 bude premávať po skrátenej trase Nad jazerom, Važecká – Južná trieda – Námestie osloboditeľov v časoch pôvodných odchodov liniek 3 a 7
  • linka 6 bude premávať po zmenenej trase Barca  Južná trieda  Moldavská  Trieda SNP – Námestie Maratónu mieru  Havlíčkova približne v časoch pôvodných odchodov liniek 4 a 6
  • spoje linky R1 budú premávať po trase linky R5 (Vstupný areál USS – Moldavská  Ryba
    • v úseku Nám. osloboditeľov – Staničné námestie bude premávať linka X7
  • na linke 9 dochádza k posunom odchodov spojov, zvyšné električkové linky (linky R2 - R8) budú premávať bez zmien

Náhradná autobusová linka X7 bude premávať nasledovne:

Zastávky linky X7

Stanovište smer Staničné námestie

Botanická záhrada zastávka na linky 12 na Ulici B. Němcovej
Technická univerzita električková zastávka
Zimná električková zastávka
Námestie Maratónu mieru električková zastávka smer Radnica Starého mesta
Radnica Starého mesta autobusová zastávka liniek 17 a 36 na Moyzesovej ulici
Slovenský rozhlas autobusová zastávka linky 12 na Moyzesovej ulici za križovatkou s Poštovou
Alžbetina, Rektorát UPJŠ autobusová zastávka linky 12 na Moyzesovej ulici
Dom umenia autobusová zastávka liniek 10 11 15 16 20L 21 23 25 31 52 56 71 72 na Štúrovej ulici
Námestie osloboditeľov autobusová zastávka liniek 16 21 23 25 71 72 na Štúrovej ulici
z Senný trh autobusová zastávka liniek 13 16 17 19 21 23 24 25 33 pri McDonalds
Staničné námestie dočasná výstupná/nástupná zastávka pred Staničným námestím

Zastávky linky X7

Stanovište smer Botanická záhrada

Staničné námestie dočasná výstupná/nástupná zastávka pred Staničným námestím
Jakabov palác autobusová zastávka liniek 13 16 17 19 21 23 24 25 29 33 71 72 na Ulici Protifašistických bojovníkov
z Senný trh električková zastávka
Námestie osloboditeľov dočasná zastávka pred OD Dargov
Dom umenia autobusová zastávka linky 12 na Moyzesovej ulici
Alžbetina, Rektorát UPJŠ autobusová zastávka linky 12 na Moyzesovej ulici
Slovenský rozhlas autobusová zastávka liniek 17 a 36 na Moyzesovej ulici
Radnica Starého mesta dočasná zastávka na Moyzesovej ulici pred odbočením na Hviezdoslavovu
Námestie Maratónu mieru električková zastávka smer Komenského ulica
Zimná autobusová zastávka liniek 19 a 22 na Zimnej ulici
Technická univerzita autobusová zastávka linky 12 na Ulici B. Němcovej
Botanická záhrada autobusová zastávka linky 12 na Watsonovej ulici

z - zastávka na znamenie

Kvôli uzavretiu obratiska na Staničnom námestí dochádza od pondelka 4. augusta 2014 (termín uzavretia obratiska autobusov zatiaľ nie je známy) aj k zmene organizácie dopravy pred železničnou stanicou. Všetky linky autobusovej dopravy budú zastavovať na mimoriadnych zastávkach na ulici Staničné námestie (nebudú vchádzať do obratiska). Upozorňujeme, že zastávky budú počas výluky umiestnené ďalej od železničnej stanice (cca 200 metrov) a v priestore obratiska bude kvôli stavbe obmedzený pohyb chodcov, preto odporúčame na stanicu cestovať s dostatočnou časovou rezervou.

O prípadných ďalších zmenách a obmedzeniach liniek MHD v súvislosti s modernizáciou električkových tratí Vás budeme priebežne informovať.

Upozorňujeme cestujúcu verejnosť, že v prípade otázok je možné kontaktovať nonstop infolinku DPMK na čísle 055/6 407 407 alebo mailom na adrese: dpmk@dpmk.sk.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Chuťovečky budú R5, ktoré budú pokračovať na Jazero (čiže takmer totožná trasa s linkou 52), či do Barce. Tak isto Rť z Jazera. ?
Pekne sa to tam bude točiť. Zo zimnej na NMM smer radnica - pôjde cez Bačíkovú na Hlavnú a na zastávku električiek. Opačný smer NMM smer Komenského na Zimnú pôjde cez Strojárenskú poza starú radnicu. Nebolo by lepšie aby sa prestupný uzol vytvoril pri radnici na električkových zastávkach na čsa? Mohla by tam zastavovať i L19.
No tak pekne to bude "pomenene".. hlavne trasy a čisla tých liniek.. kým si ludia zvyknu, potrvá to .. ale nejak to treba riešiť, ak sa má aj opravovať niečo konečne.. ?
Len ma zaujima, ak L3 bude jazdiť len po N.O, to znamená že tam budu nasadete KT a na Námestí bude "uvratova" výhybka namontovaná? Alebo klasika - otačanie sa cuvanim na triangli v križovatke? A ten CP pre L3 a L7 z jazera ostane zachovaný ako je teraz, len bude to jedna linka? Teda interval nebude na NO a z NO na jazero pravidelný ako pri iných výlukach, ale podla platných CP L3 a L7 ?
Ďakujem vopred za vysvetlenie.. ?
Reakcia na: shimimi #3:
Podľa mňa jednoduchšie (a asi aj rýchlejšie) by bolo ťahať trasu X7 od Technickej univerzity doľava na Letnú, Polikliniku Sever a tak na Nám. MM (ako jazdila 19 počas výluky v roku 2010), s tým, že zastávku Zimnú by obsluhovali iba linky 19 a 22.
Ináč vie niekto, kde sa budú pri Botanickej záhrade otáčať autobusy? Najbližšie normálne otáčanie je až pri amfiku...
by ma zaujímalo, či kvôli týmto zmenám nezverejnia novú verziu CPDPMK s týmito zmenami... 🙂
Reakcia na: Rudyke902 #4:
-Bude to zrejme koľajovou spojkou California (t.j. úvrať)
-Podľa info čo sú tu, tak podľa pravidelných CP liniek 3 a 7
Reakcia na: tbus #5:
K Amfiku by to trvalo dlho keďže výstup je na Watsonovej a nástup zase na Boženke. Otáčať sa to bude zrejme takto: ...Watsonova-Hlinkova-doľava na Národnú triedu-vpravo na Vodárenskú-vľavo na Hlinkovu-Watsonova...?
Žiadna úvraťová výhybka na Námestí osloboditeľov nebude, bude sa otáčať na triangly.Vozy z X7 sa budú otáčať na Havlíčkovej.
Ďalšie otázky? ?
Reakcia na: Yogi616 #9:
#701 a #801, #802, #803 ( od októbra ) budú na akej linke jazdiť počas výluky ?
Bude zvýšená kapacita na L6?
Reakcia na: KosickyTiger #10:
Na prvú otázku ti zodpovedať neviem, s Variami sa ráta aj na linkách 3, 6, 7 či R, takže kde presne budú spomínané vozy behať, neviem.
Kapacita sa tuším nezvyšuje. Interval som napísal nižšie, ale vozy budú malé.
Táto 6-ka bude strašne dlhá linka, som zvedavý na presnosť... Pôvodne som tipoval 6-ku len po Strojár a nejakú okružnú 4-ku z Barce do Barce raz za nejaký úžasný letný barčiansky interval. ?
A R5 na Jazero? To som sa nikde nedočítal...
Reakcia na: Yogi616 #9:
aha neuvedomil som si že konečná X7 je smerom na Loky... to je potom logické ?
Reakcia na: Yogi616 #9:
Takže otačať sa L3 bude na triangli - teda cúvaním,hm? Hm, no neviem či to trochu nebude komplikovane, predsa len budu tam jazdiť aj supravy (2xT6, či 2xT3), a ešte medzi tym aj L6, to sa veľmi zdržat tam suprava ani nebude môcť, počas špičky cez prac.dni.. ved uvidime, určite to DP má premyslené.. Tak necháme sa prekvapiť..? Dik za info..
Reakcia na: Yogi616 #9:
test kaliforňana v stredu večer na Sennom trhu dopadol neúspešne? ?
Reakcia na: Rudyke902 #14:
za posledných 10 rokov prebiehali 2 dlhodobé výluky na tejto trati, a triangel to zakaždým zvládol ?
Reakcia na: tbus #16:
Tak to zas nieje až tak veľa.. Len nepamätám či to bolo v čase viac sólo vozov či "dvojičiek" čo sa takto na triangli "otačali" ? Ved nech to všetko dobre dopadne, žiadne vykoľajenia a "zdržiavania" nech to má hladký priebeh.. ?
Čiže sa rekonštruuje trat na Kuzmanyho a na Stanici...Šturova sa nekona nie je v tom zahrnuta?
Reakcia na: LUKYmhd #18:
Stanica a kuzmanka je najjednoduhsia cast. Sturova (s krizovatkami aupark a krajsky sud) a NMM musia cakat na upravu podmienok MET aby sa mohli v normalnej miere opravit aj krizovatky. Proste aby sa nerobila 2x ta ista robota (ako na radnici). Okrem toho, neda sa naraz odstavit cele mesto.
Reakcia na: 110mat110 #19:
dik za objasnenenie..a nevie sa dokedy bude trvat asi ta vyluka?
Reakcia na: LUKYmhd #20:
Zrejme do októbra, ale nie som si tak celkom istý 😛
Reakcia na: Isidor #15:
Tak nejako. Nebolo možné tam tú výhybku nainštalovať.
Reakcia na: 5 #12:
To bude len pár spojov a tak isto nejaké do Barce. Samozrejme, že to bude vyznačené na paneloch.
Služba O4604 cez víkend však večer pôjde už ako R5 z Jazera. Tuším okolo 20.40.
Reakcia na: tbus #16:
Ono zvládnuť to zvládne, len trocha bude problém s tým, že sa tam budú stretávať vozy. Ale verím, že sa to tam po pár dňoch zabehne a oragnizácia bude zvládnutá výborne.
Reakcia na: Yogi616 #24:
Ved preto som sa pýtal aj ja na to, predsa len v špičke každých 6 minút tam bude "otačať sa" (cuvať) nejaká suprava L3, a popritom prejazd L6 a tie semafory k tomu..?
Pri podobných dlhodobých výlukach čo sa použival "triangel" na otáčanie, myslím že sa jednalo len o otáčanie L6, nebol tam aj prejazd inej linky, jazero bolo obsluhovane autobusmi X3 , ak sa mýlim, opravte ma..
Ale ved necháme sa prekvapiť, problémy vždy boli a aj budu, problémy su na to aby sa riešili, nie? Len nech to čím skôr tu REKO trate urobia.. ?
Reakcia na: 110mat110 #19:
Ved to, ide sa rekonštruovať najjednoduchšia časť a trat (to bolo aj v mediach zverejnene) ? , len som zvedaví ako to bude ak sa bude postupne rekonštruovať aj zvyšok a tie "ťažšie" useky ED.. Určite má DP už teraz hlavu v smutku ako sa zvládne tá náhradna a zmenená doprava potom .. Necháme sa prekvapiť .. ?
Zastávky linky X7, stanovište smer Botanická záhrada:
Zastávka Technická univerzita, autobusová zastávka linky 12 nie na Zimnej ulici, ale na Ulici B. Němcovej ? S veľkým „U“, presne tak, ako v prípade Ulice Protifašistických bojovníkov.

PíÁr manažérke sa treba poskladať na aktuálnu mapu mesta a Pravidlá slovenského pravopisu ?
Koho to zaujíma urobil som mapu výluky. V prípade záujmu ju môžete nejako použiť.?

Mapa výluky : http://ctrlv.cz/UJUx
Reakcia na: veteran #27:
Aký je správny názov? Nie je to len Němcovej?

Ak by sa posunula zastávka Botanická záhrada pred križovatku na Němcovej, tak by sa X7 mohla otáčať cez Hurbanovu, Slovenského a Gogoľovu. Sú to síce úzke ulice, ale krátke vozy by tam mali prejsť bez väčších problémov.
Reakcia na: TA #29:
správne má byť ulica s malým "u"... teda ulica B. Němcovej, tak isto ako je mesto Košice alebo Slovenská republika...
Reakcia na: myslavcan #30:
nič som nenapísal... beriem späť, má tam byť veľké "U" ?
Reakcia na: TA #29:
Aj by sa dalo. Nedávno, keď boli výlety do Botanickej záhrady, sa niektoré autobusy takto otáčali.
Reakcia na: TA #29:
No lenže na X7 budú behať klbové vozy, takže bolo by to zbytočné.
Reakcia na: veteran #34:
A ešte na iný spôsob:
http://fotokosice.eu/vyluka1.pdf
Reakcia na: veteran #34:
No, ta oni to urobili trochu lepšie. Majú na to asi software.
A oficiálna schéma (denných liniek i električkových liniek) čaká ešte na podklady k výluke autobusových liniek... ?
V tmo update ,, zaujímavosti z Brém" je veľmi zaujímavé výlukové označenie 9/8.
http://imhd.sk/ke/galeria-media/update/7254/zaujimavosti-z-bernu.html#115987-Vylukova-linka-9-8-informuje-cestujucich-ze-cast-trasy-pojde-elektricka-ako-linky-9-a-dalsiu-cast-ako-linka-8
To by sa dalo aj u nás na výlukovej linke 6. Trasa L6 - Trieda SNP, Moldavská, - trasa L4 - Južná trieda, Barca., takže budeme mať vlastne 6/4?
Reakcia na: KosickyTiger #38:
Presnejšie 4/6/4. (4: Havlíčkova - NMM; 6: NMM - NO; 4: NO - Barca) ?
zaujimave video z testovania bombardieru v BA je zaujimave vidiet ako sa take velke cudo sprava na nasich starych vyjazdenych kolajach, je to miestami az usmevne... https://www.youtube.com/watch?v=p1Ir4ayL9DY kazdopadne tu v Ke mozme o takejto bricke zaial len snivat..
Reakcia na: forest #41:
a najzaujimavejsie su tie pohlady ludi na zastavke, kedy sa uistovali ze ci dobre vidia(najma ta mlada slecna s telefonom v ruke) , ked sa blizila bricka k zastavke ? sok z reality ? ..a to este maju stav trati na o dost vyssej urovni oproti Ke, kazdopadne prajem aj Kosiciam aby raz tak "pozitivne soky" a tie zimomriavky po tele zazili a vedeli aky je to pocit ked sa nieco tak nadherne na kolajniciach objavi ? no ale to by sme museli mat komplet ine vedenie v meste a dpmk.. a to je zatial v nedohladne zial..
Reakcia na: forest #42:
Šok zažili i ľudia, ktorí uvideli vario lf2+
Reakcia na: forest #42:
budme vobec radi ze mame aspon tie varia ...urcite su na tom lepsie ako stare T3 ..keby bolo ine vedenie mozno by sme sa nedockali ani novych briciek a ani opravy kolajnic takze darovanemu konovi na zuby nepozeraj ... a za dalsie elektricky typu caf a bombardier komu ich tu ?? tym hovedam ktore skrabu po skle ? alebo pisu same hluposti po sedadlach a podobne ?? alebo fetujucim ciganom ktorych ani nestiham vyhadzovat ??
Reakcia na: Zberatel #44:
a čo tak platiacim cestujúcim, či takých v KE nemáte? ?
Reakcia na: milan001 #45:
su a myslis ze prekivtaju vysokou inteligenciou ?? aby sa museli lepit nalepky otvaranie dveri ..neotvarajte okna ked je zapnuta klimatizacia alebo ked vonku prsi ani si nezavru okno nech na nich prsi ..nastupi do elektricky a prve co otvori okno za dazda a ide si sadnut uplne inde ...kazdy den to vidim a nechapavo krutim hlavou ...nikto nikomu nepomoze kazdy sa len prizera a podobne takze varia tu stacia uplne ...
Reakcia na: Zberatel #44:
DP rocne odvezie 20 milionov cestujucich, a z toho je nejaka mala zanedbatelna hrstka vandalov, tak kvoli tejto mensine si ostatni nezasluzia nic lebo su vsetci hoveda ? mensina tu diktuje pravidla ?
Reakcia na: forest #41:
a co to ma spolocne s temou vyluky? ? to je taky problem dvakrat kliknut a poslat prispevok do vseobecnej diskusie?
inak CP x7 bude kedy?
Reakcia na: milan001 #49:
Keď dostaneme. ?
Reakcia na: milan001 #49:
Menila sa trasa, tak sa to upravovalo ešte.
Reakcia na: Dispecer #50:
Takže možno očakávať prípadnú aktualizáciu CP v aplikácii?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #52:
Samozrejme... ?
Reakcia na: tbus #47:
sadni si tam na cely den a uvidis tu hrstku
"linka 6 bude premávať po zmenenej trase ... v časoch pôvodných odchodov liniek 4 a 6"

tie pôvodné odchody sa berú z ktorého roku? lebo na súčasne platné sa to nejako nepodobá

a trochu OT: v časti CP po kliknutí na linky, ktoré počas výluky nebudú premávať, vyskočí upozornenie: "Chyba #1: Linka 4 - Záznam o linke 4 neexistuje."
Reakcia na: myslavcan #55:
OT: Nevšimol som si takú chybu...
Reakcia na: myslavcan #55:
Rovnakú chybu zobrazuje aj pri CP L2 a L7.
Reakcia na: myslavcan #55:
pri vyhladavani najde vzdy najnovsi CP, teda od 2.8., kde vsak tieto linky chybaju... kym sa chyba odstrani, tak sa "stare" CP daju najst tak, ze za cislo linky doplnite starsi datum, napriklad : http://imhd.sk/ke/cestovny-poriadok/linka/R1.html?d=20140701
Reakcia na: myslavcan #55:
menej stastnou formuilaciou "v časoch pôvodných odchodov liniek 4 a 6" sa zrejme myslelo, ze linka 6 nahradi linku 4 v Barci i na Hvlickovej.

Technicky nejde zabazpecit povodne odchody oboch liniek, kedze premavali v nerovnakych intervaloch. Pokial teda nechceme nepravidelny interval vylukovej 6ky.
Reakcia na: Author #61:
A hlavne, ak by linka 6 odchádzala z Barce v pôvodných časoch linky 4, tak by sa najskôr rozbil aj preklad 6+9 na Terase. A to by zase fňukali druhí.
To čo máme? Novú súpravu Vario+❓ ?://ctrlv.cz/Pw87
Reakcia na: Kona #63:
To čo máme? Novú súpravu Vario+T❓ ?: http://ctrlv.cz/Pw87
Okolo 15ej budete mať na Stanici šou s Rašim, Trebuľom a Počiatkom. Prítomná aj 801.
Reakcia na: Yogi616 #65:
Len nech ich pekne zleje.
Ako tak čítam komentáre na oficiálnej fanpage súdruha primátora, až sa mi chce plakať, že takí ľudia ho pôjdu voliť v novembri... komentáre typu:
"Igor Š. konecne sa zacalo. Blava dostala na elektricky 3 mil a Kosice 40 mil. Ja som very happy ze v KE sa zatial rekonstruuje 10x viac ako v Ba"
"Antonia F. P. Huráááá teším sa ako vodič, že bude križovatka pri VSS bez výtlkov a bezpečne prejazdná a taktiež sa nesmierne teším , že nástupný ostrovček na križovatke VSS električky linky č.4 bude opravený a pribudne na ňom zábradlie, ktoré zabezpečí "BEZPEČNOSŤ" , nakoľko v dopravnej špičke je tak narvaný, že ľudia padajú na vozovku. Pri vystupovaní im nič nebráni behať po ceste hore dole ohrozujú seba aj vodičov a to zábradlie ich ochráni pri nastupovaní a pri vystupovaní donúti ísť na prechod ! Košice sa menia do kráááásy Som hrdá Košičanka !"
Tak takéto zaručené "informácie" tam nechajú, ale keď niekto napíše pravdu, tak ho zmažú ?
Som zvedavý, ako to bude stíhať trojka ? . Z Važeckej ide o 7:38 a na N. O. má prísť o 7:54, ale o 7:52 už mala ísť z námstia. Vysvetlí mi to niekto? ?
Reakcia na: mr.pop #68:
A o 8.00 už nejde spoj? Trochu logiky...
Reakcia na: myslavcan #67:
No a? Sloboda slova. Čo sa nehodí škrtneme... ?
Ako je vyriesene otacanie X7 na NMM?
Reakcia na: 110mat110 #71:
... – Zimná (električková zastávka) – po uliciach Čsl. armády – Moyzesova – Bačíkova –
a Hlavná – Nám. Maratónu mieru (električková zastávka smer Radnica starého mesta) – ...

... – Radnica Starého mesta (dočasná autobusová zastávka pred odbočením vľavo na Hviezdoslavovu ulicu, za križovatkou Moyzesova - Bačíkova) – Nám. Maratónu mieru (električková zastávka smer Komenského) – zo zastávky vľavo na Komenského, hneď vľavo na Strojárenskú ulicu a pokračuje po ulici Čsl. armády na Zimnú ulicu – Zimná (autobusová zastávka linky 19 na Zimnej ulici) – ...
Reakcia na: myslavcan #67:
Tak napr. Igor Š. je poslaneckým poskokom nášho multifunkčného talentu menom Otto Brixi, takže by som aj čakal že ho voliť pôjde ?
Dnes (prvý den výluky) na L3 celá výprava KT8 ... Myslím si že je to zbytočne takto posilnit kapacitu cez volné dni - ak berieme do úvahy že jazdí v časoch (a teda zachovaných intervaloch) liniek 3+7, a aj to len po námestie.. Stačili by podľa mna sóla, tak ako to býva bežne, nie? Či nemáme dosť "funkčných" solo vozov ktore vedia aj cuvať an NO? Verim že hej...
Niekte tu na nejakom fóre bolo písané že sa budu spájať sóla vozy - hlavne tie čo maju CVR, lebo "niet ich kde nasadzovať", a jazdiť musia.. Tak cez víkend a aj v sedle cez pr.dni podľa mna na L3 (teda miesto 3 a 7) kludne by stačili.. kapacita zachovaná predsa ostane.. potom tu bude zase niekto vypsovať že prečo má jazero navýšenú prepravnú kapacitu, a že má "prepych" a pod.. ? ? No je to len prvý den, ešte všeličo sa môže menit vo výpravach vozov..?
Reakcia na: Rudyke902 #74:
KT su kvoli llahsiemu otacaniu na NO. Neviem ci maju T3 funkcne zadne stanovistia 😃

A ked chodia na L3 sola places, ked chodia KT places. Aj keby ti tam Skoda 30T sla, aj tak by si plakal. Chod radsej plakat do kuta a neotravuj tu na fore.
Reakcia na: 110mat110 #75:
Ja plačem? Si si to asi zle prečital, tak nepripisuj mi to čo nieje pravda.. ? Ani sa nestažujem, ani neplačem, ja len budem rád ak aj cez prac. dni bude komplet celá výprava L3 aj počas špičky len KT .. Ja som sa len slušne opýtal.. !! A nemyslel som tým len solo T3, máme aj sola T6 a tie určite funkčné zadné stanovište maju - bežne sa pred rokmi takto "cuvanim" otačali počas MMM pri Rybe.. a pokiaľ sa nemýlim podobne - teda cuvanim sa sóla otáčali aj na triangli - Šturova - Kuzmányho ..
Reagujem tu lebo je to k téme, pokiaľ si si nevšimol a ak ti to vadí tak nereaguj na moje príspevky či otázky! ? Ďakujem..
Reakcia na: 110mat110 #75:
Plakať nebude pri kompletnej výprave LF2+?
Asi to len nevidím pre oči, ale tá náhradná autobusová linka X7 chodí podľa akého cestovného poriadku resp. v akom intervale?
Takže "fungovať" to bude ako včera večer o 22:10, hej? Električka č. 6 odchádza zo zastávky Námestie osloboditeľov (smer Havlíčkova) na ktorú sa zo stanice blíži X7... Tak to sa ako pravidelný cestujúci medzi zastávkami Idanská - Staničné námestie mám na čo tešiť! ?
KT8 sú na linke 3 kvôli bezpečnejšiemu otáčaniu. Samozrejme, mohli by tam byť aj T3 (zadné stanovištia sú funkčné), ale DPMK radšej zvolil takúto variantu.
Reakcia na: Yogi616 #81:
kedze cestujuci maju pri cestovani znizeny komfort, pretoze niektori musia viac prestupovat, na druhej strane sa zvysil komfort pridanim kapacity, teda kazdy si moze sadnut... myslim ze je to fer
Reakcia na: Esíčko #80:
Podaj sťažnosť DPMK, tu to nikto z nás nevyrieši... ?
Ja nerozumiem prečo X7-čka neberie cestujúcich aj na havlíčkovú kedže sa tam otáča !!! Tým pádom by to bola adekvátna náhrada za linku 2
Reakcia na: Viliam 6666 #84:
Na Havlíčkovu stačí prestúpiť na Námestí Maratónu Mieru na 6-ku alebo 9-ku. X7 má byť prioritne náhradou 7-čky?
Bohužiaľ nie som mentálne v KE a preto by som sa chcel opýtať, či, prípadne čo sa deje na Kuzmányho. Sú tam nejaké stroje alebo už trhajú koľajnice? Ďakujem
Reakcia na: Adamcool #86:
Okolo 11:30 tam nič nebolo, ani včera, iba dnes okolo 11:30 som si všimol vytrhané vedenie na križovatkách Krajský Súd a Radnica st. mesta. Na Staničnom nám sa asi nič nedeje. (opravte ma ak sa mýlim). L3 interval asi každých 5 min, voz. KT8D5/rn.2, L6 sóla, L9 súpravy (nová súprava - predný vozeň rek. Mitchubichi, zad. vozeň- rek.Lavacom.
A včera, zdôrazňujem CEZ VÝKEND, okolo 19:10 bolo na obratisku Važecká tak plno, ako asi naposledy pred rokmi. Nič iné, iba asi 7 KT8D5, vrátane dvoch rn.2 a Vario LF2+ Ani sa nevošli všetky do obratiska. Takže situácia v KE je asi taká.
Reakcia na: Esíčko #80:
Prioritne su v CP riesene nadvaznosti:
3 + X7 + 6,9 (Jazero > NO > Havlickova a spat)
3 + X7 (Jazero > NO > Stanicne nam. a spat)
A tieto by mali byt aj dodrziavane.

Neda sa nadviazat uplne vsetko, obojsmere. Prioritou su najsilnejsie smery, zvysok zabezpeci husty interval. Z CP vychadza aj nadvaznost X7 + 6 (Stanicne nam > NO >Terasa), avsak je tesnejsia.

Budme mozno na zaciatok trocha trpezlivi, na Xke su stabilne posadky, postupne si iste zvyknu byt presni +budu si sledovat aj prestupy..
Reakcia na: KosickyTiger #87:
Na Vazci sa cez vikend na dobu max 2minut mozu stretnut 3 elektricky linky 3, aj to len v obdobi, kedy cerpaju vodici linky 3 prestavky a 2 elektricky linky 9, kedze je potrebny aj cas vyrovnania meskania, resp. cas na prejazd obratiskom. Asi si vystihol tento stav + oddychujuci ZV+R2.
Reakcia na: KosickyTiger #87:
Nových súprav je viac. Okrem 604+605, je aj 404+405. Na NMM sa nerobí nič, dnes keď bola tá nehoda na havlíčkovej tak sa tam 530 a 388+389 otáčali. Na stanici sa tiež nedeje nič, iba na Kuzmányho sa na úrovni zastávok Stará radnica a Kr.súd odstránilo trolejové vedenie, a za Kr. súdom asi po križovatku sa troleje uvoľnili. Ešte sa kompletne odstránilo vybavenie zastávok.
.. No on asi aj ten čas vystihol... len ide o to že všetky tie spoje (aspoň L3) zvyknu byť cez víkend výlučne sóla , tak sa tam v pohode všetko zmestí.. Lenže teraz ak na L3 su výlučne KT , tak jasne že bolo to tam "prepchate".. asi fakt tak ako to napísal - ako tam bývalo v najlepších rokoch počas špičiek pracovných dní .. ? len s tým rozdielom že bol víkend a pozde večer... ?
Reakcia na: afeno #90:
Tak 404+405 v súprave jazdia z času na čas, súprava 604+605 je obnovená po takmer 20 rokoch.
Od septembra to vyzerá aj na súpravu 337+364.
Reakcia na: Yogi616 #92:
tak hej 404+405 jazdila spolu často (cvr Hornbach bola), to pamätám, potom cez víkendy sólo.. Ta 604+605 je dobra, s tými cvr .. ?
Vidim že nieje problém spojiť aj dlho jazdiace sóla T6, do súpravy, tak radšej by mohli ešte nejaku 2xT6 supravu urobit - ak je to nevyhnutne.. Ale nie 337+364.. to vôbec "nebude pasovať" ako súprava.. jedna polopantograf, druha klasicky, jedna buse druha emtest displeje .. jak päsť na oko súprava ? To radšej 396+397, kedysi jazdila tak.. alebo pokusiť sa o ešte nejaku T6 súpravu.. ? predsa len do buducna, ak sa nejake T3 vyradia, tak či tak suprava 2xT6 najde uplatnenie.. Je to ale len môj názor..
?
Reakcia na: Rudyke902 #93:
Keď sa T3 budú vyradzovať, tak súpravy T6 sa budú rozpájať.
Reakcia na: Yogi616 #94:
Áno,záleží podľa potrieb potom, to je jasné.. Len myslel som do tej doby - ak je to nutné - že radšej spojiť ešte nejaké T6 (ktore nám tu aj tak ostanu či už ako súprava alebo sólo), ako T3 364+337.. ? Keď už, tak spajať napr 396+397.. alebo také čo kedysi jazdili spolu (ved všetky jazdili kedysi dvojičky) .. Aj tak nevieme ktoré z T3 su "na čiernej listine" namiesto tých plusiek .. ?
Reakcia na: Yogi616 #92:
Konečne súprava dvoch T3 s rovnakým rekonštruovaným interiérom? Namiesto 364 by mohli dať 361, aby bola súprava s rovnakými panťákmi?
Reakcia na: Kona #96:
...ano, a 337 ak už, tak s 414 .. tiež rovnaký pantograf a ešte aj BUSE-čka ?
Reakcia na: Rudyke902 #97:
Nie, nie, nie... 337 už NIKDY nechcem vidieť so 414. Iba keď tak sólo alebo s 361 (ako som spomínal).
Reakcia na: Kona #98:
,, ved ani NIKDY spolu nejazdili ? a 361 mala "svoju" dvojičku - 414 stále.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #99:
Už len pri štyroch vozoch som dopletený ? ?
Reakcia na: Author #89:
A k tomu LF2+?
Reakcia na: Rudyke902 #93:
V Brne jazdí aj T3 + LF, takže aj my zvládneme T3+T3 po oprave(či rekonštrukcii?)
Reakcia na: Rudyke902 #95:
to už skôr 397+396, kedže na 397 aspoň funguje predný displej narozdiel od 396 ?
Reakcia na: tbus #103:
,, to nieje nič nové - jazdiace súpravy T3 s tabuľkami aj ked su po VP, aj s nefunkčnými displejmi, takže 396 397 by nebola prvá ani posledná u nás.. ?
337 + 364 - to by bol brutalny nevkus
niecoho takeho hadam nieje schopny ani ten "nas najsamlepsi" podnik
Reakcia na: toriak #105:
DP je rád, že tie briky vôbec majú nejaký funkčný pantograf, nieto sa už zabývať "vkusom šotoušov"?
Reakcia na: toriak #105:
Ved to som spomínal ja hned na začiatku.. taká kombinácia !! - to už ak by tu všetky vozi mali jazdiť v súpravach a to by mali byť posledné jazdiace sóla T3, tak by som ich spojil až na koniec ako posledné.. ? Ako päsť na oko...!! a čuduj sa svete - už tak jazdila taká súprava, tuším cez sviatky všetkých svätých - neviem ale v ktorom roku... no fakt nevkusná súprava.. ?
Reakcia na: Yogi616 #108:
Noo, presne, pamätám si ju takto.. ? predný s "polopantografom" a BUSE displejmi, zadný klasicky pantograf a EM test displeje.. suprava "mačko-pes" ? ?
Reakcia na: Yogi616 #108:
omfg? ? ?
Nechapem co riesite. Ja tam vidim 2 elektricky. Hlavne je, ze ma dostanu do ciela
Reakcia na: 110mat110 #111:
To, že ťa dostanú do cieľa, je druhoradé... Dôležité je, ako to vyzerá na fotkách ? ? ?
Reakcia na: Rudyke902 #109:
Myslim ze lepsie ako napr tato zostava http://img683.imageshack.us/img683/1313/0151551moravsknmest.jpg ,,:-) uz len oznacit ktory voz je prva trieda a druha ,ten stredny jedalensky voz...ale co,hlavne nech to ide nacas
Reakcia na: Alex06 #113:
v brne musi tiez vladnut nejaka smeracka banda, ked tam jazdia taketo elektricky a nie CAF
Reakcia na: tbus #114:
Jazdí tam Škoda 14T? , ale Variá majú inú výzbroj - Elektra ( asi )
Reakcia na: KosickyTiger #115:
Škoda 13 T.
VarioLF & VarioLF2 majú výzbroj značky Cegelec.
Reakcia na: Alex06 #113:
No tak take niečo by sme my tu v KE asi fakt dokopy nedali - ak by sme to aj mali.. práveže im treba preto závidieť... ? My sme tu ešte nevyskúšali ani 3 x T6 a to sa "chvalime" ako jediný DP v byvalej ČSSR ktorý používal "trojičky" súpravy.. Máme tu jedno solo Vario, prídu aj tie pluska - neverím že dokážeme "spojiť a vyskúšať" aspoň taku supravu .. Vario + "plusko" ?
Vidno že "bratia" česi su šikovnejší a dokážu spojiť všeličo... ?
Reakcia na: Rudyke902 #117:
Ako vazne najpr tu vyplakavas jake supravy sa tu skladaju, a potom uz by si spajal vsetko so vsetkym, lebo sak treba skusit?
Reakcia na: Wolfangel #118:
Si mýliš pojmi z dojmami ? Nevyplakával som nad ničim - len som komentoval čo tu druhí napísali či zverejnili - a "pochvalujem" čechov, u nás by sme sa na niečo také nezmohli, ak by sme mali to čo oni ...
Reakcia na: Rudyke902 #119:
tak už je tu trochu DOSŤ odveci diskusia, toto je správa o výluke, nie všeobecná diskusia, myslím že už stačí na túto tému ❗
Reakcia na: tbus #120:
O.k nieje problém .. ?
Reakcia na: Rudyke902 #121:
Kedy sa asi zacnu prace na stanici? ,abyboli ludia v obraze,lebo stale sa stava ze pridu a cakaju na elektricku a ani nepozru ze je tam nieco vypisane,pritom sa stacirozhliadnut ze ziadna elektricka tam nestoji akolaje su uz nacate hrdzou,myslim...asi to chcelo neaku vecsiu tabulu,v mediach neviem ci otom informovali,okrem Ta3..teraz uz je to asi jedno...ozaj,a stare kolaje pojdu do zberu alebo sa znich urobia nove a daju napr na jazero pripadne casom novu trat natiahnu,teoreticky by sa dali roztavit a odliat nove.ci?
Reakcia na: Alex06 #122:
Hlavne, ze od 4.8 je vyluka AD na stanici 😃 a nikto o tom ani netusi 😃
Nevie mi niekto povedať, že prečo, keď som si pozrel odchody 6tky smerom na Barcu, tak tam je dva krát Nám. Osloboditelov?
Reakcia na: tedom-cng #124:
Lebo sa stojí na Štúrovej aj na Južnej triede. ?
Reakcia na: Alex06 #122:
Dobrá pripomienka - tiež ma to trocha zarazilo - taká veľká rekonštrukcia ako je naplánovaná - myslel som si že sa bude robiť súčastne na viacerých miestach naraz (niekde vytrhávať koľaje, či demontovat vedenia, burať ostrovčeky a pod...) zvlášt ak je to pod "záštitou" € z EU, čakal som aj nejaké kontrolné dni na stavbe, a pod.. Ved ak sa robili už komplet reko niektorých usekov počas leta (južná trieda, most nad VSS na jazero...) bol tam vidieť čulejší pracovný ruch, ako teraz na tých usekoch.. Až mám obavu či to všetko čo je v pláne (čo bolo prezentované aj v médiach) sa stihne do zimy, ved už pomaly týždeň uplynul, a poriadne búracie práce ešte ani nezačali.. Ved uvidíme.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #126:
Kam sa ponáhľať, veď času je dosť, ne? ?
Keď bola výluka pri Radnici..., alebo moste VSS tak bolo už dopredu naplánované kedy skončia práce. Teraz nie je nič. napr. Výluka električiek pri Radnici starého mesta - 1. etapa (5.7. - 23.8.2010)
, Od 5. júla do 1. septembra 2010 bude prebiehať rekonštrukcia koľajovej križovatky pri Radnici Starého mesta. V tomto uzle bude úplne vylúčená električková doprava a čiastočne obmedzená autobusová doprava v 1. etape od 5. júla do 23. augusta. - Všetko malo čas ukončenia.
Reakcia na: KosickyTiger #127:
Harmonogram prác je buď improvizácia alebo neexistuje vôbec. Zmluva o dielo sa odvoláva na harmonogram prác x novembra minulého roku, ktorý počítal s projektom MET a diametrálne odlišným poradím jednotlivých etáp (!)
Reakcia na: veteran #128:
Ja sa do toho nerozumiem, len píšem svoj názor.?
Reakcia na: KosickyTiger #129:
Šam ja ľem upresňujem ?
Reakcia na: veteran #130:
Temu še hutori orgaňizovany chaos...Abo chaoticka orgaňizacija...???? ? ?
Tak, keď sa má výluka skončiť 19.12... Zatiaľ zrobili akurát to, že dali het troleje, vykopali stĺpy, a zbúrali AŽ jeden betónový podval.
Reakcia na: afeno #132:
ehm, betónový panel
Reakcia na: afeno #132:
Kuzmányho a Stanica má byť hotová do konca októbra.
Inak neviem, čo chceš aby robili, keď ešte nie je dopravné značenie osadené. Najprv musia to urobiť.
Reakcia na: Yogi616 #134:
dopravne znacenie osadzuje policia vsak ?
Reakcia na: toriak #135:
Nie, toto je dočasne, toto si rieši firma sama. A ani trvale neosadzuje polícia, ale firmy na to určené.
Podľa služobných príkazov budú od zajtra na linkách č. 3 a x7 cez voľné dni premávať len malé električky s funkčným cúvacím mechanizmom, resp. malé autobusy (prioritne značky TEDOM)?
No tak dufam že už sa to pomaličky rozbehne 🙂
Reakcia na: Kona #137:
Tak tak, električky treba nahrádzať výlučne ekologickými plynovými autobusmi, aby sa stihol odobrať objednaný plyn a aby nerobili taký randál a nebudili na Moyzesovej návštevníkov kultúrneho parku.
Reakcia na: 5 #139:
Asi som to napísal nezrozumiteľne, tak to napíšem jasnejšie:
Podľa služobných príkazov budú od zajtra na linke č. 3 cez voľné dni premávať len malé električky s funkčným cúvacím mechanizmom a na linke x7 cez voľné dni len malé autobusy, prioritne značky TEDOM ?
Reakcia na: 5 #139:
buď rád, že do víkendových trolejbusových sa prioritne nevypravujú trhanárske vyhliadkové Citelisy ?
Reakcia na: Kona #140:
No prosim - presne to čo som spomínal ja minulý týždeň , ohladom KT8 počas víkendov cez výluku na L3 - moj názor že je to trochu len "prepych" a navyšenie kapacity dvojnásobne, že stačili by aj "cúvajuce" sóla pri dodržaní CP ako 3 + 7 ? Bol som tu skoro ukameňovaný , že je to + pre cestujúcich, či pre ľahšie cúvanie, atd....
A hľa! Naraz to ide , aj sóla môžu jazdiť a cuvať na L3 , postačuje to - tak ako som to napísal ja v mojom komentári .. ? ?
Reakcia na: tbus #141:
Keďže autobusy na T-linkách sa cez víkendy za účelom dodržiavania CP (nenadbehovania) musia poväčšine plaziť, toto by som ešte považoval za vcelku výborný nápad. Určite lepší ako v špičke nútiť ľudí počítať kvietočky hore Sečovskou. Minule nás tam obehoval kamión s kurencami, no a mal som z toho zmiešané pocity...
Reakcia na: 5 #143:
Na trolejbusových linkách bola upravená jazdná doba ako pre autobusy, aj počas pracovných dní. Takže problém je skôr, keď je tam trolejbus.
Reakcia na: Rudyke902 #142:
A o tomto nám nechceš tvrdiť, že to DP zaviedol kvôli tebe? Však to tu čítajú, tak čo keď náhodou.

Kokos, by si ťa mali zavolať do DP, veď ty máš skvelé nápady! ?
(Mimochodom, o sólo električkách na L3 cez víkendy sa hovorilo ešte skôr, ako vôbec vyšla správa o konečnom stave a organizácií počas výluky.)
Reakcia na: Yogi616 #145:
.. ? ja sa ničomu nebránim - čo už, zastrelím sa? ? ? ...
Možno náhoda , čo už .. ? Len bolo tu na fore uvedené vtedy že DP zvolil variant KT8 na L3 aj počas víkendu pre bezbečnejšie otáčanie (cúvanie) na NO... teraz im už asi na tom nezáleži až tak.. ?
Aj tak určite by to navýšilo náklady (či vozokilometre) , ak by 2-3 mesiace jazdili na L3 len KT, či nie? Určite vypravenie KT8 alebo sóla T3 je rozdiel v nákladoch, či nie? Možno si to spočitali, ale aj kapacitne fakt postačuju sóla na L3 cez víkendy aj počas tejto výluky.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #146:
No buď ťa fakt počúvli, alebo sa vodičom nechce na NO dvakrát prechádzať 30 metrové KTčko, keď môžu len 15 metrovú T3jku... Iný racionálnejší dôvod asi nenájdeme ?
Reakcia na: Rudyke902 #146:
Myslím, že niekto z DPMK to asi čítal. ( aj to s nálepkami )?
Reakcia na: myslavcan #147:
Potom, ako vyšlo najavo, že linka 3 nebude končiť na Sennom trhu, ale na Námestí osloboditeľov, tak sa uvažovalo, že na tú linku by mohli ísť dvojičky a cez víkendy sóla. Lenže povedalo sa, že lepšie bude, ak tam budú KTčka, aby sa v prípade otáčania nič nestalo a mohli sa použiť koľajovky napr.
Zrejme po zhodnotení všetkých pre a proti sa rozhodlo tak, ako sa rozhodlo. Určite tam vozidlá nevymenili len preto, že nejaký Rudyke to spomenul na fóre. Nevravím, že ľudia z DP to tu nečítajú, ale keby sa mali riadiť len tým, čo sa tu píše, tak by to tiež dopadlo...
Reakcia na: Dispecer #150:
dnes vecer tam uz boli pripravene nejake znacky
Reakcia na: Yogi616 #149:
no ale aj zo zadu vies pouzit kolajovky je tam tlacitko zachranej brzdy 🙂 akurat ze to zacne aj zvonit ako sialene
Reakcia na: Zberatel #152:
VSS nebol rekonstruovany.
Reakcia na: Dispecer #150:
Ano už je zjednosmernená a buduci týžden už by sa mala začat rozoberat trat.
Reakcia na: LUKYmhd #155:
Tá trať mala byť rozobratá už dávno ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #156:
Ved hej mala...ale tak vidis akosi to ide pomaly...
Reakcia na: LUKYmhd #157:
Ta keby to robila firma Dežodemont ta šicko rozbrate i odňešene do zberu za dva dňi ta ňéééé...?
Ani týždne to netrvalo... Dnes sa stihol rozobrať úsek Stará radnica- Hlavná pošta, križovatka.
Reakcia na: afeno #159:
No ja som to to tam bol dnes pozriet a vyzeralo to dost biedne..sice tam bol bager aj s nakladiakmi a cosi rozoberali tam ale sa mi to zda moc pomale--chapem ze celu trat komplet netozoberu za nejky extra kratky cas ale tochu rychlejsie som mysle ze to pojde. A inak rozoberaju to komplet ci ako? aj rozkopavat to budu?
Asi je zbytočné o tom písať.? Veď oni dobre vedia ako postupovať nie??
Reakcia na: KosickyTiger #161:
No ja by som povedal, že ani nevedia, keďže to robí firma DÚHA, ktorá v náplni takéto rekonštrukcie nemá.
Reakcia na: Yogi616 #162:
A už sa šíria klebety o tom, že DǓHA ani nevie zohnať subdodávateľov lebo sa boja, že im nezaplatí?
Reakcia na: Yogi616 #162:
Tak prečo sa nevybrala firma, ktorá má s rekonštrukciami tratí skúsenosti?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #164:
Ale veď v podmienkach to bolo. Uchádzač musel uskutočniť 3 stavby podobného charakteru a rozsahu. Jednu stavbu minimálne za 24 mil € v dĺžke aspoň 2 km so 6 zastávkami a dve stavby minimálne za 12 mil € v dĺžke aspoň 1 km s 3 zastávkami. Plus ďalšie podmienky... Preto sa o túto zákazku musela "tá správna firma" uchádzať len v konzorciu s krakovskou firmou ZUE, ktorá tieto skúsenosti má. Poliaci majú v tomto konzorciu podiel minimálne 30%. Ťažko povedať, či Krakovčania aj niečo reálne urobia na stavbe, alebo sú v tom konzorciu len na oko, aby boli splnené tieto podmienky, alebo za tých 30% poskytli svoje know-how...
Reakcia na: myslavcan #165:
Tak teraz len dúfajme že tá stavba bude kvalitne spravená.
Reakcia na: 5801 #166:
Dúfať môžež...Asi ako stavby EHMK2013?
Kto rekonštruoval trať na Južnej triede, pri stanici a radnici? Nemohli rekonštruovať aj teraz?
Reakcia na: Jack37 #168:
Trať na Južnej triede asi Váhostav sro., na stanici asi Koľajové stavby alebo tak nejako
Tak ako píše JACK37 ... ide o to, že rekonštruovali sa tu určite useky trate (asi 3 etapy na južnej triede cez leto), aj usek na moste vss-po Levočsku, tak isto aj pri stanici - a tiež cez leto, no už to robil kto to robil - tam sa "makalo" od rana do večera, a bolo to aj vidiet... pritom sa jednalo o kratšie useky a menej náročne projekty ako teraz.. Pri takom tempe ako vidiet - či nevidiet čo sa už urobilo z toho všetkeho, tak neviem či do vianoc to všetko bude.. už pomaly mesiac uplynie čo výluka trva, spomínane useky v minulosti už boli vo fáze "finišu" pomaly.. Klobuk dole pred firmami ktore rekonštruovali tu južnu triedu, či vss, atd... fakt to rychlo bolo, a myslim že aj kvalitne je to urobene.. Ako to dopadne teraz - uvidime.. ale už je to cele "spomalene" akosi a "zamotane" .. len aby sme o tie EU peniaze na to aj neprišli, ak sa to nestihne v termíne a podľa projektu... ?
Reakcia na: Jack37 #168:
Nemohli. Teda tieto rekonštrukcie nie sú dostatočné, keďže ďalšou podmienkou bolo:
"3.1.2 uchádzač preukáže, že vo všetkých (minimálne troch) uskutočnených zákazkách - stavbách, ktorými preukazuje splnenie podmienok účasti podľa bodu 3.1.1 zároveň uskutočnil:
- dodávku a montáž elektronického informačného systému vrátane servera a jeho softverového vybavenia, monitorov pre dispečerov a elektronických informačných tabúľ na zastávkach a zároveň,
- dodávku a montáž meniarne pre napájanie trakčného vedenia."
Reakcia na: 5801 #166:
Veríííímä, veríííímä ?

Za necelé tri týždne vražedného tempa prác sa stihlo nasledovné:

UČS 31 – úsek na km cca 0,447 – 1,500 (Kuzmányho ulica)
SO 31–02–02 Zastávka Radnica Starého mesta: demontáž 2 ks označníkov, 1 ks prístrešku, 1 ks ZDZ
SO 31–02–03 Zastávka Hlavná pošta: demontáž 2 ks označníkov, 1 ks prístrešku, 1 ks automatu na lístky
SO 31–02–04 Zastávka Krajský súd: demontáž 2 ks označníkov, 1 ks prístrešku, 1 ks automatu, 1 ks ZDZ
SO 31–05–07 Železničný zvršok: čiastočná demontáž – prevažne len obsah upevňovacieho žliabku panela BKV: koľaj typu B1 s podkladovou a upevňovacou gumou
SO 31–26–01 Úprava trakčného vedenia: čiastočná demontáž trakčných stĺpov v km cca 0,447 – 1,500; príprava základových jám pre budúce stožiare TV

Obratisko Staničné námestie
SO 33–02–01 Staničné námestie, demontáže a asanácie: demontáž vybavenia nástupíšť
____________________________________
SO – stavebný objekt
TV – trakčné vedenie
UČS – ucelená časť stavby
ZDZ – zvislé dopravné značenie
Reakcia na: veteran #172:
Ale no, tých pár "mačacích hláv" na STN im nezapočítaš? ?

Ale teraz vážne: Čo porábajú pri križovatke Kuzmányho x Štúrova x Nerudova? Prekládku inžinierskych sietí, alebo niečo iné?
Reakcia na: Yogi616 #174:
Toto. Myslel som, že sa to týka "prebiehajúcej" rekonštrukcie...
To je len očný klam. Aby mal košický pospolitý ľud pocit, že je to všetko rozkopané a že sa teda nedeje nič podozrivé ? V križovatke Kuzmányho × Štúrova × Žižkova ale budú/majú byť úpravy inžinierskych sietí (vodovod, plynovod a tuším že aj čosi s horúcovodom). Ale silne pochybujem, že to budú robiť pajáci, čo sa tam chodia opierať o lopaty – dotyčné firmy sa zaoberajú len zemnými a asanačnými prácami.
Reakcia na: veteran #172:
? ?
Reakcia na: veteran #172:
Šíííícko še scihňe, šíííícko...Šak aj EHMK še scihlo ta ňéééé....? ? ?
Reakcia na: Tatranka #178:
Ta ňe? Sem-tam ale bolo treba vymeniť zhotoviteľa, bo na perši raz śe ňeudalo vybrac toho spravneho (Kasárne Kulturpark).

Pre porovnanie trať na Kuzmányho v roku 1986 soudruzi zvládli za 83 dní. V Pešti na Hungária–körút začala výluka v polke júna, 8. júla na polovici rekonštruovaného úseku prebiehali práce na spodku a na druhej polovici sa robil zvršok, niekde už bola dokončená aj montáž koľají. Kilometer ich vyjde o polovicu lacnejšie, než nás. Ale psssst. Nikomu to neprezraďte, lebo nám €rrorfondy zoberú kompletne ? (http://ekonomika.etrend.sk/ekonomika-slovensko/pruser-s-eurofondmi-co-pisu-bruselski-uradnici-slovensku.html)
Reakcia na: veteran #172:
Vykon, ktory zvladne priemerny vandal za 2 dni 😃
Reakcia na: veteran #180:
Ta toto co? Šak to "PROTIKOŠICKÉ ŤAŽENIE"...?
Reakcia na: 110mat110 #181:
A Dežodemont za jednu noc...?
Už je to aj tak cele v prdeli....
Aký je plánovaný deň sprejazdnenia trate na Hlavnej? ?
Reakcia na: Dispecer #185:
Keď dokončia opravu dómu ? Práce sú samozrejme v plnom prúde.
Reakcia na: Dispecer #185:
Myslím, že článok z roku 2012, (či z kedy ) Tam bolo napísané o tomto projekte - že v roku 2014 sa začne rekonštruovať trať na hlavnej ulici, mali by po nej behať tram trainy . ,, Cestujúci sa na tejto trati môže zviesť na Nám. Marat. Mieru v roku 2018 a na Ťahanovce v roku 2020." ( alebo tak nejako)

Ale myslím, že dnes je dátum sprejazdnenia už známy. 32.12.2014 a trať na ťahanovce má dátum sprejazdnenia ( ak sa nezpozdia práce a budú napredovať ) 20.13.2015?

Myslím, že tam už boli aj nejaké vizualizácie. Skúsim pohľadať.?
Reakcia na: KosickyTiger #187:
To bol humor, sci-fi, uhorková sezóna v lete. Opýtali sa Titla, že ak by čiste teoreticky malo vzniknúť v Košiciach metro, ako by ho trasoval. No a vznikol z toho "článok". ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #189:
To akože čo má toto znamenať❓ Trať sa uzavrie v domnienke jej modernizácie, prejde mesiac a nič❗ Asi chcú ešte stihnúť aj tú nezmyselnú a zbytočnú prípojku na ŽSR. Keby som dostal hoci len nenabitú plastovú pištoľ do ruky, hneď by som zamieril na magistrát a začal sa im vyhrážať. Ak to nepomôže, hneď tam nabehnem s naozajstným samopalom a bude pokoj.
Reakcia na: KosickyTiger #190:
to bude toto spojenie so zeleznicou ci nie?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #189:
Dufam aj ja..aspon že Kuzmanyho sa robi aj ked tempom pomalým ale robi..ale toto ma dorazilo..dokonale tahanie ludi za nos. No ale na vychode je mozne vsetko bohužial.
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #189:
Vyvodenie dôsledkov? To je čoooooo??????
Reakcia na: LUKYmhd #193:
Len aby to neskončilo rozdrbané a nedokončené...?
Hej, hej, heeeej. Však im toľko nekrivdíme. Ujo Duleba nás upokojil všetkých.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Na druhom rekonštruovanom úseku - Kuzmányho ulici aj v priebehu dnešného dňa robotníci s pomocou ťažkých strojov vyberali staré koľaje. Podľa Dulebu by tu mali práce v blízkej dobe nabrať oveľa rýchlejší spád: "Teraz by malo dôjsť k výraznému nárastu kapacít na stavbe a aj k štandardizovaniu všetkých postupov." Ako dodal, práce na Kuzmányho zdržalo odkrývanie panelov pod koľajnicami a následné určenie technologických postupov.
Reakcia na: Yogi616 #196:
Odkrývanie panelov pod koľajnicami ? ? ?
Reakcia na: Tatranka #194:
To, že by mali (ne)kompetentné osoby niesť zodpovednosť.
------
Reakcia na #191: Hodil by som po nich najprv ten akože "základný kameň"...
------
Re #195: Toho sa, žiaľ, aj reálne obávam...
-------------
Mohlo by sa takto pokračovať aj v DPMK, vo vedení mesta...
http://kosice.korzar.sme.sk/c/7344905/konatela-eserocky-pre-integrovanu-dopravu-v-kosickom-kraji-odvolali.html
Reakcia na: Yogi616 #196:
A doteraz robili čo?
,,, ? to akože fakt je pravda to že sa obnovuje obratisko na stanici pre električky od 1.9 v pôvodnom stave? "odklada" sa rekonštrukcia prečo? a do kedy, či na aký termín? A tie zvýšene náklady na nahradnu dopravu, a všetko čo s tým súviselo za ten mesiac, to bude kto znášať? To je vôbec možné, take "kocurkovo" ak sa ide niečo robiť-či nerobiť? V mediach sa "ukaže" základný kameň a vízia, a fakticky sa neudeje nakoniec nič? A toto "vidí" niekto z EU a na to ešte aj financie dá - ani nevie na čo - a kedy sa vôbec niečo urobi?? Som zvedaví či aj to verejne v médiach vedenie mesta a DP nejak zverejní - čo sa vlastne deje. či nedeje.. Mám pocit len že tým cestujúcich zbytočne "ťahali" za nos, nutili prestupovat a zvykať si ZBYTOČNE na zmenu liniek apod... NO COMENT ?
Jak v pôvodnom stave?
Linky 3 a R1 sa vracajú do normálu, linka 6 bude jazdiť na úseku Havlíčková-Staničné námestie, linka 4 Staničné námestie-Barca.
Reakcia na: Rudyke902 #200:
Vyjadrenie projektového manažéra spoločnosti Dúha pre Rádio Košice, k rekonštrukcii električkovej trate na Staničnom námestí:
http://www.kosice.estranky.sk/file/124/ikd_stanica.mp3
Reakcia na: shimimi #202:
Takze nemozu burat lebo nemaju stavebny material? Sranda
Reakcia na: Yogi616 #201:
Prečo L6 už od Havličkovej? nie z MMM?
Reakcia na: Tatranka #195:
až taký skepticky by som nebol..verim že Kuzmanyho dokončia a stanica aj zvysne trate sa zacnu rekonštuovať na buduci rok.
Reakcia na: LUKYmhd #204:
Lebo náhrada za 2 a 4 (v úseku NMM - Havlíčkova).
Reakcia na: Dispecer #206:
A 3jka pojde z Jazera na stanicu normalne ale aj v tých posilnených intervaloch? Lebo 7mička nebude predpokladam.
Reakcia na: LUKYmhd #207:
Áno, interval ostane posilnený.
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #198:
Iste...Určíme nejakého vinníka a toho potrestáme.Takže za všetko môže napr. stavbyvedúci?
Reakcia na: shimimi #202:
Bla bla bláááá blááááá bla bla potlesk...Bláááá bla bla bla....Kecy,sľuby, výhovorky...
Už vidím to brutálne zvýšenie tempa a navýšenie kapacít...
Ešči budu mušec prijac das pejc robotnikoch naj še tam motaju...?
Reakcia na: LUKYmhd #205:
Jasné.Osvedčený scénar á la EHMK: Amatérčina, diletanstvo, intrigánstvo a zlodejina v prvej fáze.
V druhej fáze sklzy, prehmaty, sľuby, šturmovčina, fušerina a nevyplatené pohľadávky voči dodávateľom...?
Reakcia na: Tatranka #211:
Nebudem sa s tebou natahovat 🙂 uvidme ako to bude prebiehat a ci budes mat pravdu ty alebo ja. Ak sa Kuzmanyho tento rok dokončí tak som vyhral :?
Reakcia na: Tatranka #210:
No tak im zrušia Blaudonnerstagy a Blaufreitagy... Blaumontagy, Blaudienstagy a Blaumittwochy nateraz ostanú a potom śe uvidzi ?
Neviem, o akom posilnení to hovoríte. Nepracuje sa dosť? Málo stavebného ruchu? Vždy, keď som bol na Kuzmányho, práce boli v plnom prúde, vyberali panely. Dokonca aj v sobotu.

- Myslím si, že tento rok sa to ešte nedokončí, možno v Januári tipujem.

- Na staničnom nám. už odstránili prístrešky, pripravili to pre stavbu. Vidia, že sa tam nič nerobí a obnovili dopravu, kým sa Kuzm. nedokončí. Keby to nezrekonštruovali, nedali by nám eurofondy. Toľko môj názor.
Vždy tam niečo robili. A prosím ťa koľkí? Dvaja, traja ľudia a jedno auto?
Toto určite nie je normálne, ako to robia. Hovorím, naSlovensku máme straaaaaaaašne veľa času, ale most VSS či križovatka pri SR sa opravovali rýchlejšie. Za pár dní to bolo rozobraté.
A tu čo? Akože je normálne, že tak dlho robia ani nie 2 km úsek, hej?
Reakcia na: KosickyTiger #214:
Prosím pekne, rekonštrukcia križovatky Československej armády x Kuzmányho x Hviezdoslavova vyzerala po mesiaci takto:
http://imhd.sk/ke/galeria-media/2076/rekonstrukcia-krizovatky-hviezdoslavova-kuzmanyho-ul-csa-5-7-1-9-2010.html?#65191-Celkovy-pohlad-na-aktualny-priebeh-prac

Pokiaľ sa tam nerobí archeologický prieskum a prekládka všetkých inžinierskych sietí a kanalizácie, tak to nemôže byť také pomalé...
Reakcia na: Dispecer #216:
Prekládky sietí sa robiť budú, ale to by najprv musel byť zlikvidovaný celý zvršok. A jeho likvidácia sa nekončí demontážou panelov. Potom ešte treba likvidovať zastávkové ostrovčeky (tých sa ešte ani nedotkli).
Reakcia na: KosickyTiger #214:
Na 2km trate sa vojde aj 10 buldozerov. Malo by sa pracovat na celom useku naraz a za tyzden mohla byt trat prec.
To už je potom problém dpmk alebo firmy. Nieje v podmienkach pre firmu dátum ukončenia stavby, ktorý musia dodržať?
Reakcia na: KosickyTiger #219:
DPMK s tým nemá nič. Tento cirkus "zmanažovalo" mesto.

Hej, v zmluve je najneskorší termín 31.12.2015. Harmonogram zverejnený nebol (žeby ani neexistoval?). Zmluva sa odvoláva jedine na projektovú dokumentáciu stupňa DSPRS, dokonca na verziu spred pripomienkovacieho konania (!), t. j. len na akýsi koncept, ktorý ešte prešiel úpravami. Podľa nej sa mala najprv začať robiť modernizácia dispečingu DPMK a následne sa malo pristúpiť k rekonštrukcií tratí. Takže takéto úžasné zmluvy uzatvára istotárske vedenie tohto mesta...
Reakcia na: veteran #217:
Mne je jasné, že likvidácia trate sa nekončí demontážou panelov, ale aj tých vrstiev pod traťou, ale za dva týždne to už musia mať preč, aj keby nechceli...
Reakcia na: Dispecer #221:
Už mali minimálne robiť na novom spodku, ak nie pokladať prvé metre nových koľají.
Reakcia na: LUKYmhd #212:
Raz sa to dokončiť musí...Otázka ako a kto to nakoniec dokončí?
Reakcia na: Tatranka #223:
Rovnako ako rekonstrukcia trate na hlavnej. Ta bola tiez len docasne riesenie kvoli divadlu.
Reakcia na: KosickyTiger #214:
Staničné námestie-- prístrešky si odstránilo JCDecaux, jediný kto si splnil povinnosť.
A teraz sa výluka ruší, večne prší,príde zima a cestujúci ako debili teraz niekoľko mesiacov môžu stáť pod širákom...Silno pochybujem, že tam niekto zriadi nejaké provizórne prístrešky.
Ešte šťastie, že už nezhodili dolu "dráty", to by bola lepšia sranda.

Nech...Pánovi doktorovi sa to pred voľbami asi veľmi nehodí, ale on to už nejako zažehlí. Mišška Karafiátovie mu rada pomôže ako PR poradkyňa pre kampaň...
? ? ?
Prehľad vykonaných prác na zvršku za tri týždne:
– Na prvých 300–320 metroch vytrhané koľaje, zlikvidované oba koľajové pásy a stredový oddeľovací panel, podkladová betónová platňa na svojom mieste.
– Na oblúku pri kasárenskom múre v zalomení ulice len vytrhané koľaje v dĺžke cca 17–18 metrov, panely na svojom mieste.
– Ďalších cca 80 metrov vytrhané koľaje a zlikvidované oba koľajové pásy. Stredový oddeľovací panel na svojom mieste.
– Cestno-koľajový prejazd Kuzmányho × Poštová: vytrhaných do 10 metrov koľají, zvyšok na svojom mieste (cca 40–45 metrov).
– Priamy úsek v dĺžke cca 275 metrov a oblúk na úrovni Šrobárovej ulice v dĺžke cca 25 metrov: vytrhané koľaje a zlikvidované oba koľajové pásy. Stredový oddeľovací panel na svojom mieste.
– Priamy úsek od Šrobárovej ulice až po koniec úseku (cca 200 metrov): len vybraté koľaje (aj to nie na celom úseku), zvyšok na svojom mieste.

Na niektorých priechodoch pre chodcov, kde sú už vytrhané koľaje, ale ešte nie panely, sú viditeľné snahy zjednodušiť chodcov prechod tým, že namiesto koľaje do panelového žliabku nastrkali drevá. Akurát, že je to amatérčina na n-tú, drevá sú tam nastrkané štýlom "aby bolo", resp. "čo prišlo pod ruku" ? V civilizovaných krajinách to majú vopred vymerané a napasované na rozmery žliabku.
Reakcia na: veteran #226:
Ta to zavratne tempo...Do jutra budze šicko olrajt. Jutre nastupuju na stavbu Pali, Feri i Pišta...?
Reakcia na: Tatranka #227:
Pardon...Od jutra malo buc
Chcel som len povedať, že tie machynácie s firmami,... nieje vec obyčajných ľudí. Hlavne, že ňeco budze.
Ako tak pozeram tak je tu sami stavbar 😃 nie je jedno akym tempom robia ? hlavne ze robia tak co a este ..Veteran ten pojem o civilizovanej krajine ....malo tam byt nieco skor o vyspelosti 🙂
Reakcia na: Zberatel #230:
To teda nie je jedno akým tempom sa to robí❗ Tu sa nedostáva výplata za čo najdlhšie zdržovanie a pomalé robenie /také vyplácanie aj v skutočnosti existuje a je to dosť časté - za aký čas to robotníci zvládnu, takú výplatu dostanú, t.j. čím dlhšie budú robiť, tým väčšiu výplatu dostanú/. Tu je stanovená pevná suma peňazí a pevný termín dokončenia prác. Mali by tu prebiehať také kontroly, ako v Blave na výstavbe Petržalskej električky. To by tá rýchlosť práca bola výrazne zrýchlená.?
Reakcia na: Kona #231:
som nevedel ze existuje aj hodinova mzda 😃 dobre ale hadam sa z toho nezruti cely svet dobre vieme vsetci ako to v tejto krajine funguje tak naco sa nad tym zbytocne rozculovat ? 🙂 ked sa to niekomu nepaci nech si oblecie monterky a nech ide 😃 co ak firma nema vyplatene peniaze ? nejaku zalohu alebo nieco ? co ak sa caka na nejaky mechanizmus ? co ak sa nieco niekde pokazilo co ak zhanaju nejakych zamestnancov pretoze stary odisli lebo nedostali plat ? 😃 pomalost ma nejaky dovod
Reakcia na: Zberatel #232:
Dôvody ti hneď nájdem:
- chýba nový materiál;
- firma DÚHA sa ešte musí zaúčať od ZUE lebo také niečo predtým nikdy nerobila;
- celkovo ani nie je plán kedy čo robiť, robí sa hocikedy, hocikde, hocičo, hocikoľko...
Reakcia na: Tatranka #225:
Ako výhovorka môže stačiť, že všetky sily sa sústredili na Kuzmányho, aby sa to opravilo skôr a poriadnejšie, ako keby sa robili dve stavby naraz. Podobne ako keď odmietli nové trolejbusy, aby mohli mať lepšie trate a električky ?
Reakcia na: tbus #234:
Ta hej...Dvacec robotnikoch je vecej jak dzešec na Kuzmanke a dzešec na stanici...?
Reakcia na: Kona #233:
no vidis a ty sa cudujes preco to ide tak pomaly ?:D
Reakcia na: Zberatel #236:
Ja som sa kedy nad tým čudoval? Mne to všetko bolo jasné už od vyhlásenia výsledku tendra. A prvotýždňové nič nerobenie na Kuzmánke len potvrdilo, že to všetko bude stáť za p*d. Aj sa tak stalo.?
Reakcia na: Kona #233:
Stale mi je smiesno ked sa nemoze burat pretoze chyba stavebny material 😃

Dnes na stanici pobehovala trolejova veza. Uz som sa tesil ze demontuju troleje. Po celom dni sa tam nic nezmenilo.
Reakcia na: 110mat110 #238:
To boli kontrolovac, či nahodou sa dačo nevyparilo... ?
Reakcia na: Dispecer #239:
Ta šak to ozda ochabiľi pod prudom ňe??
Reakcia na: 110mat110 #238:
A ty, chlpčatko, načo máš hlavu na krku? Aby ti tam nenapršalo? Nemôžu búrať, pretože nie je stavebný materiál. Rozobrali by stanicu a ako by začali stavať? Nechali by to tak?
Reakcia na: Yogi616 #241:
A na Kuzmányho stavať môžu?
Reakcia na: KosickyTiger #242:
Na Kuzmányho ten materiál zrejme majú.
sa cudujem ze sa uz po takychto vaznych excesoch nespravili razne pravne opatrenia a nevyvodili sa dosledky ,v inych krajinach na zapad od nas by pri takomto stave boli s okamzitou platnostou odvolani jak samotna firma realizujuca opravy tak aj vykonavatel a objednavatel tendra + by museli zaplatit mastnu pokutu za nesplnenie podmienok tendra obe strany ,kde su pravne postihy ,kde je spravodlivost? a my sa kludne ideme uspokojt s tym ze sa to presunie na februar-marec,kde este nie je ani vlastne vobec iste ze sa vtedy vobec zacne nieco robit.. preco sa s okamzitou platnostou neodvola firma a nevypise urychlene novy tender na vyber noveho dodavatela a zhotovitela trati pre IKD? preco sa nevyvodia dosledky, postihy, pokuty a pod? prebohaziveho kde to zijeme? toto je pravny stat ktory sa opovazuje nazyvat este aj clenom EU? ?
Reakcia na: forest #244:
Pretože náš dvojnásobný premiér, súdruh Róbert Fico povedal pred ktorýmisi voľbami toto: "Slovensko nie je právny štát!". A toto je jediná pravda, ktorú v živote povedal, nikdy pred, ani po tomto už pravdu nehovoril odkedy sa naučil rozprávať...?

A kto, koho bude postihovať? Kamarát ,kamaráta? Príbuzný, príbuzného? Mafián, mafiána?Zlodej, zlodeja? Bývalý komunista a eštebák, bývalého komunistu a eštebáka? Nanajvýš tak mňa, že čo si tu verejne dovolím napísať...
A členstvo v EÚ? Členstvo v nejakej organizácii na myslenie jednotlivca a národa nemá žiaden vplyv?
Reakcia na: Yogi616 #243:
Ta hej, bo rovne koľajnice i pražce zohnac možeš takoj...?
Reakcia na: Tatranka #246:
Maximálne ma vyrušuje, ako včera a dnes sociálne-demokratický zhotoviteľ vyupratoval betónovú platňu, čo bola pod BKV-panelmi. Keby som bol podozrievavý, tak by som povedal, že sa na to chystá pokladať nové pražce...
Reakcia na: veteran #247:
Ta co kedz nahodu pridze Rišo na kontrolu? Poradek muši buc! I kvitki vof kvetinačoch, i budovateľska nascenka, dajake heslo k temu ta ňe...?
Reakcia na: Tatranka #248:
Svorně kupředu, zpátky ni krok ?
Reakcia na: Yogi616 #241:
Pri extremnej rychlosti burania akou pracuju teraz by im material za 3 tyzdne naskladnil aj Hornbach.
Včera som bol omrknúť Kuzmánku, o 17:30 makali slušným tempom...
Reakcia na: Tatranka #251:
Momentálne nie som v KE. Môžete mi niekto v krátkosti popísať ako je na tom postup s prácami na Kuzmánke. Diki
Reakcia na: 5801 #252:
Tak smerom od pošty k Štúrovej včera asi dovyberali všetky koľajové panely, stredové vyberali v slede za tým a zoškrabávali asfaltovú vrstvu na hromádky na odvoz. Jamy na stožiare sú vykopané, niektoré už zabetónované. Na tomto úseku sa včera makalo dosť intenzívne.
Reakcia na: Tatranka #254:
Vďaka. Hej na estrankach je to pekne sfotodokumentovane ale mobil mi to nezobrazi. A PC tu nemam. Ešte raz vďaka
Reakcia na: 5801 #255:
Aha...?