DPMK zabojuje o príspevok z eurofondov na nové trolejbusy

DPMK sa bude uchádzať o príspevok z fondov EÚ na nákup nových trolejbusov

Dopravný podnik má v evidencii 22 trolejbusov s priemerným vekom 20 rokov. Vzhľadom na ich vek a skutočnosť, že ide o ekologickú dopravu, akcionár s vedením spoločnosti sa rozhodli využiť eurofondy na nákup nových vozidiel. V rámci Operačného programu Životné prostredie, prioritná os 3: Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy, operačný cieľ: 3.1 Ochrana ovzdušia, sa DPMK bude uchádzať o príspevok na nákup trolejbusov v rámci tejto výzvy. Termín odovzdania žiadostí je do 12. mája 2014. Predpokladaná cena jedného trolejbusu sa určí na základe prieskumu trhu. Vzhľadom na objem finančných prostriedkov určených pre túto výzvu, bude možné požiadať o nákup 5 až 6 trolejbusov. Spolufinancovanie predstavuje 5 %.

V prípade trolejbusovej dopravy ani mesto a ani DPMK názor nezmenili. Už niekoľkokrát deklarovali, že z hľadiska podielu a významu jednotlivých trakcií na celkových výkonoch je prioritná autobusová doprava (68 %), potom električková (24 %) a nakoniec trolejbusová doprava (8 %) a investície do vozového parku sú záležitosťou finančných možností DPMK a akcionára. Zároveň deklarovali aj to, že pokiaľ bude možnosť investovať do trolejbusovej dopravy prostredníctvom eurofondov, tak túto možnosť určite využijú.

DPMK nakúpil posledné trolejbusy v roku 1999. Ich najčastejšími poruchami sú poruchy pohonu, vzduchových zariadení a korózia karosérií, ktorá súvisí s vekom týchto vozidiel. V roku 2013 DPMK vynaložil takmer 235 000 EUR na opravy a údržbu trolejbusov a ďalších takmer 104 000 EUR na nákup náhradných dielov.

Doplnené 8.5.2014: DPMK vo vestníku verejného obstarávania zverejnil predbežné oznámenie na zákazku s názvom "Modernizácia vozového parku trolejbusov Košice" na nákup tojnápravových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov v hodnote 2 138 000 eur.


Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Sranie si do huby. ?
,,, Fakt to cele je fraška ? Raz sa to neda, raz sa TD má rušit, najprv kupime kopu naftových SOR iek, potom chceme zasa čerpať fondy z programu - eko doprava, ochrana ovzdušia .. ? , Z fondov kupime električky + reko trate, trolky nie, o rok už hej... Fakt take sranie si do huby ? Musia mať v tej EU z nás radosť... ?
,,,,, a to ešte nič z tých už schválených fondov nemáme čerpane, ani dodane (ani km reko trate, ani jedna električka, v BA sa už začnu voziť v nových trolejbusoch z tých istých penazi schválených ako aj KE)... No som zvedavy ako to cele dopadne.. Hlavne po voľbach..
To vyzera na BB scenar, inak sa nedaju kupit trolejbusy z OP ZP.
Vie mi niekto vysvetliť, ako chce DPMK splniť túto podmienku???

"Náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou dopravou vrátane duobusov
(trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom)

V súvislosti s oprávnenými aktivitami uvedenými vyššie sú pre túto výzvu relevantné
nasledujúce obmedzenia:
- Nebudú podporované projekty, pri ktorých zároveň spolu so zvýšením podielu
trolejbusovej, električkovej dopravy, prípadne dopravy na CNG nedôjde k zníženiu
podielu autobusovej dopravy na naftu, prípadne benzín.
- Podmienkou oprávnenosti projektov zahrňujúcich nákup trolejbusov alebo duobusov
je existencia trolejbusovej trate. Výstavba nových trolejbusových tratí nie je
oprávneným nákladom."

Zdroj: http://www.opzp.sk/wp-content/uploads/01_Vyzva_OPZP-PO3-14-2.pdf

Ako sa dá zvýšiť podiel trolejbusovej dopravy, ak vymeníme jeden 20ročný trolej za fungel nový? Či to podložia nejakou štatistikou, že za posledných x rokov bolo v dôsledku nízkeho stavu prevádzkyschopných trolejov nutné na ich linky vypraviť priemerne y autobusov týždenne? Alebo nám chce vedenie mesta zahustiť intervaly?
Reakcia na: myslavcan #7:
Dočasne nasadia autobusy na trolejbusové linky. ?
Reakcia na: myslavcan #7:
Uz dnes sa denno-denne nasadzuju naftaky na 71/72. Okrem toho, vyraduje sa kopa autobusov. Staci povedat, ze ten namiesto tamteho teraz bude jazdit trolej a hotovo.
Reakcia na: myslavcan #7:
Ráno cez PD robí jedno kolo na linke 72 autobus z L56. Tak sa škrtne tých 24 km a výkon sa presunie na TD. Vybavené ?

Keď mesto išlo betónovať parky, tak eurotajtrlíkom natáralo, že sa tam budú konať kultúrne podujatia. Koľko kultúrnych podujatí sa konalo v "parku" Moyzesova? Nula.

Oveľa viac ma zaujíma:
– za čo to chcú kúpiť? (po nás potopa?)
– čože zrazu takáto zmena názoru? (darmo bude s. Karafiátová vypisovať, že názor nezmenili)
– za čo sa o to chcú starať? (alebo bude bezúdržbovosť?)
– kde to chcú parkovať? (trolejbuska je založená kvôli 5684-dverovým krámom, bude k dispozícii aj o rok?)
Reakcia na: veteran #10:
O rok bude trolejbuska založená ďalšími 5684-dverovými krámami, avšak aj s tykadlami ?
Reakcia na: veteran #10:
Napíš súdružke K. a ona ti určite rada odpovie...?


A jak že še vof parku Mojzesova ňekona kultura?Každy dzeň "Pošedzeňe zos Čučom",každy pjatek "Koňec tydzňa zos Finladiu",popri tym "Metaňe petfľašky za hlavu" a "Preceky psoch vof srani na travnik"...To ci ňemalo???? ? ?
juchu, dalsie SkodoSORy na Slovensku ?
DPMK ide zakupit nove vozidla a opat sa tu zacina kolotoc zbytocnych "odbornych" prispevkov v diskusii
Nejdem zastavat hovorkynu DPMK,ale treba pochopit,ze len tlmoci nazor vedenia DPMK,nic viac-nic menej.

v stave v akom sa TD momentalne nachadza,je uplne jedno aky typ vozidiel tu bude jazdit ,preto pripadna dalsia diskusia by mala byt bezpredmetna

ved take iste jazdia aj v Po, v Za, teraz nakupovala Blava a na rade sme konecne predsa aj my, tesme sa! ? ? dufam ze sa bude jednat len o 18metrove varianty (prip by som bol este za par 15m.,typu solaris-aj ked to moc necakam-znacka solaris sa stala neprijatelna pre Ke-vsecja vieme proc ? ) po tom ako sa mala rusit trolikova doprava v Ke, je toto hotovy zazrak a zasadny zvrat v kauze trolejbusov(aj ked si myslim ze ozajstna pricina je ze smerakom hori pod zadkom a odbija im pomaly ale isto zaverecna), ale aspon take male zadostucinenie voci obcanom Ke.. a dufam len ze postupne vymenia vsetkych tych 22 starych hrdzavych plechacov,nakolko je to uz dost urgentne a s nakupom dalsich ks by mohlo subezne dojst aj k vymene trolej.vedenia.. ?
Preco je Solaris pre Ke neprijatelny? Povedal by som, ze je to to najlepsie, co sa v Ke doprave objavilo. Kupovat troleje od SORu je ist ako z dazda pod odkvap, tie troleje budu za chvilu vrzgat a buchat, ze clovek ma pocit, ze sa to za chvilu rozpadne. Jednoducho produkt typ cinsky crep, co sa za chvilu rozpadne, len hlavne, ze je lacny. Trolejka u nas porebuje vymenu komplet, reko vedenia, kvalitne vozy, zlepsenie celkovej udrzby, ale toho sa nedockame, lebo o to nema nikto vo vedeni mesta zaujem, aby sa nieco zlepsovalo, len rozkradalo.?
Reakcia na: monoblok #16:
SOR je najlacnejšia alternatíva. Čím lacnejšie= tým viac peňazí do vrecka
To mi je jasne, nastastie som uz dlho nemusel pouzit bus SOR, ale uz to vidim, ako sa vratim a budem mat strach jazdit autobusom, kedze v nom vkuse nieco skripe, vrze, trasie sa a ked je clovek pri naprave, tak ma obcas pocit, ze autobusu uplne odislo zavesenie nehovoriac, ked to chyti vytlk tak to clovek citi na celom tele. Osobne by som si v zivote nic tak lacnej nekvality nekupil, radsej by som nasetril na nieco lepsie, sak uvidime za chvilu v Kosiciach to bude rovnake, tiez sme nakupili flotilu a papalasi sa nam len budu smiat dobre sme Vas oskubali, ovecky.? ☠
Vsetko sa to pekne čita ale kym neuvidim tak neuverim. A nie len co sa tyka trolejbusov ale snad uz nezabudli na nove električky a prerabku tratí. A este tu nemame ani vsetky busy ktorých bude 127 čo je zaujinave číslo a vzhladom na to že /dajme tomu/ pridu nove trolejbusy do KE tak to potom teda bude zaloh z tých busov či? :?
Reakcia na: monoblok #18:
Rozdiel v cene naftoveho krySORu euro 5 a Solarisu bol pri celkovej nakupnej cene pre mesto zanedbatelny! Nezanedbatelny bol ale prispevok pre stranu a vedenie z prispevkoveho fondu vleckarov ? .
Inac som rad, ze uz ste konecne poznali kvalitu SORu, lebo ked som tu pisal este pred nakupom, ze nic horsie uz sa nemoze ani kupit tak ma tu isli ukamenovat! Fotky ako ten SOR v Liberci zhorel do tla sa tu asi neobjavia nikdy, pripadne ich budem musiet nasmerovat na BA IMHD stranku, kde najdete aj fotky ako sa im lamu vlecky. Pockajte si ale este 5 rokov az to rozkvitne hrdzou ? ten JaT zazrak.
Dalsi zazrak z ceska, "zrekonstruovana T3" za cenu novej z Pragoimexu je urcite uz na ceste do DPMK. Jeden ten ich zazrak jazdi v prototype po Liberci a ani nemusite sledovat kedy ma odchod z vasej zastavky, lebo robi taky rachot, ze je ho pocut uz 3 zastavky pred prichodom ?
Reakcia na: LC #20:
opýtaj sa v Nitre, ich SORy maju akurat 5 rokov, podotkam, ze to su jedny z prvych NB18 vobec, pokial viem nehorela ziadna, navyse za tie roky boli uz vychytane najvacsie muchy a nedostatky, aj vyvoj isiel dopredu, busy z roku 2013 su uz na trochu inej urovni
Reakcia na: LC #20:
Tak ja to poznam z Prahy a vidim, jak tie busy vyzeraju, ze pomaly vsetky maju medzi drziak a sklo vtrepanu vreckovku ci iny izolant, aby to neskakalo za jazdy a nerobilo hluk. Samozrejme to aj tak vsetko hrka a obcas pocut tie divne zvuky z podvozku. Kedze na tej linke jazdia aj starsie Citelisy, ktore su mozno vporovnatelnom stave, jak tie SORy, len su o paru rokov starsie 😃 no a este jazdia Karosy B952E, to je moja srdcovka, krasny bus, silny motor a zvuk jak anjelsky spev. Aha, s tymi dovodmi som myslel, ze aj nejake ine, ale chapem, je treba prihrat peniaze nasim sudruhom.

tbus- SORy su srot bez ohladu na to, aky vyvoj tam mal nastat, podla mna ziadny nenastal, stale su to lacne crepy. A to hovorim ako niekto, kto ich mohol sledovat dlhsie v premavke ako v Ke.
Reakcia na: monoblok #22:
No v Žiline zatiaľ so SORkami nie je žiaden väčší problém.
Reakcia na: LC #20:
No, tie fotky bez uvedenia autora zverejniť nemôžem... ?

U mňa nie je teraz prioritou hľadať ich autora a zverejniť (kvôli nedostatku času), mám kopu inej práce (nákresy v imhd.sk KE & ZA & BA, chystané veci na imhd.sk Svet,...).
Reakcia na: tbus #21:
ale aj vieš preco nemaju ziadne muchy ??? second handy Vanhool tam jazdievaju celodenky + vikend, SORky NB18 su na spickovych poradiach. Neviem ci je to kvoli spotrebe , ci kapacite. V BA jazdia tie 1. klbove SORky z Petrzalky vacsinou uz len na spickovych poradiach , hoc nemali este ani 4 roky a uz vyzeraju horsie jak 16rocne Ikarusy.
Reakcia na: Yogi616 #23:
vyčkaj času ako hus klasu
Skusenost so SORmi v Presove je dobra. Problemom moze byt interier, ale co sa spolahlivosti tyka, je to neporovnatelne lepsie ako u 25Tr.
Reakcia na: tbus #21:
No vies ja som sa viezol uz vselicom a najhorsi mi ztejto skusenosti vysiel SOR po kazdej stranke. Nakup akoze najekologickejsieho autobusu s az EURO 5 uz nebudem komentovat vobec.
BTW: Viezol som sa aj tymto napriklad:
http://www.volvobuses.com/bus/global/en-gb/products_services/buses/City%20buses/volvo_7900_hybrid/Pages/Introduction.aspx

- uplne ina liga ne masirka JaT o najekologickejsom autobuse na SR a mozno aj na svete ?
Reakcia na: Dispecer #24:
Autor sa da vzdy poriesit ak sa chce, inac pre ostatnych neslo o neskodne zahorenie, ten bus zhorel do tla kusok od hasicov (nestihli to uhasit aj ked to mali cez dvor). Ale OK beriem na vedomie, az bude cas nafotim vam vykvet SORu v LBC, aby ste mali predstavu co Vas caka a ze sa to v pouzitelnom stave konca uveru nedozije.
Reakcia na: LC #28:
asi si este nesiel Tedomom potom ?
Reakcia na: LC #29:
vsetky autobusy su tak konstruovane, ze ked uz raz zacne horiet, pri dobrom vetre vacsinou uz zhori cely v priebehu par minut, horlavinami je vyskladany komplet cely interier, urcite aj u volva
V Kosiciach trebars zhorel aj Ikarus, tak si nemusime klamat, ze moze zhoriet vsetko, hlavne ked je nedostatocna udrzba.
Reakcia na: monoblok #32:
Aj niektorými ospevovaný Solaris... Na nete sa dajú nájsť fotky i horiaceho Mercedesu, či iných značiek... ? Za to taký Novoplan! ?
Reakcia na: tbus #30:
Obávam sa, že v Liberci sa im nevyhol... ?