Mesto pripravuje rekonštrukcie električkových tratí

Proces prípravy rekonštrukcie električkových tratí sa posunul o krok ďalej.

Mesto Košice dnes v rámci procesu prípravy modernizácie električkových tratí uverejnilo vo vestníku verejného obstarávania predbežné oznámenia, po ktorých by malo nasledovať vypísanie verejných súťaží na rekonštrukciu a modernizáciu tratí.

  • Predmetom prvej zákazky je modernizácia existujúcich električkových tratí na trať systému integrovanej dopravy (IKD, tram - train) v úseku nám. Maratónu mieru - Staničné námestie, vrátane obratísk bez napojenia na sieť ŽSR. Stavba má byť spolufinancovaná cez Operačný program Doprava.
  • Predmetom druhej zákazky je modernizácia vybraných električkových tratí v meste (Štúrova – Moldavská – Trieda SNP – Námestie Maratónu mieru – Komenského (okrem tratí IKD)). Úspešný uchádzač zabezpečí návrh a realizáciu tejto stavby na základe princípu navrhni a postav. Aj táto stavba má byť spolufinancovaná cez Operačný program Doprava.

Rekonštrukcie by mali byť podľa minuloročného rozhodnutia ministerstva dopravy hradené z prostriedkov presunutých z pôvodných stavieb IDS Bratislava, konkrétne z Operačného programu Doprava 2007-2013, Prioritná os 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov (z Kohézneho fondu 85%, Štátneho rozpočtu 10% a z rozpočtu mesta Košice 5%). Do konca roka 2015 by tak mali byť kompletne zmodernizované električkové trate po trasách dnešných liniek 2 a 6, vrátane obratísk. Trate by mali byť zrekonštruované do 14 mesiacov od ukončenia obstarávania a zadania zákazky.

Aktualizované 24.12.2013:

23. decembra 2013 boli vo vestníku verejného obstarávania zverejnené oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania na rekonštrukciu a modernizáciu tratí. Predpokladaná hodnota zákazky na trate integrovanej dopravy je 33 295 752 eur, hodnota druhej zákazky na zvyšné električkové trate je predpokladaná vo výške 41 570 833,33 eur. Obe rekonštrukcie, resp. modernizácie tratí by mali byť zrealizované do 14 mesiacov od ukončenia súťaže a zadania zákazky víťaznym firmám.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Napojenie na trate zsr sa bude riesit este v tomto programovom obdobi?
Reakcia na: 110mat110 #1:
Nebude.
Hm a zase obišlo jazero "na prázdno", pričom nosná doprava je tam práve ED .. 😞 Najhoršia trať bube potom už len tam, (pričom z panelových trati je najstaršia) ? No coment ! ?
Reakcia na: Rudyke902 #3:
Šak vytrim...?
Reakcia na: Rudyke902 #3:
usek VSA- zelezniky-VSS- Jazero by mali robit v dalsom programovom obdobi spolu s terminalom sever (NMM-HM Tesco-Tahanovce) ,tusim to aj tu niekto spominal.. teda hned po tejto vyssie spominanej rekonstrukcii.. ci sa tak aj stane, to ani svaty za dedinou nezna.. ?
Však ja trimem ! mne je jedno,, len či aj vytrimu tote koľaje na jazere ešte dovtedy, a aj električky jazdit po nich - kým sa vôbec nájdu peniaze na ďalšie obdobie.... čo určite nie.. Teraz len vďaka tomu že "neprešlo" niečo v BA, tak sa našlo náhradne riešenie využitia tých prostriedkov z EU fondov pre potreby obnovy a reko trati v MHD v BA a KE. Take štastie už nebude tak skoro.. tomu verim.. A DP vo vlastnej režii tu trať tak skoro na jazere neopravi.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #6:
Vies otom ze aj v Prahe ci Brne su take rozbite useky ako na jazere? Pointa je ta ze ty a par dalsich sa neuspokojite s nicim, tj naprv kazdy naklada ze sa tu nic nerekonstruuje, ked sa daco zacne tak uz sa riesi ci tamto ci hento este nie. Dlho tu vladla stigma ze aj elektricky sa zrusia a okresaju sa autobusy, autobusy su uz vo vyrobe, elektricky zrejme tiez, no zase tu dlho padali kokociny ze sor nie vario nie atd. Aj keby tu jazdili zlatom obkladane bombardiery tak vacsina si najde dajaku gebuzinu len aby mohli daco nejak podvrznut.
a ozaj chcem sa spytat co usek NMM-Havlickova? nemal by nahodou aj tento spadat pod prvu fazu oprav?a Juzna trieda s pokracovanim do Barce sa opravovat nebude?
Reakcia na: Triplex #8:
Prečo by mal úsek NMM-Havlíčková spadať do prvej fázy? To nepatrí pod KORID, takže to sa bude riešiť až v druhej etape.
O Južnej triede a Barci sa hovorí až v súvislosti s ďalším programovým obdobím tak, ako aj s Jazerom.
Reakcia na: Yogi616 #9:
o Barci sa až tak nehovorí, pri jej vyťaženosti ktovie či EU na reko vôbec prispeje ?
Reakcia na: Sheep221 #7:
Ja nemám nič proti kúpe nových busov, ani nových bričiek.. treba nám tu obnovu vozov, električiek už duplom.. Tak isto je nutná aj reko tratí - a ak je možnost aj z penazí EU - treba to využit.. Len som napísal názor, že ak rekonštruovat, tak asi začat od najstaršej trate v pôvodnom stave, najviac zničenej teda, trate po ktorej jazdi čo najviac liniek, najviac vozov... a tou je práve trat na jazere (dokonca je to nosný systém dopravy tam). Ak by sa vybrala reko trate po ktorej jazdi linka č.9, tak si myslím že opravená by bola väčšia čast trati po ktorých jazdí aj viac liniek,, . A mali by z toho osoh nielen na terase ale aj na jazere.. To nieje gebuzina podla mna.. Ale realny fakt.. ?
Ja dúfam, že sa od tramtrainov a prepojiek s tým spojených upustí. Pre naše mesto úplná zbytočnosť. Však taký luxus nemajú ani v zahraničí. Namiesto nejakých koľajových hybridov by sa malo sústrediť na prestupné uzly, rekonštrukciu zastávok, preferáciou trolejbusov atď. než tu vymýšľať voloviny. Chcem potom vidieť po spustení KORIDU koľko ľudí bude naozaj využívať túto supermodernú, superkomfortnú dopravu a koľko naozaj preosedlá z áut na MHD a celkovo verejnú dopravu?
Reakcia na: Rudyke902 #11:
Jazero sa rekonštruovať malo a tuším, že oni chceli rekonštruovať úseky:
- NMM-Ul. čsl. armády
- Moldavská-kruhový objazd
- kruhový objazd-Alejová-VSS, križovatka
- Verejný cintorín-Barca
- Levočská-Važecká

Ale nakoniec to padlo, lebo sa mala vybrať trasa linky a nie jednotlivé úseky. A keďže už časť linky 6 sa zrekonštruuje vďaka KORIDu, tak zvyšok pôjde cez DPMK.
Ved práve preto, čast trasy linky č.6 sa aj tak bude rekonštruovat, tak mohla sa trasa linky 9 "cez DPMK", viac by to prospelo si myslím.. No už je ako je - uvidime ako to dopadne a kedy to cele bude aj urobene..
Len to jazero - do toho sa asi každy "boji" ist - asi si nikto nevie predstavit ako počas GO trate na jazere zabezpečit adekvátnu náhradnu dopravu (busmi len) po upchatej Slaneckej! ? Tak aby boli dodržane nejake CP aj dopredu schalene pre výluku , alebo potom nadväznost na ine linky ED v miestach prestupu .. (či už to bude VSS alebo inde) .. To bude nervozity cestujucich, a meškania spojov, ved je to nosný systém jazera.. Možno sa počka kym sa nedorieši Slanecka .. len aby sa dovtedy nerozpadla celá trat na jazere ? ?
Ako to bude s kruhacom alebo obratiskom na amfiku? To sa vymenia kolajnice len v tej zakrute aj s vyhybkami a zbytok sa napoji na tie stare? Pred niekolkymi mesiacmi tu boli nejake plany na rekonstrukciu kruhaca, pocita sa aj s tym?
Reakcia na: Jack37 #15:
"Štúrova – Moldavská – Trieda SNP – Námestie Maratónu mieru – Komenského (okrem tratí IKD)"

Vieš čítať? ?
Áno, kruhový objazd bude po novom aj pre električky (križovatka v tvare kruhu) a aj obratisko Amfiteáter sa bude rekonštruovať.
Reakcia na: Yogi616 #16:
To ten Titlov ring už schválili?
Reakcia na: Yogi616 #16:
Ze ich to este nepreslo...
Reakcia na: Tatranka #17:
No zjavne áno.

http://enviroportal.sk/sk/eia/detail/modernizacia-elektrickovych-trati-v-meste-kosice

Tam je popis každého úseku, ako by mal vyzerať.
Reakcia na: Yogi616 #19:
Dočítal som sa, že celá Trieda SNP (okrem cestných prejazdov) má byť zatrávnená. Tak isto aj časť Ulice Československej armády ?
Aj časť Moldavskej.
Reakcia na: Mat123 #20:
to by bolo fajn.aj lepsie by vyzeralo a asi by bolo menej hluku ako tie betonky
Reakcia na: Alex06 #22:
aj chodcov na koľajach asi bude menej
Reakcia na: Mat123 #20:
Umelou trávou (ako v Miškovci) alebo živou?
Reakcia na: Dispecer #24:
asi umelou. ? lebo aj to by trebalo kosit.este by tam kvietky zacali rast.uvidime.
Reakcia na: tbus #23:
myslis ze menej? este sa pri prechadzani zacnu vyzuvat ?
Reakcia na: Dispecer #24:
skor to dopadne tak, ze tam nesypu hlinu a pockaju kym to vyrastie. Umela by bola prilis draha 🙂
Najskôr dôjde asi k "spontánnemu" zatrávneniu ako napr. na Śtúrovej. Zaujímavé, ako sa pomaly ale isto prestáva hovoriť o električkovej trati na ´Tahanovce...
Reakcia na: Alco #28:
aale daj pokoj,podla toho co som cital malo sa zacat v septembri,asi na stanici,potom ze koncom roka,a najprv centrum a potom mozno zvysok,ze aj ked budu tie tram-trainy tak najskor 2019 .ze trate v centre maju byt do 2015 ak pojdu podla planu,ale este stale sa nezacalo.myslim si ze asi koli tym sorkam co este niesu pripravene na prevadzku,ked budu tak budu moct pozastavit elektricky a dat busy ako nahradu.a este popritom zaobstarat nove elektricky,dat doporiadku depo,ak neni,ale myslim ze to maju vypocitane,dufam ze zaciatkom januara sa to zacne,este som zvedavy ktore elektricky,teda linky budu,,,napr 9ka by mohla ostat po amfiteater,pripadne spravia neaku novu elektrickovu linku,ked centrum bude asi vyse roka odstaveny od elektriciek,,ja osobne na tahanovce nechodim,ale neboloby odveci spravit aj tam trat.rad sa preveziem,a este na novej,el,,...ale to sa nacakame.
...tak asi tak neako,vidis zatial ziadne nove info.
ty si taky schyzofrenicky? A naivny? Dopravaci urcite nemaju nic premyslene a vypocitane. Lebo inak by si uz davno vypocitali, ze na poslednu chvylu to nepojde. S organizaciou dopravy... Oni to zriesia
Reakcia na: 110mat110 #31:
tak musia mat,inak nedostanu dotacie nie? uvidime o mesiac co bude.
Reakcia na: Alex06 #32:
a poslednu chvylu,ved mali na to rok aby naplanovali co asi treba,a uz teraz co,v zime,este ked bude zas neaka kalamita alebo snezenia...
Reakcia na: Alex06 #33:
Cela ta rekonstrukcia moldavskej, SNP a komenskeho ma stat okolo 50 milionov eur ( http://www.opd.sk/13142 ), IDS sa rata urcite tiez v desiatkach milionov, naprojektovat stavbu prechadzajucu velkym poctom mestskych casti, obrovskym poctom roznych pozemkov nie je nic jednoduche, treba zrealizovat vsemozne studie dopadov na zivotne prostredie, hlucnosti atd. a napokon tu zakazku za 50 milionov transparentne vysutazit niekomu, kto to postavi najlacnejsie a najlepsie, tato cast sa moze vliect pekne dlho, predpokladam, ze nejaka spriaznena firma si na to uz brusi zuby
Reakcia na: tbus #34:
cize este planovanie nieje ukoncene.a potom vyhlasia tu sutaz.tak drzim palce...len este dotaz.tie lahke vlaky.to ma jazdit len kosice a moldava ci aj do ciernej? lebo si neviem predstavit zeby napr do ciernej co chodi novy poschodovy vlak a niekde ide 140km/h zeby ho nahradili lahkym vlakom,ci by stym boli spokojny cestujuci lebo neraz su plne.nepoviem z tahanoviec centrum stanica kechnec moldava.radsej by som investoval do zastaviek so strechou a stenami.aspon ako to bolo pri optime.aby za dazda na ludi neprsalo a neostriekavali by ich auta.ale na to sa asi rozpocet nevztahuje.uvidime.snad casom...a este ktym vlakom.ak by som chcel ist napr z namestia na thc tak by platil ke mesacnik?...a ano viem,neni to stym vlakom iste ci bude
Reakcia na: Alex06 #35:
Ľahký vlak, alebo po anglicky tram-train, alebo po košicky mačko-pes by chodil z Košíc smerom na všetky zatrolejované svetové strany, teda Poprad, Prešov ( - Lipany - Plaveč), Haniska( - Kechnec - Turňa), Čierna, Trebišov ( - Humenné)...

Nový poschodový vlak chodí do čiernej len na 3 z 11 párov vlakov denne, na zbytku chodia staré 460tky, teda ak by tam začali chodiť tram-trainy tiež by ich to potešilo... Poschodové 671tky tam nikde nechodia 140km/h... Najvyššia traťová rýchlosť na tejto trati je v úseku Michaľany - Slovenské Nové Mesto 120km/h, v ostatných úsekoch len 100 km/h... Plus keď si k tomu pripočítaš, že na mnohých miestach je ešte táto rýchlosť obmedzená kvôli dezolátnemu stavu trate, tak ak by tam nejaký vlak išiel 140 tak vyskočí z koľaje...

Ak by si chcel ísť z námestia na THC električkou, tak by ti určite na to mesačník stačil...
Reakcia na: myslavcan #36:
osobak sa na tych 140 ani nestihne rozbehnut aby zabrzdil do dalsej stanice?
len podotykam..kedy vysiel tu na tejto stranke prvy clanok zevraj mesto planuje rekonstrukciu trati? tak davam do pozornosti,aby sa nezabudlo http://imhd.sk/ke/doc/sk/11917/Mesto-pripravuje-modernizacie-elektrickovych-trati.html co sa odvtedy racilo spravit? aha.. takze defacto od marca resp zac roka 2013 sa to "len pripravuje" ? podla povodnej verzii pokial sa dobre pamatam sa uz malo zacat robit od zac septembra a nic..(zrejme sa cakalo na vysledok tendra busov,ten sa natiahol, tak to posunuli) v zime nepredpokladam ze sa zacne nieco robit, lebo sa bude vyhovarat na kalamity, mrazy a pod.. takze padne im to vhod p.Karafovej a spol, som zvedavy co si zas na jar najdu za vyhovorku..(mozno jarana unava) ? (pozn. autora karafa-duta nadoba) ?
Reakcia na: Triplex #38:
Tender na autobusy robil DPMK (cez pro-tender, ale objednaval ich DP), trate a električky za eurofondy ma na starosti Mesto Košice, takže otázky treba smerovať v prvom rade tam.
Reakcia na: Triplex #38:
Tender na elektricky kritizujes, ze bol spraveny narychlo pre toho spravneho vitaza a navrhujes aby ho zrusili a vyhlasili novy poriadne pripraveny a prepracovany... Tender na trate kritizujes, ze sa nic nerobi iba sa priliz dlho pripravuje... Ani tak nedobre ani tak...

O trati na THC a tramtrainoch sa zacalo hovorit v rokoch 2005-2006 a co sa odvtedy spravilo? Za 8 rokov pripravy sa toho nespravilo mozno ani tolko kolko za 8 mesiacov pripravy rekonstrukcie trati... Vsetci dobre vieme ze priprava takychto rozsiahlych a drahych stavieb vzdy trva dlhsie ako jej samotna realizacia...
Reakcia na: myslavcan #36:
no to by bolo vsetko fajn...ja som parkrat siel vlakom tadial,zdalo sa mi ze pred streda n.bodrogom sa islo najrychlejsie,a ano su v zlom stave,aj to sa malo kedysi modernizovat ale nic ztoho nebolo...cize mackopes,...ja zvedavy ako to dopadne,ale to sa nacakame este,len nech uz aspon tie trate a elektricky su hotove.