Proces prípravy rekonštrukcie električkových tratí sa posunul o krok ďalej.
Mesto Košice dnes v rámci procesu prípravy modernizácie električkových tratí uverejnilo vo vestníku verejného obstarávania predbežné oznámenia, po ktorých by malo nasledovať vypísanie verejných súťaží na rekonštrukciu a modernizáciu tratí.
- Predmetom prvej zákazky je modernizácia existujúcich električkových tratí na trať systému integrovanej dopravy (IKD, tram - train) v úseku nám. Maratónu mieru - Staničné námestie, vrátane obratísk bez napojenia na sieť ŽSR. Stavba má byť spolufinancovaná cez Operačný program Doprava.
- Predmetom druhej zákazky je modernizácia vybraných električkových tratí v meste (Štúrova – Moldavská – Trieda SNP – Námestie Maratónu mieru – Komenského (okrem tratí IKD)). Úspešný uchádzač zabezpečí návrh a realizáciu tejto stavby na základe princípu navrhni a postav. Aj táto stavba má byť spolufinancovaná cez Operačný program Doprava.
Rekonštrukcie by mali byť podľa minuloročného rozhodnutia ministerstva dopravy hradené z prostriedkov presunutých z pôvodných stavieb IDS Bratislava, konkrétne z Operačného programu Doprava 2007-2013, Prioritná os 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov (z Kohézneho fondu 85%, Štátneho rozpočtu 10% a z rozpočtu mesta Košice 5%). Do konca roka 2015 by tak mali byť kompletne zmodernizované električkové trate po trasách dnešných liniek 2 a 6, vrátane obratísk. Trate by mali byť zrekonštruované do 14 mesiacov od ukončenia obstarávania a zadania zákazky.
Aktualizované 24.12.2013:
23. decembra 2013 boli vo vestníku verejného obstarávania zverejnené oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania na rekonštrukciu a modernizáciu tratí. Predpokladaná hodnota zákazky na trate integrovanej dopravy je 33 295 752 eur, hodnota druhej zákazky na zvyšné električkové trate je predpokladaná vo výške 41 570 833,33 eur. Obe rekonštrukcie, resp. modernizácie tratí by mali byť zrealizované do 14 mesiacov od ukončenia súťaže a zadania zákazky víťaznym firmám.
myslavcan
O trati na THC a tramtrainoch sa zacalo hovorit v rokoch 2005-2006 a co sa odvtedy spravilo? Za 8 rokov pripravy sa toho nespravilo mozno ani tolko kolko za 8 mesiacov pripravy rekonstrukcie trati... Vsetci dobre vieme ze priprava takychto rozsiahlych a drahych stavieb vzdy trva dlhsie ako jej samotna realizacia...