Terminál v Moldave bude obsluhovať 10 párov vlakov

Trasu medzi Košicami a novým terminálom v Moldave nad Bodvou bude od nového GVD obsluhovať 10 párov vlakov. Turňa nad Bodvou a Drienovec o osobáky prídu.

V čase vrcholiacich stavebných prác na novom termináli integrovanej osobnej dopravy (TIOP) Moldava nad Bodvou bol zverejnený konečný návrh GVD pre obdobie platnosti 2015/2016. Na jeho základe sa zavádza pravidelná osobná doprava na trase Košice – Moldava nad Bodvou – Moldava nad Bodvou mesto. Naproti tomu, úsek Moldava nad Bodvou – Turňa nad Bodvou o pravidelnú dopravu príde.

Predstavený GVD 2015/2016 na tejto trase počíta s desiatimi pármi vlakov počas pracovných dní. Počas dní pracovného pokoja má premávať deväť párov. Vznikol by tak pravidelný dvojhodinový takt doplnený o jeden vložený pár vlakov v rannej špičke.

Konečná verzia GVD predstavuje značné zlepšenie pracovného návrhu, ktorý medzi Košicami a novým terminálom v Moldave rátal so siedmimi pármi počas pracovných dní tvoriacimi len štvorhodinový takt s vloženými dvoma rannými špičkovými spojmi.

Odchody vlakov sú zatiaľ stanovené nasledovne:

Stanica

Os 6401

Os 6403

Os 6421

Os 6405

Os 6423

Os 6407

Os 6409

Os 6411

Os 6425

Os 6413

Moldava n. B. mesto

4:57

6:26

7:03

9:02
9:00

11:05

13:02
13:00

15:02

17:05
17:00

19:06

21:05

Košice

5:46

7:13

7:49

9:49

11:49

13:49
13:44

15:49

17:49
17:44

19:49

21:49

 

Stanica

Os 6400

Os 6402

Os 6420

Os 6404

Os 6422

Os 6406

Os 6408

Os 6410

Os 6424

Os 6412

Košice

4:48

6:06
6:21

8:11

10:11

12:11

14:11

16:11

18:11

20:11

22:00
22:25

Moldava n. B. mesto

5:41

6:53
7:12

8:55

10:56

12:55

14:56
14:59

16:55

18:57
18:59

20:57

22:43
23:08

  • vlaky 6400 a 6403 premávajú len počas pracovných dní
  • vlaky 6420 až 6425 premávajú odo dňa vyhlásenia

Dátum vyhlásenia premávky vlakov 6420 až 6425 zatiaľ vyhlásený nebol.

Turňa nad Bodvou a Drienovec sa 12. decembra s osobnými vlakmi do Košíc definitívne rozlúčia. V Turni nad Bodvou bude zastavovať už len rýchlik 935 Domica s pravidelným odchodom z Turne o 18:02 a príchodom do Košíc o 18:37. Drienovec zostane bez obsluhy osobnou železničnou dopravou.

Aktualizácia (18.11.2015): v definitívnej verzii GVD 2015/2016 došlo k posunu odchodov a príchodov niektorých spojov oproti konečnému návrhu zo septembra.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Haha 😃, tak to je dopravna ponuka 😃, hlavne, ze sa vrecka naplnili
Reply on: BMko #1:
Doteraz tam jazdili len 4 pary. Hodinovy takt by sa moldave hodil, ale neverim, ze zeleznica dokaze konkurovat Eurobusu. Jedina klientela ktora je ochotna cestovat naokolo a dlhsie su zadarmo cestujuci.
Tiež by nebolo na škodu, keby namiesto niektorých osobákov tam dali zrýchlené vlaky, čo stoja len na staniciach v Moldave a Košiciach. To by možno prilákalo aj platiacich cestujúcich.
No je to oveľa lepšie ako dnes čo bolo. Inak to nemohli tie odchody z KE "učesať" na 11. minútu? O 14tej tzv. smenový vlak pre USS-károv vyhovuje a ten o 22hej už musí o 11. minúť ísť skôr? Teda netvrdím, že to je iba pre smenových zamestnancov, ale ten o 22hej si neviem predstaviť, že využíva niekto okrem zamestnancov USS a príp. pár tých, ktorí robia do 22hej v KE a nemajú autá.
Reply on: BMko #1:
Vieš čo by dali za 2-hodinovku na trati 153 alebo 171 či 152? 152 má potenciál obrovský a jazdí sa tam ako u debilov so 6h a 4h dierami.
Ešte jedna vec ma napadla a síce, že v nadväznosti na zavedenie týchto vlakov zruší súbežné autobusové spoje? Lebo tu zas "krásny" jav, ktorý je priam choroba a mor dopravy na Slovensku, že kde jazdia vlaky v 2h takte, tak aj tam vedia ten jeden autobus za 1-2h nacapiť presne na ten jeden vlak. ?
Mozno sa mierne obmedzia ale Eurobus si urcite nenecha ujst jednu z troch lukrativnych tras. Do Moldavy idu autobusy tak husto, ze vynechanie jedneho spoja nic nevyriesi. O rozdiele jazdnych dob ani nevravim. A zasa nemozes ludom kvoli EU obmedzit busy raz za hodinu
to bude asi chyba tá poznámka, že vlaky 6400 a 6402 premávajú v "x". Skôr 6400 a 6401, nie? Lebo by nemalo logiku, aby to bolo oba v jednom smere.
Takže od 12.decembra sa zruší ďalšia regionálna trať Moldava nad Bodvou - Turňa nad Bodvou. Tie vlaky z Moldavy mali pekne krásne pokračovať až do Medzeva, lebo trať končí až tam! Toto 1 km predĺženie sú len zbytočne vyhodené peniaze.
Kto by jazdil vlakom z medzeva? Na celej trati su 30tky, vlak ide pomaly a trat (spolu so zastavkami) je v hroznom stave. Rychlejsie budes z Jasova v Moldave na bicykli ako vlakom. Spojenie Jasov-KE cez Semsu je omnoho rychlejsie dokonca aj smerom na USS budes rychlejsie. Trat Medzev-Moldava jednoducho nema koho prepravovat.
Reply on: 110mat110 #10:
Povedal kto? Keď sa mohlo dať na nezmyselný terminál, mohlo sa dať aj na rekonštrukciu trate po Medzev. Tá trať má obrovský potenciál na obnovenie.
No to, ze vlak z Jasova do KE je pomalsi ako Bus je fakt. To, ze pri ponuke 10 vlakov pre moldavu (potencionalne 4-5 parov maximalne) je nekonkurencie schopny je fakt. To, ze trasa Jasov-Moldava je malo vyuzity smer som len vydedukoval z casovej polohy a mnozstva busov. Chcelo by to dopravny prieskum.
Reply on: 110mat110 #12:
4-5 parov maximalne pre Medzev
Tak kedysi na trati Moldava - Medzev (až do r 2003) jazdil osobák, dokonca aj s prívesným vozňom - ano bolo kedysi koho prepravovať tam aj späť (bývalý Strojsmalt, drevárkse závody v Počkaji, a v Medzeve, ďalej SOUP + internáty k tomu atd. Niektoré spoje dokonca "potiahli" až na košickú stanicu . Vtedy autobusy (sad) nejazdili na linkách Medzev-Jasov-Moldava, len spoje jazdiace na smenový kolotoč do vsž ... Samozrejme ako ubudalo cestujucich vo vlaku a "rušili" sa vlakove spoje a ich kapacita, pribudalo spojov SAD a následne to prevzal Eurobus - teda trasu Medzev-Moldava. Ale stále tam na tej trase je koho prepravovať, potenciál cestujúcih tam je (spádová poliklinika pre Jasov, Poproč, Medzev je v Moldave, aj urad práce, tak isto cestuju študenti stále do škôl, Jasovská jaskyňa, kúpele Štós ..atd) Aj ked je tých cestujúcich pomenej, ak by sa "presunuli" opäť na vlak, nejaký ten spoj (aspoň jeden pár denne) by zachadzať až do Medzeva mohol. (Samozrejme po preskumaní technických podmenok trate a po prieskume) ..Zvlášt ak by sa vedelo že je to spojenie až do (z) KE a pre niektorých výhodne, len chcelo by to trochu nad tým pouvažovať a prehodnotiť + a - atd.. To je môj názor..
Reply on: Rudyke902 #14:
dnes už ten, kto niekam potrebuje cestovať, má auto, ťažko takého nalákať naspäť do vlaku, kde by sa mal prevážať s voňavou hnedou menšinou a zadarmodôchodcami a študentami
Reply on: tbus #15:
Noo, ved uvidíme, ja som len napísal názor,, ale tak ako "chcu" dostať tých ludí to tých denných vlakov na tej trase Moldava (terminál) - KE a späť , tak aby sa ako-tak aj tie súpravy naplnili cestujucimi (či už dôchodcami, študentami, pracujucimi apod) a bolo to nejak rentabilne - tak by mohli pouvažovať aj o tom "predlženi" až do Medzeva (vybrané spoje) - ked už sa niečo "deje" v tom regióne a za účasti "EU" .. ved necháme sa prekvapiť ak sa to "rozbehne" ten terminál, či sa to aj "ujme" aspoň tak ako je to prezentované v tom článku hore ?
Reply on: Trolley #9:
ty to vidíš ako zbytočné predĺženie? Vieš, čo to je tá cesta pešo z Moldavy na stanicu?
Reply on: Rudyke902 #16:
Kto by cestoval z Medzeva do Moldavy? Celorocne opaleni na to maju len raz za mesiac.
Bude aj rozluckova jazda na trati Turna nad Bodvou - Kosice alebo ta posledna jazda bude ako kazda ina ? Je smutne ze netahaju osobaky typu 81x z KE az do Plesivca cez Slovensky Kras kde je co obdivovat a z rychlika to nie je ono... ❓
Reply on: 110mat110 #18:
A kto cestuje teraz Eurobusmi na tej trase?? By si sa čudoval, že nájdu sa ludia čo cestuju aj za prácou denne v tom smere, nehovoriac o študentoch atd.. A ak by to bolo s pokračovaním až do KE, dalo by sa to "zviditeľniť" aj pre iných.. Ale ako som písal, chce to prieskum.
Od 13.12 sa menia aj CP Eurobusu a KONECNEEE sa nejako dohodli a aspon na niektorych linkach sa doplnaju. Napr linka KE- V. Ida - Perin - Buzica budu niektore busy skratene po/z VA USS a vo velkej ide je garantovany prestup medzi vlakmi a busom. Zatial je to len malo, ale vidim v tom snahu a potencial
Reply on: Trolley #9:
O akej regionálnej trati Moldava nad bodvou - Trurňa nad Bodvou hovoríš?
Reply on: PtrOlsn #25:
Čo robí ten podval pripevnený na koľaji vzdialenejšej od nástupišťa? A kým tam je, či už dočasne alebo trvale, mal by byť opatrený návesťou "Stoj".