Košická integrovaná doprava

V súčasnosti je projekt novej košickej integrovanej dopravy - KORID (Košická osobná regionálna integrovaná doprava) v štádiu príprav. V minulosti, v rokoch 1999 - 2004, bol prevádzkovaný KIDS (Košický integrovaný dopravný systém), avšak z dôvodu nepredĺženia zmlúv medzi DPMK, ŽSR a SAD Košice (dnes eurobus, a. s.) postupne zanikol.

KORID - Košická osobná regionálna integrovaná doprava

Ciele projektu

Hlavným cieľom je vytvorenie integrovaného dopravného systému v Košickom kraji, ktorý by, vďaka zjednoteniu tarify a skoordinovaniu cestovných poriadkov všetkých druhov hromadných dopráv, zrýchlil a zvýšil kvalitu prepravy tak, aby sa stala konkurencieschopnejšia individuálnej automobilovej doprave. Za cieľ si tiež kladie podporu zvýšenia konkurencieschopnosti, zamestnanosti a cestovného ruchu v regióne a v neposlednom rade zlepšenie životného prostredia. To všetko chce dosiahnuť skvalitnenie a koordináciu ponúk prepravných výkonov jednotlivých účastníkov IDS a skvalitnením poskytovaných služieb verejnej dopravy aj vďaka finančným prostriedkom z európskych fondov.

Princípy

Pri rozvoji integrovaného dopravného systému v Košickom samosprávnom kraji a v meste Košice by sa mali uplatňovať tieto princípy integrácie:

  • optimalizácia MHD v Košiciach,
  • koordinácia autobusových liniek prímestskej dopravy v koncových termináloch koľajovej mestskej dopravy,
  • vytvorenie systému regionálnej železničnej dopravy,
  • optimalizácia dopravnej obsluhy pozdĺž hlavných železničných trás,
  • vytvorenie nadväzujúcich liniek kapacitnej autobusovej dopravy,
  • využitie nízkokapacitných autobusov.

Rozsah projektu KORID

KORID má postupne ovplyvniť dopravu na celom území Košického kraja a aj spojenia Košice - Prešov. To však vyvolá aj potrebu k výstavby infraštruktúry pre tento systém:

  • terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Moldava nad Bodvou mesto,
  • elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Veľká Ida – Moldava nad Bodvou mesto,
  • výstavba električkovej (& tram-train) trate Nám. Maratónu mieru - Terminál Sever s napojením na železničnú trať,
  • rekonštrukcia a úprava električkovej trate Nám. Maratónu mieru - Staničné námestie pre prevádzku vozidiel tram-train s výstavbou spojky medzi obratiskom Staničné nám. a železničnou traťou v priestore žel. stanice Košice,
  • výstavba električkovej (& tram-train) trate Terminál Sever - Sídlisko Ťahanovce,
  • terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Trebišov.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No číta sa to dobre ,ale myslím si,že by toto malo fungovať na celom Slovensku a nie len v určitých krajoch. A hlavne si myslím,že keby sa Slovensko nerozkrádalo,tak ako sa rozkrádalo,tak to môhlo fungovať už dávno. ?
Presne
Keby sa tu nekradlo vo veľkom, tak IDS už mohol byť dávno vybudovaný. ?