Dneska okolo 9:30 došlo k vykoľajeniu trolejbusu 1013 na Lingove pri vychadzani na hlavnu cestu.Po vykoľajeni trolejbus trochu asi nechtiac cuvol a bol problem.Ľavy zberač zavadil o nosne lano vedenia.Pravy zberač vyšiel nad nosne lano vedenia čim sa znemožnil pristup stiahnutia zberača.
O 15min dorazilo dielenske vozidlo 6242 a trolejove vozidlo 6053.Dielenskym vozom dopustily vzduch do trolejbusu a potom ho pomocou ťažnej tyče vytlačily par metrov vyššie. Mechanyci 6053 potom odkvačily zberač a bolo všetko v poriadku.Trolejbus nasledne nacuval na odstavnu plochu,kde počkal na svoje poradie a odpracoval si svoju službu až do večera. Mam to nafotene.
Zdenko-BA: Pokiaľ prídeš k vodičovi a si šikovný, s veľkou pravdepodobnosťou zistíš číslo služby ešte skôr, než sa ho opýtaš. Ale ak sa ho už aj opýtaš v zmysle, že by si potreboval vedieť číslo poradia pre vlastnú potrebu (t.j. že sa naňho nechceš sťažovať), tak určite by Ti väčšina nemala mať problém číslo poradia prezradiť.
Stojany na čísla služieb vo vozidlách existujú a ešte v nie tak dávnej minulosti sa žlté tabuľky s číslami služieb používali. V súčasnosti vodiči na linkové+smerové tabule, výkaz a prenosný mikrofón z vysielačky používajú veľké brošne, tie sú pre každú službu zvlášť a na boku brošní sú aj čísla služieb, takže častokrát sa stačí pozrieť len smerom k dverám do kabíny a číslo sa dá ľahko zistiť.
Čísla služieb sa používajú v tvare AABBC, kde AA je číslo linky BB je číslo poradia na linke a C je typ služby. Ak je číslo linky jednomiestne, napr. linka č. 6, číslo služby sa začína nulou (napr. 06011 - linka 6, poradie 1, dopoludnajšia služba). Linky, ktoré obsahujú písmeno (R, RA...) sú v čísle služby označované samostatným číslom, ktorým nie je označená žiadna iná linka. Čísla poradia od 1 po 9 sa označujú ako 01 až 09 (napr. 18011, 18021, 18031..), ale na niektorých linkách sú čísla poradí rozdelené napr. na celodenné a trhané, alebo z jednotlivých prevádzok (napr. linky RA, Tesco bus a Optima bus používajú v čísle služby akoby číslo linky 40 a majú tieto čísla poradí - 1. skupina 01, 02, 03, 04; 2. skupina 11, 12, 13, 14, 15, 16; 3. skupina 21, 22, 23 a 4. skupina je 31. Typ služby sa označuje číslami 1 - dopoludňajšia služba, 2 - popoludňajšia služba, 4 - dlhá nepretržitá služba+špeciálne služby a 5 - trhaná (delená) služba.
Len ci vasi kosicki vodici nie su taki ako niektori nasi bratislavski. A co tym myslis, ze "cislo poradia je obsiahnute v oznaceni sluzby" lebo tomu trochu nerozumiem.
Číslo poradia je obsiahnuté v označení služby. Ale na rozdiel od Bratislavy nie je vozidlo zvonku číslom poradia označené, ak sa pýtaš na to. Aby si zistil, o aké poradie na linke sa jedná, musíš sa spýtať vodiča, pozrieť sa na pohodený služobák alebo to jednoducho spamäti vedieť.
To, ze trolejbusy maju ISO 9001 je sice pekne, ale to, ze sa na 14TRm a 15 TRm prerabalo otvaranie prednych dveri tak, ze sa daju otvorit aj pocas jazdy (predtym to blokovala cierna skrinka) to uz nikomu nevadi...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Furčan
O 15min dorazilo dielenske vozidlo 6242 a trolejove vozidlo 6053.Dielenskym vozom dopustily vzduch do trolejbusu a potom ho pomocou ťažnej tyče vytlačily par metrov vyššie. Mechanyci 6053 potom odkvačily zberač a bolo všetko v poriadku.Trolejbus nasledne nacuval na odstavnu plochu,kde počkal na svoje poradie a odpracoval si svoju službu až do večera. Mam to nafotene.