Vladimír: Ako tak to je sila. To si vodiči neuvedomjú, že keď oberajú o zisk svoj podnik pripravujú tým o prácu sami seba. Keď sa položí SAD tak prídu o prácu nie?
Oukej, ale Ty tu teraz riešiš iný problém.
Celý cirkus okolo L38 rozvláčaný v tlači a pod. je o tom, že Pereš a Poľov požadujú, aby všetky spoje L38 zastavovali na všetkých zastávkach. O časoch odchodov zatiaľ reč nebola, pokiaľ ja viem.
Dnes som sa rozprával s kolegyňou a povedala mi, že L38 jej nevyhovuje, lebo od Razcestia (Poľov) to má 3,5km ďaleko.
Nič iné nechcú, len posunúť L25 (odchod z NO) o cca 15-20min. Momentálne tento spoj premáva poloprázdny, pretože pracujúci do 20:00hod ho nestíhajú.
Es ist ganz einfach. Keď chytíš vetrák za úchytku, hýbež v podstate s polovicou okienka. Obe polovice okienka sa hýbu tak, že sa vzájomne môžu prekrávať. Pritom platí, že ľavá polovica je viac dovnútra a pravá viac vonku (nemôžu byť v jednej rovine, pretože by do seba vrážali a okienko by sa nedalo otvoriť). Keď som chcel vetrák otvoriť, ľavá polovica okna už bola dosť doširoka otvorená, čo som si ale ja nevšimol. Chytil som držiak a okienko (pravé - viac vonku) ťahal doľava. Ten držiak trebalo najprv stlačiť, ale ja som ho nestlačil, preto sa mi to nechcelo ani otvoriť. Potom sa mi to podarilo a uvoľnenou silou som náhle prudko potiahol okienko doľava, kde iba po pár centimetroch sa moje prsty držiace držiak za dramatických okolností "stretli" s poodchýleným ľavým okienkom (ľavé - viac dovnútra).
Toľko lekárska správa - Vznik úrazu
Tak, dnes si ma odchytil najnovsi Iris ev.c. 5243 na L15, ked som cestoval od "Bieleho domu" na Okresny urad na Popradskej. Tie skla su skutocne vkusne, davaju im uz vacsi imidz. Obzeral som si aj "nastroj Tvojho utrpenia", co sa Ti stalo posledne, ale veru nechapem, kde si ten prst mal. Tie vetracie casti su dost siroke a od uchytky k uchytke je to viac ako 1,5m. Mohol by si popisat, ako sa Ti to podarilo, lebo akokolvek som posuval tie okna, nijak-raz som nemal pocit, ze ma ma cokolvek pricviknut.
Stále zastávky sú na Slovensku (v rámci mestských DP) len v DPB a DPMP.
DPMK na prelome 80. a 90. rokov trochu experimentoval a nejaké zastávky na znamenie zriadil, ale časom znamenia prestal vyžadovať a zastávky sa stali riadnymi.
Čo sa týka druhej otázky, tá smeruje na Prešov (keďže okrem BA len ten má zastávky na znamenie). Odpoveď je taká, že občas sa typ zastávky mení. Samozrejme je to na základe pozorovaní pracovníkov DP, ale nemôžem to veľkolepo nazvať "prieskumom". Keď si niekto všimne, že tu a tam vystupuje a nastupuje veľmi málo ľudí, spraví sa zastávka na znamenie. Zopár takýchto zmien mám na osobnom konte aj ja.
V Košiciach nie sú žiadne zastávky na znamenie?
V Bratislave keď chcú zmeniť zastávku stálu na zastávku na znamenie, tak sa musí spraviť prieskum a keď ten potvrdí, že stála z. je neopodstatnená tak sa môže zmeniť.
Aj v iných mestách to tak funguje?
Iste, odchody spojov, zvlášť pri takom dlhom intervale ako 60 min. nemusia vyhovovať všetkým. Ale má to nejakú súvislosť s L38? Myslím, že aj v tom čase idú smerom na Pereš naraz.
Ja by som možno aj prijal zastavovanie na Pereši (ale LEN na Pereši), pokiaľ by však CP nebol totžný s L25.
A čo sa týka L22, 23 a 25, viaceré zastávky by som dal na znamenie.
A mimochodom, zastávky na znamenie... Ja by som ich v Košiciach veľmi uvítal. Nejde len o zvyk z Prešove, kde je pomer na znamenie/stála hádam zo všetkých miest najviac v prospech tých prvých. Som presvedčený, že aj košická MHD zastávky na znamenie potrebuje, resp., že sa na mnohých zastávkach zastavuje väčšinou zbytočne.
nachce sa mi to tu teraz rozoberať, ale mám kolegiňu, ktorá sa nervovo zrúti (L25 - presunuli z NO o 10min do predu - z 20:23 na 20:13) a ona to nestíha. Pravidelne musí dobiehávať aby stihla na 20:13. Má už svoj vek a je z toho už vyčerpaná. Petíciu už písali, ale nič nedosiahli.
S ohľadom na začiatky vyučovaní v školách, začiatky pracovného času a pod., ktoré sú väčšinou orientované na celú hodinu a celú hodinu aj 30 min., pri 30 min. intervale sa časy volia väčšinou tak, aby príchod autobusu do centra bol zosúladený s uvedenými časmi.
Napríkald každá stredná škola, či gymnázium začína ráno o 8.00h. Ak som starosta MČ, je celkom logické, že žiadam, aby spoje boli orientované tak, aby do centra mali príchody napr. na 00-10 a 30-40. A pozrime sa na CP L38. Ráno z Šace spoje odchádzajú na 11 a 41. Jazdná doba na námestie je 25 min. a teda na NO sú spoje na 06 a 36.
Z Poľova odchádza L25 na 20 a 50. Na námestie prichádza na 06 a 36.
Z Lorinčíka odchádza L22 ráno na 58. Na námestie prichádza na 13.
Z Kavečian odchádza L29 na 04 a 34. Na námestie prichádza o 29 a 59.
A tak ďalej. Prichádzame na to, že pri 30 min. intervale pre väčšinu cestujúcich je najvhodnejší príchod do centra na 00-10 a 30-40. Príchod v intervale 20-30 alebo 50-00 nie je zaujímavý. Ak sa škola začína o 8.00h, tak príchod busu na NO povedzme o 7.52h je už pre školáka neskoro a o 7.22 zasa priskoro.
Sú to všetko analogické prípady s prešovskými obcami. Odchody v rannej špičke:
z Veľkého Šariša: 5.00, 5.27, 6.00, 6.20, 6.30, 6.57, 7.25...
z Kanaša: 5.00, 6.00, 7.05...
zo Bzenova: 5.00, 6.00, 7.00...
z Hanisky: 5.26, 6.00, 6.30, 7.00, 7.30...
zo Záborského: 5.10, 6.00, 7.05...
z Teriakoviec: 5.00, 6.00, 7.05...
z Ruskej Novej Vsi: 5.10, 6.00, 7.05...
A pritom niektoré z týchto obcí sú na jednom ramene siete a po pár zastávok sa autobusy z nich stretajú a idú spolu po tej istej ceste. Je to neschopnosť DPMP zladiť spoje? Nie! Obce na takýchto odchodoch vyslovene trvajú.
ZÁVER:
Na veľkých sídliskách sa prepravné prúdy rozložia na širšie časové obdobie. V prípade, že daná oblasť má spojov menej, takmer zákonite sa prispôsobujú väčšinovému prúdu, t.j. tak, aby pri 30 min. int. boli spoje v centrálnej oblasti pred celou a pred pol s dostatočným, ale nie priveľkým predstihom.
To ani nie je tak neschipnosť DPMK prispôsobiť odchody, ako požiadavka MČ na odchody v tých istých časoch. A keď už musia ísť dva naraz, tak načo majú oba zastavovať na Pereši. A L38 teda poloprázdna určite nejazdí.
Hm, mne sa to nezda az take stupidne. Aj mna totiz vie poriadne nastvat, ked stojim na zastavke, drkocem zubami od zimy a popri mne prefici vykurena expresna linka s tromi cestujucimi.Je pravda, ze sa to tykalo len mestskych L5x,L52 bola vynimkou,vzdy v nej bolo viac ludi. Ale ked uz ide cez tie mestske casti, preco tam naozaj naspravia zastavky na znamenie?
Co sa tyka L25 a L38 a ich CP v rovnakom case, je to znova neschopnost DPMK, ze nevie tie casy prisposobit.Ved na ne nie je nijaka naveznost a kludne by mohli L25 posunut cas odchodu.Z V.Opatskeho by im to mohlo byt jedno, ze im bus ide o 30 minut neskor.
Na hlavnú stránku som dal info o zmene na L38. Čestne sa priznám, že som si doma nevedel vybaviť, či "nezetkové" spoje L38 stoja alebo nestoja na Ľudvíkovom dvore. Do novinky som teda túto zastávku neuvádzal, nech to vyzneje, že zastavujú. Zajtra si pozriem znova oznam, ak nebodaj nestojí ani na Ľudvíkovom dvore, tak to rýchlo opravím
Inak, zmenu na L38 som privítal, zdá sa mi logická a vždy som bol proti odexpresneniu L52. Teraz sa nám v praxi L52 vrátila, len s novým číslom neexpresnej linky. O to viac ma však šokoval článok vo Večerníku (viď hl. str.), že Perešania proti zmene protestujú. Že vraj chcú písať petíciu.
Žlč vo mne okamžite zovrela. Oni sa zbláznili?! To im tak chýba L38, ktorú si poriadne ani dva mesiace neužili? Veď L52 tam nikdy nestála a okrem toho s L25 jazdí v tej istej časovej polohe! Tak nech nevykladajú také báchorky, že sa nemajú jak dostať do Šace. Toľko ich zase z Pereša do Šace necestuje. Aj tak, čo majú z dvoch spojov v rozpätí 5 minút? Takto je to logické - kým L25 jazdí do Šace, L38 na Pereši nestojí. V čase, keď L25 končí na Poľove, L38 na Pereši stojí. Čo prepánajána chcú?
No Vlado, teda, to sa Ti ako s tym prstom podarilo... 8-/ Na to sa musim ist pozriet. Jedine s novymi Irismi som sa neviezol, ale ani mi nechybaju, navyse, premavaju mi tu popod onami na L20, tak oni si ma najdu same... Ale ruky dam od nich prec '-).
Dnešnú "sympatickú" prestávku medzi hodinami od 12.20 do 15.55h som využil na zisťovanie jazdných dôb na jednotlivých linkách (ako obyčajne) + hľadal nové busy.
Na L29 som "zabil" hodinu a pol, aby som zistil, že tam nejazdila. Keď som popoludní stretol na Furči Furčana ( ), povedal mi, že ráno bola na L15, ale že vraj mala nejaké problémy s dverami či čo, tak ju stiahli
Na L20 som našiel nové Karosy. Ja som mal tú česť odviezť sa s 5242. Bolo príjemné, že hlásila zastávky (najnovšia verzia BUSE, ktorá sa mimochodom, nejako rozmáha). Počul som hlásiť aj také, čo som doteraz nepočul, napr. Myslava - Myslavská 87 (fakt, stupídny názov zastávky ). Nemilá skúsenosť však zostane zapísaná v spomienkach mojej nervovej sústavy. Zaujali ma nové okná a trochu odlišná časť vetracích častí okien. Teraz nie je okno rozdelené na 3 časti (2 pohyblivé + 1 nepohyblivá), ale len na 2 časti (obe pohyblivé). Jedna polovica okna, čiže jedna sklenná tabuľa už bola pootvorená, no ja som si to nevšimol a pokúsil sa otvoriť okno z opačnej strany. Najprv mi to nešlo, tak som potiahol, a prstom parádne narazil do viac dovnútra umiestnenej sklennej tabule. Prst ma tak sakramentsky bolel, že som v prvej chvíli myslel, že sa rozplačem. Od "nehody" prešlo už 8 hodín, ale prst ma ešte stále bolí a lokálne černeje Nuž, Karosáci mohli vymyslieť vetráky viac "blbu- a úrazovzdorné".
Malinkou útechou na boľavý prst mi bolo vzhliadnutie upútavky na 10. výročie trolejbusovej dopravy v KE (videl som po prvý raz) pred zastávkou Dom umenia. Je to veľmi podarené a páči sa mi to.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Ja by som možno aj prijal zastavovanie na Pereši (ale LEN na Pereši), pokiaľ by však CP nebol totžný s L25.
A čo sa týka L22, 23 a 25, viaceré zastávky by som dal na znamenie.
A mimochodom, zastávky na znamenie... Ja by som ich v Košiciach veľmi uvítal. Nejde len o zvyk z Prešove, kde je pomer na znamenie/stála hádam zo všetkých miest najviac v prospech tých prvých. Som presvedčený, že aj košická MHD zastávky na znamenie potrebuje, resp., že sa na mnohých zastávkach zastavuje väčšinou zbytočne.